2021-08-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ok, jag har läst att Saida ville ha en guldring och fick låna en sån?
Källkritik för f-n, bara för att någon tomte misstar sig och spinner loss och anklagar Saida för att vara tjuv och därifrån antar att det måste varit en guldring gör ju inte att det blir sant helt plötslig.
Ägna er gärna åt lite källkritik innan ni tar något som skrivs i tråden för sant.
Citera
2021-08-27, 12:38
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Ja, det är väl ett möjligt alternativ att C.L tog med kroppen för att han var orolig för att ha avsatt fingeravtryck. Men om C.L var ute på jakt efter någon att förgripa sig på och var rädd för risken att avsätta fingeravtryck så kunde han ju förberett sig genom att ta på ett på handskar.

Ett annat alternativ är ju att C.L inte hade tänkt döda Helena utan endast tänkt förgripa sig på en kvinna. Men att Helena kände igen honom och att han därför dödade henne och i panik tog med kroppen i bilen.
Håller med tror inte han var rädd för fingeravtryck, skulle vara väskan då, som han ju tog med.
Citera
2021-08-27, 12:39
Medlem
Citat:
En guldring fattas tydligen, vet inte från vilket finger?

Två ringar och ett par skor hittades i skogsdungen . Den ena ringen skickades till Saida och sedan borta , troligen Saida som slarvade bort den , har inte heller sagt hur den försvann tror jag . En ring och skorna finns hos polisen . Däremot Helenas skinn ryggsäck är inte återfunnen och vad den innehöll är inget som vad jag hört har pratats om .
Citera
2021-08-27, 12:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Absolut. Men i takt med att hans psykiska ohälsa förvärrades kanske han blev allt mindre initiativtagande och förmögen att utföra den här typen av brott. Sen vet vi ju faktiskt inte om C.L begått övergrepp mot kvinnor såväl före- som efter Helenas försvinnande.

Det finns ju ouppklarade brott mot kvinnor i såväl Sverige som Australien…

Dessutom är det möjligt att C.L haft Helena instängd någonstans en tid (åratal?) efter försvinnandet och förgripit sig på henne. Då kanske han inte behövde ge sig på andra kvinnor under den tidsperioden.
Nej vi vet ju inte det, han kan vara skyldiga för liknande brott både här och i Australien?
Citera
2021-08-27, 12:40
Avslutad
Citat:
Absolut. Men i takt med att hans psykiska ohälsa förvärrades kanske han blev allt mindre initiativtagande och förmögen att utföra den här typen av brott. Sen vet vi ju faktiskt inte om C.L begått övergrepp mot kvinnor såväl före- som efter Helenas försvinnande.

Det finns ju ouppklarade brott mot kvinnor i såväl Sverige som Australien…

Dessutom är det möjligt att C.L haft Helena instängd någonstans en tid (åratal?) efter försvinnandet och förgripit sig på henne. Då kanske han inte behövde ge sig på andra kvinnor under den tidsperioden.
Nu skenar väl ändå fantasierna iväg
Citera
2021-08-27, 12:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Två ringar och ett par skor hittades i skogsdungen . Den ena ringen skickades till Saida och sedan borta , troligen Saida som slarvade bort den , har inte heller sagt hur den försvann tror jag . En ring och skorna finns hos polisen . Däremot Helenas skinn ryggsäck är inte återfunnen och vad den innehöll är inget som vad jag hört har pratats om .
Jo jag vet det, svarade på frågan från vilket finger.
Det blir svårt att veta, kolla storlek då isåfall?
Citera
2021-08-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Brukar det inte göra det på flashback menar du?
Jag tror folk tittar alldeles för mycket på amerikanska deckare
Citera
2021-08-27, 12:44
Medlem
Citat:

Det vet jag inte. Det är spekulationer. Precis som allt annat som framförs här i tråden. Om C.L nu är gärningsman (vilket ändå tycks vara åklagarens huvudsakliga uppslag) så tycker jag att det är relevant att spekulera kring hur gärningen kan ha gått till.

Att Helena kidnappades och hölls vid liv efter försvinnandet ser jag absolut inte som någon omöjlighet. Varför skulle det vara det menar du?
Citera
2021-08-27, 12:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Källkritik för f-n, bara för att någon tomte misstar sig och spinner loss och anklagar Saida för att vara tjuv och därifrån antar att det måste varit en guldring gör ju inte att det blir sant helt plötslig.
Ägna er gärna åt lite källkritik innan ni tar något som skrivs i tråden för sant.
Dryg du är, du vet inte varifrån jag fick dessa uppgifter.
Det var Saida som begärde att få en guldring, för just dessa skulle hon få bäst energi ifrån!
Hur vet du att det var silver och inte vitt guld?
Är dina källor mer trovärdigare än mina?

OCH DET ÄR INTE TAGIT FRÅN TRÅDEN!!!!
Sen har jag aldrig skrivit att Saida har stulit ringen utan slarvat bort!
Tomte kan du vara själv!

PUST!
Citera
2021-08-27, 12:49
Medlem
Citat:
Dryg du är, du vet inte varifrån jag fick dessa uppgifter.
Det var Saida som begärde att få en guldring, för just dessa skulle hon få bäst energi ifrån!
Hur vet du att det var silver och inte vitt guld?
Är dina källor mer trovärdigare än mina?

OCH DET ÄR INTE TAGIT FRÅN TRÅDEN!!!!
Sen har jag aldrig skrivit att Saida har stulit ringen utan slarvat bort!
Tomte kan du vara själv!

PUST!
Jo det var någon tomte som skrev det i tråden, hur ska jag veta om denna tomte är din källa eller någon annan?

Det var inte dig jag kallade tomte för övrigt. Men om du tar åt dig på det, kanske du själv tycker att du är det?
Citera
2021-08-27, 12:52
Avslutad
Citat:
Det vet jag inte. Det är spekulationer. Precis som allt annat som framförs här i tråden. Om C.L nu är gärningsman (vilket ändå tycks vara åklagarens huvudsakliga uppslag) så tycker jag att det är relevant att spekulera kring hur gärningen kan ha gått till.

Att Helena kidnappades och hölls vid liv efter försvinnandet ser jag absolut inte som någon omöjlighet. Varför skulle det vara det menar du?
Gå tillbaka in i tråden om tio år och läs vad du skrev så åker nog skämskudden fram
Visst, man ska hålla alla dörrar öppna men det platsar ändå inte att kallas spekulation.
sensationshysteri kanske eller nåt sånt.
Citera
2021-08-27, 12:55
Medlem
Citat:
Gå tillbaka in i tråden om tio år och läs vad du skrev så åker nog skämskudden fram
Visst, man ska hålla alla dörrar öppna men det platsar ändå inte att kallas spekulation.
sensationshysteri kanske eller nåt sånt.

Svara på frågan istället för att svamla. Varför ser du det som en omöjlighet att Helena kidnappades snarare än mördades på platsen?

Vore bra med lite argument…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in