2022-03-22, 16:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Ja vem då förutom Elanga menar du? Hrgota eller Claesson?
Ibra är världsklass fortfarande

Ibra försvann från kategorin världsspelare efter skadan i Man U. Sanningen är att vi har ingen spelare i den kategorin längre.
Isak är i bästa fall ljummen just nu.
John G är förvisso varmare som bänkvärmare.
Claesson ser jag som mittfältare, en bra sådan.
Hrgota har inte sett spela på flera år så där får jag säga pass.
Elanga är den hetaste just nu men inte i världsklass (ännu).
Citera
2022-03-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Så kan man se det, men finns frågetecken för hans defensiv i ett 4-4-2, samtidigt som vi är svaga på högerbacken och inte vill lämna den gubben ensam..

Dessutom har Claesson ofta gjort bra ifrån sig i i landslaget, men det är klart att man måste våga ibland också.. Dock förstår jag hur Janne tänker, då han åtminstone vill starta med en balanserad elva..
Håller med tycker han gjort det riktigt fint i Spurs och där har han fått jobba hem en del, men visst ett 4-3-3 hade varit bäst då vi ändå inte har några kreativa mittfältare förutom Forsberg och Kulusevski (om man räknar honom). Sen får man tänka långsiktigt också, skulle vi gå till VM så kan inte Janne hålla på och dalta med medelmåttor i startelvan och dessa kommer med största sannolikhet få spela då också om Janne kör med dem nu.
Elanga borde få chansen direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ibra försvann från kategorin världsspelare efter skadan i Man U. Sanningen är att vi har ingen spelare i den kategorin längre.
Isak är i bästa fall ljummen just nu.
John G är förvisso varmare som bänkvärmare.
Claesson ser jag som mittfältare, en bra sådan.
Hrgota har inte sett spela på flera år så där får jag säga pass.
Elanga är den hetaste just nu men inte i världsklass (ännu).
Ja om man inte har följt Ibra så är det enkelt att påstå att han "försvann från världskategorin" efter United. Han hade fullständig lekstuga i MLS, visst ingen toppliga men ändå inte sämre än vad många i landslaget spelar i. Milan var skit innan han kom och kolla var dem är nu, han har haft lekstuga där också innan och mellan skadorna. Nu har han precis kommit tillbaka från skada, men han är absolut först in i startelvan efter Isak, Elanga och Kulusevski samt den anfallare man byter in om det behövs mål.
Citera
2022-03-22, 20:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Han hade fullständig lekstuga i MLS

Ändå lyckades Näzan aldrig vinna skytteligan i den cirkusligan. Låt oss vara ärliga: Enbart zlatanister imponeras av hans tid i MLS.

Citat:
Milan var skit innan han kom och kolla var dem är nu, han har haft lekstuga där också innan och mellan skadorna.

Nej, han har inte haft någon lekstuga i Italien. Inte heller så är det nödvändigtvis enbart eller främst tack vare honom som det har gått bra för Milan i Serie A. Se mina inlägg i Zlatan-tråden.

Gjorde Näzan reklam för sin löjliga långfilm under presskonferensen eller ska han vänta med det?
Citera
2022-03-23, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ändå lyckades Näzan aldrig vinna skytteligan i den cirkusligan. Låt oss vara ärliga: Enbart zlatanister imponeras av hans tid i MLS.

Nej, han har inte haft någon lekstuga i Italien. Inte heller så är det nödvändigtvis enbart eller främst tack vare honom som det har gått bra för Milan i Serie A. Se mina inlägg i Zlatan-tråden.

Gjorde Näzan reklam för sin löjliga långfilm under presskonferensen eller ska han vänta med det?
Vad en bitter skånepåg tycker om en av dem bästa genom tiderna skiter jag faktiskt blanka fan i. Du verkar besatt av att hata Ibra.. som sagt han har haft lekstuga rakt igenom men med din fotbollkunskap så det är nog bäst att hålla dig till allsvenskan och följa MFF istället.
Citera
2022-03-23, 03:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Vad en bitter skånepåg tycker om en av dem bästa genom tiderna skiter jag faktiskt blanka fan i. Du verkar besatt av att hata Ibra.. som sagt han har haft lekstuga rakt igenom men med din fotbollkunskap så det är nog bäst att hålla dig till allsvenskan och följa MFF istället.

Jag är inte en "skånepåg", lilla vän. För övrigt så är det ganska uppenbart att du inte skiter i vad jag tycker då du ju besvarade det jag skrev på ett ilsket sätt.

Jag upprepar min fråga: Gjorde Näzan reklam för sin löjliga långfilm (som du kommer att se flera gånger på bio) under presskonferensen?
Citera
2022-03-23, 09:32
Medlem
Att Zlatan är med är helt ok,kunde Granqvist va med som nån stöttepelare till de andra spelarna under EM kan Zlatan va med stötta .
Men att han ska va med som som spela från start bör uteslutas,som en avbytare kan han va guld värd.

Att folk tycker han varit dominerande för milans framfart i serie A bör verkligen ta en funderare,han gör sina mål absolut,men varit skadad större delen av säsongen,
Däremot tror jag han kan få hela laget höja sig även om inte han spelar,tror han pushar spelare till de bättre ,och folk tar till sig ha Zlatan runt sig.
Citera
2022-03-23, 10:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Att Zlatan är med är helt ok,kunde Granqvist va med som nån stöttepelare till de andra spelarna under EM kan Zlatan va med stötta .
Men att han ska va med som som spela från start bör uteslutas,som en avbytare kan han va guld värd.

Att folk tycker han varit dominerande för milans framfart i serie A bör verkligen ta en funderare,han gör sina mål absolut,men varit skadad större delen av säsongen,
Däremot tror jag han kan få hela laget höja sig även om inte han spelar,tror han pushar spelare till de bättre ,och folk tar till sig ha Zlatan runt sig.
För det är så Zlatan funkar? Att han höjer dom runt sig? Har du nånsin sett honom på plan? Eller för den delen vid sidan om plan?
Citera
2022-03-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
För det är så Zlatan funkar? Att han höjer dom runt sig? Har du nånsin sett honom på plan? Eller för den delen vid sidan om plan?

Det har ju funkat fantastiskt i Milan. Milan var otroligt dåliga när han kom dit, och nu leder de serie A. Mentaliteten som han fått in i det laget går inte att underskatta. Men det funkar nog inte samma i landslaget. Där är redan alla professionella ut i fingerspetsarna.
Citera
2022-03-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det har ju visat sig funka bra i Milan,så borde fungera i landslaget med.
Citera
2022-03-23, 13:09
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det har ju visat sig funka bra i Milan,så borde fungera i landslaget med.

Han var också bäst i PSG alla år han var där och sen sket det sig duktigt i EM 2016. Har tidigare backat Zlatan trots hans svek när det gäller landslaget men det är över nu. Elanga har varit stjärnan i ett råuselt United, han ska starta före Zlatan alla dar i veckan om vi går vidare.

Det är slut med myten om att Zlatan är given i elvan, 40 bast med skadeproblem och har spelat som en sopa sen han kom tillbaka, dags att rätta sig ledet och släppa fram de unga som mer än gärna tar hans plats.
Citera
2022-03-23, 13:30
Medlem
Augustinsson sjuk alltså. Finns nu en del som talar för backlinjen:

Marcus Danielson–Victor Lindelöf–Joakim Nilsson–Martin Olsson.

Aj.
Citera
2022-03-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Han var också bäst i PSG alla år han var där och sen sket det sig duktigt i EM 2016. Har tidigare backat Zlatan trots hans svek när det gäller landslaget men det är över nu. Elanga har varit stjärnan i ett råuselt United, han ska starta före Zlatan alla dar i veckan om vi går vidare.

Det är slut med myten om att Zlatan är given i elvan, 40 bast med skadeproblem och har spelat som en sopa sen han kom tillbaka, dags att rätta sig ledet och släppa fram de unga som mer än gärna tar hans plats.
Yes som skrev högre upp,Zlatan kan va med som stöttepelare och som mest en inhoppare i slutet av matcher,mer ska han ej ha,det är en annan generation som ska ta över på plan.
Men som pushare/stöd till de yngre tycker jag han ska ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in