2021-05-31, 22:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det handlar inte om vad vi tror och om han suciderat.
Det är en pågående mordutredning och inte aktuellt med sökande efter svar av sentimentala skäl från nån med acess till konton.

Ja, vet hon inte vad det innebär efter tre års mordutredning så saknas nog mer än en skruv.

Nej men självklart inte.
Det har jag verkligen inte vare sig skrivit eller menat.
Citera
2021-05-31, 22:28
Medlem
Citat:
Känns bra att det är en Fu kring oklar dödsfall som fryser tiden, iaf temporärt.
Hoppas de verkligen är exakt överallt och glor i datorer, konton, letar usb i hans hus.
Var det avspärrat förresten?
Allt fokus låg ju på lantstället just då.

Ja, det vore för jävligt om man släppte detta ofullbordade fall nu medan det fortfarande är på tapeten. Det är långt ifrån färdigutrett. Iaf som jag ser det. Sk brist på resurser, som det så gott som alltid skylls på hos polisen, får inte
hindra att man går till djupet i detta sorgliga fall, om det finns minsta tveksamheter om andra ev inblandade. Skulle någon skyldig går fri är det helt åt helvete.
Citera
2021-05-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Jag instämmer, förmodligen är det ett självmord, men med alla märkligheter undrar jag om inte klurige Mördar-Stefan kanske har sparat nåt brev, dokument eller inspelning som skulle kunna kasta skugga över någon? Bevis på medhjälp eller skyddande tänker jag.

Helt klart att han har lämnat något efter sig, utifall att. Han är inte den typen som vill falla ensam, ta all skit själv. Även om han själv vore död när detta framkom. Högre tankar än så har jag inte om honom.
Citera
2021-05-31, 22:34
Medlem
Citat:
Såsom hon frestar JS på viber är det inte förvånande att han tror det ska ta sig och tagit ut skilsmässa.

I förhör uppger hon att JS kväver henne med sin kärlek men fortsätter ända tills han dumpas helt i juni 2020.

Oj oj, här kom en del ny information från mig (se det fetade).
Deras konversationer på Viber är väl inget som blivit offentligt?
Hade HD och JS alltså en relation ända till juni 2020!?
Otroligt. Under förra rättegången, så strulade de alltså fortfarande?
Citera
2021-05-31, 22:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det vore för jävligt om man släppte detta ofullbordade fall nu medan det fortfarande är på tapeten. Det är långt ifrån färdigutrett. Iaf som jag ser det. Sk brist på resurser, som det så gott som alltid skylls på hos polisen, får inte
hindra att man går till djupet i detta sorgliga fall, om det finns minsta tveksamheter om andra ev inblandade. Skulle någon skyldig går fri är det helt åt helvete.

Mördaren är dömd och död. Räcker inte det?
Citera
2021-05-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl

Nej, de hade inte det då men efter att JS vände sig till polisen efter tingsrättsförhandlingen har kontakten brutits helt. HD tyckte kanske JS svek henne? 🧐
Citera
2021-05-31, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Polisen har inlett en Fu angående SDs dödsfall.
Citera
2021-05-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej, det fortsätter tills allt är utrett.
Citera
2021-05-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det är Avel på praktiktjänst..
Han är inte riktigt van vid servrar och sådant utomlands.. bortom ingenstans men där är han.
Polisens Beast Grease Monkey

Ja jag har rätt dålig koll på servrar. Om det står ”Ubuntu” när man ssh:ar in betyder det att servern är i Afrika nånstans då eller?

Jag hade förvisso bättre koll än NOA på den VPS (och dess ägare, var i RU han är utbildad och var hans postlåda bor och mobilnummer, AirBnB, amerikanska bolag osv)som användes då någon loggade in på LW:s Instagram men det var kanske bara nybörjartur. Behövdes ju bara ett par googlingar för att kika närmare på det. Och sen kanske en och annan symbolisk NMAP på det.
Citera
2021-05-31, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Viber finns i Ab 165, du får navigera bland alla diskussioner om snusk. 😂

HD har raderat Viber både 13 maj, efter sin sköna weekend med JS då SD jagar sina huliganer och lockar ut LW i skogen och sen även den 14-16 maj.

Hon påstår i förhör de är bara vänner innan hon ställs mot väggen.
Han säger i förhör 17 december 2018 att de är fortsatt intima.

Sen ses det via sms och via förhör SD att de är på hotell ihop i slutet på aug 2019.
Vad de gör i hotellsängen framgår dock inte.

De är säkert "bara" friends (with benefits?).
SD längtar efter HD, som lovar att han ska få bli med på nästa resa.
Han skickar en bild där det strålar ut hjärtan.
Han tittar längtande på den tomma sänghalvan. Han tackar HD för att hon lär honom utvecklas. Naw...

JS skickar sen mail till polisen om deras konversationer och är på förhör juni 2020 och då är det färdiglekt bland cacher etc från HDs håll. JS säger nu i HovR att kontakten upphör efter detta.
Varav jag verkligen hoppas att han inte antar rollen som nån terapeut igen såsom hon ältar SD och om han är hos LW våren - 18.
Senast redigerad av develi 2021-05-31 kl. 23:01.
Citera
2021-05-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle tror att Avel sparkade igång en rejäl teknisk utredning med en erfaren kompetent person vid spakarna. Det gav resultat. Eloge till Avel!

Ja en eloge till Avel är på sin plats.
Jag har mycket svårt att tolka det på annat sätt än att Avels upptäckter kickade igång något. ÅH kommenterade ju i NA att hon inte upplevt något liknande.

Dock inte att förglömma att även ge en eloge till de som gjorde Avels arbete möjligt genom att göra hästjobbet med att beställa, betala, hämta på plats, scanna in och lägga upp fuppen.
Citera
2021-05-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen har inlett en Fu angående SDs dödsfall.
Ja, det är knappast självmord. Om ddt var då skulle han åtminstone lämna efter sig nåt brev som man brukar göra.
Tror inte en sekund på att det är självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in