2021-08-27, 16:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du glömde länka till din foliehattssida.
Det är kanske denna sida som lurat stackars nidhoogen.
https://bakomkulisserna.biz/2020/10/12/who-backar-gallande-covid-19-bluffen-som-kriminella-moter-civilrattsligt-atal/
Citera
2021-08-27, 16:24
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu måste du förklara varför folk blir sjuka, hamnar på IVA och tom. dör av ett virus som bara fins skapat i en dator.
Det är ju värkligen omvälvande nya rön och bör absolut kunna ge Nobellpris.

För ingen dör av Sars Cov-2.
Citera
2021-08-27, 16:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja fast om du genomgår sjukdomen verkar mer och mer peka på att det ger ännu bättre skydd än vaccinet. Jag har redan haft covid och därmed är jag ointresserad av att vaccinera mig. Jag förstår om äldre och sjuka, som inte haft sjukdomen vill vaccinera sig. Men det betyder inte att alla måste vaccineras.

Jaha men över 60 då?

Hade de haft covid tidigare?

Det gör inte vaccinerna heller. Se bara på israel för facit. Naturlig immunitet är och förblir bästa skydd. Vacciner är nummer 2.

Ja de som inte haft sjukdomen och tillhör riskgrupper bör absolut vaccinera sig. Trångbodda invandrare med mörk hy bör även de vaccinera sig såklart.

Jag tar inga vacciner eller mediciner som inte är testade ordentligt. Det är helt emot mina principer. Du får vara min labråtta först.

Du har inga problem med att vara labbråtta för ett kinesiskt lab-framställt virus som rymt genom att först ha smittat ned en fladdermus? Poängen är att flera under 60 har avlidit som alla hade det gemensamt att de var ovaccinerade. Sjukdomen är bevisligen farlig för människor eftersom så många avlider. Även de under 60. Israel har inte särskilt många fler vaccinerade än vad Sverige har. Fortfarande är en mycket stor andel av den israeliska befolkningen ovaccinerade. Man har sett samma trend även där. Det är de ovaccinerade som står för sjukhusinläggningarna och dödsfallen.

Du vägrar även vaccin mot stelkramp, TBE osv? Du tar förstås inte heller antibiotika om du skulle drabbas av lunginflammation då du hellre vill skaffa dig "naturlig immunitet"? Eller är det bara rörande covid det är så bra med denna naturliga nedsmittning? Eller duger "Big Pharma" i andra sammanhang?
Citera
2021-08-27, 16:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Som sagt, frågan har alltid gällt om du kunde backa upp det från artikeln. Nu är vi överrens, det kan man inte göra. Det behövdes att jag bad dig läsa texten långsamt för att du skulle förstå så det tar jag med mig till framtida diskussioner.

Jag har vart jätte tydlig med att vad jag tror är att den artikeln inte backar upp det du påstod att den backade upp och nu är vi överrens om det. Om du vill lägga ord i min mun om saker som jag aldrig påstått är du dock fri att göra det. Inte min kredibilitet som sjunker när du nyttjar den argumentationstekniken utan framgång.

Jag har aldrig påstått att pcr-testet backas upp av artikeln, det är du som fått för dig det och snurrat in dig i konstiga tankegångar.
Citera
2021-08-27, 16:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Nu måste du förklara varför folk blir sjuka, hamnar på IVA och tom. dör av ett virus som bara fins skapat i en dator.
Det är ju värkligen omvälvande nya rön och bör absolut kunna ge Nobellpris.

Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
För ingen dör av Sars Cov-2.
Det var ju trist, då blir det inget nobellpris.

Vad är det som dödar enligt dig?
Citera
2021-08-27, 16:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det är kanske denna sida som lurat stackars nidhoogen.
https://bakomkulisserna.biz/2020/10/12/who-backar-gallande-covid-19-bluffen-som-kriminella-moter-civilrattsligt-atal/

Det är möjligt, jag förstår helt enkelt inte var folk får alla konstiga idéer ifrån, kanske är det kognitiva problem efter genomgången infektion med covid19?
Citera
2021-08-27, 16:29
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att pcr-testet backas upp av artikeln, det är du som fått för dig det och snurrat in dig i konstiga tankegångar.
heheehe det var denna vändning jag väntade på. Som sagt vi är överrens nu, det tog sin lilla tid men vi är äntligen där.

Här kommer dina svar på när du skulle backa upp att artikeln konstaterade att pcr testet fungerat som det ska:

Citat:
Det står i det här inlägget, jag hade till och med strukit under only så att inte ens du skulle missa det, men du är kanske blind också?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag ska översätta meningen till Svenska till dig:

"Realtids RT-PCR Diagnostik panel, procedur som först introducerades Februari 2020 för detektion av Sars-Cov2 enbart."

Citat:
Jag säger som surtruten, det står längre ner i dokumentet att man ska använda ett multiplextest istället. Nu framstår du själv som helt hjärndöd som inte kan ta till dig information och tydligen inte förstår engelska heller. Det är inte öppet för tolkning hur mycket du än vill tro det eller att pcr inte fungerar. Det fungerar precis som det ska det är bara din hjärna som inte fungerar som den ska vilket vi härmed konstaterat!

Citat:
Först säger du att det är en tolkning sen citerar du det som bevisar att jag har rätt? Det verkar mer som att det är du som sitter och tolkar men missförstår hela tiden.

Citat:
Det tidigare testet kunde bara påvisa om du har sars-cov2, det testade inte för något annat. Om du har symtom och visar negativt på det gamla testet så måste ju läkaren göra fler tester exempelvis ett influensatest och det är dyrt, slösar både tid och pengar. Det är därför man inför ett multiplex-test som kan urskilja influensa och sars-cov2 då vi nu går in i influensasäsongen. I Sverige har vi sentinelövervakningen som gör samma sak, där har man lagt till sars-cov2 till övriga influensatester. Vi testar även för sars-cov2 med specifika pcr-test i självprovtagningen.

Jag tycker det är solklart och lämnar inget åt tolkning.
Citera
2021-08-27, 16:29
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja du har helt rätt där gällande vaccineringen av barn och ungdomar. Som jag förstår det så har de lyckats vaccinera nästan alla barn som är över 12 år och de började även med detta på ett mycket tidigt stadium redan under försommaren. Så det är en ganska stor vaccinationstäckning i Danmark. Det kan hända att återöppningen av Sverige får ske vid ett senare tillfälle. Personligen anser jag att det står och faller med hur drabbad sjukvården blir i höst och inte nödvändigtvis beroende på antal smittade.

Instämmer! Blir inte sjukvården drabbad, problem solved! Men tar man hänsyn till befolkningsmängd så har danskarna samma belastning på IVA som vi har, (och, iof, en högre smittspridning än vad vi har). Det skall bli intressant hur det hela kommer att utvecklas, både i Sverige och Danmark! Själv tror jag mycket på en hög vaccinationstäckning hos den vuxna delen av befolkningen, samt för äldre ungdomar. Det är nog sådant som kan hjälpa sjukvården.
Citera
2021-08-27, 16:30
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Det var ju trist, då blir det inget nobellpris.

Vad är det som dödar enligt dig?

Det som dödade folk 2018.
Citera
2021-08-27, 16:31
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Fast enligt Tegnell saknar det vetenskapligt stöd att en tredje dos skulle ha betydelse redan nu.
I Sverige ser vi inte någon ökning av andelen som blir infekterade trots att de är vaccinerade. De fallen ligger konstant på en mycket låg nivå, säger Tegnell till Dagens Nyheter.

Det saknas vetenskapligt stöd för att en tredje dos covid-19-vaccin redan nu skulle ha betydelse när det gäller svår sjukdom och död för fullvaccinerade svenskar. Det säger Anders Tegnell i en intervju med Dagens Nyheter.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anders-tegnell-inget-behov-av-en-tredje-spruta
Det ser helt klart ut som om det inte är aktuellt för Sverige just nu i all fall. Men det är ju inte alltid Tegnell har framfört FoHM ställningstagande. I bland är det ju bara privata åsikter han lyfte fram som t.ex. att barnen skulle ut på bus och godis.

I slutet av Augusti planeras att rapporten om genombrotts infektioner ska uppdateras. Det borde ju nästan troligtvis bli i morgon för de gillar att göra saker på torsdagar. Kanske det framkommer något mer där då?

Tack för länken!

Sveriges Television citerar Anders Tegnell:
– Brittiska data och andra länders data talar inte för en tredje dos. Att den trots det är så högt på agendan är lite svårt att förstå. Det är mycket viktigare att vaccinera de som vi ännu inte nått. En sådan spruta gör en väldigt stor skillnad.
Hur vill Anders Tegnell nå dom svenskar som ännu inte har valt att ta vaccin? Har Anders Tegnell funderat på att det kanske är hans fel att många svenskar avstår från att ta vaccin? Anders Tegnells strategi har ju från början varit att skydda riskgrupperna, medan viruset får bränna igenom resten av svenska folket. Den strategin gör ju att man gärna uppfattar viruset som ofarligt för den som inte befinner sig i en riskgrupp.

Färre svenskar har valt att ta första dosen vaccin, jämfört med grannländernas invånare. Beträffande andra dosen vaccin, så ligger Sverige fortfarande före Finland och Norge, men Finland och Norge springer förmodligen om Sverige snart. Den som har valt att ta första dosen, planerar vanligtvis att ta även andra dosen.

Vaccineringen blev ingen framgång för Sverige. I vaccineringens inledning, så skröt företrädare för Sverige att svenskarna skulle ha hög vaccinationsvilja, och att Sverige skulle ligga i topp när vaccineringen var klar. Det blev inte så.
Citera
2021-08-27, 16:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så max 125 förkylda på sjukhus är vad Sverige tål? Kan man få sina skattepengar tillbaka, för uppenbarligen får man inte valuta för dem.

Förkylda läggs inte in på sjukhus, med mindre att de får rejäla andningssvårigheter. Samma sak med Covid-19.
Citera
2021-08-27, 16:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
heheehe det var denna vändning jag väntade på. Som sagt vi är överrens nu, det tog sin lilla tid men vi är äntligen där.

Här kommer dina svar på när du skulle backa upp att artikeln konstaterade att pcr testet fungerat som det ska:

Du verkar mest sitta tolka saker som du vill för att du ska få rätt. Inget av det du påstår stämmer ju. Du har inte fått rätt nu heller eftersom jag aldrig sagt att dokumentet backar upp att pcr-testet fungerar. Det är forskningsvärlden överens om att det gör. Har du haft covid19?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in