2021-08-27, 16:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nej jag sitter inte och biter på naglarna.
Varför säger du att det är så farligt då, när det inte är hela sanningen? Det är farligt för äldre med bakomliggande sjukdomar främst. Inte för alla.

Citat:
Du själv har ju varit emot vaccinationen jävligt länge, först på senare tid har du börjat inse att vaccinet fungerar och taggat ner den delen.
Jag är inte emot vaccination. Alla vuxna över 18 år som vill ta vaccinet ska få det. Äldre och multisjuka bör absolut ta det. Barn och ungdomar behöver inte vaccineras. Det är mycket bättre om de får leva som vanligt och få viruset på naturlig väg än att de ska skyddas i onödan. Det är dubbelt fel att göra så.

Citat:
Ditt tjatande om att en sund livsstil skulle förhindra hela pandemin är ju bara trams!
Vad snackar du om? Betydligt färre skulle dött om det inte vore för den västerländska livsstilen. Det går att ändra på genom bättre kost och att vara mer aktiv. Lockdown ledde till motsatsen och gjorde folk mer överviktiga och det gick ut över den mentala hälsan.

Citat:
Har du haft covid har du säkert ett bra skydd, men då det gäller det här viruset finns det ännu inget facit.
jag vet bara att det inte hänt ett skit sedan jag hade sjukdomen i en vecka förra året.

Citat:
Vaccinet är vägen ur skiten om vi inte vill offra massor av människor!
Absolut, men också naturlig immunitet. Enbart vaccinering och hårda restriktioner gör att vi hamnar där Israel är nu. Det drar bara ut på pandemin och blir mer kostsamt.
Citera
2021-08-27, 16:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du gör vad du vill så gör jag vad jag vill. Och jag tänker inte vaccinera mig pga hypokondriker som dig. Är du orolig för din hälsa bör du ta tag i den istället för att tro att ett vaccin ska göra dig frisk.

Mycket tyder på att vaccinerna är långt sämre som skydd ön den naturliga immuniteten. Så varför vaccinera sig om man redan haft sjukdomen?

https://www.sciencemag.org/news/2021/08/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-no-infection-parties

Jag har redan vaccinerat mig och det finns ingenting rörande min hälsa som jag "kan ta tag i". Vaccin kommer inte göra någon frisk, men de hindrar effektivt folk från att bli sjuka i covid. Inte en enda käft som lades in på IVA eller avled under augusti månad, 60 år eller yngre var vaccinerad med två doser vaccin. Inte en enda. Däremot fanns det olyckligtvis ett gäng som av olika anledningar valt att inte vaccinera sig som vårdades på sjukhus och som även avled.

Det man har sett är att immunitet varar inte för evigt. Detta oavsett om man fått den genom vaccin eller genom infektion. Likaså finns det olika strängar av viruset. Var du sjuk i alfavarianten för 6-12 månader sedan är det inte alls säkert att du är skyddad nu om du skulle drabbas av delta.

Det är nu mycket viktigt att så många som möjligt vaccinerar sig, samt att man börjar fylla på med en tredje dos hos de som fick vaccinet först. Sedan köra man FAS2, 3 och 4 osv undan för undan.

Varför är du så rädd för vaccinet?
Citera
2021-08-27, 16:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
“Since no quantified virus isolates of the 2019-nCoV were available for CDC use at the time the test was developed and this study conducted, assays designed for detection of the 2019-nCoV RNA were tested with characterized stocks of in vitro transcribed full length RNA (N gene; GenBank accession: MN908947.2) of known titer (RNA copies/μL) spiked into a diluent consisting of a suspension of human A549 cells and viral transport medium (VTM) to mimic clinical specimen.” (pg.43)

Det är just faktumet att man INTE isolerat Sars Cov-2 som är poängen, andra virus kunde man det. Varför inte Sars Cov-2?

För det är inte ett virus.

Den texten du klistrat in säger ingenting om att man inte isolerat viruset. Det står att CDC inte hade några isolat vid den tidpunkten (pandemins början) så man tog fram genomet själva. CDC sparar på olika virus i isolat som man har i en genbank för att exempelvis kunna forska på dom, labb som vill ha virus vänder sig till CDC och köper det. Du bygger hela ditt case på en missuppfattning.
Citera
2021-08-27, 16:11
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Var inte en av Reuters styrelsemedlemmar högt uppsatt inom CDC tidigare?

Följ länkarna i artikeln. De leder inte till Reuters utan bl. a. NIH: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7036342/ där det beskrivs hur det isolerades från en koreansk patient i ett tidigt skede.

Citat:
Iallafall, från Corman-Drosten rapporten;

“In the present case of 2019-nCoV, virus isolates or samples from infected patients have so far not become available to the international public health community.”

Den rapporten ger jag inte mycket för om den påstår det.
Citera
2021-08-27, 16:11
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Den texten du klistrat in säger ingenting om att man inte isolerat viruset. Det står att CDC inte hade några isolat vid den tidpunkten (pandemins början) så man tog fram genomet själva. CDC sparar på olika virus i isolat som man har i en genbank för att exempelvis kunna forska på dom, labb som vill ha virus vänder sig till CDC och köper det. Du bygger hela ditt case på en missuppfattning.

Trams. Man har inte isolerat det av den enkla anledningen att viruset inte går att isolera då det inte är ett virus.

Från studien: External peer review of the RTPCR test to detect SARS-CoV-2 reveals 10 major scientific flaws at the molecular and methodological level: consequences for false positive results

“The first and major issue is that the novel Coronavirus SARS-CoV-2 (in the publication named 2019-nCoV and in February 2020 named SARS-CoV-2 by an international consortium of virus experts) is based on in silico (theoretical) sequences, supplied by a laboratory in China, because at the time neither control material of infectious (“live”) or inactivated SARS-CoV-2 nor isolated genomic RNA of the virus was available to the authors. To date no validation has been performed by the authorship based on isolated SARS-CoV-2 viruses or full length RNA thereof.
Citera
2021-08-27, 16:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
“Since no quantified virus isolates of the 2019-nCoV were available for CDC use at the time the test was developed and this study conducted, assays designed for detection of the 2019-nCoV RNA were tested with characterized stocks of in vitro transcribed full length RNA (N gene; GenBank accession: MN908947.2) of known titer (RNA copies/μL) spiked into a diluent consisting of a suspension of human A549 cells and viral transport medium (VTM) to mimic clinical specimen.” (pg.43)

Man isolerade det genom en dator alltså. Det är således inget virus.
"Since no quantified virus isolates of the 2019-nCoV were available for CDC use at the time the test was developed..."

Vad betyder "quntified"?
Jo, en fastställd mängd.

Det fanns alltså vid tillfället inga "samlingar" med uppmätt mängd sars-coV-2-virus.
Texten styrker det faktum att viruset är isolerat eftersom man just beskriver att det isolerat virus, men inte i specifikt uppmätta mängder.

Jämför med att
i ett grustag finns det sand, men det finns inte färdigpackade sandsäckar.

Dessutom använder man inte dator när man plockar ut ett virus från tex. ett slemhinneavskrap och inte när man plockar ut sand ur grustag heller.
Citera
2021-08-27, 16:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Precis som jag sagt hela tiden så lämnar artikeln det öppet för tolkning om testet har fungerat som det är tänkt eller ej. Du sa dock att det inte lämnades öppet för tolkning.. Vad skönt att du äntligen kan erkänna att man inte kan backa upp det från artikeln (eller vad du nu vill kalla den)

Här kommer några citat där du försöker göra det iom att du nu verkar vilja få det till att du aldrig menat det:

Detta är alltså dina svar på när jag ber dig backa upp från artikeln att testet har fungerat som det ska och endast testat för sars-cov2. Låt mig gissa du ska vända och vrida lite till nu?

Det är inte öppet för tolkning och det spelar ingen roll hur mycket du än krumbuktar dig. Det gamla simplex pcr-testet fasas ut för ett nytt multiplex pcr-test, PUNKT SLUT! Det är vad som står i dokumentet som inte är avsett för dig och dina tolkningar.

Jag vet att PCR-testet fungerar, du tror eller vill tro att det inte fungerar. Ge dig nu.
Citera
2021-08-27, 16:16
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohemul
Följ länkarna i artikeln. De leder inte till Reuters utan bl. a. NIH: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7036342/ där det beskrivs hur det isolerades från en koreansk patient i ett tidigt skede.

Den rapporten ger jag inte mycket för om den påstår det.

Såklart du gör, det är en av flera rapporter som ni använt er av för att sprida ert skitsnack. Där man skapat ett virus i en datorsimulering och påstått att samma virus finns i verkligheten.
Citera
2021-08-27, 16:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har redan vaccinerat mig och det finns ingenting rörande min hälsa som jag "kan ta tag i". Vaccin kommer inte göra någon frisk, men de hindrar effektivt folk från att bli sjuka i covid.
Ja fast om du genomgår sjukdomen verkar mer och mer peka på att det ger ännu bättre skydd än vaccinet. Jag har redan haft covid och därmed är jag ointresserad av att vaccinera mig. Jag förstår om äldre och sjuka, som inte haft sjukdomen vill vaccinera sig. Men det betyder inte att alla måste vaccineras.

Citat:
Inte en enda käft som lades in på IVA eller avled under augusti månad, 60 år eller yngre var vaccinerad med två doser vaccin. Inte en enda.
Jaha men över 60 då?

Citat:
Däremot fanns det olyckligtvis ett gäng som av olika anledningar valt att inte vaccinera sig som vårdades på sjukhus och som även avled.
Hade de haft covid tidigare?

Citat:
Det man har sett är att immunitet varar inte för evigt. Detta oavsett om man fått den genom vaccin eller genom infektion. Likaså finns det olika strängar av viruset. Var du sjuk i alfavarianten för 6-12 månader sedan är det inte alls säkert att du är skyddad nu om du skulle drabbas av delta.
Det gör inte vaccinerna heller. Se bara på israel för facit. Naturlig immunitet är och förblir bästa skydd. Vacciner är nummer 2.

Citat:
Det är nu mycket viktigt att så många som möjligt vaccinerar sig, samt att man börjar fylla på med en tredje dos hos de som fick vaccinet först. Sedan köra man FAS2, 3 och 4 osv undan för undan.
Ja de som inte haft sjukdomen och tillhör riskgrupper bör absolut vaccinera sig. Trångbodda invandrare med mörk hy bör även de vaccinera sig såklart.

Citat:
Varför är du så rädd för vaccinet?
Jag tar inga vacciner eller mediciner som inte är testade ordentligt. Det är helt emot mina principer. Du får vara min labråtta först.
Citera
2021-08-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är inte öppet för tolkning och det spelar ingen roll hur mycket du än krumbuktar dig. Det gamla simplex pcr-testet fasas ut för ett nytt multiplex pcr-test, PUNKT SLUT! Det är vad som står i dokumentet som inte är avsett för dig och dina tolkningar.

Jag vet att PCR-testet fungerar, du tror eller vill tro att det inte fungerar. Ge dig nu.

Som sagt, frågan har alltid gällt om du kunde backa upp det från artikeln. Nu är vi överrens, det kan man inte göra. Det behövdes att jag bad dig läsa texten långsamt för att du skulle förstå så det tar jag med mig till framtida diskussioner.

Jag har vart jätte tydlig med att vad jag tror är att den artikeln inte backar upp det du påstod att den backade upp och nu är vi överrens om det. Om du vill lägga ord i min mun om saker som jag aldrig påstått är du dock fri att göra det. Inte min kredibilitet som sjunker när du nyttjar den argumentationstekniken utan framgång.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Såklart du gör, det är en av flera rapporter som ni använt er av för att sprida ert skitsnack. Där man skapat ett virus i en datorsimulering och påstått att samma virus finns i verkligheten.
Nu måste du förklara varför folk blir sjuka, hamnar på IVA och tom. dör av ett virus som bara fins skapat i en dator.
Det är ju värkligen omvälvande nya rön och bör absolut kunna ge Nobellpris.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Trams. Man har inte isolerat det av den enkla anledningen att viruset inte går att isolera då det inte är ett virus.

Från studien: External peer review of the RTPCR test to detect SARS-CoV-2 reveals 10 major scientific flaws at the molecular and methodological level: consequences for false positive results

“The first and major issue is that the novel Coronavirus SARS-CoV-2 (in the publication named 2019-nCoV and in February 2020 named SARS-CoV-2 by an international consortium of virus experts) is based on in silico (theoretical) sequences, supplied by a laboratory in China, because at the time neither control material of infectious (“live”) or inactivated SARS-CoV-2 nor isolated genomic RNA of the virus was available to the authors. To date no validation has been performed by the authorship based on isolated SARS-CoV-2 viruses or full length RNA thereof.

Du glömde länka till din foliehattssida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in