Citat:
Ursprungligen postat av
DisappointedTuna
Hur tänker du här?
Jenven kom in 10 år eller senare, dvs. på 2000-talet, Jenven säger att han själv inte pratat med honom, Jenven vet naturligtvis vem det gäller, men behöver inte känna till honom som en av 1000-tals som varit tillräckligt intressant, det räcker ju med att inte känna igen namnet och tycka att under hans tid fanns det ingen med det namnet som de intresserat sig för, dvs det räcker att komma ihåg de man intresserat sig för för att påstå att denne man inte var en av dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hardbeck
Jadu - vet inte vad jag ska säga om ditt resonemang. Vet inte hur polisen jobbade med det specifika fallet. Fanns ju minimalt med vittnen i detta fallet. Men trots det stod iaf 1 sak ut - att just denna bil var parkerad på gångbanan - och syndes även köra på denna. Detta är ju nästan det enda konkreta polisen hade att gå på ifrån början. I min värld borde väl en som Per kunna hålla reda på 1000 pers. Bland dessa är ju alla helt random personer - MEN de/den person med rätt koppling till liknade bil rätt intressant. Eller hur?
Det här blev onödigt rörig!
Har någon av er belägg för att ClLe inte förhörts av polisen innan Kalla Fall tog över, berätta då källan för det påståendet.
Att det just är ClLe:s bil som iakttagits på Hällristningsvägen är något polisen
tror, men de har även trott att dansken är mördaren, att pilot är mördaren osv. Poliser är bara människor och jag är skeptisk.