2021-09-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var två möte inplanderade, kl 9:00 och kl 13:00 iaf. (A 145/133, A145/144).
Chefen blev förvånad som jag minns, men tydligen hade han bara tagit semenster halva dagen, vilken del verkar osagt?

Hur som helst, jag tänker tvärtom.

Att inte komma till jobbet dagen efter ett mord lämnar stora frågetecken om vad man har gjort. Städning efter ett mord får då utrymme, medan att vara på jobet hela dagen, gör att man knappt hinner med, iaf har man alibi för att inte ha städat just då.

Chefen SR:

En arbetskamrat till SD om 15 maj:

A 148/25

En annan kollega:

A148/39

Slutsamråd kl 13:00:

A 148/110

Slutsamråd kl 9:00:

A 148/102

Vad gäller bedömning av SDs beteende dagen efter mordet verkar det lite olika hur personerna uppfattar det.

Han verkar orilg/nervös i samband med att han får meddelanden om att Lena saknas, vilket förstås inte är konstigt. Men det kan också vara så att om man är skyldig till ett mord, är det sådant som man säger till arbetskollegorna för att förklara sin nervositet? Vi kan därför inte dra slutsatser om hans beteende riktigt av detta.

Till chefen säger han ändå något uppseeendeväckande saker, det med tanke på att SD bara fått höra att Lena är saknad. Att börja prata om rubriker redan på fm, utan att SD har ens kollat upp med någon av de anhöriga om något är väldigt, väldigt konstigt.

Chefen om snart kommande tråkiga rubriker:

A148/48

Jag tycker att SD beter sig väldigt konstigt på dagen efter mordet vad gäller andra saker också.
Han kollar inte upp hur det gått med Lena (ringer/messar varken UW eller N*oa), har nämner inget till H*elena Å*ström som han träffat på morgonen på väg till jobbet och har ny kontakt med strax efter att N*oa hört av sig. HÅ är en vän till Lena och även reviewer inom geocachingen. Alltså en riktigt viktig person att be om hjälp här.
Istället kontaktar han några andra geocachare, varav alla är män, några har väl inte haft mer kontakt med Lena direkt än HÅ? Visst J*mmy och M*ats L, men varför inte HÅ??? Inte ett ord.

Vad gäller tvätten, är det inte jag som har sagt att han tvättat hela natten.
Det är väl snarast SD själv som påstått det?

Varför skulle jag vara intresserd av att veta vem som är mördaren när jag anser at vi fått ett svar?
Både åklagare och domstol är övertygade. Mer behöver inte jag, när jag ser hur mycket lögner och hur manipulativ han är i förhören, hur han undanhåller sitt lösenord och istället tillhandahåller en screenshot på sin tidslinje.

Jag ser också en man som är extremt långsint och hatisk till och med mot åklagaren; att han tappar det och beter sig helt okontrollerat flera dagar efter det att han känt sig kränkt av utredningen. Det går som hand i handske över hur en person som känner sig kränkt på andra sätt kan bete sig när han hatar och bägaren rinner över.

Inget bevis, men några få av de saker jag tycker för mig är ett beteende som inte oskyldiga har. Men det viktigaste är allt som kommit fram i FUP och i rätten. Det rcker ju.

Instämmer. Vet inte vad som behövs för att @Lars ska bli övertygad om att SD är gärningsmannen. Han är dömd i Hovrätten av 3 juristdomare och 2 erfarna nämndemän. De torde veta vad de gör, hur att bedöma att ingen länk i indiciekedjan är så svag att kedjan
brister. Tvärtom = den är robust.

Enligt @ Lars var allting frid och fröjd mellan de 3 inblandade. Hur kan man i detta mål vara så renons på information att man tror det? Källorna finns tillgängliga i FUP. Det är bara att läsa.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-01 kl. 17:00.
Citera
2021-09-01, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad är det som han känner sig kränkt för ? Känner sig kränkt av vem ?
Han är redan skild och har god relation med sin ex. Relationen med LW är under kontroll. De är inte ens osams före mordet.
Vad är det som han ska hämnas för ?
Jag måste ha missat det.
Sannerligen, det är själva grundbulten. Svartsjuka, hämnd, lydnad. RT
Citera
2021-09-01, 17:09
Medlem
Skibladners avatar
Om SD hade varit så smart som han själv påstår så hade han ringt LW-s telefon upprepade gånger efter att hon saknades. Antal telefonuppringningar till Ovanstående: 0, noll nada !
Jag tycker detta är ett av de tyngsta indicierna.
Huvamannen, påsmannen m.fl kan vi avfärda, likaså HD, hon är helt enkelt för dum i huvv`e för att ens misstänka. Möjligen älgen, eller vad säger det 53:e kortet?
Citera
2021-09-01, 17:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad är det som han känner sig kränkt för ? Känner sig kränkt av vem ?
Han är redan skild och har god relation med sin ex. Relationen med LW är under kontroll. De är inte ens osams före mordet.
Vad är det som han ska hämnas för ?
Jag måste ha missat det.

Att Lena och SD var sams före mordet, det kan du aldrig övertyga mig om.

Att läsa deras sjuka konversationer visar hur sjuk deras relation blivit.
Har du verkligen läst dessa?

Kränkt av åklagaren, att de (utredningen) tror att han använt domkraftsskaftet till mordet.

Däremot kanske inte bara kränkt av Lena, utan mer en känsla av att få sitt liv förstört, förlora HD, pga av att Lena har blivit starkare och inte är lika rädd att förlora SD, vilket innebär en risk att Lena avlöjar allt det fula dubbelspelet för HD, särskilt nu när USA- resan är stundande och det kommer att bli en resa för att "hitta tillbaka" enligt Lena. Så Lena är kränkt och är på stridsstigen nu, vill hämnas alla svek och dålig behanling hon fått utstå genom åren.

Så förlorad kontroll över Lena, vilket är djupt kränkande och förlorad kontroll över HD som resultat.

Han kommer att tappa ansiktet utåt, när allt avslöjas också, så anseede och status kommer att sjunka. Vem tycker att en person som är otrogen i sex år är en hjälte?

JG, och andra inom geocachingärlden kommer inte att se honom som den har varit tidigare.

men viktigast av allt, är att hålla kvar HD verkar det som. Lena sa det många gånger, att fasadbygget var så viktigt för dom.
Citera
2021-09-01, 17:28
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Att Lena och SD var sams före mordet, det kan du aldrig övertyga mig om.

Att läsa deras sjuka konversationer visar hur sjuk deras relation blivit.
Har du verkligen läst dessa?

Kränkt av åklagaren, att de (utredningen) tror att han använt domkraftsskaftet till mordet.

Däremot kanske inte bara kränkt av Lena, utan mer en känsla av att få sitt liv förstört, förlora HD, pga av att Lena har blivit starkare och inte är lika rädd att förlora SD, vilket innebär en risk att Lena avlöjar allt det fula dubbelspelet för HD, särskilt nu när USA- resan är stundande och det kommer att bli en resa för att "hitta tillbaka" enligt Lena. Så Lena är kränkt och är på stridsstigen nu, vill hämnas alla svek och dålig behanling hon fått utstå genom åren.

Så förlorad kontroll över Lena, vilket är djupt kränkande och förlorad kontroll över HD som resultat.

Han kommer att tappa ansiktet utåt, när allt avslöjas också, så anseede och status kommer att sjunka. Vem tycker att en person som är otrogen i sex år är en hjälte?

JG, och andra inom geocachingärlden kommer inte att se honom som den har varit tidigare.

men viktigast av allt, är att hålla kvar HD verkar det som. Lena sa det många gånger, att fasadbygget var så viktigt för dom.

Så ser jag det också. Att HD begär skilsmässa är Lenas fel, Att fasaden börjar rämna är Lenas fel,Att HD hamnar med sillen är Lenas fel, Steffeponken har levt hela sitt liv med att det är alltid alla andras fel, Aldrig hans fel. Steffeponken kan inte göra fel. Vad det beror på får vi aldrig reda på men min gissning är att antingen så tappade mamman han i golvet när han var bebis eller så ammade hon steffeponken fram till första skoldag.
Citera
2021-09-01, 17:44
Medlem
Citat:

■ Det står 2018-06-16 i de papper i tittar på.
Storstädning var efteråt.

■ @Lars48, jag har vid några tidigare tillfällen framfört i L*na Wesstr*m-tråden gällande, om den storstädningen som ägde rum i St*fan Davidss*n:s hus, adresserat vid Bet*svägen 14 Bertil samt, en tid efter det att L*na Wesstr*m hade bragts om livet.

■ 1: ) L*na Wesstr*m dödsmisshandlades och sålunda bringades om livet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 med påbörjan, cirka klockan 23:30

■ 2: ) Under Lördagen:s eftermiddagstid den 19 Maj 2018, upptäckts en avliden människokropp bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ 3: ) Förflutna, och 11 dagar efter det att L*na Wesstr*m hade bragts om livet samt, 6 dagar förflutna, efter det att den avlidna människokroppen hade upptäckts bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro utfördes en storstädning av St*fan Davidss*n hus vid Bet*svägen 14 Bertil.

■ 4: ) Enligt ovan skrivet: Denna storstädningen, av St*fan Davidss*n:s hus, ägde rum under Fredagen den 25 Maj 2018.

■ Även om medlemmen @Betongbaletten, impertínus infántilus, påstår, att jag @JokerMannen framfört ett fullständigt osannfärdigt påstående beträffade att storstädningen av St*fan Davidss*n:s hus ägde rum under Fredagen den 25 Maj 2018, så är det enligt min vetskap, ett helt korrekt datum.

■ Tillägg: Yodinna [ HD] tokskurade bland annat St*fan Davidss*n:s golvbrunn, samt att hennes f*der SOA, utnämnde sig själv till sotarmästare och toksotade St*fan Davidss*n:s skorsten.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-01, 17:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så ser jag det också. Att HD begär skilsmässa är Lenas fel, Att fasaden börjar rämna är Lenas fel,Att HD hamnar med sillen är Lenas fel, Steffeponken har levt hela sitt liv med att det är alltid alla andras fel, Aldrig hans fel. Steffeponken kan inte göra fel. Vad det beror på får vi aldrig reda på men min gissning är att antingen så tappade mamman han i golvet när han var bebis eller så ammade hon steffeponken fram till första skoldag.

Ja, jag tror också att han förla allt som han tyckte var fel på Lena.

SD sa i rätten (om man nu ska lägga någon tilltro på det) att det enda han ångrade sig var att han inte tog hand om sitt äktenskap bättre. Annars ångrade han inget (fritt ur minnet).

Att SD också förlägger skulden på det som händer i utredningen på "Åsa" är också ett tecken på att han inte ser det som händer på ett sunt sätt, vare sig han är skyldig eller oskyldig.

Det är troligen därför SD inte får ihop det och kan få till lämpliga åtgärder till sina problem.

Han ser det förenklat, som att det sitter ett "problem" i vägen och tar man bort "problemet, så är problemet löst. Och förenklingen gäller även vem som är ansvarig för problemen.

I själva verket är problemen komplexa och det gäller även lösningarna. Därför finns det många alternativ till lösningar, och det gäller att försöka tänka, diskutera och gemensamt lösa dom på bästa sätt. Eller det minst dåliga sättet.

Lämna, erkänna, anmäla, skilja sig...

De flesta människor ser inte mord som en lösning.

Otroligt primitivt sätt att tänka.
Senast redigerad av notknapparen 2021-09-01 kl. 18:17.
Citera
2021-09-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Hej @Lars48, Då du tidigare i ditt skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden tog upp beträffande att den avlidna människokroppen bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro upptäcktes för sent, så har jag en fråga som jag vill ställa dig.

■ @Lars48, vad tror du, att den egentliga anledningen var, till att L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 blev bragt om livet bakom ett bullerplank ?

■ L*na Wesstr*m bringades om livet bakom ett bullerplank mitt inne i ett stort bostadsområde bland boende människor, bullerplanket därstädes offret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades, ligger nära till flera hus utmed Rättar*vägen nummer ( 9 )
till och med nummer ( 1 ), så som, nära angränsande till bostadsrätten adresserad vid Rättar*vägen ( 11 ), även nummer ( 13 ), samt att bostadsrätter finns utmed Rättar*vägen ned till nummer ( 35 )

■ Sedan finns det även hus adresserade ut
med Byal*gsg*tan, som ( 7 ) - ( 5 ) och ( 3 )

■ Bostadsrätterna vid Byal*gsg*tan ( 2 ),
så som huset vid Byal*gsg*tan ( 3 ), ligger nära bullerplanket.

■ Enligt ovan skrivet, många människor är bosatta nära bullerplanket.

■ L*na Wesstr*m kunde lika väl ha bragts om livet någonstans ute i skogen eller på någon annan plats, men, nu blev platsen för dödsmisshandeln samt mordet bakom ett bullerplank mitt inne i ett stort bostadsområde.

■ @Lars48, hur tänker du just kring detta enligt ovan skrivet ?

Mvh/JM.

@Lars48, textstyckena sett i citatrutan ovan gäller det tidigare i dag av mig skrivna och postade inlägget #146.833 ( 06:49 ) samt på sidan 12.237.

■ Jag vill mer än gärna att du @Lars48 svarar på den frågan som jag tidigare i dag vid morgontid ställde till dig i L*na Wesstr*m-tråden.

■ Varför bringades L*na Wesstr*m om livet just bakom ett bullerplank och nära angränsande till ett stort bostadsområde ?

■ @Lars48, hur tänker du, just kring detta ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-01 kl. 18:11.
Citera
2021-09-01, 18:10
Medlem
Citat:
Det var två möte inplanderade, kl 9:00 och kl 13:00 iaf. (A 145/133, A145/144).
Chefen blev förvånad som jag minns, men tydligen hade han bara tagit semenster halva dagen, vilken del verkar osagt?

Hur som helst, jag tänker tvärtom.

Att inte komma till jobbet dagen efter ett mord lämnar stora frågetecken om vad man har gjort. Städning efter ett mord får då utrymme, medan att vara på jobet hela dagen, gör att man knappt hinner med, iaf har man alibi för att inte ha städat just då.

Chefen SR:

En arbetskamrat till SD om 15 maj:

A 148/25

En annan kollega:

A148/39

Slutsamråd kl 13:00:

A 148/110

Slutsamråd kl 9:00:

A 148/102

Vad gäller bedömning av SDs beteende dagen efter mordet verkar det lite olika hur personerna uppfattar det.

Han verkar orilg/nervös i samband med att han får meddelanden om att Lena saknas, vilket förstås inte är konstigt. Men det kan också vara så att om man är skyldig till ett mord, är det sådant som man säger till arbetskollegorna för att förklara sin nervositet? Vi kan därför inte dra slutsatser om hans beteende riktigt av detta.

Till chefen säger han ändå något uppseeendeväckande saker, det med tanke på att SD bara fått höra att Lena är saknad. Att börja prata om rubriker redan på fm, utan att SD har ens kollat upp med någon av de anhöriga om något är väldigt, väldigt konstigt.

Chefen om snart kommande tråkiga rubriker:

A148/48

Jag tycker att SD beter sig väldigt konstigt på dagen efter mordet vad gäller andra saker också.
Han kollar inte upp hur det gått med Lena (ringer/messar varken UW eller N*oa), har nämner inget till H*elena Å*ström som han träffat på morgonen på väg till jobbet och har ny kontakt med strax efter att N*oa hört av sig. HÅ är en vän till Lena och även reviewer inom geocachingen. Alltså en riktigt viktig person att be om hjälp här.
Istället kontaktar han några andra geocachare, varav alla är män, några har väl inte haft mer kontakt med Lena direkt än HÅ? Visst J*mmy och M*ats L, men varför inte HÅ??? Inte ett ord.

Vad gäller tvätten, är det inte jag som har sagt att han tvättat hela natten.
Det är väl snarast SD själv som påstått det?

Varför skulle jag vara intresserd av att veta vem som är mördaren när jag anser at vi fått ett svar?
Både åklagare och domstol är övertygade. Mer behöver inte jag, när jag ser hur mycket lögner och hur manipulativ han är i förhören, hur han undanhåller sitt lösenord och istället tillhandahåller en screenshot på sin tidslinje.

Jag ser också en man som är extremt långsint och hatisk till och med mot åklagaren; att han tappar det och beter sig helt okontrollerat flera dagar efter det att han känt sig kränkt av utredningen. Det går som hand i handske över hur en person som känner sig kränkt på andra sätt kan bete sig när han hatar och bägaren rinner över.

Inget bevis, men några få av de saker jag tycker för mig är ett beteende som inte oskyldiga har. Men det viktigaste är allt som kommit fram i FUP och i rätten. Det rcker ju.

I ett annat förhör med chefen SR har han kollat i sin almanacka. Han ser då att han har haft lönesamtal med 2 anställda. Det ena vid 08-tiden och det andra vid 09.30. Han minns alltså att samtalet med SD var runt den tiden och att det var på förmiddagen.

Att SD var frustrerad och hade tappat kontrollen över både HD och Lena - och tyckte att allt var Lenas fel, finns det inga tvivel om. Uppmärksamma grannar noterade hans sammanbitna ansikte och frustrerade moves vid loppisen söndagen den 13e.

Spekulation; skulle tro att han även hans tics visade sig då. Mycket hade han kontroll över, men inte det
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-01 kl. 18:22.
Citera
2021-09-01, 18:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Även om medlemmen @Betongbaletten, impertínus infántilus, påstår, att jag @JokerMannen framfört ett fullständigt osannfärdigt påstående beträffade att storstädningen av St*fan Davidss*n:s hus ägde rum under Fredagen den 25 Maj 2018, så är det enligt min vetskap, ett helt korrekt datum.

Mig veterligen har jag aldrig protesterat när du rabblat gammal känd skåpmat. Däremot brukar jag påpeka när du hittar på fakta. Vilket du som bekant gör tämligen ofta.

Bara en nyfiken fråga angående din "utredning": består den av något annat än att fråga olika trådskribenter om vad dom tror rörande HD:s inblandning?
Citera
2021-09-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jag försöker inte styra denna debatt åt något håll, jag är mer intresserad av att debatten styrs någorlunda objektivt istället för som du som försöker styra allt över på Hanna. Tycker du att det är konstigt att Hanna önskar Lena död, Tycker du att det är konstigt att Hanna inte vill sitta vid samma bord som Lena och äta middag,

■ 1: ) Själv så skulle jag bokstavligen slagit ut tänderna på min frus eventuella älskare om han dök upp vid en middag bjudning.

Men det här anser du säkert som petitesser eftersom Hanna hade mage att lämna sällskapet efter att älskarinnan dök upp som femte hjulet under vagnen. Självklart hade Lena kunnat bett om ett möte med middag med amerikanerna dagen efter och undvikt massa onödigt tjafs men nej så fan heller. Nej istället går vi all in och belöningen blev en etta med jordvärme, Grattis Lena du vann rond ett men tyvärr så förlorade du rond 2. Det är så enkelt Develi, så enkelt,

■ 1: ) @Hans66, du verkar att vara en riktigt aggressiv individ.

■ Man löser överhuvudtaget inte ett problem genom att slå ut tänderna på en annan mänsklig varelse, detta oavsett vad.

■ Ej heller löser man ett problem genom att brutalt dödsmisshandla en mänsklig varelse och till råga på allt, med hjälp av ett tillhygge.

■ Tänk på hur det gick för den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n som trodde sig vara en problemlösare med hjälp av dödshot och grovt våld mot en mänsklig varelse.

■ @Hans66, Våld löser inga problem.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-01, 18:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Precis som LW. Hon gjorde aldrig fel. Allt var alla andras fel. UW var "tråkig". SD vägrade lämna HD.

Två narcissister i en ständig maktkamp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in