2021-08-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vilken AB ”eller nåt” är det du citerar? Är det komplettering innan HR?
Jag grundar hela mitt resonemang på förhöret i HR med ”Telia-killen”.
Som jag minns det säger han inte att man kan ha tagit ur batteriet, utan han menar ju att mobilen är förstörd, typ sönderslagen. Det alternativ som han presenterar är att den kan ha droppats i vatten.

Han kanske glömde det alternativet med batteriet.
Det gjorde i så fall även försvaret.

Eller så kan undertecknad ha ”hittat bort sej” i alla förhör 😃

Alternativet med batterierna fanns med men förkastades också. Det experten kom fram till var att mobilen förstörts.
Citera
2021-08-28, 19:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Alternativet med batterierna fanns med men förkastades också. Det experten kom fram till var att mobilen förstörts.

Bra att du kom ihåg.
Det verkar inte som att man kan lyssna från gofile längre.
Citera
2021-08-28, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det finnas nån bevis som visar att SD har använt skoskydd.
Om polisen hade hittat dem i nån papperskorg eller hemma hos SD eller HD eller nåt liknande.
Annars blir det bara spekulationer.
Det är oxå möjligt att SD befann sig på BP med rymddräkt. Därför har han varken fått på sig skador eller blodstänk på kläderna.
Så måste det varit för att åkl version av händelsen ska låta troligt. Men det är ingen som har sett de här rymdkläderna !!
Snälla, du tillför ingenting i tråden med ditt tramsande.
Läs FUP och DOM.
Stefan Davidsson dömdes av en enig hovrätt för mord.
18 år fick han.
Åklagaren hävdade att Stefan gjort sig skyldig till det ensam eller med hjälp av någon.
Citera
2021-08-28, 19:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Men du tycker alltså att det är rätt att chikanera, pissa på och klä av HD som är en idag fri kvinna, Avförd som brottsling och har ersatts med ett skadestånd för en felaktig häktning. Eller ska vi tolka rättvisan dit vi vill för våra egna intressen och döma personer som är lite udda och inte följer den folkliga manualen och som inte svarar på frågor som vi vill att hen ska svara på, Ska då hen dömas utan någon som helst bevisning eller räcker det med att hen inte följer trådens tycke om hur hen uppträder för att döma.
TR lyckades anse att det inte fanns tillräckliga bevis mot SD och friade honom.
Så bra att det fanns en instans till då.

HD saknas det bevis för enligt åklagarens bedömning för att väcka åtal och hon släpptes också ur häktet.

Vi har varken skyldighet att låta bli att diskutera ev inblandning eller samla några bevis på att så är fallet. Som andra påstått.
Vad du behöver begripa är att det här är ett diskussionsforum och HD har överhuvudtaget inte varit nåt oskyldig lamm i sammanhanget med sina vidriga uttalanden, dubbelbottnade beteende och lögner.
Hon är den som är drabbad av otrohet och hon har motiv. Hon är den som vräkt all skuld på LW och hon är, om inte annat, central för den dömda mördaren.
Han är fortsatt skitnervös att avslöjas och på ännu svagare mark när HD drar.
Min undran är om hon är strateg och gör ett medvetet val. Nåt annat hon försökt med tidigare har nämligen inte hjälpt.
Han fjäskar röven av sig likaväl och lever på hoppet att hon ska återkomma. Troligen fram tills han tar livet av sig.
Citat:
Om vi leker med tanken att rollerna var ombytta skulle vi då omhulda HD och pissa på Lena, skulle då Lena vara den psykisk sjuka, skulle då Lena vara mytomanen som förstörde Hannas äktenskap. Skulle vi då gråta över Hannas död eller skulle vi tycka att Lena gjorde rätt och fortsätta att pissa på Hanna.
Nu tog du väl ändå pris i bullshit.
Varför i hela friden ska vi leka med nån tanke om att göra HD till ett mordoffer.

Bland det mest korkade argument jag sett.
Ställa mordoffret mot HD?!
För att vi ska börja tycka synd om HD eller vad far du efter?

Det är mängder med kvinnor som råkar ut för otrohet, män som kör dubbelt. En del mer sofistikerade än andra varav det pågår länge.
Skillnaden med HD är att hon visste om otroheten men var inte tillräckligt psykisk stabil att ställa SD mot väggen.
Det börjar ske en förändring 2015 och kan mycket väl ha med ny medicinering att göra.
Varav HD börjar begränsa SD, reser till USA och sen påbörjas planer för geotouren som går av stapeln 2016.

På våren 2017 är inte HD längre sjukskriven, ställer SD mot väggen då hon anser sig ha samlat tillräckligt med bevisning.
Sen dess är hon åter på benen, dock med fortsatta psykiska besvär, men sju resor mer kraftfull.
Citera
2021-08-28, 19:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vilken AB ”eller nåt” är det du citerar? Är det komplettering innan HR?
Jag grundar hela mitt resonemang på förhöret i HR med ”Telia-killen”.
Som jag minns det säger han inte att man kan ha tagit ur batteriet, utan han menar ju att mobilen är förstörd, typ sönderslagen. Det alternativ som han presenterar är att den kan ha droppats i vatten.

Han kanske glömde det alternativet med batteriet.
Det gjorde i så fall även försvaret.

Eller så kan undertecknad ha ”hittat bort sej” i alla förhör 😃

Ah, ursäkta.
Lite bråttom.
Det är Telia- killen i kompletteringen.
Citera
2021-08-28, 20:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ah, ursäkta.
Lite bråttom.
Det är Telia- killen i kompletteringen.

Tack.
Verkar som om batteri-teorin inte håller.
Citera
2021-08-28, 21:40
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Bra att du kom ihåg.
Det verkar inte som att man kan lyssna från gofile längre.
gofile.io länken fungerar fortfarande.
Länk: https://gofile.io/d/hMbBls
Citera
2021-08-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
TR lyckades anse att det inte fanns tillräckliga bevis mot SD och friade honom.
Så bra att det fanns en instans till då.

HD saknas det bevis för enligt åklagarens bedömning för att väcka åtal och hon släpptes också ur häktet.

Vi har varken skyldighet att låta bli att diskutera ev inblandning eller samla några bevis på att så är fallet. Som andra påstått.
Vad du behöver begripa är att det här är ett diskussionsforum och HD har överhuvudtaget inte varit nåt oskyldig lamm i sammanhanget med sina vidriga uttalanden, dubbelbottnade beteende och lögner.
Hon är den som är drabbad av otrohet och hon har motiv. Hon är den som vräkt all skuld på LW och hon är, om inte annat, central för den dömda mördaren.
Han är fortsatt skitnervös att avslöjas och på ännu svagare mark när HD drar.
Min undran är om hon är strateg och gör ett medvetet val. Nåt annat hon försökt med tidigare har nämligen inte hjälpt.
Han fjäskar röven av sig likaväl och lever på hoppet att hon ska återkomma. Troligen fram tills han tar livet av sig.

Nu tog du väl ändå pris i bullshit.
Varför i hela friden ska vi leka med nån tanke om att göra HD till ett mordoffer.

Bland det mest korkade argument jag sett.
Ställa mordoffret mot HD?!
För att vi ska börja tycka synd om HD eller vad far du efter?

Det är mängder med kvinnor som råkar ut för otrohet, män som kör dubbelt. En del mer sofistikerade än andra varav det pågår länge.
Skillnaden med HD är att hon visste om otroheten men var inte tillräckligt psykisk stabil att ställa SD mot väggen.
Det börjar ske en förändring 2015 och kan mycket väl ha med ny medicinering att göra.
Varav HD börjar begränsa SD, reser till USA och sen påbörjas planer för geotouren som går av stapeln 2016.

På våren 2017 är inte HD längre sjukskriven, ställer SD mot väggen då hon anser sig ha samlat tillräckligt med bevisning.
Sen dess är hon åter på benen, dock med fortsatta psykiska besvär, men sju resor mer kraftfull.

Att du har visat vad du tycker om Hanna är ingen som helst hemlighet, Vad Hanna har gjort mot dej är helt irrelevant för själva tråden, men personligen tror jag att hon har sårat dej något fruktansvärt eftersom du upprepar samma mening om HD hela jävla tiden. JA jag anser HD som oskyldig fram till den dagen rättsväsendet bevisar motsatsen, Vad ni hobbypsykologer och kalle anka utredare kommer fram till ger jag inte fem jävla öre för, I hundra jävla sidor har ni tjatat hål i huvudet på varenda jävel som orkar följa tråden att Hanna är 1, psykisk sjuk 2, mytoman, 3, osv. osv. osv. Märker du inte själv att det går på repeat hela tiden. Sen Stefan dog så har det inte kommit fram ett enda nytt bevis.

Jag önskar dej all lycka med att få Hanna lagförd för vad du nu tror hon har gjort. Tänk om Stefan skulle vara oskyldig och att det är Hanna ensam som slog ihjäl Lena. HALLLÅ STEPHEN KING
Citera
2021-08-29, 00:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Att du har visat vad du tycker om Hanna är ingen som helst hemlighet, Vad Hanna har gjort mot dej är helt irrelevant för själva tråden, men personligen tror jag att hon har sårat dej något fruktansvärt eftersom du upprepar samma mening om HD hela jävla tiden. JA jag anser HD som oskyldig fram till den dagen rättsväsendet bevisar motsatsen, Vad ni hobbypsykologer och kalle anka utredare kommer fram till ger jag inte fem jävla öre för, I hundra jävla sidor har ni tjatat hål i huvudet på varenda jävel som orkar följa tråden att Hanna är 1, psykisk sjuk 2, mytoman, 3, osv. osv. osv. Märker du inte själv att det går på repeat hela tiden. Sen Stefan dog så har det inte kommit fram ett enda nytt bevis.

Jag önskar dej all lycka med att få Hanna lagförd för vad du nu tror hon har gjort. Tänk om Stefan skulle vara oskyldig och att det är Hanna ensam som slog ihjäl Lena. HALLLÅ STEPHEN KING
Hanna har inte gjort mig ett dugg.
För min del är hon lika trist och grå som vilken suspekt person som helst i abok.
Du kanske skulle lägga lite mindre emotioner i ditt skrivande och bli mer saklig?

Du får se HD som snövit själv om du har lust - men du lär inte nå framgång i att försöka styra debatten och SD är inte mindre skyldig till mord för att HD diskuteras.
Om du inte klarar av trådens innehåll så bör du väl hellre undvika den?
👋
Citat:
Sen Stefan dog så har det inte kommit fram ett enda nytt bevis.
Ingen behöver lägga fram ett enda bevis.
Det är ett debattforum och inte en rättegång.

HDs grodor är intressanta.
Här verkar det flyga fritt ur hjärnan igen, innan hon tankar hem sig via FhLs följdfråga.
Tidigare hade hon minsann motiv, men inte vid mordet.

FL: Aah, mmh. Det är ju så, och det är väl en av anledningarna att du har hämtas hit idag
också att... det finns ju flera uppgifter i den här utredningen som pekar på att du skulle kunna ha ett motiv till att döda, Lena. Vad har du själv att säga om det? du kan kommentera det.
SD: Nja berätta gärna vad det är som talar för.
FL: Nej men jag frågar dig.
SD: Ja. Ja, nej egentligen inte. Tidigare, aah visst. Eeh hon hade en relation med den mannen jag var gift med. Eeh, men den mannen är jag inte gift med och vi hade separerat redan då så att nej jag ser inte att jag hade motiv till att göra det.
FL: Men tidigare anser du att.. tidigare skulle kunna ha motiv till att döda henne?
SD: Nej, nej, nej verkligen inte."

" FLI: Hatade du Lena? Ja eller nej?
HD: Det beror på när i tid du frågar
FLI: I maj, 2018?
MT: Nej. Hata inte Lena
FL 1: Ändå önskar du att hon var död. "
Citera
2021-08-29, 01:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En avbruten FTF-svit misstänker jag är central när det kommer till motivet just denna kväll och det som till sist får tryckkokaren att explodera.

11 maj samtalar S och H om H:s eftersläpning och han vill hjälpa henne att komma ifatt. Ett led i att få H tillbaka är att göra sig oumbärlig i förbättrandet av H:s loggstatistik, det ger pluspoäng och ökar hans chanser till återförening.

Och om hennes tappre riddare kämpar vidare med att rita kaviarhjärtan, kan det gå vägen. H uppmuntrar honom att fortsätta.
Sneda kaviarhjärtan och bollen ligger hos dig.

Tror det ligger en hel del i det du skriver.
SD ger full support till HD - för egen vinnings skull.
Han vet inte hur han ska kunna behaga henne och försöker återbilda teamkänslan.
Du och jag HD...
Citat:
När L skickar FTF:en som H loggat i efterhand - som ett hot om att fortsätta plocka av H cacher - ja, då tänder S på alla cylindrar och agerar impulsivt, samtidigt målmedvetet; villabelysning släcks i förväg och i övrigt är han mentalt förberedd sedan lång tid tillbaka. - Hämnden är ljuv.
Däremot tror jag inte han planerat värst länge. Jag tror att stress och bråk med HD har med ställda krav att göra.
Han reagerar med att inte vilja åka med henne, hon skriver kryptiska meddelanden på LWs wig. Två dar senare drar HD på weekend med JS. Kvar hemma blir SD som ska återställa homeostasen?
Han bete sig iaf rejält irrationellt fredagnatt och förefaller frustrerad på söndag. Dess emellan missade han jobb han aldrig gjort tidigare.

Finner det intressant i sammanhanget att strax efter midnatt (med ev avbrutet mordförsök) skickar han "trevlig resa" till HD.
Denna gång är det att esta inte gått igenom.
Citat:
Vad H gör här, är att låta bli att ställa frågan om det är okej, hon lägger orden så att det underförstått tas för givet att ingen ska misstycka. Och det kan hindra CO från att invända.

Det vore mera klädsamt att visa respekt för de som jobbat med burkarna; hon kunde lagt till något i stil med: "...men jag har full förståelse om ni önskar fysisk närvaro och upplevelse vid era cacher, säg bara till!"
Det första har jag inte tänkt på. Det låter ju rart. För vem vill förstöra fina minnen om roliga FTF i en dagbok..

Problemet blir de hon inte deltagit vid. Då faller hela innebörden, och om nu CO inte tycker det är ok?
Sen ändrade hon väl texten där det bara stod en kort mening kvar om splittrat konto.
Eller hade hon olika från start?
Citat:
Ja, och S gör allt i sin makt för att vinna tillbaka sin drottning. Ingen ska få chansen att sätta in en kil mellan dem nu, allra minst L som en vecka tidigare gett en försmak på vad som väntade när hon segervisst deklarerade att: nu har du ingen makt över mig längre. Lika med avslöjande i S:s öron.
Ja var det den 5 maj? Såg nån skärmdump i FUP. Då hon skrev nåt om att byta foton, antar hon var ironisk.
Citat:
Å andra sidan var hon fortfarande långt ifrån avgiftad från ormen S, och ett djupt förakt dem emellan var ett faktum under -18; kriget hade trappats upp och allt var numera tillåtet.
På väg ur, men med en ny farlig styrka. Hon begrep aldrig att SD var ännu farligare att stressa upp när HD fått kontinentalplattorna att röra på sig.
För att LW fattade inte att skilsmässan berodde på fortsatt kontakt. För att SD inte fattade det heller och körde måste-fortsätta-dölja-Lena.
Dominoeffekt.
Senast redigerad av develi 2021-08-29 kl. 01:56.
Citera
2021-08-29, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hanna har inte gjort mig ett dugg.
För min del är hon lika trist och grå som vilken suspekt person som helst i abok.
Du kanske skulle lägga lite mindre emotioner i ditt skrivande och bli mer saklig?

Du får se HD som snövit själv om du har lust - men du lär inte nå framgång i att försöka styra debatten och SD är inte mindre skyldig till mord för att HD diskuteras.
Om du inte klarar av trådens innehåll så bör du väl hellre undvika den?
👋

Ingen behöver lägga fram ett enda bevis.
Det är ett debattforum och inte en rättegång.

HDs grodor är intressanta.
Här verkar det flyga fritt ur hjärnan igen, innan hon tankar hem sig via FhLs följdfråga.
Tidigare hade hon minsann motiv, men inte vid mordet.

FL: Aah, mmh. Det är ju så, och det är väl en av anledningarna att du har hämtas hit idag
också att... det finns ju flera uppgifter i den här utredningen som pekar på att du skulle kunna ha ett motiv till att döda, Lena. Vad har du själv att säga om det? du kan kommentera det.
SD: Nja berätta gärna vad det är som talar för.
FL: Nej men jag frågar dig.
SD: Ja. Ja, nej egentligen inte. Tidigare, aah visst. Eeh hon hade en relation med den mannen jag var gift med. Eeh, men den mannen är jag inte gift med och vi hade separerat redan då så att nej jag ser inte att jag hade motiv till att göra det.
FL: Men tidigare anser du att.. tidigare skulle kunna ha motiv till att döda henne?
SD: Nej, nej, nej verkligen inte."

" FLI: Hatade du Lena? Ja eller nej?
HD: Det beror på när i tid du frågar
FLI: I maj, 2018?
MT: Nej. Hata inte Lena
FL 1: Ändå önskar du att hon var död. "

Jag försöker inte styra denna debatt åt något håll, jag är mer intresserad av att debatten styrs någorlunda objektivt istället för som du som försöker styra allt över på Hanna. Tycker du att det är konstigt att Hanna önskar Lena död, Tycker du att det är konstigt att Hanna inte vill sitta vid samma bord som Lena och äta middag, Själv så skulle jag bokstavligen slagit ut tänderna på min frus eventuella älskare om han dök upp vid en middag bjudning. Men det här anser du säkert som petitesser eftersom Hanna hade mage att lämna sällskapet efter att älskarinnan dök upp som femte hjulet under vagnen. Självklart hade Lena kunnat bett om ett möte med middag med amerikanerna dagen efter och undvikt massa onödigt tjafs men nej så fan heller. Nej istället går vi all in och belöningen blev en etta med jordvärme, Grattis Lena du vann rond ett men tyvärr så förlorade du rond 2. Det är så enkelt Develi, så enkelt,
Citera
2021-08-29, 02:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag försöker inte styra denna debatt åt något håll, jag är mer intresserad av att debatten styrs någorlunda objektivt istället för som du som försöker styra allt över på Hanna. Tycker du att det är konstigt att Hanna önskar Lena död, Tycker du att det är konstigt att Hanna inte vill sitta vid samma bord som Lena och äta middag, Själv så skulle jag bokstavligen slagit ut tänderna på min frus eventuella älskare om han dök upp vid en middag bjudning. Men det här anser du säkert som petitesser eftersom Hanna hade mage att lämna sällskapet efter att älskarinnan dök upp som femte hjulet under vagnen. Självklart hade Lena kunnat bett om ett möte med middag med amerikanerna dagen efter och undvikt massa onödigt tjafs men nej så fan heller.
Ja.
Speciellt ihop med allt annat som kommer från hästens mun, den besatthet hon uppvisar efter skilsmässan, hur hon ljuger för SD för att kunna köra sitt brist på tillit, kärleksbombar honom, omhuldar och försvarar honom efter mordet - för att sen vilja slippa honom och hoppas han åker in för mord.
För att hon sen fortsätter framställa sig som om hon bryr sig om honom.

Hon är manipulativ och lömsk och just därför misstror jag henne.
Citat:
Nej istället går vi all in och belöningen blev en etta med jordvärme, Grattis Lena du vann rond ett men tyvärr så förlorade du rond 2. Det är så enkelt Develi, så enkelt,
En middag som delorsak till mord och lägger skulden på LW.

Vore det så enkelt som du vill ge sken av, så skulle varenda bedragen person mörda om man inte tål att vederbörande vistas på samma ställen.
HD är inte unik att ha drabbats.

"Tyvärr så förlorade du rond 2" är ett brutalt mord och ordvalet säger mer om dig än LW.
Senast redigerad av develi 2021-08-29 kl. 02:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in