2021-08-31, 17:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Kanske kan de lösa gamla mord i Örebro med hjälp av Hanna Dav*dsson.. hon kan/vet ju så mycket
Bär hon den förädlade sjukhus-familjetragedi-"ringen" fortfarande ?

Ang. Gustavsvik. hon går i gång på att bada bland andra.
Ger avsugningar så att vanligt folk kan se, hon tycker om att ljuga och hästar.
Citera
2021-08-31, 17:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Apropå Kaj Linna, var det fruktansvärd dålig arbetsmiljö i polishuset. Polisen gick ut med att han var en mördare innan man ens hade hört honom. Senare uppgav dom att man hittat hans DNA på brottsplatsen, men snusprillan på infarten visade sig vara ambulansförarens... suck

Känns som att de hade dålig arbetsmiljö även i polishuset i Örebro. Funderade över detta att man uppgav att försvinnandet av Lena hade med svartsjuka att göra, och att en av de inblandade ville mer än den andra.

Och det var innan man ens hittat Lenas kropp. Har för mig att Chefen där hade ett horn i sidan till Peter Springare, som var obekväm, antar det var därför de tog bort honom och en annan utredare (minns ej namnet nu) från utredningen. Springare fick också mkt kritik för att han tog semester men den var ju planerad (har för mig att det bara rörde sig om en helg, rätta mig om jag har fel) Om man inte tagit bort dom hade förmodligen utredningen varit klar för längesen, i stället tog det 3 år innan dom. Så djälva onödigt, i både tid och pengar

Fast det var inte polisen som gick ut till pressen om att detvar ett svartsjukedrama/triangeldrama, iaf inte offentligt, utan det var Metro som hade "källor".

Visst, inte osannolikt att det var någon polis som var "källan".

"En kvinna är anmäld försvunnen i Örebro och polisen tror att hon kidnappats.

Källor uppger för Metro att det rör sig om ett svartsjukedrama.

– Jag vill inte kommentera något gällande eventuellt motiv, säger kammaråklagare Åsa Hiding.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEmKOP/polisen-misstanker-kvinna-kidnappad-i-orebro
Senast redigerad av notknapparen 2021-08-31 kl. 17:52.
Citera
2021-08-31, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vad drar du för slutsats av det?
Ingen GM?
Behandskad GM?
Ingen kamp?

Du tycker inte att det är intressant att den ende som lämnat något DNA förutom LW är SD?
Tyvärr har man hittat kroppen försent.
DNA från SD som är hittad i en obetydlig mängd säger inte mycket om gärningsmannen.
Det som är solklart för mig är att SD har inte tagit sig hem direkt efter mordet om det han. Nåt blodspår skulle man hittat i vattenlåset.
Det spelar ingen roll hur länge man spolar och hur bra städar man efter sig.
Om nån tvättat bort blod i duschen eller handfatet kommer det att synas.
Chansen är noll att det inte syns.
Han kunde inte varit på BP med rymddräkt.
I då fall vill jag gärna se dräkten.
Citera
2021-08-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Expertutlåtande som jag har lyssnat på säger att en dator synkroniserar filer när man öppnar den eller vid stängning.

■ Enligt protokollet man ser stor synkronisering aktivitet vid 23:34 vilket tyder på att nån har satt på datorn eller aktiverat skärmen så att synkronisering aktiviteterna har kommit igång.

■ Det är säger IT experten under förhöret.
Så att säga nån satt igång datorn kl 23:34 så att synkronisering kom igång.
Risken är stor att den person som bor i huset gjorde om det inte spökar i huset förstås!

Hej @Lars48

■ Låt oss titta lite närmare på den här biten gällande St*fan Davidss*n:s dator-aktivitet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Tiden var från klockan 23:34:16 och till och med klockan 23:34:17.

■ St*fan Davidss*n kunde inte❗på något sätt bevisa för varken polisen eller åklagarna att
det var han själv, som i egen hög person, satt framför sin egen dator samt i sitt hus adresserat vid Bet*svägen 14 Bertil vid den aktuella tiden, det vill säga,
från klockan ( 23:34:16 till 23:34:17 )

■ 1: ) Varken polisen eller åklagarna kunde bevisa att St*fan Davidss*n inte❗satt hemma framför sin dator vid den aktuella tiden enligt ovan skriven.

■ 2: ) Obs❗Varken polisen eller åklagarna, kunde bevisa, att S*fan Davidss*n verkligen, befann sig inom sitt hem, vid Bet*svägen 14 Bertil, under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Faktumet talar samt enligt ovan skrivet.

■ Vem som helst kan ha suttit eller stått framför St*fan Davidss*n:s dator vid den aktuella tiden
klockan ( 23:34:16 till 23:34:17 )

■ Ingenting, kunde över huvud taget bevisas beträffande den dator-aktiviteten, det vill säga, varken i från polisen:s och åklagarna:s sida så som, ej heller ifrån St*fan Davidss*n:s sida.

■ Så länge som St*fan Davidss*n, samt vid det aktuella tillfället, inte kunde bevisa, att han faktiskt befann sig inom sitt eget hem vid Bet*svägen 14 Bertil, och i egen hög person, satt framför sin egen dator klockan
23:34:16 till 23:34:17, sålunda saknade St*fan Davidss*n ett alibi.

■ I Göta Hovrätt samt då St*fan Davidss*n fick ordet gällande dator-aktiviteten under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, uttryckte sig St*fan Davidss*n på ett väldigt egendomligt sätt vilket följande då löd,

■ Citat St*fan Davidss*n: "Kanske❗att jag har ett alibi där, nej förresten, det var nog dumt sagt" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: St*fan Davidss*n sa en sak, men, hans samvete sade någonting annat.

■ Den dator-aktiviteten, som i förfluten tid en gång ägde rum klockan 23:34:16 - 23:34:17, den kunde varken bevisa det ena eller det andra.

Tillägg: @Lars48, jag har tidigare, i ett av mina skrivna inlägg ställt en fråga till dig vilken du hitintills inte svarat på.

Frågan: Anser du @Lars48, att det är helt uteslutet att Yodinnan [ HD ] varit sin Yodánske Riddare SD behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bringades om livet bakom ett bullerplank ?

Mvh/JM.
Citera
2021-08-31, 18:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tyvärr har man hittat kroppen försent.
DNA från SD som är hittad i en obetydlig mängd säger inte mycket om gärningsmannen.
Det som är solklart för mig är att SD har inte tagit sig hem direkt efter mordet om det han. Nåt blodspår skulle man hittat i vattenlåset.
Det spelar ingen roll hur länge man spolar och hur bra städar man efter sig.
Om nån tvättat bort blod i duschen eller handfatet kommer det att synas.
Chansen är noll att det inte syns.
Han kunde inte varit på BP med rymddräkt.
I då fall vill jag gärna se dräkten.

Det visde sig att det fanns blod i vattenlåset, vilket kanske inte är så konstigt med både mens och sår som duchas av där. Men vems blodet var, det vet vi inte så vitt jag vet.

Jag tror att han med säkerhet har spolat av sig utomhus, säkerligen gått in helt naken. Allt för att inte kladda ner inomhus. Fasadbelysningen var som bekant nedsläckt.

I golvbrunnen kan han antingen själv hällt ner klorin, eller HD när hon städade. Han kan också antingen plockat ut den, gjort rent den i samband med storstädningen och/eller kört med borstar även där.

När han pratar med TB, HDs väninna, nämner han att polisen tagit vattenlåsen(A 150, screenshots) Han klagar på att:

"Nytt vattenlås till 13 år gammal
golvbrunn blir en utmaning att
fixa. Till handfat och diskho går
att köpa nytt.
Ja, polisen har dem.
"

Det visar att han själv tänker sig att fixa detta, och inte låta en reparatör ordna det. Nu tror jag inte att en 13 år gammal golvbrunn behöve betyda att det är omöjligt. Men han verkar ändå veta lite om det, eller hur?

A 157B/231
"Bild 6. WC-duschrum. Prover (topsning) gjordes i hand.fatet och dess vattenlås samt i
duschens avlopp/brunn. Förprövning på plats med "LEUKO" (blod.förprövnings medel)
gav positiv reagens för humant blod. Proverna från hand.fat och duschens brunn har
skickats till NFC för vidare undersökningar.
"
Kläderna tog han med sig till tvättmaskinen, därav kladd på luckan. Min övertyglse.
Senast redigerad av notknapparen 2021-08-31 kl. 18:51.
Citera
2021-08-31, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SDs tvättstuga med torktumlare:

https://www.bildtagg.se/bild/orq1kewtmna1yi39gzqpia0j
Den blå babybaljan har jag finderat mycket över.. barnen är stora. Varför är baljan använd? Tror inte den brukar användas, har nog varit orörd sen barnen var små. Vad hade Steffeponken gjort med den?
Citera
2021-08-31, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80

■ Hej Sherlock! Du vet att rättegången är avslutad och dom fallit? Det bedrivs ingen som helst utredning av fallet. Det finns ingen som helst misstanke mot någon annan person. Allt är avslutat. ■ Förutom i ditt huvud

■ I mitt tidigare under dagen skrivna inlägg, så skrev jag klart och tydligt som det första och översta textstycket.

■ Retrospektivt❗beträffande mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Beträffande det gamla mordet L*na Wesstr*m 2018, så är det långt ifrån färdig-grävt och sålunda långt ifrån avslutat så länge jag får ha ett ord med i spelet.

■ L*na Wesstr*m var en mycket fin vän till mig och som jag tyckte väldigt mycket om.

■ Jag kommer att göra allt vad som står i min makt för att gå till botten med vissa saker som gäller det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018, sedan vad detta kommer att leda till, det kan endast framtiden utvisa.

■ Både Yodinnan [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG, är alla tre, mycket märkliga och säregna individer, och detta sagda, oavsett vad du tycker, tänker, tror och anser.

■ Slutligen sagt, du dyker endast upp sporadiskt i L*na Wesstr*m, enbart för att kunna få säga din mening och ingenting annat därutöver, sålunda har du bevisat, åtminstone för mig, att något seriöst intresse för att diskutera det gamla mordet på L*na Wesstr*m inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära, något sådant intresse existerar inte hos dig över huvud taget.

■ Du varken berättar, ställer frågor eller diskuterar med dina medpostare gällande det tidigare begångna mordet på L*na Wesstr*m.

■ För din del, är fallet L*na Wesstr*m 2018 avslutat, för min del och för mig @JokerMannen, så fortsätter grävandet.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-31 kl. 19:11.
Citera
2021-08-31, 19:10
Avslutad
Citat:
Det visde sig att det fanns blod i vattenlåset, vilket kanske inte är så konstigt med både mens och sår som duchas av där. Men vems blodet var, det vet vi inte så vitt jag vet.

Jag tror att han med säkerhet har spolat av sig utomhus, säkerligen gått in helt naken. Allt för att inte kladda ner inomhus. Fasadbelysningen var som bekant nedsläckt.

I golvbrunnen kan han antingen själv hällt ner klorin, eller HD när hon städade. Han kan också antingen plockat ut den, gjort rent den i samband med storstädningen och/eller kört med borstar även där.

När han pratar med TB, HDs väninna, nämner han att polisen tagit vattenlåsen(A 150, screenshots) Han klagar på att:

att köpa nytt.
Ja, polisen har dem.
"

Det visar att han själv tänker sig att fixa detta, och inte låta en reparatör ordna det. Nu tror jag inte att en 13 år gammal golvbrunn behöve betyda att det är omöjligt. Men han verkar ändå veta lite om det, eller hur?

A 157B/231
"Bild 6. WC-duschrum. Prover (topsning) gjordes i hand.fatet och dess vattenlås samt i
duschens avlopp/brunn. Förprövning på plats med "LEUKO" (blod.förprövnings medel)
gav positiv reagens för humant blod. Proverna från hand.fat och duschens brunn har
"
Kläderna tog han med sig till tvättmaskinen, därav kladd på luckan. Min övertyglse.
Ja, bad hände med topsen från badrummet? De har väl inte redovisats? Sorterades väl bort enligt nfc:s märkliga regler
Citera
2021-08-31, 19:47
Medlem
Åkl påstår att SD har mejlat LW om att träffas.
Helt otroligt
Vem f*n mejlar nu för tiden den andra och bestämmer träff!
Det finns ju Telegram, WhatApp, sms och hundra andra andra sätt att kommunicera.
Jag har aldrig hört talas om att folk skickar mejl till varann för att träffas!
Citera
2021-08-31, 20:59
Medlem
Citat:

att köpa nytt.
Ja, polisen har dem.
"

A 157B/231
"
Han är ju Besiktningsman. Det är hans jobb att besikta golvbrunnar.
Det är klart han fixar det själv.
Huset var så ostädat som det kan vara. Inga tecken på städning fanns. Ingen har moppat eller ens dammsugit.
Tvättmaskinen var inte avtorkat enligt Göran. I då fall skulle blodspåren sett annorlunda ut.
Om SD var GM då förväntas att han skulle städat hela natten.
Men han hade inte ens torkat av tvättmaskinen.
Det är nånting som inte stämmer.
GM är nån annan som är på fri fot.
Citera
2021-08-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Lars48

■ Låt oss titta lite närmare på den här biten gällande St*fan Davidss*n:s dator-aktivitet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Tiden var från klockan 23:34:16 och till och med klockan 23:34:17.

■ St*fan Davidss*n kunde inte❗på något sätt bevisa för varken polisen eller åklagarna att
det var han själv, som i egen hög person, satt framför sin egen dator samt i sitt hus adresserat vid Bet*svägen 14 Bertil vid den aktuella tiden, det vill säga,
från klockan ( 23:34:16 till 23:34:17 )

■ 1: ) Varken polisen eller åklagarna kunde bevisa att St*fan Davidss*n inte❗satt hemma framför sin dator vid den aktuella tiden enligt ovan skriven.

■ 2: ) Obs❗Varken polisen eller åklagarna, kunde bevisa, att S*fan Davidss*n verkligen, befann sig inom sitt hem, vid Bet*svägen 14 Bertil, under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Faktumet talar samt enligt ovan skrivet.

■ Vem som helst kan ha suttit eller stått framför St*fan Davidss*n:s dator vid den aktuella tiden
klockan ( 23:34:16 till 23:34:17 )

■ Ingenting, kunde över huvud taget bevisas beträffande den dator-aktiviteten, det vill säga, varken i från polisen:s och åklagarna:s sida så som, ej heller ifrån St*fan Davidss*n:s sida.

■ Så länge som St*fan Davidss*n, samt vid det aktuella tillfället, inte kunde bevisa, att han faktiskt befann sig inom sitt eget hem vid Bet*svägen 14 Bertil, och i egen hög person, satt framför sin egen dator klockan
23:34:16 till 23:34:17, sålunda saknade St*fan Davidss*n ett alibi.

■ I Göta Hovrätt samt då St*fan Davidss*n fick ordet gällande dator-aktiviteten under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, uttryckte sig St*fan Davidss*n på ett väldigt egendomligt sätt vilket följande då löd,

■ Citat St*fan Davidss*n: "Kanske❗att jag har ett alibi där, nej förresten, det var nog dumt sagt" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: St*fan Davidss*n sa en sak, men, hans samvete sade någonting annat.

■ Den dator-aktiviteten, som i förfluten tid en gång ägde rum klockan 23:34:16 - 23:34:17, den kunde varken bevisa det ena eller det andra.

Tillägg: @Lars48, jag har tidigare, i ett av mina skrivna inlägg ställt en fråga till dig vilken du hitintills inte svarat på.

Frågan: Anser du @Lars48, att det är helt uteslutet att Yodinnan [ HD ] varit sin Yodánske Riddare SD behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bringades om livet bakom ett bullerplank ?

Mvh/JM.
Hej på dig du
Det finns lika mycket bevis på att SD befann sig i sitt hem på mordtillfället som finns bevis på att han var på brottsplatsen.
SD behöver inte alls bevisa att han var hemma. Det är åkl börda att bevisa att han inte var hemma utan var på BP.
En sån bevisning saknas.
Apropå HD, låt det vara osagt än då länge.
Citera
2021-08-31, 22:30
Medlem
Citat:
Hej på dig du
Det finns lika mycket bevis på att SD befann sig i sitt hem på mordtillfället som finns bevis på att han var på brottsplatsen.
SD behöver inte alls bevisa att han var hemma. Det är åkl börda att bevisa att han inte var hemma utan var på BP.
En sån bevisning saknas.
Apropå HD, låt det vara osagt än då länge.
Åklagaren behöver bara visa att den misstänkte haft möjlighet och tillfälle att begå gärningen, i detta fall tillgång till brottsplatsen, om bevisningen i övrigt binder honom till brottet.

I detta fall är den misstänkte bunden till brottet genom ett flertal tekniska spår och annan bevisning vilket framgår av den fällande domen. Det var också bara någon minuts färdväg mellan hem och brottsplats så den misstänkte hade fri tillgång till platsen. Dessutom fanns det besvärande omständigheter i form av olika återtagna utsagor om olika cykelturer i brottsplatsens omedelbara närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in