2023-08-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
HD är som en hund, som måste pissa in sitt revir, överallt på alla platser och människor som Lena brydde sig om. Det är ju väldigt märkligt att Lenas gömmor förstördes/saboterades så mycket, jämfört med andras...

Med tanke på hur illa HD tyckte om LW är det inte så konstigt dessutom som LW också tog bort hennes fuskloggar
Citera
2023-08-19, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Tack för bra info, när jag läste i Fup så förhördes även ngn kille som jag tror hade en sexrelation med HD efter att hon skiljde sig från SD, men av ngn anledning blev det nog inte mera än så, minns dock inte hans namn och vet inte vad som gjorde att det inte blev mera, han va kanske inte burkletare
Sillen! Han kontaktade åklagaren efter att ha lyssnat på tingsrättens förhör, för han ville berätta lite saker som inte tagits upp, så han vittnade till nackdel mot SD och HD i hovrätten.
Sillen och HD hade sexträffar och "bus" medan HD var gift. Hon sexmessade med den ena när hon var med den andra.
Citera
2023-08-19, 21:39
Medlem
Citat:
Sillen! Han kontaktade åklagaren efter att ha lyssnat på tingsrättens förhör, för han ville berätta lite saker som inte tagits upp, så han vittnade till nackdel mot SD och HD i hovrätten.
Sillen och HD hade sexträffar och "bus" medan HD var gift. Hon sexmessade med den ena när hon var med den andra.

Jaha hon vänstrade också, hade för mig att det va efter skilsmässan, var det efter sin berättelse han blev dumpad av HD
Citera
2023-08-19, 22:01
Avslutad
Citat:
Jaha hon vänstrade också, hade för mig att det va efter skilsmässan, var det efter sin berättelse han blev dumpad av HD
Nejnej, hon är en riktigt ful fisk som hade mer koll på läget än vad Steffe trott.
Så fantastisk och timid och rentav oskyldig är inte lilla Hanna-Sofie...
Citera
2023-08-19, 22:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imse7879
Har smokeonthewater svårt att bestämma sig. Du skriver att SD ville slippa Lena men att det under sista året enbart handlade om sex. Om man vill slippa någon så är det väl mest naturligt att man avslutar all kontakt med personen men gjorde SD det? Nej just, han hade sex med Lena relativt kort inpå mordet. Har det slagit dig att han fortsatte med dubbelspelet som han spelat många år. Hade HD sparkat ut honom direkt hade troligen inget av det tragiska hänt. Att SD inte vandrar på jordens yta längre är inget jag personligen lägger någon sorg över men att Lena blev ihjälslagen bakom ett plank samma dygn som hennes yngsta som fyllde år är inget man som normalt funktionsduglig person kan försvara.

HD och hennes agerande och handhavanden är för mig mycket märkliga och att nu dessutom börja umgås med JH/BeholderX får som jag skrivit en illa smak i munnen och det gäller dem båda.

Jag har under alla år besparat mig tiden att svara på dina smaklösa inlägg i detta ämne och avser att återgå till att inte mata ett troll som har skev syn på vem som är den utsatta i detta kallblodiga mord!

Jag antar att du inte har läst deras konversationer? Eftersom du inte fattar att LW "tvingade" honom till fortsatt umgänge genom att hota med vad hon skulle göra för att såra HD annars.

Citat:
Hade HD sparkat ut honom direkt hade troligen inget av det tragiska hänt.

Så det är fruns ansvar att slänga ut en otrogen make så att älskarinnan ska få ta över honom så att han inte mördar henne?

Citat:
är inget man som normalt funktionsduglig person kan försvara.

Försvara? Ingen har försvarat det!

Jag tycker bara att det är intressant att försöka förstå människors beteende. Det betyder inte att jag försvarar dem. Jag vill veta varför saker och ting sker. För att lära mig hur man inte ska göra.

Citat:
HD och hennes agerande och handhavanden är för mig mycket märkliga och att nu dessutom börja umgås med JH/BeholderX får som jag skrivit en illa smak i munnen och det gäller dem båda.

Det angår inte dig eller någon annan. De är båda offer för två narcissister som utnyttjade dem.

Citat:
som har skev syn på vem som är den utsatta i detta kallblodiga mord

De var båda utsatta. Den som var starkast fysiskt "vann" den fysiska striden. Det betyder inte att offret var oskyldig i alla andra strider de hade. Hon missbedömde SD och hur långt hon kunde driva honom. Det måste väl ändå vara viktigt att dra lärdom av och varna andra?
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-08-19 kl. 22:33.
Citera
2023-08-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag antar att du inte har läst deras konversationer? Eftersom du inte fattar att LW "tvingade" honom till fortsatt umgänge genom att hota med vad hon skulle göra för att såra HD annars.

Så det är fruns ansvar att slänga ut en otrogen make så att älskarinnan ska få ta över honom så att han inte mördar henne?

Försvara? Ingen har försvarat det!

Jag tycker bara att det är intressant att försöka förstå människors beteende. Det betyder inte att jag försvarar dem. Jag vill veta varför saker och ting sker. För att lära mig hur man inte ska göra.

Det angår inte dig eller någon annan. De är båda offer för två narcissister som utnyttjade dem.

De var båda utsatta. Den som var starkast fysiskt "vann" den fysiska striden. Det betyder inte att offret var oskyldig i alla andra strider de hade. Hon missbedömde SD och hur långt hon kunde driva honom. Det måste väl ändå vara viktigt att dra lärdom av och varna andra?

Har du läst FUP och insett att Lena saknade avvärjningsskador? Det var ingen fysisk strid. Det var ett kallblodigt mord!
Det finns inget som ursäktar eller förklarar det! Ingenting men du hör till kategorin som klandrar brottsoffer! Det är kalla fakta sida upp och sida ner i denna tråd! År ut och år in!

Du har väldigt mycket att lära i ämnet men tyvärr är du nog inte mottaglig för hur det fungerar med narcissisms och våldsamma personer.

HD spelade också ett spel. Ett spel med SD, Lena, Sillen och nu möjligen JH/BeholderX men just, hon var sjuk. Tur hon återhämtade sig snabbt!

*upprepar för mig själv att inte mata trollet*
Citera
2023-08-19, 23:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imse7879
HD och JH/BeholderX burkletar tillsammans rätt frekvent i nutid och det är nog inte många som blir förvånade om det slutar med att de blir ett par då spekulationer om att de har tycke för varandra finns.
Även om en kärleksrelation mellan dem inte skulle bli av kan man tycka det vara tillräcklig illasmakande att de plötsligt börjat leta burkar tillsammans.
JH/BeholderX hade någon form av relation som sträckte sig längre än till att leta burkar tillsammans vid tidpunkten för mordet. Han och Lena och flera skulle åka till Norge tillsammans på en resa för att leta burkar och de var så som jag minns det vid Lenas hem dagen/dagarna efter mordet för att det var bestämt att hon skulle hämtas upp av dem.

Citat:
JH/BeholderX hade någon form av relation som sträckte sig längre än till att leta burkar tillsammans vid tidpunkten för mordet

Han var en av LWs KKs. En av de tre vi vet om som det fanns spår efter i LWs tvättkorg.
Citat:
Han och Lena och flera skulle åka till Norge tillsammans på en resa för att leta burkar

Hon bjöd in sig själv till den gruppresan för att göra SD svartsjuk. För att hon inte ville sitta hemma själv när SD och HD åkte till USA. Trodde hon att det skulle få SD att välja henne istället för HD? Att han skulle ställa in en 3-veckors resa till USA för hennes skull? Hon utnyttjade Beholder och krävde att alla skulle ändra avresedag så hon kunde följa med. Hon manipulerade och ljög för att slippa dela tält med någon mer än Beholder. En självupptagen narcissist.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-08-19 kl. 23:07.
Citera
2023-08-20, 07:00
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nu-ar-det-dags-for-jatteskattjakt

Många miljoner som satsades, men någon redovisning lämnades aldrig in och människorna som beslutade finns inte kvar och huvudpersonen är död...steffe..

Var framkommer det att "många miljoner satsades" på just skattletandet (står iaf inte i inlägget du hänvisar till).

Det enda som gick och få fram från Region Örebro (som jag kommer ihåg) var en klumpsumma vilken hade fördelats till många olika föreningar. Enl mitt minne så var inte ens totalsumman "många miljoner".
Fördelningen redovisades inte.
SD.s kto.n var redovisade i FUP, ingenstans fanns några större summor insatta.

Ps Ska du nu efter så många år komma med påståenden så vore det på sin plats att du skickar med underlag till det du skriver. Ds
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-08-20 kl. 07:05.
Citera
2023-08-20, 07:54
Medlem
Citat:
Nejnej, hon är en riktigt ful fisk som hade mer koll på läget än vad Steffe trott.
Så fantastisk och timid och rentav oskyldig är inte lilla Hanna-Sofie...

Varför försvann Sillen då, blev han dumpad eller drog han själv
Citera
2023-08-20, 08:38
Avslutad
Citat:
Varför försvann Sillen då, blev han dumpad eller drog han själv
Minns inte riktigt, men han förstod ju att HD inte var den han trott.
Hans telefontömning var ett fiasko i sig, där somliga saker kunde ha bekräftats, men polisen gick inte all in...
HD har hela tiden skyddats av polisen OCH SD.
Citera
2023-08-20, 08:50
Medlem
Citat:
Hans telefontömning var ett fiasko i sig, där somliga saker kunde ha bekräftats, men polisen gick inte all in...

HD satt häktad en vecka, misstänkt för mord... på vilket vis var hon skyddad av polisen?
Citera
2023-08-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ja lyssnade på hans förhör när han själv hade kontaktat polisen och ville lämna mera uppgifter och då lät han väldigt trovärdig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in