Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Om allt hade kommit ut - där och då, som man säger 😏 - under våren -17 så tror jag att alla tre hade kunnat rädda ansiktet, mer eller mindre. Och gå vidare.
Mtp HD:s sjukdom hade SD kunnat erhålla viss sympati och kanske rentav förståelse för sitt beteende.
Mtp sin sjukdom hade HD fått sympati, samt att hon hade kunnat resa sej upp efteråt och tagit tillbaka SD, vilket ju varit ”förstående och fint gjort” av henne.
Mtp omständigheterna hade LW kunnat gå tämligen rakryggad ur det hela. Hon hade för all del agerat ”alltför god granne” men sen backat när HD tillfrisknade.
Nu blev det i stället den allra värsta ”lösningen”.
Storskurken är SD som givetvis samma dag allt avslöjats skulle ha tagit avstånd från LW. Om han ville uppnå nån form av trovärdighet.
Det HD säger i TR om saken kanske var sant då. Men inte våren -17?
Eller så var det önsketänkande.
Eller ljug, vad vet jag?
Ja visst är det så, att de hade kunnat rädda sina ansikten om valen såg annorlunda ut tidigare.
Otrohet med mera är ju inget direkt ovanligt.
Eller brottsligt, trots allt.
Vad gäller H och allt hon sagt så är det oerhört svårt att bedöma sanningshalten eftersom hon ljugit i så många förhör mm.
Annars är det ju inte det minsta konstigt om hon 2020 har fått fått både distans och en klarare översyn gällande det som inträffat under de föregående åren av turbulens, stress och sorg/ilska.
Det kan nog många som suttit i skiten hålla med om.
Jag menar att medans du befinner dig i kaoset så ser du inte alltid klart.
När du däremot kommer ur det och när tiden har gått,
då kommer också insikter som du tidigare var blind för.
Eller inte hade kunskap om, för den delen.
Talar generellt eftersom vi inte vet med H.
Men det kan förklara uttalandet.