2021-08-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Precis, de som vägrar vaccinet utan ha medicinska själ ställer sig utanför och vill inte vara med för att kunna öppna upp samhället. Oftast de som påstår att covid inte är mer än en vanlig förkylning.
Det är dessa antivaxers som ställer till det genom sitt motstånd.
Du har säkert lät om motståndsgrupper typ "Kavla ned"

För att inse att det inte är en vanlig förkylning så kom nyss info om att 50.421 ryssar dog i covid-19 under juli månad.
Jo de är många i landet men inte katten dör så många i en vanlig förkylning.

Vad är det som du är rädd för?
Jag är inte rädd men ogillar att vi inte kan få öppna upp samhället snart. Det räcker nu. Helt sjukt att hälsa på vänner med armbågen, tvätta händerna med sprit och denna jäkla distans som gör att folk man möter tittar bort och går omvägar.

Är det så du vill vi ska fortsätta leva?
Ta nu vaccinet du också.

jag säger såhär vill du ha hat och polarisering så var så god.... klaga inte sedan om någon skulle göra dig redigt illa bara för denne skulle råka tycka att du har fel. Men kanske det är så man vill ha det i samhället.

Nu var det inte riktat till någon specifikt , utan ett exempel vad som skulle kunna uppstå i ett samhälle med polarisering och hat.

btw..sedan när fick ryssar ett värde?

ok jag förstår varför du drar upp rädd kortet... Tyvärr biter det inte på alla!
Senast redigerad av Porky123 2021-08-28 kl. 17:22.
Citera
2021-08-28, 17:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Så bra, du kan ju länka den till Fauci så de kan isolera Sars Cov-2 då, snart 2 år och man använder fortfarande samma dator simulering.

Tog ju dock 1.5 år innan man drog tillbaka PCR testerna så vi kan nog räkna med en isolering år 2024 om vi har tur (ironi, det finns inget virus).

De har inte dragit tillbaka pcr-testerna heller, bara bytt till ett annat.
Citera
2021-08-28, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Antalet snoriga fullvaccinerade som inte testar sig i min omgivning ökar hela tiden. Statistiken missar mängder av genombrottsinfektioner.

Ja det börjar bli som vanligt igen. Möter många som hostar och snorar i butiker när man ska handla mat. De verkar tro att de går säkra och då spelar det ingen roll längre om de är ute i samhället med lite virusnfektioner. Sorgligt egentligen. Säger en del om oss som lever på den här planeten.
Citera
2021-08-28, 17:22
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag är inte rädd men ogillar att vi inte kan få öppna upp samhället snart. Det räcker nu. Helt sjukt att hälsa på vänner med armbågen, tvätta händerna med sprit och denna jäkla distans som gör att folk man möter tittar bort och går omvägar.

Är det så du vill vi ska fortsätta leva?
Det här är ju saker du gör mot dig själv?

Vad menar du med att öppna upp? Det är ju bara att sluta?

När tänker du öppna upp? Vad väntar du på? Jag är genuint intresserad. Vad menar ni?

Är det när Tegnell gör en Danmark och tar bort klassificeringen som samhällsallvarlig sjukdom?

Är det när 100% är vaccinerade?

Jag tycker synd om er äldre som dom skrämt upp så här :-/
Citera
2021-08-28, 17:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Är det när Tegnell gör en Danmark och tar bort klassificeringen som samhällsallvarlig sjukdom?

Du fattar att det är betydligt fler per capita som vaccinerat sig i Danmark än i dum-Sverige?
Citera
2021-08-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Det här är ju saker du gör mot dig själv?

Vad menar du med att öppna upp? Det är ju bara att sluta?

När tänker du öppna upp? Vad väntar du på? Jag är genuint intresserad. Vad menar ni?

Är det när 100% är vaccinerade?

Jag tycker synd om er äldre som dom skrämt upp så här :-/

99.9% kommer troligtvis inte märka av denna pandemi mer än en förkylning/influensa.
Citera
2021-08-28, 17:29
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Du vet inget om framtida biverkningar från vaccinen dock, det vet ingen, det kommer visa sig om några år. Svininfluensa vaccinet och narkolepsi ger viss vägledning.

Risken statistiskt att dö av Covid-19 för personer under 50år är 0,04% i Sverige. Fler personer dör idag av självmord i Sverige än av Covid-19. 4 personer dör av självmord varje dag i Sverige.

För barn är influensan farligare än Covid-19.
Presis, det är ju inte testat ordentligt så vi vet inget om biverkningar som kan uppstå om ett par år. Det kan bli förödande konsekvenser med alla som blir sjuka av vaccinet med flera dödsfall. Vi vet helt enkelt inte och därför är det idiotiskt att ta vaccinet just nu och vara försökskanin.
Citera
2021-08-28, 17:32
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast nu har Uppsala en ny deltavariant som även smittar vaccinerade.

https://unt.se/nyheter/artikel/deltamutationen-sprids-i-lanet/rmx73pnj

"UNT har tidigare rapporterat om den nya deltavarianten, som smittat även fullvaccinerade personer i länet. Den senaste veckan har fler personer bekräftats smittade av mutationen och det ska nu röra sig om 25 fall i Uppsala län, varav tio är bekräftade. Det rapporterar SVT Uppsala. Bland de smittade finns både vaccinerade och ovaccinerade personer, men ingen ska hittills ha behövt sjukhusvård.

Enligt SVT handlar det om sex smittkedjor i Uppsala län, två av dem är kopplade till resor utomlands.

Bland de smittade finns fyra elever i en årskurs tre på en skola i Alsike, rapporterar P4 Uppland. Andra elever på skolan ska dock inte vara smittade."

Jag är inte förvånad att det har blivit på det här sättet. Samtidigt som vaccineringen har pågått, så har gränserna stött öppna för alla möjliga varianter av viruset som har uppstått runt om i Världen. Viruset håller på att ta sig förbi vaccinernas skydd, ett steg i taget. Alla varianter som har uppstått, har snabbt hittat till Sverige. Vi fick in den kinesiska varianten, den brittiska varianten, den brasilanska varianten, den sydafrikanska varianten, och den indiska varianten.

Jag anser att hela Europa borde ha stängt sin yttre gräns. Då hade vi sluppit både den ursprungliga kinesiska varianten, och efterföljande varianter. Europas myndigheter tillsåg att vaccineringen misslyckades, genom att fortsätta att ta emot resenärer från Indien. Var det ett medvetet sabotage av vaccineringen? Hur kan myndigheterna ha undgått att inse vad som skulle hända?

Beträffande den variant som nu sprids i Uppsala, så har Folkhälsomyndigheten sagt nej till att försöka stoppa den. Skribenten "RollonHomie" har rapporterat om detta:
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
FHM gör tydligen samma misstag igen.

Smittspårningen i Uppsala ville spåra en ny coronamutation som kommit med flygresenärer på ett plan – men Folkhälsomyndigheten sa nej.

– Vi har inte någon aning om vart de här personerna har tagit vägen, säger provtagningschef Mats Martinell.

Nu backar Folkhälsomyndigheten – och uppger att man kanske skulle ha spårat passagerarna.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nekade-smittsparning-av-ny-mutation-backar/
Citera
2021-08-28, 17:44
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Presis, det är ju inte testat ordentligt så vi vet inget om biverkningar som kan uppstå om ett par år. Det kan bli förödande konsekvenser med alla som blir sjuka av vaccinet med flera dödsfall. Vi vet helt enkelt inte och därför är det idiotiskt att ta vaccinet just nu och vara försökskanin.

Idiotargument.

Du vet inte framtida konsekvenser av genomgången Covidinfektion heller...
Fucking stupid är bara förnamnet...

Citera
2021-08-28, 17:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Jag VET att det är helt ofarligt, inte bara av det faktumet att viruset ö.h.t inte är ett virus, men också av att statistiskt så har jag större chans att vinna Euro lotteriet än att få Covid 19 och ännu mindre dö av det.. och då är jag inte ens en spelandes man.

Tydligen är du inte någon spelande man, då tydligen flera av dina vänner "vunnit Euro lotteriet". Sedan förnekar jag inte att sannolikheten för att du skall bli svårt sjuk i Covid-19 är liten, om du är 20 år. Är du 50 år så ökar risken nästan tiofallt. Har du riktigt, riktigt otur så kan du dö i/med Covid-19.

Men även om sannolikheten för något är närmast mikroskopiskt och den vägs emot ännu mer osannolika fenomen, så bör man minimera den ytterligare, så vida inte detta ger värre konsekvenser. Jag skall ge dig ett personligt exempel. För många år sedan så var det en stackare som gick över en järnvägsövergång innan bommarna, helt, fällt upp.

Väldigt oturligt nog så var det ett fel på en av bommarna: Så den föll ner och träffades den otursdrabbade stackaren som knall-dog. Sannolikheten för detta är säkert 1 på 10 000 000. Sedan dess så väntar jag, alltid, vid järnvägsövergångar, tills bommarna är, helt, uppfällda och låsta. Det kostar mig så lite, så jag väljer ändå att vänta, trots den, extremt lilla sannolikheten att samma sak skulle kunna hända mig.

Samma sak med Pfizer vaccinen. Jag hade redan haft covid-19, och min kropp klarade av infektionen fint, även fast jag blev sängliggande i 14 dagar. Men när jag vägde ev. biverkningar av vaccinet, så var sannolikheten för svåra sådana mindre än ev. verkan på min kropp om jag skulle få covid-19 igen. Speciell som jag är medelålders och blir inte precis yngre med tiden. Dessutom vill jag, hur som helst, undvika att bli sjukskriven i några veckor.
Det är ju så lätt att få en gratis vaccindos, och ytterligare immunitet sitter aldrig fel.

Skulle jag vara 20 år, frisk, utan kända riskfaktorer, men inte haft haft covid-19, så skulle jag,, definitivt, vaccinerat mig! Skulle jag vara 20 år och haft Covid-19, så skulle jag, ändå, mycket troligt, vaccinerat mig. Ännu bättre immunitet sitter aldrig fel. Då kanske jag skulle slippa undan en Delta-variant infektion, asymptomatiskt.
Citera
2021-08-28, 17:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
jag säger såhär vill du ha hat och polarisering så var så god.... klaga inte sedan om någon skulle göra dig redigt illa bara för denne skulle råka tycka att du har fel. Men kanske det är så man vill ha det i samhället.

Nu var det inte riktat till någon specifikt , utan ett exempel vad som skulle kunna uppstå i ett samhälle med polarisering och hat.

btw..sedan när fick ryssar ett värde?

ok jag förstår varför du drar upp rädd kortet... Tyvärr biter det inte på alla!

Du kan ju prova att gå in i en arbetsbod på en byggarbetsplats och skrävla om att du är antivaxers. De kommer garanterat slänga ut dig.
Så är läget på de flesta arbetsplatser. Antivaxers kan hålla sig för sig själva.
Känn dig utanför.
Testa får du se.

Jag är långt ifrån rädd då jag är fullvaccinerad.
Du kan känna dig utanför.
Citera
2021-08-28, 17:52
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du fattar att det är betydligt fler per capita som vaccinerat sig i Danmark än i dum-Sverige?
Ok, so what? Dom har ju högre smittspridning, och det som påverkar andra än en själv är ju smittspridningen, inte vaccinationstäckningen i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in