2021-08-27, 15:35
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Hur isolerade dem det?

Så här: https://courses.lumenlearning.com/microbiology/chapter/isolation-culture-and-identification-of-viruses/

Det heter för övrigt "Hur isolerade DE det?"
Citera
2021-08-27, 15:35
Medlem
Jag tror fan människan blir dummare för varje dag.
Om du vaccinerar dig mot ett virus så uppstår variationer punkt.
Virus vill överleva precis som vi människor punkt.
Vill du vaccinerar dig för att du är orolig? Gör det punkt.
Vill du inte göra det ? Gör inte det punkt.

Den STÖRSTA riskfaktor är fortfarande underliggande sjukdomar som många lagt grunden för själva.
Lev lite jävla hälsosammare istället och rör på fläsket så kommer det gå utmärkt.
Ska hälsosamma människor vaccinera sig för de ohälsosamma? Vilket jävla bullshit.
Citera
2021-08-27, 15:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Kan tillägga att barn som isoleras från cirkulerande virus är mycket känsliga om de utsätts för dessa när de är äldre. Eftersom covid är här för att stanna är det bara dumt och tro att barnen tjänar något på att gömmas eller skyddas artificiellt. Covid är inte mässling, och immunförsvaret behöver regelbundet uppdateras. Nästintill alla barn får milda eller inga symptom alls. Låt den generationen bygga upp en stark naturlig immunitet istället för att bli beroende av ett låg-effektivt vaccin som viruset när som helst kan dribbla bort. Risken att ett barn behöver akutvård efter fallolycka är ca 1:20 medan risken för intensivvård efter covid är ca 1:130000 under år. Hjälmkrav skulle göra gigantiskt mycket större skillnad för barnen utan att experimentera med deras immunförsvar.

Precis. Mycket tyder på att det är naturlig immunitet som kommer att avsluta pandemin. Tyvärr har vi för många hjärntvättade bromsklossar till politiker ute i världen som förstör för oss alla och berikar big pharma helt i onödan.

https://www.zerohedge.com/covid-19/ends-debate-israeli-study-shows-natural-immunity-13x-more-effective-vaccines-stopping
Citera
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Koch studerade bakterier för 130 år sedan. Sars-cov-2 är ett virus. För 130 år sedan visste man inte om att virus fanns.

Därför finns inte virus idag?

Schas med dig till konspirationsforumet, där du kan slänga dig med vetenskapstermer du inte förstår.

Dumma åsna.

Koch metoden är metoden man använt för att isolera virus sedan den skapades, förutom Sars Cov-2 då, för det har aldrig isolerats efter den processen och således är inget virus.

Vilket vi vetat hela tiden.
Citera
Medlem
4 sprutor om året är vad Pfizer kommer vilja spruta i er ”fullvaccinerade”.

Tror ni det kommer vara gratis?

Grattis, ert immunförsvar är nu en betaltjänst.

”Our data suggest waning of S-antibody levels in infection-naive individuals over a 3–10-week period after a second dose of either ChAdOx1 or BNT162b2.”

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)01642-1/fulltext
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-08-27 kl. 15:40.
Citera
2021-08-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressant, först panikartade nedstängningar och nu en, totalt, panikartad öppning av samhället. Danskarna har ju nått upp till en vaccinationstäckning på över 70 för hela befolkningen.

Men har de inte vaccinerat ungar ned till 12 år för att nå det? Vi i Sverige kan nå upp till till samma nivå i höst, utan att behöva vaccinera 12-15 åringar. Jag är misstänksam emot barnvaccinationer, bara för att få siffrorna att se bra ut. Israel och UK är exempel på det. De lurar sig själva bara.

Själv tycker jag att vi kan gå en i nästa öppningsfas när:

Smittspridningen ligger under 50 fall per 100 000 invånare, (14 dagars genomsnitt).

Mindre än 100 vårdas på sjukhus pga Covid-19

Mindre än 25 vårdas på IVA för Covid-19.

Går det inte att få ner smittspridningen så mycket, trots minst 70 procent vaccintäckning hos hela befolkningen, men under 100 vårdas på sjukhus för Covid-19 och under 25 vårdas på IVA för Covid-19, så, kanske, man kan öppna upp lite.

Senast i maj, nästa år, bör dock samhället ha öppnats upp helt.

Ja du har helt rätt där gällande vaccineringen av barn och ungdomar. Som jag förstår det så har de lyckats vaccinera nästan alla barn som är över 12 år och de började även med detta på ett mycket tidigt stadium redan under försommaren. Så det är en ganska stor vaccinationstäckning i Danmark. Det kan hända att återöppningen av Sverige får ske vid ett senare tillfälle. Personligen anser jag att det står och faller med hur drabbad sjukvården blir i höst och inte nödvändigtvis beroende på antal smittade.
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du fattar inte vad det handlar om. Enbart viruset har inte dödat särskilt många. Det är livsstilssjukdomar i kombination med viruset som dödat folk och merparten är över 80 år. Och det är därför det är så viktigt att prata om varför så många dör. Ofta är det helt i onödan...

att inte prata om det är strutsbeteende. Men men... du får ha hängmage hur mycket du vill för mig. Det är ditt liv och din hälsa som du riskerar inte min.
Du verkar fastnat i det förgångna!

Idag dör det människor ner till spädbarnsålder och de flesta idag är under 60 och många utan andra sjukdomar.

Gemensamt för majoriteten döda under 60 är att de är ovaccinerade!
Citera
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ett ihopklipp på Twitter är väl troligen sämre bevis än nästan vad som helst.

Ursprungsviruset och en hel massa mutationer har isolerats.
https://scholar.google.se/scholar?q=sars-cov-2+isolated&hl=sv&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart

HUR har man isolerat det, vilka metod(er)?
Citera
2021-08-27, 15:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Vi väntar fortfarande på det första fallet av ett isolerat Sars Cov-2 virus, tills dess är allt strunt om "bekräftade fall" rent skitsnack då Sars Cov-2 per definition är inget virus.

Du förstår väl att du skämmer ut dig fullständigt? Försök att läsa lite vetenskapliga rapporter och artiklar i ämnet istället för att lyssna på bitchute och annat trams. Du verkar inte kunna ta till dig kunskap och kommer att få vänta till domedagen på ditt bevis.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är bara totalt bullshit. Finns flera som drabbats av cancer, äter cellgifter m.m. som drabbas jättehårt om de åker på covid. Likaså de som drabbats av autoimmuna sjukdomar råkar illa ut vid covid-infektion. De som drabbats av hjärtmuskelinflammation eller på annat sätt har problem med hjärtat är också en stor riskgrupp. Exempelvis hockeymålvakten Henrik Lundqvist eller fd modellen/sångerskan Magdalena Graaf. De har aldrig varit i närheten av någon hängmage eller dina jävla livsstilssjukdomar. Jag vet flera personer som sorgligtvis drabbats av cancer, utan att på något sätt levt onyttigt, rökt etc.

jojo mr körsbärsplockare. Men du kan inte förneka detta faktum...

https://www.cnbc.com/2021/03/08/covid-cdc-study-finds-roughly-78percent-of-people-hospitalized-were-overweight-or-obese.html

Sluta strutsa dig och vakna! Har du hängmage? Gör dig av med den NU!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressant, först panikartade nedstängningar och nu en, totalt, panikartad öppning av samhället. Danskarna har ju nått upp till en vaccinationstäckning på över 70 för hela befolkningen.

Men har de inte vaccinerat ungar ned till 12 år för att nå det? Vi i Sverige kan nå upp till till samma nivå i höst, utan att behöva vaccinera 12-15 åringar. Jag är misstänksam emot barnvaccinationer, bara för att få siffrorna att se bra ut. Israel och UK är exempel på det. De lurar sig själva bara.

Själv tycker jag att vi kan gå en i nästa öppningsfas när:

Smittspridningen ligger under 50 fall per 100 000 invånare, (14 dagars genomsnitt).

Mindre än 100 vårdas på sjukhus pga Covid-19

Mindre än 25 vårdas på IVA för Covid-19.

Går det inte att få ner smittspridningen så mycket, trots minst 70 procent vaccintäckning hos hela befolkningen, men under 100 vårdas på sjukhus för Covid-19 och under 25 vårdas på IVA för Covid-19, så, kanske, man kan öppna upp lite.

Senast i maj, nästa år, bör dock samhället ha öppnats upp helt.
Så max 125 förkylda på sjukhus är vad Sverige tål? Kan man få sina skattepengar tillbaka, för uppenbarligen får man inte valuta för dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du drar väldigt konstiga kopplingar.

Nej jag har inte alls ändrat mig, PCR fungerar alldeles utmärkt. Men jag förstår att du inte tror att det fungerar, fortsätt du att tro det, jag bryr mig inte.

Oj, jag som har vart jättetydlig. Trots det klarar du inte av att tolka det korrekt. Vi drar in två citat från mig skrivet idag, till dig:

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Återigen för att vara tydlig. Jag säger inte att testet tog med influensa virus, jag säger att dom har lämnat det öppet för tolkning. Eran oförmåga att citera den delen som tar bort möjligheten för tolkning bekräftar det ännu mera.

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
för att i min värld skulle det kunna betyda bägge och, dom har helt enkelt lämnat det öppet för tolkning istället för att vara tydliga.

Som sagt (läs gärna detta långsamt så kanske poletten trillar ned), jag vet att du anser att PCR test fungerar korrekt, ingen har bett dig förtydliga det. Det jag vill ha är citat från den berörda artikeln som bekräftar det. Alltså inte ett citat som tar upp varför testet fick ett EUA och inte heller en tolkning av dig utan bara rakt av ett citat som bekräftar att PCR testet funkat som det skulle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in