Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Expertutlåtande som jag har lyssnat på säger att en dator synkroniserar filer när man öppnar den eller vid stängning.
Enligt protokollet man ser stor synkronisering aktivitet vid 23:34 vilket tyder på att nån har satt på datorn eller aktiverat skärmen så att synkronisering aktiviteterna har kommit igång.
Det är säger IT experten under förhöret.
Så att säga nån satt igång datorn kl 23:34 så att synkronisering kom igång.
Risken är stor att den person som bor i huset gjorde om det inte spökar i huset förstås!
Med en dåres envishet brukar jag hävda att SD skulle kunna hinna slå ihjäl LW, cykla hem och öppna locket på datorn.
Typ.
Han cyklar betydligt fortare än medel-Svensson, det har han själv vittnat om när han berättar att det tar 11 minuter för honom att cykla till jobbet (15 minuter enl Google). Det går också väldigt snabbt för honom när han ska cykla till polishuset och förhöras.
Enl Google avstånd cyklar man från Rättarevägen 9 till Betesvägen 14b på 1 minut.
Om han börjar slå ihjäl LW ca 23.28-ish, är klar efter nån minut, så tror iaf jag att han hinner hem och öppna locket på datorn. Han kanske inte ens behöver gå in, utan har den stående ute.
Jag tror faktiskt att även
om 23.34-aktiviteten är utförd av en människa, vilket ännu inte bevisats (det tycker inte jag mej ha hört iaf) så är det skit samma. SD, som den Snabba Ville han är, hinner hem och öppna locket till datorn.
Och sen pysslar han vidare med sitt.
Edit: jag kollade Google avstånd mellan Betesvägen 14b och Drottninggatan 86. Jag har för mej att det är där SD jobbade, men det kan vara ett annat nummer. Oavsett så cyklade SD snabbt.