2021-08-28, 22:39
Medlem
Lundbondens avatar
Så länge Augustinsson håller nivån kommer han hålla Gudmundsson utanför. Blev iaf förvånad att Gudmundsson är född i Malmö. Trodde han var från Halmstad.
Citera
2021-08-28, 23:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Så länge Augustinsson håller nivån kommer han hålla Gudmundsson utanför. Blev iaf förvånad att Gudmundsson är född i Malmö. Trodde han var från Halmstad.
Jag tror att det är för att han är född när hans far Niklas spelade i MFF.
Citera
2021-08-29, 19:17
Medlem
Kedoxs avatar
Inom en inte allt för avlägsen framtid vill jag se denna uppställning:

Dahlberg

*Någon lämplig* - Lindelöf - Augustinsson

Karlsson-Kulusevski-Svanberg-Cajuste-Forsberg

Elanga - Isak

Överge 4-4-2.

Vad tror ni om den uppställningen?
Citera
2021-08-29, 19:28
Medlem
teddy.lucics avatar
Har jag sagt länge nu. Vårat mittfältsspel har ju varit katastrofalt dåligt. Men jag tror knappast Janne kommer gå ifrån 4-4-2.
Citera
2021-08-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Dahlberg

Elanga - Isak

Överge 4-4-2.

Väldigt konstigt mittfält, du får nog ta upp Kulusevski så han är bakom Elanga och Isak för där kan han inte spela som du satt han.
Citera
2021-08-29, 19:39
Medlem
teddy.lucics avatar
Är inte båda Foppa och Karlsson vänsteryttrar dessutom? 3-5-2 ja, men kanske inte den uppställningen. Kulusevski är dock höger. Så Jesper till vänster, kulu till höger, Foppa bakom anfallarna typ.
Citera
2021-08-29, 19:52
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Väldigt konstigt mittfält, du får nog ta upp Kulusevski så han är bakom Elanga och Isak för där kan han inte spela som du satt han.

Citat:
Ursprungligen postat av teddy.lucic
Är inte båda Foppa och Karlsson vänsteryttrar dessutom? 3-5-2 ja, men kanske inte den uppställningen. Kulusevski är dock höger. Så Jesper till vänster, kulu till höger, Foppa bakom anfallarna typ.

Ja. Ordningen blev kanske lite knas på mittfältet men ville ha Karlsson och Forsberg som yttrar.

Sen är inte ett femmannamittfält spikrakt, Dejan kommer bli snudd på släpande anfallare medan Cajuste kommer fokusera defensivt.

Men oavsett konstellation och placering känns dessa spelare som något som verkligen bör satsas på

Edit: Jo, båda är nog vänsteryttrar då blir det svårt för Jesper med en startplats när han konkurrerar med Forsberg. Tror inte Jesper funkar på innern alls.
Senast redigerad av Kedox 2021-08-29 kl. 19:58.
Citera
2021-08-29, 21:09
Medlem
Smaka-migs avatar
Deppig trupp, krävs ett och annat för nå VM denna gång.
Citera
2021-08-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Deppig trupp, krävs ett och annat för nå VM denna gång.

Tycker du det? Tycker truppen är rätt spännande faktiskt, kanske inte superbra försvar dock.
Citera
2021-08-30, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Tycker du det? Tycker truppen är rätt spännande faktiskt, kanske inte superbra försvar dock.

Tycker den hade varit otroligt spännande om Gudmundsson hade fått chansen. Sen att man kallar in Sundgren av alla när vi på riktigt har 3 högerbackar som håller betydligt högre kvalité än honom. Tycker uttagningen är lite knasig dock spännande med både Starfelt och Nilsson igen.
Citera
2021-08-30, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404

Tycker den är rätt intressant, dock hoppas jag på att Cajuste kan ta ett beslut snart så han får lite speltid. Han lär ju få speltid i Brentford.
Citera
2021-08-30, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Dahlberg

Elanga - Isak

Överge 4-4-2.

Väldigt obalancerad tyvärr. Cajuste trivs bäst som 8a, även Svanberg detsamma. Sen har du 4 jätte offensiva lirare och en 3backslinje. Varav AUgustinsson gillar att hänga med i anfallen ganska bra.

3 5 2 kan vara trevligt men just den uppställningen skulle inte funka bra skulle jag gissa.

Elanga trivs bäst på vänster sidan med, det gör även Karlsson. Så blir halvt ooptimerad högerkant.

Ganska kul faktiskt hur vi gått från väldigt torrt anfall 2018 till att det kryllar med alternativ och offensiva talanger! Nu är det defensivan som skriker efter folk istället. Främst 1 vettig CB för framtiden (och gärna nu, Danielsson osv är ok men inte i en nivå jag känner mig trygg med) och högerbackar (Holm är väl största hoppet där framtidsmässigt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in