Citat:
Jag skickade in det tomt för att hinna deadline, blev då inte avbruten ur kursen utan skrev till läraren att jag glömt klistra in mina svar innan jag skickade det, hon skickade tillbaka så då hade jag mer tid att få tag på svaren. Men kommer bli solklart F på muntliga för är franska och kan inte mycket mer än bonjour 

Citat:
Det beror på lite det där. Vad jag förstått så kan man i vanliga fall gå över deadline för uppdrag med upp till 20 dagar, men på 21:ta dagen skrivs man ut ur kursen. Det gäller däremot inte om detta faller utanför kursens slutdatum.Det är ju för att när deadline är så är inte kursen slut egentligen. Det är bara en deadline. Jag har lämnat in 80% av mina uppdrag i alla kurser efter deadline. Oftast är det tex deadline en tisdag säg, då är det egentligen på fredagen kursen slutar. Så skulle du skicka in det då istället då blir det en annan sak.
Är man säker på att allt är rätt när man skickar in som jag ofta är då kan man skicka in efter deadline.
Men kan du inte mer än ett ord på franska då blir det nog jobbigt när läraren börjar prata franska med dig på ME och du bara sitter där hahaha det låter som en rolig ME
Återkravet blir inga problem med dyker du inte upp blir kursen F bara så inga konstigheter så det är bara att skita i resten.
Är man säker på att allt är rätt när man skickar in som jag ofta är då kan man skicka in efter deadline.
Men kan du inte mer än ett ord på franska då blir det nog jobbigt när läraren börjar prata franska med dig på ME och du bara sitter där hahaha det låter som en rolig ME

Återkravet blir inga problem med dyker du inte upp blir kursen F bara så inga konstigheter så det är bara att skita i resten.
Angående slutprov/skrivningar och muntliga examinationer frågade jag Hermods, och de sade till mig att det varierar beroende på kommun, då olika kommuner har olika avtal. Vissa kommuner tillåter att man gör dem efter kursens slutdatum, andra har strikta regler där man inte får göra det efter sista kursdagen, och därmed punkt.
Vad jag förstått så har de också olika regler för att förlänga kursen, vilket kanske kan vara ett alternativ för dig, Wolverainonu? Så länge du inte redan läser på 25% så kan du be dem förlänga kursen. Vissa kommuner låter Hermods sköta det, och då borde det inte vara några problem. Andra kommuner sköter det själva, och då beror det på vad de har för egna regler.