2018-09-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dhavii
Sorry för seg respons drog på semester samma dag du skrev.
Nej allt det där är "irrelevant" givetvis är det bra att kunna namnen på de forskare som kom på diverse teorier men inget som dyker upp på en kemi prov på gymnasienivå. Om du förstår grundläggande formlerna inom kemi och dess delar så har du inget att oroa dig för.

Tack. Det blev ett B i kursbetyg. Det är jag nöjd med
Citera
2018-09-06, 14:20
Medlem
Är det någon som har läst psykologi 2b och gjort den muntliga examinationen? Jag har min examination idag och är jävligt nervös. Någon som har några tips?
Citera
2018-09-08, 16:08
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Läs det gigantiska moderatormeddelandet som är fullt synligt när ni ska posta inlägg. Att efterfråga PM-svar är inte godtagbart. Diskussion skall ske öppet i tråden.

/Mod.
Citera
2018-09-08, 19:53
Medlem
julsommars avatar
Vad händer om man blir försenad med ett uppdrag? Eller endast har slutfört 75% av uppdraget och sedan lämnar in det ?!
Kommer inte vidare med en fråga och behöver hjälp, omöjligt att hinna klart innan dagens slut (deadline idag, inlämningen idag).
Citera
2018-09-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julsommar
Vad händer om man blir försenad med ett uppdrag? Eller endast har slutfört 75% av uppdraget och sedan lämnar in det ?!
Kommer inte vidare med en fråga och behöver hjälp, omöjligt att hinna klart innan dagens slut (deadline idag, inlämningen idag).

Du kan vara 21 dagar sen med inlämningen så länge det inte är sista uppdraget, det måste kännas in på utsatt dag. Efter 21 dagar avbryts kursen automatiskt.
Citera
2018-09-10, 13:05
Medlem
Hej.
Är det någon som har uppdragsfrågorna till kemi 1?
Citera
2018-09-14, 21:26
Medlem
Hej! Är det någon som gjort slutprovet (skriftligt) i biologi 2 + kemi 2 i Göteborg som kan dela med sig av sina erfarenheter? Fokuserar proven mest på uppdragen, eller tar de även andra saker från kurserna? Vore väldigt tacksam för lite tips!
Citera
2018-09-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonero444
Hej! Jag har gjort biologi 2 kursprovet.
Nu har min ordinarie lärare gått på semester och därmed har en vikarie ersatt henne. Nu kräver vikarien en muntlig examination, något som ordinarie lärare aldrig informerat om. Saken är att kursen är redan avslutad sen den 3 augusti men vikarien kräver en muntlig examination efter kursens slut. Vad har jag för rättigheter? Hur bör jag agera? Ha i åtanke att jag aldrig blivit informerad om en muntlig del och att kursen är över. Detta utspelar i hermods
Hej! Skulle du kunna dela med dig av din erfarenhet av slutprovet (det skriftliga)? Fokuserar provet mest på det som kom på uppdragen, eller var det helt andra saker? Var det ett stort prov? Svårt?
Citera
2018-09-18, 11:04
Medlem
Läser geografi 1 på hermods och har inlämningsdatum på mitt första uppdag om ett par dagar. Jag undrar, om jag "startar" uppdraget för att se vad det handlar om, behövs det göras klart direkt eller kan jag stänga av datorn och fortsätta imorgon? Behövs uppdraget göras klart i en session eller kan jag fortsätta dagarna efter fram tills inlämningsdatumet?
Citera
2018-09-19, 20:11
Medlem
Skulle precis göra en anmälan till Matte 4 i Helsinborg och till min förvåning är just den kursen inte med på listan :O Allt annat från Matte 1 till 5 finns.
Någon som har någon aning om varför? Får ju såklart ringa och fråga imorgon men har lite lagom med panik just nu...
Citera
2018-09-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
Läser geografi 1 på hermods och har inlämningsdatum på mitt första uppdag om ett par dagar. Jag undrar, om jag "startar" uppdraget för att se vad det handlar om, behövs det göras klart direkt eller kan jag stänga av datorn och fortsätta imorgon? Behövs uppdraget göras klart i en session eller kan jag fortsätta dagarna efter fram tills inlämningsdatumet?

Man kan öppna och stänga ner "uppdrag" hur många gånger som helst fram tills man lämnar in det (glöm inte att spara arbetet bara).
"Prov" däremot (förekommer i vissa kurser) måste man göra utan avbrott. Då har man en bestämd tid på sig att utföra det, tex 30 minuter.
Lycka till med kursen! 😀
Citera
2018-09-23, 14:56
Medlem
Enligt kommunen jag bor i får man endast läsa kurser för att:
- läsa upp betyg
- kurser som behövs för behörighet
- kurser som ger meritpoäng

Andra kurser än dessa får man inte läsa. Skiljer sig detta mellan kommuner? Vilka är det som annars läser kurserna? Det finns många intressanta kurser men enligt ovanstående begränsas utbudet oerhört mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in