2021-08-21, 10:23
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Så om du vill köra bil men inte vill ta körkort, och det ger konsekvenser är då Sverige en naziistisk regim i dina ögon? Vill du leva i ett Woodstocksamhälle där alla bara sjunger och kramas i sina regnbågskläder ?

Oerhört korkat exempel från en ganska intelligent person skrivet endast för att försöka skapa förvirring som en del i propagandan.

Om det nu var en grundlagsskyddad rättighet att köra bil utan att behöva ta körkort (vilket många av de rättigheter som åsyftas i tidigare inlägg de facto är, ex ingen diskriminering eller tvångs medicinering/vaccinering) så är mit svar Självklart JA.. då hade Sverige haft en nazisitik regim då de inte följer grundlagen

Men då ditt expempel är medvetet valt för att uppfylla dina mål så kan jag bara be dig dra åt helevete med din propaganda
Citera
2021-08-21, 10:24
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Judarna var inte heller i majoritet under andra världskriget när en majoritet uteslöt dem samt behandlade dem som andra klassen medborgare.... hade majoriteten rätt här oxå menar du?

Du skulle följt med lite bättre i historielektionerna och lärt dig uppskatta de grundläggande rättigheterna du har som medborgare... så har det inte alltid sett ut och tyvärr är vi på väg mot det igen.

Fel nr 2.. du utgår från att alla vaccinerade tycker att vaccinpass är bra.

Hur tycket du din jämförelse låter ?? Du VÄLJER att inte ta vaccin och riskerar att inte kunna komma in på tex en konsert eller liknade .. Hade Judarna något val att göra ? Hade de demokratiska möjligheter att påverka samhället ?
Citera
2021-08-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Någon fler än jag som tycker att informationen kring hur länge skyddet varar från infektion, vaccin med pfizervaccinet, samt vilket skydd man har mot Delta om man antingen tidigare varit infekterad med tidigare variant eller fått vaccinett?

Informationen spretar på allt mellan någon månads skydd, till livslångt skydd och sedan har vi allt däremellan.

Verkar ju vara många länder som planerar för en tredje dos till medborgarna nu under hösten, men jag uppfattar FHM mera inta inställningen om att "vänta och se". Man förmår kanske inte mer än så, men visst tusan har väl Sverige massvis med väntade vaccinleveranser under hösten? Vem ska ta dem? Kanske vore klokt att vaccinera även barnen? Ned till 10 års ålder åtminstone.
Immunitet är en komplicerad företeelse.

På ett sätt är immuniteten (både från vaccin och genomliden infektion) antagligen livslång.

Däremot kan ju viruset föränras över tid vilket gör att tidigare Immunitet blir mindre effektiv.

Sedan ska man inte stirra sig blind på antikroppar. Gör man det hamnar man i den felaktiga förmodan att immuniteten varar i endast några månader.
Citera
2021-08-21, 10:26
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Behövs egentligen inget märke för man ser redan idag skillnaden på vaccinerad och icke vaccinerad.
Den som är vaccinerade har ett lugnets drag i ansiktet till skillnad från de ovaccinerade som har ett stelare mer skrämt ansiktsuttryck.

Givetvis tryggheten att man har valt det skydd som nu finns och liknande som att man valt en modern bil med hög säkerhet mot allvarliga personskador om oturen är framme.

Din analys är lika felaktig precis som din förvirring kring propaganda och ett riktigt "dödsvirus"

Vilka är de rädda.. de som springer och vaccinerar sig för detta C19 virus (trots all tillgänglig data vem det är som avlider eller blir svårt sjuk... eller de som tolkat data på korrekt sätt och bryr sig inte nämnvärt om C19 kampanjen?
Citera
2021-08-21, 10:31
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Hur tycket du din jämförelse låter ?? Du VÄLJER att inte ta vaccin och riskerar att inte kunna komma in på tex en konsert eller liknade .. Hade Judarna något val att göra ? Hade de demokratiska möjligheter att påverka samhället ?

Att Judarna inte hade något val betyder inte att utpressningen och behandlingen av den var mer rätt... inte i min värld.

Men jag är glad att du förtydligar Tvånget.. det är mycket viktigt i den här debatten så vi vet vem som står på vilken sida.

Jag har lärt mig av historien... men betydligt fler borde lyssnat bättre.

..och JA.. jag är beredd att avstå från så mycket mer för att inte stödja införandet av denna integritetskränkande masskontrolerande digitala platform
Citera
Avslutad
FHM gör tydligen samma misstag igen.

Smittspårningen i Uppsala ville spåra en ny coronamutation som kommit med flygresenärer på ett plan – men Folkhälsomyndigheten sa nej.

– Vi har inte någon aning om vart de här personerna har tagit vägen, säger provtagningschef Mats Martinell.

Nu backar Folkhälsomyndigheten – och uppger att man kanske skulle ha spårat passagerarna.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nekade-smittsparning-av-ny-mutation-backar/
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Oerhört korkat exempel från en ganska intelligent person skrivet endast för att försöka skapa förvirring som en del i propagandan.

Om det nu var en grundlagsskyddad rättighet att köra bil utan att behöva ta körkort (vilket många av de rättigheter som åsyftas i tidigare inlägg de facto är, ex ingen diskriminering eller tvångs medicinering/vaccinering) så är mit svar Självklart JA.. då hade Sverige haft en nazisitik regim då de inte följer grundlagen

Men då ditt expempel är medvetet valt för att uppfylla dina mål så kan jag bara be dig dra åt helevete med din propaganda

Det är inte propaganda vad får du det ifrån ? Du har ju rättigheter att tycka som du vill i vårat samhälle likväl som jag och mina nära och kära tycker vaccinpass är positivt. Sedan är det upp till våra folkvalda och expertmyndigheter att ta beslut. Min krets är moderater och sd hela bunten så inte vänsterkortet flyget upp
Citera
2021-08-21, 10:34
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Att Judarna inte hade något val betyder inte att utpressningen och behandlingen av den var mer rätt... inte i min värld.

Men jag är glad att du förtydligar Tvånget.. det är mycket viktigt i den här debatten så vi vet vem som står på vilken sida.

Jag har lärt mig av historien... men betydligt fler borde lyssnat bättre.

Och vad har vi lärt oss historiskt gällande vaccin och sjukdomar och hur mycket ohälsa i världen vaccin motverkat ?
Citera
2021-08-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Varför är man foliehatt för att man inte vill ha covidpass eller vill vaccinera sig? Nu får du förklara det

Jag behagade raljera lite. Såklart är inte alla i dylika grupper en foliehatt men sannolikheten är större att så är fallet snarare än mindre enligt min erfarenhet.
Citera
2021-08-21, 10:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vilka vanor tror ni har ändrats de senaste månaderna?

Ovaccinerades eller vaccinerades?

Det är uppenbart att det är vaccinerade som sprider smittan.

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Och det är ovaccinerade som blir sjuka.
Varför ska man begränsa sig om man skyddat sig från sjukdomen?
Dessvärre verkar alla slutat följa de rekommendationer som finns och som fortfarande gäller, vilket är beklagligt.
Det var lite samma sak förra sommaren.

De som är vaccinerade ska självklart begränsa sig så tillvida att man följer rekommendationer och regler för minskad smittspridning så att de som inte kan vaccinera sig eller inte hunnit vaccinera sig kan leva så tryggt som möjligt.
Citera
2021-08-21, 10:45
Medlem
Citat:
Det är bara regeringens propagandamaskin inne på Flashback som tycker Vaccinpass är bra och ser inte kopplingarna till nazityskland

Jag tror gemene man inte ser den inbillade kopplingen till Nazityskland. Jag tror sanningen snarare är att folk i allmänhet är neutrala till vaccinpass eftersom de flesta är vaccinerade.
Citera
2021-08-21, 10:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag tror gemene man inte ser den inbillade kopplingen till Nazityskland. Jag tror sanningen snarare är att folk i allmänhet är neutrala till vaccinpass eftersom de flesta är vaccinerade.

De flesta är nog neutrala för att de är får, kan inte tänka själva, har ingen egen åsikt och inte vet vad vaccinpass betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in