2021-08-31, 10:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Expertutlåtande som jag har lyssnat på säger att en dator synkroniserar filer när man öppnar den eller vid stängning.
Enligt protokollet man ser stor synkronisering aktivitet vid 23:34 vilket tyder på att nån har satt på datorn eller aktiverat skärmen så att synkronisering aktiviteterna har kommit igång.
Det är säger IT experten under förhöret.
Så att säga nån satt igång datorn kl 23:34 så att synkronisering kom igång.
Risken är stor att den person som bor i huset gjorde om det inte spökar i huset förstås!

Med en dåres envishet brukar jag hävda att SD skulle kunna hinna slå ihjäl LW, cykla hem och öppna locket på datorn.
Typ.
Han cyklar betydligt fortare än medel-Svensson, det har han själv vittnat om när han berättar att det tar 11 minuter för honom att cykla till jobbet (15 minuter enl Google). Det går också väldigt snabbt för honom när han ska cykla till polishuset och förhöras.
Enl Google avstånd cyklar man från Rättarevägen 9 till Betesvägen 14b på 1 minut.
Om han börjar slå ihjäl LW ca 23.28-ish, är klar efter nån minut, så tror iaf jag att han hinner hem och öppna locket på datorn. Han kanske inte ens behöver gå in, utan har den stående ute.

Jag tror faktiskt att även om 23.34-aktiviteten är utförd av en människa, vilket ännu inte bevisats (det tycker inte jag mej ha hört iaf) så är det skit samma. SD, som den Snabba Ville han är, hinner hem och öppna locket till datorn.

Och sen pysslar han vidare med sitt.

Edit: jag kollade Google avstånd mellan Betesvägen 14b och Drottninggatan 86. Jag har för mej att det är där SD jobbade, men det kan vara ett annat nummer. Oavsett så cyklade SD snabbt.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-31 kl. 10:09.
Citera
2021-08-31, 10:30
Medlem
Citat:
Expertutlåtande som jag har lyssnat på säger att en dator synkroniserar filer när man öppnar den eller vid stängning.
Enligt protokollet man ser stor synkronisering aktivitet vid 23:34 vilket tyder på att nån har satt på datorn eller aktiverat skärmen så att synkronisering aktiviteterna har kommit igång.
Det är säger IT experten under förhöret.
Så att säga nån satt igång datorn kl 23:34 så att synkronisering kom igång.
Risken är stor att den person som bor i huset gjorde om det inte spökar i huset förstås!

Är minst av allt teknisk och vet inte hur det går till med det ena eller andra på den fronten. Men jag begriper ändå att det i så fall (ang din beskrivning här) är en annan person (medgärningsperson) som har åstadkommit det du nämner här. Så denna är väl i så fall spöket
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-31 kl. 10:33.
Citera
2021-08-31, 10:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är minst av allt teknisk och vet inte hur det går till med det ena eller andra på den fronten. Men jag begriper ändå att det i så fall (ang din beskrivning här) är en annan person (medgärningsperson) som har åstadkommit det du nämner här. Så denna är väl i så fall spöket

Det är absolut en möjlighet.

Apropå ingenting: hur var det nu med HD:s kommunikation med Sill*en just denna kväll/natt? Den avvek väl från det vanliga mönstret då det brukade skickas määääängder med sms?

Edit: avvikelsen var väl extra markant under de sas heta timmarna?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-31 kl. 10:44.
Citera
2021-08-31, 10:38
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Käre @Jokermannen.
Tack för de varma orden.
Jag är intresserad att diskutera fakta, belägg och samtidgt avfärda sagor och myt och rövarsistorier som används som bevis. Detta vill jag diskutera på ett vetenskapligt sätt som har sin grund i logik och sunt förnuft. Ingenting annat.

Nja. Du är väl mer intresserad av att försöka frikänna SD (och HD)? Lycka till!

Vad gäller SD:s alibi och "datorhändelsen" i anslutning till mordet är det väl få saker i detta mål som är lika vältröskade? Du lär ha svårt att hitta ett (någorlunda vettigt) argument som inte SD:s försvarare fört fram i domstol. Trots detta konstaterade HR att SD saknade alibi och de facto mördat LW.

Sen: du har ju, genom dina inlägg, visat prov på en sällsynt dålig tolkningsförmåga och läsförståelse. Du känner inte själv någon form av ödmjukhet inför detta faktum?
Citera
2021-08-31, 10:59
Medlem
Citat:
Om man kan bevisa på ett annat sätt SD någon varit i SDs hus och hållit på med datorn då blir en medgärningsperson aktuellt då!
Varför inte face the facts: han var hemma.
Man kan se mycket från elförbrukningen den kvällen. Men jag har tyvärr inte sett nåt protokoll om det.
Citera
2021-08-31, 11:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Om man kan bevisa på ett annat sätt SD någon varit i SDs hus och hållit på med datorn då blir en medgärningsperson aktuellt då!
Man kan se mycket från elförbrukningen den kvällen. Men jag har tyvärr inte sett nåt protokoll om det.

Menar du att datoraktiviteter skulle påverka elförbrukningen?
Citera
2021-08-31, 11:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Bärbara datorer är flyttbara.
Det finns inget som bevisar att han hade lämnat den hemma.
Han kan ha haft den med sig eller också fanns den hos HD.

Nu kommer jag inte ihåg exakt men var det inte hans dator eller mobil som inte kopplade upp sig mot hemmanätverket under aktuell tidsperiod?
Det är också en avvikelse eftersom digitala enheter vad jag vet alltid väljer wifi-uppkoppling om den finns i närheten.
Citera
2021-08-31, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Apropå ingenting: hur var det nu med HD:s kommunikation med Sill*en just denna kväll/natt? Den avvek väl från det vanliga mönstret då det brukade skickas määääängder med sms?

Japp, det var inte som övriga kvällar. Faktum är att hon "sov" med dottern..
Citera
2021-08-31, 11:20
Avslutad
Citat:
Vad skulle Steffeponken haft för kraftfull dator som drog så mycket att elförbrukningen påverkas såpass märkbart när han använder den?! Loggade han in på Eniak?
Citera
2021-08-31, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Det har jag missat. Har du en länk?
Citera
2021-08-31, 11:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det har jag missat. Har du en länk?

Uff, nej inte så att jag direkt kan plocka fram en.
Jag har sett lista men vet inte på rak arm var den finns. Ska kolla senare. Om inte någon annan, som är fena på att hitta just dessa utdrag, hinner före.
Citera
2021-08-31, 11:44
Medlem
Citat:

För att skaffa sig ett alibi och förvilla så riggade han en massa aktiviteter både i hemmet och utanför detta. Allt från jobbmejl och förinlagda datasessioner, sms, vattning av gräsmattan och tvätt i maskin till testning av cykelväxlar, trappinspektion hos JG, gymträning, att arbeta på sin första semesterdag (15e Maj) och en tupplur på golvet i hemmet. Jag har säkert glömt något...

Men allt detta riggande såg rätten igenom, så hans "de kommer aldrig lösa mordet", "bara jag vet om jag har dödat Softis (Lena) eller inte" och andra liknande märkliga hybrisuttalanden föll slutligen platt till marken och han blev överbevisad och dömd av en enig Hovrätt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-31 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in