Citat:
Ursprungligen postat av
Imse7879
Har smokeonthewater svårt att bestämma sig. Du skriver att SD ville slippa Lena men att det under sista året enbart handlade om sex. Om man vill slippa någon så är det väl mest naturligt att man avslutar all kontakt med personen men gjorde SD det? Nej just, han hade sex med Lena relativt kort inpå mordet. Har det slagit dig att han fortsatte med dubbelspelet som han spelat många år. Hade HD sparkat ut honom direkt hade troligen inget av det tragiska hänt. Att SD inte vandrar på jordens yta längre är inget jag personligen lägger någon sorg över men att Lena blev ihjälslagen bakom ett plank samma dygn som hennes yngsta som fyllde år är inget man som normalt funktionsduglig person kan försvara.
HD och hennes agerande och handhavanden är för mig mycket märkliga och att nu dessutom börja umgås med JH/BeholderX får som jag skrivit en illa smak i munnen och det gäller dem båda.
Jag har under alla år besparat mig tiden att svara på dina smaklösa inlägg i detta ämne och avser att återgå till att inte mata ett troll som har skev syn på vem som är den utsatta i detta kallblodiga mord!
Jag antar att du inte har läst deras konversationer? Eftersom du inte fattar att LW "tvingade" honom till fortsatt umgänge genom att hota med vad hon skulle göra för att såra HD annars.
Citat:
Hade HD sparkat ut honom direkt hade troligen inget av det tragiska hänt.
Så det är fruns ansvar att slänga ut en otrogen make så att älskarinnan ska få ta över honom så att han inte mördar henne?
Citat:
är inget man som normalt funktionsduglig person kan försvara.
Försvara?
Ingen har försvarat det!
Jag tycker bara att det är intressant att försöka
förstå människors beteende. Det betyder inte att jag
försvarar dem. Jag vill veta varför saker och ting sker. För att lära mig hur man
inte ska göra.
Citat:
HD och hennes agerande och handhavanden är för mig mycket märkliga och att nu dessutom börja umgås med JH/BeholderX får som jag skrivit en illa smak i munnen och det gäller dem båda.
Det angår inte dig eller någon annan. De är båda offer för två narcissister som utnyttjade dem.
Citat:
som har skev syn på vem som är den utsatta i detta kallblodiga mord
De var
båda utsatta. Den som var starkast fysiskt "vann" den fysiska striden. Det betyder inte att offret var oskyldig i alla andra strider de hade. Hon missbedömde SD och hur långt hon kunde driva honom. Det måste väl ändå vara viktigt att dra lärdom av och varna andra?