2021-09-09, 09:20
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolverainonu
Jag skickade in det tomt för att hinna deadline, blev då inte avbruten ur kursen utan skrev till läraren att jag glömt klistra in mina svar innan jag skickade det, hon skickade tillbaka så då hade jag mer tid att få tag på svaren. Men kommer bli solklart F på muntliga för är franska och kan inte mycket mer än bonjour
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Det är ju för att när deadline är så är inte kursen slut egentligen. Det är bara en deadline. Jag har lämnat in 80% av mina uppdrag i alla kurser efter deadline. Oftast är det tex deadline en tisdag säg, då är det egentligen på fredagen kursen slutar. Så skulle du skicka in det då istället då blir det en annan sak.
Är man säker på att allt är rätt när man skickar in som jag ofta är då kan man skicka in efter deadline.

Men kan du inte mer än ett ord på franska då blir det nog jobbigt när läraren börjar prata franska med dig på ME och du bara sitter där hahaha det låter som en rolig ME

Återkravet blir inga problem med dyker du inte upp blir kursen F bara så inga konstigheter så det är bara att skita i resten.
Det beror på lite det där. Vad jag förstått så kan man i vanliga fall gå över deadline för uppdrag med upp till 20 dagar, men på 21:ta dagen skrivs man ut ur kursen. Det gäller däremot inte om detta faller utanför kursens slutdatum.

Angående slutprov/skrivningar och muntliga examinationer frågade jag Hermods, och de sade till mig att det varierar beroende på kommun, då olika kommuner har olika avtal. Vissa kommuner tillåter att man gör dem efter kursens slutdatum, andra har strikta regler där man inte får göra det efter sista kursdagen, och därmed punkt.

Vad jag förstått så har de också olika regler för att förlänga kursen, vilket kanske kan vara ett alternativ för dig, Wolverainonu? Så länge du inte redan läser på 25% så kan du be dem förlänga kursen. Vissa kommuner låter Hermods sköta det, och då borde det inte vara några problem. Andra kommuner sköter det själva, och då beror det på vad de har för egna regler.
Citera
2021-09-10, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det beror på lite det där. Vad jag förstått så kan man i vanliga fall gå över deadline för uppdrag med upp till 20 dagar, men på 21:ta dagen skrivs man ut ur kursen. Det gäller däremot inte om detta faller utanför kursens slutdatum.

Angående slutprov/skrivningar och muntliga examinationer frågade jag Hermods, och de sade till mig att det varierar beroende på kommun, då olika kommuner har olika avtal. Vissa kommuner tillåter att man gör dem efter kursens slutdatum, andra har strikta regler där man inte får göra det efter sista kursdagen, och därmed punkt.

Vad jag förstått så har de också olika regler för att förlänga kursen, vilket kanske kan vara ett alternativ för dig, Wolverainonu? Så länge du inte redan läser på 25% så kan du be dem förlänga kursen. Vissa kommuner låter Hermods sköta det, och då borde det inte vara några problem. Andra kommuner sköter det själva, och då beror det på vad de har för egna regler.

Ja jo det är klart att väntar man 20 dagar med att skicka in ett uppdrag så avslutas kursen automatiskt. Men det är inte samma sak här. Att skicka in uppdrag efter deadline går hur bra som helst så länge man är 100% säker på att allt finns med då kan man göra som jag ofta gör dvs skickar in sista uppdraget 1 dag innan kursen slutar och så har jag bokat ME 2-3 dagar innan. Men är det sista uppdraget man ska skicka in och man då väntar 20+ dagar så är det ju redan kört.

Användaren sa just det att denne inte vill betala tillbaka så då är det ganska givet att personen INTE ska förlänga kursen eftersom han då blir återbetalningsskyldig till CSN. Tror du missat delar av vad vi pratat om i tråden. Personen har redan givit upp hoppet och istället för att bli återbetalningsskyldig så väljer personen att bara skicka in uppdragen och så låta kursen avslutas utan att närvara på ME. Dvs han får IG men han blir inte skyldig att betala tillbaka pengarna.

Är egentligen bara att förlänga kursen när man vill, jag hade problem i början för några år sedan då det var min första gång på Hermods då förlängde jag en kurs flera gånger och kursen var på 1mån men jag blev klar efter ca 4 mån. Förlänga kurs = fet skuld att betala tillbaka, just därför inte så många vill förlänga kurserna. Åtminstone inte dem som har koll på att om man förlänger kursen så blir man skyldig att betala tillbaka CSN eftersom man inte håller sig till det "avtal" man skrivit på inför att man fick pengarna för kursen. Vet att det finns flera som förlängt sina kurser utan den vetskapen att man blir återbetalningsskyldig men nu med detta inlägg blir det tydligt för dem som läser.
Citera
2021-09-14, 07:53
Medlem
Crankyshake2s avatar
Någon som nyligen gjort en muntlig examination i matematik 1a? Har lärare Sanna Carlsvärd. Är så nervös. Jag måste klara detta...
Citera
2021-09-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolverainonu
Har franska 3 och uppdragen har en bekant fransktalande skrivit åt mig, känner att det blir för pinsamt att sitta o försöka svamla i en muntlig examination (min plan var att plugga men annat kom emellan), om jag bara skiter att dyka upp på den muntliga examinationen blir det F då?
Detta är lugnt vill bara inte riskera nåt återkrav från csn.

Har du hunnit ha den muntliga examinationen? Jag läste franska 4 med S@rai P@lmlöf och hade ansträngt mig på mina uppdrag men mitt ME var minst sagt undermåligt men hon gav mig ändå ett B. Har haft @ssiata di@llo i franska 3, hon var också bra. Vem har du som lärare?
Citera
2021-09-23, 16:57
Medlem
Hej!!
Är det någon som haft ME i matte 3b med Håkan Thell och har nån aning om vad man ska förvänta sig komma på provet? Antar att derivering är en av frågorna.
Citera
2021-09-26, 01:02
Medlem
Har någon haft den muntliga examinationen på franska 3? Isåfall hur gick det och vad var det ni gjorde?
Citera
2021-09-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maricool356
Har någon haft den muntliga examinationen på franska 3? Isåfall hur gick det och vad var det ni gjorde?

Vilken lärare har du?
Citera
2021-09-29, 16:31
Medlem
Är det bara jag som inte kommer in på novo.hermods?
När jag fyller i det nya lösenordet jag fått och min mail hamnar jag bara på startsidan igen
Citera
2021-10-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yulululu
Vilken lärare har du?
Jag har fått en ny lärare och hon börjar något med N
Citera
2021-10-06, 11:38
Medlem
[quote=Maricool356|77461482]Jag har en lärare som börjar något med S. Är det någon som har skrivit argumenterande text på franska 3 isåfall behöver jag hjälp
Citera
2021-10-07, 14:11
Medlem
[quote=Maricool356|77498955]
Citat:
Jag har en lärare som börjar något med S. Är det någon som har skrivit argumenterande text på franska 3 isåfall behöver jag hjälp

Vad behöver du hjälp med?
Citera
2021-10-08, 18:50
Medlem
[quote=Yulululu|77512313]
Citat:

Vad behöver du hjälp med?

Hur man skriver en argumenterande text på franska och hur det kan se ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera