2021-08-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
"Nej, så får ni inte göra" (var det så..?)
Jag vet inte hur ni andra resonerar, men om nån hade gett sig på mig mitt i natten så hade jag nog inte försökt avstyra genom att säga "nej, så får ni inte göra". Snarare "NEEJ! SLUTA!". Eller var man artigare i trängda situationer tidigt 90-tal....?

Sorry, om det redan avhandlats..
Intressant tanke, det kan ju faktiskt vara så att den som ropade detta avsåg någon annan än sig själv? Att vederbörande såg några göra något som upprörde på något sätt?
Om det är HA som ropar detta så kan hon blivit vittne till något, vilket skulle kunna vara ett motiv...
Citera
2021-08-27, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Svara på frågan istället för att svamla. Varför ser du det som en omöjlighet att Helena kidnappades snarare än mördades på platsen?

Vore bra med lite argument…
Läste nånting igår om att nån skribent anklagade systern för att va skyldig.
tankarna flyger nog iväg när man inte kan hålla två tankar igång samtidigt
Citera
2021-08-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944

Svara på frågan istället för att svamla. Varför kan C.L inte tagit med sig Helena levandes från platsen?
Citera
2021-08-27, 13:03
Medlem
Bendis avatar
Citat:

Problemet är väl att vem som helst kan vara skyldig, i teorin. Systern har ju figurerat mycket i media, redan tidigt efter försvinnandet. Hon kan ha skyddat någon. Hon har kommit med olika uppgifter i vissa frågor dessutom. Så varför utesluta någon som är så nära inpå händelsen och utvecklingen efter den? Ska man köpa allt hon säger? Är det helt otänkbart?
Citera
2021-08-27, 13:04
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Problemet är väl att vem som helst kan vara skyldig, i teorin. Systern har ju figurerat mycket i media, redan tidigt efter försvinnandet. Hon kan ha skyddat någon. Hon har kommit med olika uppgifter i vissa frågor dessutom. Så varför utesluta någon som är så nära inpå händelsen och utvecklingen efter den? Ska man köpa allt hon säger? Är det helt otänkbart?

Med det sagt, jag tror inte så, men tycker det är rimligt att FB kan vara ett forum där man inte censurerar tankarna eller teorierna
Citera
2021-08-27, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Svara på frågan istället för att svamla. Varför kan C.L inte tagit med sig Helena levandes från platsen?
Klart han kunnat. han kan också ha stannat vid korvkiosken för att ladda batterierna på väg till gömstället. Har nån tänkt på att förhöra korvtanten?
Citera
2021-08-27, 13:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jo det var någon tomte som skrev det i tråden, hur ska jag veta om denna tomte är din källa eller någon annan?

Det var inte dig jag kallade tomte för övrigt. Men om du tar åt dig på det, kanske du själv tycker att du är det?
Jag är hellre tomte än att vara så jävla dryg som dig!
Äger du tråden eller?
Vi kanske kan stänga hela tråden, då du tycks sitta på alla svar?
Nu nonchalerar jag allt sånt som du skriver här, du är inte trovärdig.
Citera
2021-08-27, 13:08
Medlem
Citat:

Nej, det är inte otänkbart. Systern agerade lite märkligt efter försvinnandet. Exempelvis informerade hon inte sina föräldrar förrän de på eftermiddagen kom hem till huset och själv fick upptäcka att Helena var försvunnen.

Men det kan likväl vara chock som fått henne att agera lite irrationellt. Det är såklart inte omöjligt att Helena faktiskt kom hem och att ett brott ägde rum i hemmet. Därefter kan Helenas skor och ringar placerats ut utomhus för att få det att verka som att hon aldrig kom hem.

Men det känns magstarkt och oetiskt att föra dessa spekulationer. Hade Helenas anhörig varit en man hade det däremot varit annorlunda och mannen hade utretts betydligt mer ingående än systern någonsin gjorts.
Citera
2021-08-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Nu har du inte läst på alla artiklar märker jag. Någon i kalla fallgruppen har klart sagt att Carinas observation inte är aktuell när det gäller den nu misstänkte.

Dessutom säger Jenvén att han inte själv förhört den nu misstänkte. Detta skruvar du om till att han inte är förhörd alls. Uppenbarligen är den nu misstänkte en av de 1000 som polisen intresserat sig nog mycket för att Jenvén skall minnas honom.

Jadu - vet inte vad jag ska säga om ditt resonemang. Vet inte hur polisen jobbade med det specifika fallet. Fanns ju minimalt med vittnen i detta fallet. Men trots det stod iaf 1 sak ut - att just denna bil var parkerad på gångbanan - och syndes även köra på denna. Detta är ju nästan det enda konkreta polisen hade att gå på ifrån början. I min värld borde väl en som Per kunna hålla reda på 1000 pers. Bland dessa är ju alla helt random personer - MEN de/den person med rätt koppling till liknade bil rätt intressant. Eller hur?
Citera
2021-08-27, 13:11
Avslutad
Citat:
Jag loggar ut och återkommer när medelåldern gått stigit med några procent från dagens nivå.
Citera
2021-08-27, 13:14
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Jag loggar ut och återkommer när medelåldern gått stigit med några procent från dagens nivå.

Men vad är så konstigt med att nämna den person som varit i tätast kontakt med HA under natten då hon försvann? Förstår inte. Men jag kanske måste bli en dryg gammal gubbe för att förstå
Citera
2021-08-27, 13:17
Medlem
Kan man utesluta självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här