2021-08-27, 14:35
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du vet uppenbarligen inte hur man isolerar ett virus eller vad det innebär.

När man isolerar ett virus gör man i princip samma sak som när man isolerar en människa, man "plockar ut" viruset och "stänger in det" så att man bara har just det viruset man vill studera. När man gjort det kan man odla fram mera virus av just den sortens virus man isolerat.

Detta är ett typiskt laboratoriearbete och en dator har man ingen nytta av.

Så varför har man inte gjort det då?

Chefs epidimiologen för Kinesiska CDC erkänner själv att man aldrig isolerat Sars Cov-2;

https://twitter.com/EEccetera/status/1354208913315528705?s=20

Kan du ge oss bevis på att man har isolerat det? Inga bitchute eller Tiktok länkar tack.
Citera
2021-08-27, 14:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Ok , men vad är argumentet för att vaccinera sig om man redan haft covid-19 och tllfrisknat med naturlig immunitet efteråt?

Tja, jag har ju själv haft Covid-19 och tillfrisknat efter några veckor april/maj 2020. Eftersom jag börjar bli äldre och att min immunitet måste ha sjunkit efter ett år, så tyckte jag att det kändes bra att jag fick mina två doser Pfifer.

Det är, naturligtvis, upp till var och en, att göra en egen bedömning. Men hade jag varit 20 år och haft Covid-19, så skulle jag nog ändå valt att bli fullvaccinerad. Ännu bättre immunitet är aldrig fel! Dessutom spelar mitt arbete och bekvämlighet in. Det är onödigt att behöva bli sängliggqnde i två veckor.

Hade jag varit 20 år och ej naturligt immuniserad, så hade jag, solklart, fullvaccinerat mig. För ingen vet hur ens kropp reagerar när den infekteras med SARS-COV2 för första gången!
Citera
2021-08-27, 14:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ok så du menar att de ligger på iva pga oro? Ja det var ju en ny infallsvinkel.

Absolut ska vi sluta rapportera om det som vi gör nu, när det är läge för det. SIR kommer fortsätta med sin rapportering som de alltid gjort.

De ligger på iva för att de har bakomliggande sjukdomar i de allra flesta fall. Lika bra att tala klarspråk så alla vet att det inte är läge att gå runt med hängmage när det råder pandemi.

Hur mycket läste du SIR:s rapportering innan pandemin?
Citera
2021-08-27, 14:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Ja men det lär ju inte vara västeuropéer, kanske rumäner/zigenare eller liknande som inte förstår sig på sånt här så bra. Förmodligen kommer en stor andel inlagda på iva under fjärde vågen vara invandrare.
Eropeiska invandrargrupper i Sverige 2019
Det verkar inte vara många rumäner eller romer, så det är väl den stora gruppen "eller liknande" du är ute efter, vilka de nu är?

Finland 404 742
Jugoslavien 327 088
Polen 141 783
Sovjetunionen 140 538
Norge 117 834
Tyskland 116 427
Danmark 106 271
Bosnien 94 716
Storbritannien 56 855
Rumänien 44 400
Etiopien 38 665
Serbien 35 610
Grekland 34 354
Ungern 33*116
Ryssland 31 907
Estland 27 027
Italien 26 467
Spanien 22 760
Frankrike 21 358
Nederländerna 21 315
Litauen 19 422
Tjeckoslovakien 19 031
Kroatien 18 727
Kosovo 17 593
Österrike 16 299
Brasilien 16 248
Makedonien 15 434
Ukraina 14 795
Bulgarien 13 811
Lettland 13 249
Island 10 536
Albanien 9254
Citera
2021-08-27, 14:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Tydligen större risk att få blodpropp av infektion jmf med Astras vaccin. Inte direkt överraskande kanske? All tillgänglig data talar verkligen för vaccin. Smittan förekommer numera främst som kluster i områden med låg social status bestående av lågpannade analfabeter.
Citera
2021-08-27, 14:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Du måste missat biten om "förutom i datorsimulationer", gör om gör rätt.

P.S man använder inte längre PCR testerna då de visade sig vara fake news.

Bilder ifrån svepelektronmikroskop är inte datasimuleringar, förutom att de är färglagda i efterhand..

Har de slutat med pinnen i näsan, som kan ge positivt utslag veckor efter en redan genomgången SARS-COV2 infektion? Bra om så fall!
Citera
2021-08-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Man undrar vad stjärnorna i vetcov säger om galningarna i Danmark nu..

Eller hur
Citera
2021-08-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är uppenbart att man inte klarar av att fatta snabba beslut i regeringen och på FoHM.
Danmark har varit steget före Sverige hela tiden, eller det är mera så att Danmark gått i mål när Sverige knappt gått ur startblocken.

Det ska bli intressant att läsa vad coronakommisionen kommer fram till om regeringens och myndigheternas extrema saktfärdighet.

Det ska bli väldigt intressant. Redan i delrapporten så kritiserades just sena beslut i förhållande till övriga norden. Vi får se i oktober.
Danmark är ju också intressant i och med att man tydligare anammat Covidpass för att kunna öppna upp tidigare t.ex. vid konserter och fotbolls-em.
Citera
2021-08-27, 14:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Oj, ska du vända och vrida nu? Det specifika testet har används sen Februari 2020. Det står svart på vitt i texten. Det lämnas inte öppet för tolkning i den berörda artikeln. Hur du fick det till 30 år är ganska enkelt att förstå vid detta laget, du är inte så bra på att tolka saker och ting.

Innan du vrider diskussionen till något helt annat, ville du citera det som bekräftar att PCR test endast tog med sars-cov2 och inte influensa virus?

Vad är det för svammel om 30 år? Jag har inte sagt något om 30 år.

Det står i det här inlägget, jag hade till och med strukit under only så att inte ens du skulle missa det, men du är kanske blind också?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag ska översätta meningen till Svenska till dig:

"Realtids RT-PCR Diagnostik panel, procedur som först introducerades Februari 2020 för detektion av Sars-Cov2 enbart."

Citat:
Själv tycker jag att det är du som har svårt att ta till dig information, jag har bett dig citera den delen som backar upp ditt påstående 3-4 gånger men du misslyckas med det varje gång. Så fort du har citerat den delen i artikeln som bekräftar att PCR testet funkat precis som man trodde att det skulle funka så är vi klara.

På vilket sätt skulle pcr-testet inte ha fungerat menar du?
Citera
2021-08-27, 14:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Haha, nej det är inte så man gör din infantila idiot.

Processen ser ut såhär;

1. The microorganism must be identified in all individuals affected by the disease, but not in healthy individuals.

2. The microorganism can be isolated from the diseased individual and grown in culture.

3. When introduced into a healthy individual, the cultured microorganism must cause disease.

4.The microorganism must then be re-isolated from the experimental host, and found to be identical to the original microorganism.

Man har INTE visat att Sars Cov-2 enbart befinner sig i sjuka individer. Man använder metoder såsom elektron mikroskop för att isolera virus och INTE med PCR tester, för vad sa vetenskapsmännen när de tog lungprover av patienter och körde de genom PCR testet i Kina? De sa;

“Further development of accurate and rapid methods to identify unknown respiratory pathogens is still needed … our study does not fulfill Koch’s postulates.”

Du är ju helt snurrig och bortom all räddning, man använder inte elektronmikroskop till att isolera virus, däremot kan man studera dem med det. Gå tillbaks till skolbänken med dig, eller till konspirationstrådarna.
Citera
2021-08-27, 14:55
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Så varför har man inte gjort det då?

Chefs epidimiologen för Kinesiska CDC erkänner själv att man aldrig isolerat Sars Cov-2;

https://twitter.com/EEccetera/status/1354208913315528705?s=20

Kan du ge oss bevis på att man har isolerat det? Inga bitchute eller Tiktok länkar tack.

Går det bra med CDC?

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/lab/grows-virus-cell-culture.html

Citat:
SARS-CoV-2, the virus that causes COVID-19, was isolated in the laboratory and is available for research by the scientific and medical community.
Citera
2021-08-27, 14:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nu var det ju inte specifikt det användaren du citerar skrev så låt mig fråga dig, du kände inte till att stress påverkar immunförsvaret?

Ja jag känner till att stress påverkar immunförsvaret, menar du att det är ny kunskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in