2021-08-28, 16:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Exakt, det har sekvenserats i ett labb (datorsimulering).

Viruset finns m.a.o inte i verkligheten utan bara i en mer eller mindre fantasi där, som likt med PCR testerna, man kan få den att visa vad man vill.

Som jag skrev så SYNS viruset i ett elektronmikrosop. Och nej, ett DNA-sekevenserat virus finns även utanför datorvärlden. Bara för att du inte ser det utan mikroskop betyder inte att det inte finns.
Citera
2021-08-28, 16:52
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Bra, men du vet inte om du kommer att ha samma tur när, inte om, du träffar SARS-COV2.

Jag VET att det är helt ofarligt, inte bara av det faktumet att viruset ö.h.t inte är ett virus, men också av att statistiskt så har jag större chans att vinna Euro lotteriet än att få Covid 19 och ännu mindre dö av det.. och då är jag inte ens en spelandes man.
Citera
2021-08-28, 16:54
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Som jag skrev så SYNS viruset i ett elektronmikrosop. Och nej, ett DNA-sekevenserat virus finns även utanför datorvärlden. Bara för att du inte ser det utan mikroskop betyder inte att det inte finns.

Då har du den rapporten redo, så sent som i Februari erkännde Kinas chefs epidimiolog att ingen har lyckats isolera det förutom i en dator simulering.

Källa..?
Citera
2021-08-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hur svårt kan det vara att förstå? Känner man inte att man är sjuk är man inte hemma utan ute bland folk. Man smittar om man har5 en infektion även om man inte känner att man är sjuk.

Fast i ditt ursprungliga påstående hävdar du att vaccinerade är superspridare. Vad har du för vetenskapligt belägg för detta påstående?
En superspridare kan väl vara vem som.
Citera
2021-08-28, 17:03
Medlem
Hur många vaccinerade testar sig vid symtom ? Jag skulle vilja påstå väldigt få utan fakta eller källa.
De ovaccinerase testar sig I högre utsträckning och håller avstånd.
Citera
2021-08-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Precis, de som vägrar vaccinet utan ha medicinska själ ställer sig utanför och vill inte vara med för att kunna öppna upp samhället. Oftast de som påstår att covid inte är mer än en vanlig förkylning.
Det är dessa antivaxers som ställer till det genom sitt motstånd.
Du har säkert lät om motståndsgrupper typ "Kavla ned"

För att inse att det inte är en vanlig förkylning så kom nyss info om att 50.421 ryssar dog i covid-19 under juli månad.
Jo de är många i landet men inte katten dör så många i en vanlig förkylning.

Vad är det som du är rädd för?
Jag är inte rädd men ogillar att vi inte kan få öppna upp samhället snart. Det räcker nu. Helt sjukt att hälsa på vänner med armbågen, tvätta händerna med sprit och denna jäkla distans som gör att folk man möter tittar bort och går omvägar.

Är det så du vill vi ska fortsätta leva?
Ta nu vaccinet du också.

Om ”förkylning” hade varit ett nytt virus som dök upp 2020 så hade säkerligen många dött. Flockimmunitet är en central faktor i att vissa virus är milda. Man kommer bara till flockimmunitet den hårda vägen, vaccinen vet vi nu inte klarar av att göra jobbet. Pandemier ebbar vanligtvis ut på ett par-tre år och de brukar följa samma mönster som covid. Men nu ser det ut som vaccinen och restriktioner skjuter flockimmuniteten på framtiden. Kolla på Australien och Nya Zeeland, de har allt framför sig. Det spelar ingen roll om de låser in sitt folk och håller ner antalet fall tills de är ”fullvaccinerade”. Ingen kommer undan, alla kommer smittas med tiden. Om vi i Sverige öppnar fullt nu så är detta över till våren.
Citera
2021-08-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Hur många vaccinerade testar sig vid symtom ? Jag skulle vilja påstå väldigt få utan fakta eller källa.
De ovaccinerase testar sig I högre utsträckning och håller avstånd.

Antalet snoriga fullvaccinerade som inte testar sig i min omgivning ökar hela tiden. Statistiken missar mängder av genombrottsinfektioner.
Citera
2021-08-28, 17:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Då har du den rapporten redo, så sent som i Februari erkännde Kinas chefs epidimiolog att ingen har lyckats isolera det förutom i en dator simulering.

Källa..?

Lär dig stava. Du kan inte kräva folk på källor utan att själv visa var dina källor är och i helvete att jag skulle spendera en minut att motbevisa ditt jävla pladder. Sen kan vi strunta i precis allt som Kina säger för även om de skulle säga det så betyder det inte att det är sant.
Citera
2021-08-28, 17:09
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Om ”förkylning” hade varit ett nytt virus som dök upp 2020 så hade säkerligen många dött. Flockimmunitet är en central faktor i att vissa virus är milda. Man kommer bara till flockimmunitet den hårda vägen, vaccinen vet vi nu inte klarar av att göra jobbet. Pandemier ebbar vanligtvis ut på ett par-tre år och de brukar följa samma mönster som covid. Men nu ser det ut som vaccinen och restriktioner skjuter flockimmuniteten på framtiden. Kolla på Australien och Nya Zeeland, de har allt framför sig. Det spelar ingen roll om de låser in sitt folk och håller ner antalet fall tills de är ”fullvaccinerade”. Ingen kommer undan, alla kommer smittas med tiden. Om vi i Sverige öppnar fullt nu så är detta över till våren.
Om fler inte varit så negativa som du kunde vi gjort som danskarna. öppnat upp nu i höst.
Vaccinet fungerar bra. Det finns fakta på. Skyddar bra mot allvarlig sjuka och död. Räcker för mig och de flesta.
Du vill uppenbarligen fortsätta med restriktioner.
Citera
2021-08-28, 17:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det finns inget virus.

Här kan du lära dig hur man isolerar ett virus i ett labb. Det är en video så du behöver inte läsa något.

https://www.futurelearn.com/info/courses/introduction-to-microbiology/0/steps/51422
Citera
2021-08-28, 17:15
Medlem
Masingas avatar
Vad tycker vi om detta? Så att han har beviljat medel till detta labb för "gain of function" och även tidigare sagt detta så kan vi nog vara rätt klara med att det är en labbläcka.

https://nypost.com/2021/05/28/fauci-once-argued-viral-experiments-worth-the-risk-of-pandemic/

"In an unlikely but conceivable turn of events, what if that scientist becomes infected with the virus, which leads to an outbreak and ultimately triggers a pandemic?” he wrote at the time.

“Many ask reasonable questions: given the possibility of such a scenario – however remote – should the initial experiments have been performed and/or published in the first place, and what were the processes involved in this decision? Scientists working in this field might say – as indeed I have said – that the benefits of such experiments and the resulting knowledge outweigh the risks.
Citera
2021-08-28, 17:17
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Här kan du lära dig hur man isolerar ett virus i ett labb. Det är en video så du behöver inte läsa något.

https://www.futurelearn.com/info/courses/introduction-to-microbiology/0/steps/51422

Så bra, du kan ju länka den till Fauci så de kan isolera Sars Cov-2 då, snart 2 år och man använder fortfarande samma dator simulering.

Tog ju dock 1.5 år innan man drog tillbaka PCR testerna så vi kan nog räkna med en isolering år 2024 om vi har tur (ironi, det finns inget virus).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in