Citat:
Kulusevski ska inte spela yttermittfältare förrän han har lärt sig vad det innebär att spela yttermittfältare och det verkar Janne också vara på det klara med nu. Så om han inte platsar som startspelare på topp så ska han sitta på bänken.
I övrigt är jag inte helt mot vad du skriver.
Jansson är ju en känd säkerhetsrisk så att han skulle ha nått speciellt försprång gentemot dom andra halvdåliga mittbackarna är jag inte med på. Och Ekdal har visat många gånger att han är vår bästa innermittfältare, Svanberg/Cajuste kan nog ta över men jag ser ingen anledning att stressa fram det bytet.
EDIT (Inte till Jorban utan allmänt): Och så ska jag återigen slänga in en påminnelse om att det inte är samma sak att spela wingback som att spela ytterback. Det kan mycket väl vara så att bra wingbacks också är bra ytterbackar men det kan också vara så att lysande wingbacks är i det närmaste katastrofer som ytterbackar.
I övrigt är jag inte helt mot vad du skriver.
Jansson är ju en känd säkerhetsrisk så att han skulle ha nått speciellt försprång gentemot dom andra halvdåliga mittbackarna är jag inte med på. Och Ekdal har visat många gånger att han är vår bästa innermittfältare, Svanberg/Cajuste kan nog ta över men jag ser ingen anledning att stressa fram det bytet.
EDIT (Inte till Jorban utan allmänt): Och så ska jag återigen slänga in en påminnelse om att det inte är samma sak att spela wingback som att spela ytterback. Det kan mycket väl vara så att bra wingbacks också är bra ytterbackar men det kan också vara så att lysande wingbacks är i det närmaste katastrofer som ytterbackar.
Jag tycker det du säger har mycket substans och logik. Dock är där några sticking points
Grejen är att i Svenska sammanhang är vi så vana vid att "spela in ett lag".
Medans man i andra länder bara slänger in dom bästa/hetaste.
Något mitt emellan hade jag tyckt.
K. Olsson är inte dålig men helt enkelt inte på Cajuste och Svanberg talangnivå
Snart ser vi Svanberg i ett större lag och även Cajuste förmodligen i premier league
Olsson är rotationsspelare i Ryska ligan. Sen är klubbadresser absolut inte allt.
Sen det där med kulusevski, killen har ju lungor.
Men att "lära sig spela som yttermittfältare". Vad innebär det? Att enligt Jannemodell vara en extra ytterback och inte komma över mittlinjen som Seb Larsson i EM?