2021-08-28, 16:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Vi hade denna diskussion igår, man har inte isolerat Sars Cov-2 förutom i en datorsimulering. Ni kunde inte bevisa det så alla inlägg från er är lögner och propaganda.

Det finns inget virus, sjukhusen är inte fulla, det finns inga likhögar någonstans, livet fortsätter som vanligt.

Vi har inte bara isolerat viruset (som man för övrigt kan se med ett vanligt elektronmikroskop), vi har sekvenserat det från scratch i ett lab. D.v.s vi har byggt nya SARS-CoV-2 från scratch via DNA-sekvensering.
Citera
2021-08-28, 16:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Vad är skillnaden mellan de 2 första vanliga vaccinsprutorna och den 3:e boostersprutan?
Är det bara olika innehåll vaccin i sprutorna eller någon annan skillnad?

Booster låter ju som något väldigt bra och något som man inte vill vara utan för de som annars kanske bara hade nöjt sig med 2 sprutor. Är det därför det kallas för booster?

Det finns idag ingen modiferad verison av Pfizer eller Moderna men det finns andra vaccin som är specifikt konstruerade för ex. deltan och lambdan. Spanien testar ett sånt vaccin nu som kommer att användas specifikt som boosterdos för de som fått Pfizer/ Moderna.
Citera
2021-08-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag vet att det finns de som av medicinska själ inte kan ta vaccinet men det är nog ingen här i denna tråden utan här finns det några inbitna antivaxers.

Är du en av de få som inte kan ta vaccinet så ber jag dig givetvis om ursäkt om du upplever det jag skriver som negativt eller kränkande. Full respekt.
Och då är det ännu viktigare att vi som kan ta vaccinet gör det för att skydda de som inte kan ta vaccinet.

Hur har du det själv? Vaccinerad eller kan inte ta vaccin av medicinska själ?

Jag vaccinerad med 2 doser och tar gärna den 3:e eller 4:e om så behövs.
Om det hjälper de som inte kan ta vaccin tar jag gärna 10 doser.

om jag är vaccad eller inte spelar inte någon större roll i sammhanganget,
Jag anser att man bara skapar osämja , hat , diskriminering osv osv.. leder inte till något bra alls.
Citera
2021-08-28, 16:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Ni som är för sprutor, hur många kan ni tänka er ta ? När är det nog? Eller finns det inget nog?
Det finns en hel tråd om det där det redan diskuteras.

(FB) Ni som vaccinerat er med 2 sprutor. Hur känner ni inför spruta 3 och 4?
Citera
2021-08-28, 16:44
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Varför måste man använda en metod som uppfanns innan man ens visste att virus existerade? Är du idiot på riktigt? Du är ju hjärntvättad bortom räddning om du går på den typen av argumentation..

Viruset är isolerat många många gånger, men inte enligt stenåldersprinciper..

Dock enligt en ny uppdaterad kochmetod som passar lite bättre nu när man upptäkt virus..

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7095368/

Är du snäll och drar åt helvete nu med dina jävla konspirationsteorier. Du riskerar att lura andra svagbegåvade stackare med ditt bullshit.

Trams.

Man har alltid använt Koch metoden för att isolera virus.

Att hävda att den är gammal, stenålders eller uråldrig betyder inte att den inte fungerar.

Varför den inte fungerar på Sars Cov-2 är inte pga metoden utan att det finns inget virus att isolera.

Du har fel och dina Moderna sponsrade facebook factcheckers kör du lämpligast upp i röven.
Senast redigerad av nidhoogen 2021-08-28 kl. 16:49.
Citera
2021-08-28, 16:46
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Är du helt oskyddad emot Delta-varianten av SARS-COV2? Eller har du haft en SARS-COV2 infektion någon gång? Hur gammal är du? Känner du någon som blivit svårt sjuk i Covid-19? Känner du till allt om din kropp? Om inte, och du inte redan haft covid-19, hur vet du hur sin kropp kommer att reagera på virus den aldrig varit i kontakt med tidigare? Har du övervikt? Då kanske du går omkring med t.ex dold diabetes eller högt blodtryck, två riskfaktorer som kan få dig lagd i en respirator. Även om du skulle vara ung, så räcker det med att du har lite otur och någon dold riskfaktor.
Men det är du för blåst för att inse!

Är mellan 20 och 50, inte haft Covid 19 personligen men vet flera som haft det (alla fick en förkylning och alla lever).

Som de flesta som avstår vacciner m.a.o
Citera
2021-08-28, 16:48
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi har inte bara isolerat viruset (som man för övrigt kan se med ett vanligt elektronmikroskop), vi har sekvenserat det från scratch i ett lab. D.v.s vi har byggt nya SARS-CoV-2 från scratch via DNA-sekvensering.

Exakt, det har sekvenserats i ett labb (datorsimulering).

Viruset finns m.a.o inte i verkligheten utan bara i en mer eller mindre fantasi där, som likt med PCR testerna, man kan få den att visa vad man vill.
Citera
2021-08-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
den är högst relevant. ska du ta spruta 20 och 21 eller var går gränsen?

Varför är den relevant?
Citera
2021-08-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Läs vad jag skriver.

Det har jag gjort. Min fråga kvarstår.
Citera
2021-08-28, 16:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Är mellan 20 och 50, inte haft Covid 19 personligen men vet flera som haft det (alla fick en förkylning och alla lever).

Som de flesta som avstår vacciner m.a.o
Bra, men du vet inte om du kommer att ha samma tur när, inte om, du träffar SARS-COV2.
Citera
2021-08-28, 16:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
om jag är vaccad eller inte spelar inte någon större roll i sammhanganget,
Jag anser att man bara skapar osämja , hat , diskriminering osv osv.. leder inte till något bra alls.
Precis, de som vägrar vaccinet utan ha medicinska själ ställer sig utanför och vill inte vara med för att kunna öppna upp samhället. Oftast de som påstår att covid inte är mer än en vanlig förkylning.
Det är dessa antivaxers som ställer till det genom sitt motstånd.
Du har säkert lät om motståndsgrupper typ "Kavla ned"

För att inse att det inte är en vanlig förkylning så kom nyss info om att 50.421 ryssar dog i covid-19 under juli månad.
Jo de är många i landet men inte katten dör så många i en vanlig förkylning.

Vad är det som du är rädd för?
Jag är inte rädd men ogillar att vi inte kan få öppna upp samhället snart. Det räcker nu. Helt sjukt att hälsa på vänner med armbågen, tvätta händerna med sprit och denna jäkla distans som gör att folk man möter tittar bort och går omvägar.

Är det så du vill vi ska fortsätta leva?
Ta nu vaccinet du också.
Citera
2021-08-28, 16:52
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det har jag gjort. Min fråga kvarstår.
Hur svårt kan det vara att förstå? Känner man inte att man är sjuk är man inte hemma utan ute bland folk. Man smittar om man har5 en infektion även om man inte känner att man är sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in