2021-08-31, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Åkl påstår att SD har mejlat LW om att träffas.
Helt otroligt
Vem f*n mejlar nu för tiden den andra och bestämmer träff!
Det finns ju Telegram, WhatApp, sms och hundra andra andra sätt att kommunicera.
Jag har aldrig hört talas om att folk skickar mejl till varann för att träffas!

Lysande tillfälle att läsa FUP. Där framgår varför de skickade mejl. Kort och gott: För att HD inte skulle få syn på deras konversationer. Udda mejladresser som såg ut att ha vara jobbmejl och inget annat.
Citera
2021-09-01, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ I mitt tidigare under dagen skrivna inlägg, så skrev jag klart och tydligt som det första och översta textstycket.

■ Retrospektivt❗beträffande mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Beträffande det gamla mordet L*na Wesstr*m 2018, så är det långt ifrån färdig-grävt och sålunda långt ifrån avslutat så länge jag får ha ett ord med i spelet.

■ L*na Wesstr*m var en mycket fin vän till mig och som jag tyckte väldigt mycket om.

■ Jag kommer att göra allt vad som står i min makt för att gå till botten med vissa saker som gäller det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018, sedan vad detta kommer att leda till, det kan endast framtiden utvisa.

■ Både Yodinnan [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG, är alla tre, mycket märkliga och säregna individer, och detta sagda, oavsett vad du tycker, tänker, tror och anser.

■ Slutligen sagt, du dyker endast upp sporadiskt i L*na Wesstr*m, enbart för att kunna få säga din mening och ingenting annat därutöver, sålunda har du bevisat, åtminstone för mig, att något seriöst intresse för att diskutera det gamla mordet på L*na Wesstr*m inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära, något sådant intresse existerar inte hos dig över huvud taget.

■ Du varken berättar, ställer frågor eller diskuterar med dina medpostare gällande det tidigare begångna mordet på L*na Wesstr*m.

■ För din del, är fallet L*na Wesstr*m 2018 avslutat, för min del och för mig @JokerMannen, så fortsätter grävandet.

Mvh/JM.

Berätta lite om hur du gräver?
Är du runt och förhör folk? Smyger i buskarna? Tar fingeravtryck? Vad exakt är det du gör, som ska leda nån vart?
Soitta här och skriva löser ju liksom ingenting
Citera
2021-09-01, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är du riktigt säker på det?

Ja, såvida någon iofs har anlitat en privatdetektiv eller dylikt. Staten bedriver ingen utredning.
Ingen i polishuset jobbar med det här. Det är helt avslutat.
Citera
2021-09-01, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Ja, såvida någon iofs har anlitat en privatdetektiv eller dylikt. Staten bedriver ingen utredning.
Ingen i polishuset jobbar med det här. Det är helt avslutat.
Hur är det med fall där polisen själv granskas? Vid tex jäv? Eller brottslighet inom kåren?
Citera
2021-09-01, 01:51
Medlem
Citat:
Han är ju Besiktningsman. Det är hans jobb att besikta golvbrunnar.
Det är klart han fixar det själv.
Huset var så ostädat som det kan vara. Inga tecken på städning fanns. Ingen har moppat eller ens dammsugit.
Tvättmaskinen var inte avtorkat enligt Göran. I då fall skulle blodspåren sett annorlunda ut.
Om SD var GM då förväntas att han skulle städat hela natten.
Men han hade inte ens torkat av tvättmaskinen.
Det är nånting som inte stämmer.
GM är nån annan som är på fri fot.

Nu måste du förklara : menar du att storstädningen av huset, sotningen och allt annat med hjälp av familj och kompisar inte har ägt rum öht?
Citera
2021-09-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur är det med fall där polisen själv granskas? Vid tex jäv? Eller brottslighet inom kåren?

Just det. Hur gick det egentligen med internutredningen om jäv och annat? Kanske borde man börja med att kapa hydrans huvud för att det öht ska gå att utreda eländet?

Mordet på Lena är knappast det enda debacle som Örebropolisen har åstadkommit.
Citera
2021-09-01, 06:49
Medlem
Citat:

■ Tyvärr har man hittat kroppen försent.

■ Hej @Lars48, Då du tidigare i ditt skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden tog upp beträffande att den avlidna människokroppen bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro upptäcktes för sent, så har jag en fråga som jag vill ställa dig.

■ @Lars48, vad tror du, att den egentliga anledningen var, till att L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 blev bragt om livet bakom ett bullerplank ?

■ L*na Wesstr*m bringades om livet bakom ett bullerplank mitt inne i ett stort bostadsområde bland boende människor, bullerplanket därstädes offret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades, ligger nära till flera hus utmed Rättar*vägen nummer ( 9 )
till och med nummer ( 1 ), så som, nära angränsande till bostadsrätten adresserad vid Rättar*vägen ( 11 ), även nummer ( 13 ), samt att bostadsrätter finns utmed Rättar*vägen ned till nummer ( 35 )

■ Sedan finns det även hus adresserade ut
med Byal*gsg*tan, som ( 7 ) - ( 5 ) och ( 3 )

■ Bostadsrätterna vid Byal*gsg*tan ( 2 ),
så som huset vid Byal*gsg*tan ( 3 ), ligger nära bullerplanket.

■ Enligt ovan skrivet, många människor är bosatta nära bullerplanket.

■ L*na Wesstr*m kunde lika väl ha bragts om livet någonstans ute i skogen eller på någon annan plats, men, nu blev platsen för dödsmisshandeln samt mordet bakom ett bullerplank mitt inne i ett stort bostadsområde.

■ @Lars48, hur tänker du just kring detta enligt ovan skrivet ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-01 kl. 06:56.
Citera
2021-09-01, 09:45
Medlem
Citat:
Han är ju Besiktningsman. Det är hans jobb att besikta golvbrunnar.
Det är klart han fixar det själv.
Huset var så ostädat som det kan vara. Inga tecken på städning fanns. Ingen har moppat eller ens dammsugit.
Tvättmaskinen var inte avtorkat enligt Göran. I då fall skulle blodspåren sett annorlunda ut.
Om SD var GM då förväntas att han skulle städat hela natten.
Men han hade inte ens torkat av tvättmaskinen.
Det är nånting som inte stämmer.
GM är nån annan som är på fri fot.

Du verkar väldigt välinformerad om detaljerna. Hur kommer det sig?
Jag väntar fortfarande svar från dig om vilka kläder SD bar vid mordet. Du hävdade att de undersökts av teknikerna.
Citera
2021-09-01, 09:57
Medlem
Citat:
Tyvärr har man hittat kroppen försent.
DNA från SD som är hittad i en obetydlig mängd säger inte mycket om gärningsmannen.
Det som är solklart för mig är att SD har inte tagit sig hem direkt efter mordet om det han. Nåt blodspår skulle man hittat i vattenlåset.
Det spelar ingen roll hur länge man spolar och hur bra städar man efter sig.
Om nån tvättat bort blod i duschen eller handfatet kommer det att synas.
Chansen är noll att det inte syns.
Han kunde inte varit på BP med rymddräkt.
I då fall vill jag gärna se dräkten.

Det förstår du väl att han har gjort sig av med sådant som kunnat fälla honom på en gång. Lite snål var han allt eftersom han stoppat in något med LWs blod på i tvättmaskinen. Han borde ha grävt ner/bränt allt men nu blev det en grov miss i stället.
Citera
2021-09-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det förstår du väl att han har gjort sig av med sådant som kunnat fälla honom på en gång. Lite snål var han allt eftersom han stoppat in något med LWs blod på i tvättmaskinen. Han borde ha grävt ner/bränt allt men nu blev det en grov miss i stället.

Undrar om SOA fick med sig lite smutstvätt från SD som han bad att de skulle tvätta innan de kom hem från USA.
Lite blodfläckar är förmodligen inget de skulle reagera på/leta efter och hade de sett något hade de förmodligen antagit att de var från SD. SD:s skor verkade ju ha hamnat där.

Kanske tvättade han bara t-tröjan på natten som han ville ha med på resan?
Citera
2021-09-01, 11:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Just det. Hur gick det egentligen med internutredningen om jäv och annat? Kanske borde man börja med att kapa hydrans huvud för att det öht ska gå att utreda eländet?

Mordet på Lena är knappast det enda debacle som Örebropolisen har åstadkommit.

Dom kör väl på som vanligt, Det som sker i polishuset stannar i polishuset. Kliar du min rygg så kliar jag din.
Citera
2021-09-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Dom kör väl på som vanligt, Det som sker i polishuset stannar i polishuset. Kliar du min rygg så kliar jag din.
Tyvärr är det nog så.
Om man inte håller med blir man nog bortkörd, likt S*ringare, på ett eller annat sätt.
Fruktansvärt att det inte går att lita på polisen eller rättsväsendet.
Det är inte rumsrent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in