Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Så kan man se det, men finns frågetecken för hans defensiv i ett 4-4-2, samtidigt som vi är svaga på högerbacken och inte vill lämna den gubben ensam..
Dessutom har Claesson ofta gjort bra ifrån sig i i landslaget, men det är klart att man måste våga ibland också.. Dock förstår jag hur Janne tänker, då han åtminstone vill starta med en balanserad elva..
Håller med tycker han gjort det riktigt fint i Spurs och där har han fått jobba hem en del, men visst ett 4-3-3 hade varit bäst då vi ändå inte har några kreativa mittfältare förutom Forsberg och Kulusevski (om man räknar honom). Sen får man tänka långsiktigt också, skulle vi gå till VM så kan inte Janne hålla på och dalta med medelmåttor i startelvan och dessa kommer med största sannolikhet få spela då också om Janne kör med dem nu.
Elanga borde få chansen direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Ibra försvann från kategorin världsspelare efter skadan i Man U. Sanningen är att vi har ingen spelare i den kategorin längre.
Isak är i bästa fall ljummen just nu.
John G är förvisso varmare som bänkvärmare.
Claesson ser jag som mittfältare, en bra sådan.
Hrgota har inte sett spela på flera år så där får jag säga pass.
Elanga är den hetaste just nu men inte i världsklass (ännu).
Ja om man inte har följt Ibra så är det enkelt att påstå att han "försvann från världskategorin" efter United. Han hade fullständig lekstuga i MLS, visst ingen toppliga men ändå inte sämre än vad många i landslaget spelar i. Milan var skit innan han kom och kolla var dem är nu, han har haft lekstuga där också innan och mellan skadorna. Nu har han precis kommit tillbaka från skada, men han är absolut först in i startelvan efter Isak, Elanga och Kulusevski samt den anfallare man byter in om det behövs mål.