2021-08-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag undrar vad du har för agenda med den här tråden, Tydligen så tror du att Steffeponken är oskyldig till mordet på Lena och därför så undrar jag om du är en vän till Steffeponken? som gör allt för att rentvå sin polare. Några sidor bak i tråden så skrev du att det kunde lika gärna ha varit en random rånare som slog ihjäl Lena, nu vet inte jag hur väl bevandrad du är i den kriminella världen men att slå ihjäl en tre barns mor med 17 slag för en sketen telefon är inte en rånares MO. En rånare som går runt med ett järnrör mitt i natten tappar överraskningsmomentet mot sitt offer, och det är väl att överraska offret som är prio nr ett för en rånare. Alla normala människor springer åt motsatt håll om dom möter en person mitt i natten och som dessutom bär på ett järnrör eller ett domkraftsskaft.

Ja, och hur kunde i så fall denna individ få ut Lena ur huset på 2 röda sekunder? Inte minst att sen även lyckas locka in henne bakom planket i svarta natten. Samt att inte ha lämnat tillstymmelsen till spår efter sig.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-30 kl. 22:39.
Citera
2021-08-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad tänker du på som motsäger?
Jag har själv inte fördjupat mig i att de planerar ihop, men partners in crime är iofs intressant, de har ju varit ense i döden-frågor innan och beskrivs även som snudd på siameser.

Begreppet anstiftan är i sig på en glidande skala.
You pay, me fix. Mer business.
Sen finns väl ultimatum (ske din vilja, icke min) och bortåt andra hållet är de väl rörande överens att problemet ska bort men en är dirigent. Sistnämnda tangerar dock "tillsammans och i samförstånd" likt Möllerskan.

Kan sträcka mig till vetskap om brottet. Det är till och med troligt.
Möjligen anstiftan, kanske att inte inse vad det kunde leda till irl att tala i mordiska termer och uttrycka dito önskemål. Spontanreaktionen "vad har han NU gjort?" kan tala emot anstiftan.
Men som medgärningsperson på brottsplatsen är en tes jag har släppt för en tid sen. Men jag kan ha fel. Finns fortfarande en del frågor kvar som jag vill ha svar på där.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-30 kl. 22:30.
Citera
2021-08-30, 22:23
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
SD skickade ett mail 23.00 och öppnade ett PDF-dokument 00.00. Däremellan har ingen aktivitet från SD skett. Händelsen 23.34 var ingen aktiv åtgärd av SD. Detta enl både tingsrätten och hovrätten, baserat på expertutlåtande.
Som jag skrivit tidigare är icke-utredandet av 23.34-aktiviteten och och slutsatserna som drogs av det ett sorgligt kapitel som drar skam över både HR- och TR-domarna. Att kalla det för expertutlåtande är ett skämt.
Citera
2021-08-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Som jag skrivit tidigare är icke-utredandet av 23.34-aktiviteten och och slutsatserna som drogs av det ett sorgligt kapitel som drar skam över både HR- och TR-domarna. Att kalla det för expertutlåtande är ett skämt.

Kan ha varit någon annan "partner in crime" som skötte dessa aktiviteter på datorn, kanske?
Citera
2021-08-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad tänker du på som motsäger?
Jag har själv inte fördjupat mig i att de planerar ihop, men partners in crime är iofs intressant, de har ju varit ense i döden-frågor innan och beskrivs även som snudd på siameser.

Begreppet anstiftan är i sig på en glidande skala.
You pay, me fix. Mer business.
Sen finns väl ultimatum (ske din vilja, icke min) och bortåt andra hållet är de väl rörande överens att problemet ska bort men en är dirigent. Sistnämnda tangerar dock "tillsammans och i samförstånd" likt Möllerskan.

Ja, lite möllerskt.
Citera
2021-08-30, 23:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, och hur kunde i så fall denna individ få ut Lena ur huset på 2 röda sekunder? Inte minst att sen även lyckas locka in henne bakom planket i svarta natten. Samt att inte ha lämnat tillstymmelsen till spår efter sig.

Ja eller hur Han kanske agerade Steffeponkens budbärare och sa till Lena att hennes prins charming står ute vid planket och väntar på sin fagra mö, så släpp allt och rusa ut till din prins i rustning han har dock inte lång stund innan kl slår 12 och han måste vara tillbaka på slottet. Och sen slår rånaren ihjäl Lena och därefter loggar han in på hennes konton inte mindre än 30 ggr. Inte en dålig bedrift av en helt random telefon rånare bärandes på ett domkraftsskaft mitt i natten och skulle han ha oturen att bli stoppad av polis kan han ju alltid skylla på att han letar efter en bilverkstad som kanske vill anställa honom
Citera
2021-08-30, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan sträcka mig till vetskap om brottet. Det är till och med troligt.
Möjligen anstiftan, kanske att inte inse vad det kunde leda till irl att tala i mordiska termer och uttrycka dito önskemål. Spontanreaktionen "vad har han NU gjort?" kan tala emot anstiftan.
Men som medgärningsperson på brottsplatsen är en tes jag har släppt för en tid sen. Men jag kan ha fel. Finns fortfarande en del frågor kvar som jag vill ha svar på där.
"Vad har han gjort" är det korrekta citatet.

Som jag redan delgivit så var Anstiftar-Tove lika förvånad, trots intensiv uppmaning.
Det kan handla om annat än tecken på total okunskap (oskuld) eftersom det flyger saker ur mun på HD. Hon tenderar att prata rätt ut och tänka högt.

Sen tankar hon hem sig OM hon får följdfråga (av FhL) alt korrigeras (av JS) att inte säga så.

Det skedde inte vid "hoppas hon är död" och då börjar HD tänka hur det ska påverka henne. Inte heller vid "skönt om det väcks åtal, då slipper jag honom" - och TB tillägger att "det kom bara ur Hanna", att det fanns inget speciellt sammanhang.

Vad jag menar är att HD kan tänka högt och fundera på hur han gått tillväga om hon inte hunnit prata i detaljer med SD än.
Hon har ju dess innan dragit långa växlar samma dag och hoppats att LW är död.
Hon säger även detta den 15 maj.
Paret har minimal tid ihop mellan mord och hans förhör, båda jobbar på dagen och lär inte vilja lämna digitala spår. Han är där kort innan förhör och äter glass med barnen närvarande.
Senast redigerad av develi 2021-08-30 kl. 23:46.
Citera
2021-08-31, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

■ 1: ) Det ser ut som att vi är överens om att SD öppnade sin dator 23:32 och kunde knappast slå ihjäl LW samtidigt vilket ser jag som stor framgång!

■ 2: ) Det han gjorde näst kommande 51 minuterna är bland annat öppnat en pdf fil 00:00. Enligt honom själv sysselsättningen kunde varit exempelvis att förbereda en macka.

■ OffTopic: @Lars48, personligen sagt, så tycker jag, att du är en bra medlem och aktiv skribent i L*na Wesstr*m-tråden, detta sagt med anledning av att du håller tråd-konvenans och sålunda inte försöker att försämra tråd-klimatet genom impertinaliteter mot dina medpostare.

■ 1: ) OnTopic: Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n mottog❗... ett arbets-mail i sin dator från ( T*bias ) under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 klockan 23:32.

Inte ❗ ... att St*fan Davidss*n vid det aktuella tillfället svarade på det då inkomna arbets-mailet.

■ St*fan Davidss*n mottog, i sin dator, ett arbets-mail klockan 23:32 ... men❗... St*fan Davidss*n svarade på det arbets-mailet först klockan 00:23:07, det vill säga, 51 minuter och 7 sekunder senare, efter❗det, att arbets-mailet hade inkomit i, och till hans dator.

■ St*fan Davidss*n befann sig inte framför sin dator klockan 23:32 då arbets-mailet inkom, då befann sig St*fan Davidss*n på en helt annan plats.

■ 2: ) Att St*fan Davidss*n vid det aktuella tillfället skulle ha öppnat upp en så kallad
Pdf-fil klockan 00:00 vid dygns-växlingen Måndag/Tisdag samt 14/15 Maj 2018, det påstår jag har sin grund i konfirmeringsbiasen.

■ Lars48, det kommer att löpa en mycket lång tid framöver för din del innan du har läst in dig i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, det är ett otroligt stort förundersöknings-material att ta sig igenom.

■ Tids nog, är jag ganska så säker på att du kommer att kunna se saker och ting från en helt annan sida än vad du gör just nu.

■ En fråga till @Lars48: Anser du, att det är helt uteslutet, att Yodinnan [ HD ], inte❗varit sin Yodánske Riddare SD behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bringades om livet ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-31 kl. 06:38.
Citera
2021-08-31, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn

■ Beträffande kålsuparen, The Joker, Jokermannen…

■ 3: ) Det är helt korrekt att Jokermannen har inbillat sig att han besitter information om vad som hände bakom bullerplanket utöver det som framkommer i förundersökningsprotokollet.

■ 5: ) Det är helt korrekt att Jokermannen lider av storhetsvansinne och en stark övertro på sin egen förmåga eftersom han anser sig kunna reda ut saker som inte polisen har klarat av.

■ 6: ) Det är helt korrekt att Jokermannen är en pervers gubbe som är väldigt intresserad av att daska HD på rumpan och är onaturligt intresserad av JG:s avföring.

/MVH Professorn

■ 3: ) Oavsett vad du tror, anser och tycker om mig @JokerMannen som aktiv skribent och medpostare i L*na Wesstr*m-tråden, så vet jag en hel del om det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 utanför själva förundersökningsprotokollet, detta på grund av, att jag har ett mycket djupt intresse som vilar i det tidigare begångna mordet på min vän L*na Wesstr*m, en vän vilken jag tyckte väldigt mycket om.

■ 5: ) Jag anser mig inte kunna någonting, vad som sedan vilar i din imaginära värld, det är för mig totalt ointressant i detta fallet, jag är nämligen bara en helt vanlig och enkel människa, precis som de allra flesta är, men, jag gör så gott jag kan, sedan, vad detta kommer att leda till, eller vad resultatet kommer att bli, det kan endast framtiden utvisa.

■ 6: ) Du har överhuvudtaget ingen som helst vetskap om vilket génus som jag @JokerMannen har, det vill säga, ett användarnamn säger ingenting om personens génus.

■ Beträffande, att jag i några av mina tidigare skrivna inlägg i L*na Wesstr*m-tråden framfört, att om jag får den minsta lilla chans till att kunna daska HD på stjärten eller knäppa JG på nosen, så kommer jag inte att tveka en enda liten sekund.

■ Enligt ovan skrivet, så har jag, vid flera olika tidigare tillfällen förklarat vad jag egentligen menade med att kunna daska Yodinnan
[ HD ] på stjärten eller knäppa JG på nosen.

■ Utöver det ovan skrivna, så tycker jag, att du fortsättningsvis skall hålla konvenans i L*na Wesstr*m-tråden mot dina medpostare, ditt persevererande sätt genom att gödsla L*na Wesstr*m med abundant gallimatias är helt enkelt sagt en dålig stil från din sida.

■ En fråga till @Krimprofessorn, anser du att det är helt uteslutet att Yodinnan [ HD ]
inte❗varit sin Yodánske Riddare SD behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet ?

Tilläggsfrågor:

■ 1: ) St*fan Davidss*n:s kamrat JG fotograferade sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterade bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n, tycker du @Krimprofessorn, att det var ett fullständigt normalt beteende av JG så som han vid det aktuella tillfället gjorde ?

■ 2: ) St*fan Davidss*n placerade sin härlighet samt vilandes på en tårta och till råga på allt samt vid det aktuella tillfället fotograferade, tycker du @Krimprofessorn, att St*fan Davidss*n hade ett fullständigt naturligt beteende ?

■ 3: ) Under Fredagen den 25 Maj 2018 samt endast 6 dagar förflutna efter det att man hade upptäckt en avliden människokropp bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro, så utfördes en storstädning av den mordmisstänkte St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil av bland andra, SOA och Yodinnan [ HD ],

■ Yodinnan [ HD ] tokskurade vid det aktuella tillfället St*fan Davidss*n:s golvbrunn för att sålunda undanröja bevis för polisen:s då fortsatta utredningsarbeten. SOA som plötsligt utnämnde sig själv till sotarmästare och toksotade St*fan Davidss*n:s skorsten med mera var också han St*fan Davidss*n behjälplig på samma grund, anser du @Krimprofessorn, att denna storstädningen som utfördes i St*fan Davidss*n:s hus var ingenting annat, än en helt normal
storstädning ?

■ Om du, @Krimprofessorn, bestämmer dig för att svara på detta inlägget av @JokerMannen, var vänlig, håll tråd-konvenans.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-31, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
SD skickade ett mail 23.00 och öppnade ett PDF-dokument 00.00. Däremellan har ingen aktivitet från SD skett. Händelsen 23.34 var ingen aktiv åtgärd av SD. Detta enl både tingsrätten och hovrätten, baserat på expertutlåtande.
Expertutlåtande som jag har lyssnat på säger att en dator synkroniserar filer när man öppnar den eller vid stängning.
Enligt protokollet man ser stor synkronisering aktivitet vid 23:34 vilket tyder på att nån har satt på datorn eller aktiverat skärmen så att synkronisering aktiviteterna har kommit igång.
Det är säger IT experten under förhöret.
Så att säga nån satt igång datorn kl 23:34 så att synkronisering kom igång.
Risken är stor att den person som bor i huset gjorde om det inte spökar i huset förstås!
Citera
2021-08-31, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Expertutlåtande som jag har lyssnat på säger att en dator synkroniserar filer när man öppnar den eller vid stängning.
Enligt protokollet man ser stor synkronisering aktivitet vid 23:34 vilket tyder på att nån har satt på datorn eller aktiverat skärmen så att synkronisering aktiviteterna har kommit igång.
Det är säger IT experten under förhöret.
Så att säga nån satt igång datorn kl 23:34 så att synkronisering kom igång.
Risken är stor att den person som bor i huset gjorde om det inte spökar i huset förstås!
Vad förstår du inte?
Tröttsamt tramsande.
Gärningsmannen är dömd, död och bränd till aska som dumpats i sjön.
Frågan som återstår är i vilken grad han hade medhjälpare. Skyddande behjälpliga vänner, anstiftare.
Det är inte uteslutet.

Snälla, innan du kommer med idiotiska inlägg som avhandlats way back, läs LÄS! Uppenbarligen hör du vad du vill höra i vittnesmål och samtal till polisen.
Det har mellan tingsrätten och hovrätten gjorts utökade undersökningar, vilket gjorde att hovrätten var enig.
Stefan Davidsson mördade Lena. De uteslöt inte att han haft hjälp, men ansåg att han var gärningsman.

Sätt dig och läs
Citera
2021-08-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

■ OffTopic: @Lars48, personligen sagt, så tycker jag, att du är en bra medlem och aktiv skribent i L*na Wesstr*m-tråden, detta sagt med anledning av att du håller tråd-konvenans och sålunda inte försöker att försämra tråd-klimatet genom impertinaliteter mot dina medpostare.

■ 1: ) OnTopic: Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n mottog❗... ett arbets-mail i sin dator från ( T*bias ) under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 klockan 23:32.

Inte ❗ ... att St*fan Davidss*n vid det aktuella tillfället svarade på det då inkomna arbets-mailet.

■ St*fan Davidss*n mottog, i sin dator, ett arbets-mail klockan 23:32 ... men❗... St*fan Davidss*n svarade på det arbets-mailet först klockan 00:23:07, det vill säga, 51 minuter och 7 sekunder senare, efter❗det, att arbets-mailet hade inkomit i, och till hans dator.

■ St*fan Davidss*n befann sig inte framför sin dator klockan 23:32 då arbets-mailet inkom, då befann sig St*fan Davidss*n på en helt annan plats.

■ 2: ) Att St*fan Davidss*n vid det aktuella tillfället skulle ha öppnat upp en så kallad
Pdf-fil klockan 00:00 vid dygns-växlingen Måndag/Tisdag samt 14/15 Maj 2018, det påstår jag har sin grund i konfirmeringsbiasen.

■ Lars48, det kommer att löpa en mycket lång tid framöver för din del innan du har läst in dig i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, det är ett otroligt stort förundersöknings-material att ta sig igenom.

■ Tids nog, är jag ganska så säker på att du kommer att kunna se saker och ting från en helt annan sida än vad du gör just nu.

■ En fråga till @Lars48: Anser du, att det är helt uteslutet, att Yodinnan [ HD ], inte❗varit sin Yodánske Riddare SD behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bringades om livet ?

Mvh/JM.
Käre @Jokermannen.
Tack för de varma orden.
Jag är intresserad att diskutera fakta, belägg och samtidgt avfärda sagor och myt och rövarsistorier som används som bevis. Detta vill jag diskutera på ett vetenskapligt sätt som har sin grund i logik och sunt förnuft. Ingenting annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in