2021-08-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Ah, då har jag tyvärr ingen aning. Men om du söker i tråden vet jag att det finns några som skrivit om det tidigare.

Har försökt söka genom halva google via FB men det dyker bara upp lite halv vaga meningar som inte säger så mycket. Har dock bra koll på det mesta som är relevant i kursen så det är ingen jätte fara utan är mer att jag gärna vill vara extra påläst på vissa delar som jag är lite osäker på vilka jag ska satsa på. För några månader sen fick jag ett tips av en här inne och han tog upp 7 frågor som han fick på sin ME och då fick även jag exakt samma frågor så det är väl min förhoppning att någon lyckas sätta samma jackpott igen hehe. Men tack ändå!

Är det någon annan här inne som vet ungefär vad som tas upp i Biologi 1 på examinationen så skriv gärna det =)
Citera
2021-08-20, 23:07
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Har försökt söka genom halva google via FB men det dyker bara upp lite halv vaga meningar som inte säger så mycket. Har dock bra koll på det mesta som är relevant i kursen så det är ingen jätte fara utan är mer att jag gärna vill vara extra påläst på vissa delar som jag är lite osäker på vilka jag ska satsa på. För några månader sen fick jag ett tips av en här inne och han tog upp 7 frågor som han fick på sin ME och då fick även jag exakt samma frågor så det är väl min förhoppning att någon lyckas sätta samma jackpott igen hehe. Men tack ändå!

Är det någon annan här inne som vet ungefär vad som tas upp i Biologi 1 på examinationen så skriv gärna det =)
Kan det här hjälpa, kanske?

(FB) Allt om Hermods - diskussioner och frågor
Citera
2021-08-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Kan det här hjälpa, kanske?

(FB) Allt om Hermods - diskussioner och frågor

Ja men det här ser lite ut som det jag tänkt lägga mest tid på det bör dyka upp på examinationen plus några saker till ser jag. som denna person verkar ha fått i frågor. Det är en bra börja tack för den länken
Citera
2021-08-22, 17:03
Medlem
Nån som vet vad som dyker upp på Fysik 1a muntliga examination? Lärare spelar ingen roll!
Tack!
Citera
2021-08-25, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonx
Oj, oj oj vad jag tycker synd om dig, byt lärare om du kan eller avbryt kursen och läs om den för att få en ny lärare om möjligt! Jag har läst ungefär 15 stycken 100 poängs kurser på Hermods med olika lärare och jag har aldrig varit med om någon mer svamlig eller konstig lärare än henne, dock i annat ämne än dig.

Bedömningen på uppdragen var väl helt ok men muntan har jag faktiskt tänkt länge på att anmäla till både Hermods och skolverket den var helt surrealistisk. En vanlig munta brukar vara max 15 minuter och handla om kursen och uppdragen i allmänhet, hon höll på över en timme! hon pratade om sig själv mesta tiden och om hur hon tvättar, hur hennes släkt varit utsatt för sjukdomar och en massa annat helt ovidkommande. När muntan väl äntligen var slut lämnade hon inget slutbetyg under flera veckor utan jag fick be Hermods om det och då får jag ett E, kan nämna att jag inte fått något annat än A och B på alla andra kurser och inför muntan på matrisen låg på nästan ett A i hennes kurs.

Riktigt vidrig och gammal och skulle tro fullständigt senil, tips byt, finns hur många bra lärare som helst på Hermods i övrigt.

Kan instämma med denna profil! Får man den läraren så ska man avbryta kursen DIREKT!
Du är absolut inte ensam i detta! Jag tog det till och med så långt att jag anmälde henne till Hermods som självklart satt och skyddade kärringen! EXAKT som du beskriver det hände mig.. Satt i säkert 40min och fick lyssna på vad hennes barnbarn gör om dagarna och massa skit snack hon ställde frågor som inte ens fanns i det centrala innehållet och på uppdragen så fick man flera meter långa "gör så här istället, även om det inte står i uppdraget" Det är rena rama skämtet att en sån gammal lärare får jobba kvar eftersom det finns 10tal inlägg här vid det här laget om henne och hennes sjuka Bedömningar och Examinationer.

Får man Ingert Krook som lärare så ska man kunna hela boken grundligt annars tycker hon man inte gjort tillräckligt och man riskerar att få ett F. Akta er för den tanten säger jag bara. Jag startade en kurs 2månader efter min Examination med henne och såg då att hon var lärare i den kursen då avbröt jag kursen direkt!! Elever ska inte känna press och ångest över att ha en lärare som henne, det är rena stalin fasonerna på henne och hennes tänkande.
Citera
2021-08-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Du kan inte skicka in tomma uppdrag för läraren skickar tillbaka uppdraget om något inte stämmer eller inte är komplett = Tiden räknas. Så du kommer ingen vart du är helt enkelt fast.
Så fall kan du helt enkelt försöka få tag i uppdragen av någon och bara klistra in och skicka in dem, det är det enklaste och bästa alternativet om du ändå skiter i betyget.

Jag fick F i ett betyg härom året skickade in och hade gjort uppdragen utan problem. Dock Examinationen hade jag glömt så en morgon runt 8 tiden började klockan tjuta och alarmet som visade på en ME så sprang upp i full fart och satte mig vid datorn helt nyvaken och snurrig så jag kunde inte ens svara på frågor som jag normalt sett kan utantill eftersom jag hade gått och lagt mig 06.00 dvs 2h innan så inte konstigt att hjärnan stod still.. och då fick jag F för att jag knappt kunde svara på några frågor alls. Riktig komedi på högsta nivå

Men som sagt du måste göra uppdragen.. Behöver du svar på uppdrag beroende på vilken kurs det är så finns det nog många här som har uppdragen, sparar alltid mina och har säkert 13-15 olika kurser med uppdrag etc så ut med språket bara om vilken kurs du går så får du lättare hjälp

Jag skickade in det tomt för att hinna deadline, blev då inte avbruten ur kursen utan skrev till läraren att jag glömt klistra in mina svar innan jag skickade det, hon skickade tillbaka så då hade jag mer tid att få tag på svaren. Men kommer bli solklart F på muntliga för är franska och kan inte mycket mer än bonjour
Citera
2021-08-27, 14:57
Medlem
Har franska 3 och uppdragen har en bekant fransktalande skrivit åt mig, känner att det blir för pinsamt att sitta o försöka svamla i en muntlig examination (min plan var att plugga men annat kom emellan), om jag bara skiter att dyka upp på den muntliga examinationen blir det F då?
Detta är lugnt vill bara inte riskera nåt återkrav från csn.
Citera
2021-08-29, 15:29
Medlem
HEJ är det någon som gjort Matematik 4 på Hermods och vet vad som kommer på en muntlig examination? Tacksam svar!!
Citera
2021-08-29, 21:57
Medlem
Psykologi 1 Hermods

Någon som kan hjälpa mig med uppdrag 2 Psykologi 1, Hermods, har fastnat på fråga 2

Diskutera hur människan påverkas av både arv och miljö med utgångspunkt i kapitel 3 och 4 i "Mänskligt".

Använd relevanta modeller och begrepp.
Senast redigerad av Kevin01 2021-08-29 kl. 21:59. Anledning: mer information
Citera
2021-09-06, 18:16
Medlem
Någon som gjort Svenska 3 på senaste som kan ge lite god information om kursen?
Citera
2021-09-08, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolverainonu
Jag skickade in det tomt för att hinna deadline, blev då inte avbruten ur kursen utan skrev till läraren att jag glömt klistra in mina svar innan jag skickade det, hon skickade tillbaka så då hade jag mer tid att få tag på svaren. Men kommer bli solklart F på muntliga för är franska och kan inte mycket mer än bonjour

Det är ju för att när deadline är så är inte kursen slut egentligen. Det är bara en deadline. Jag har lämnat in 80% av mina uppdrag i alla kurser efter deadline. Oftast är det tex deadline en tisdag säg, då är det egentligen på fredagen kursen slutar. Så skulle du skicka in det då istället då blir det en annan sak.
Är man säker på att allt är rätt när man skickar in som jag ofta är då kan man skicka in efter deadline.

Men kan du inte mer än ett ord på franska då blir det nog jobbigt när läraren börjar prata franska med dig på ME och du bara sitter där hahaha det låter som en rolig ME

Återkravet blir inga problem med dyker du inte upp blir kursen F bara så inga konstigheter så det är bara att skita i resten.
Citera
2021-09-09, 09:08
Medlem
Hej! Någon som gjort prövning i historia på hermods?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in