2021-08-26, 06:19
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad menar du med att logga in på hennes dator?
Inte ens Åkl är säker på vilken enhet som varit involverad i inloggningen.
Inloggningen kunde lika bra ske från mobil enheten.
GM behöver inte vara ensan heller. Vid person rån brukar de vara fler en en person.
Ena tar mobilen och stänger av platsdata och håller den igång och den andra försöker få tyst på BO.
Snart har du nog löst brottet!! Kämpa på mot väderkvarnarna 💪🏼
Citera
2021-08-26, 07:05
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var vänlig, och att i första hand, svara på mitt tidigare skrivna och postade inlägg till dig i L*na Wesstr*m-tråden #146.151 (06:37) samt på sidan 12.180 utan att chargera med persiflage, så skall jag därefter svara dig på din, tidigare ställda fråga till mig gällande inlägget #146.153 (07:46) samt sidan 12.180.

Tillägg: Jag vet, att Yodinnan [ HD ] var sin Yodánske Riddare SD behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Mvh/JM.

Den enda frågan jag hittar i det (i sedvanlig ordning) svamliga inlägget rör dom 3 SMS:en och att det är ett "osannfärdigt påstående" från mig att jag påstår att du skrivit så.
Så: var i FUP hittar vi dessa SMS?
Citera
2021-08-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon manipulerade HÅ för att bli inbjuden.

Sedan skapade hon stort drama och ljög för SD när han anklagade henne för att hon hade förstört kvällen. Då spelade hon offer och blev kränkt för att han anklagade henne. Hon krävde att han bad om ursäkt och hon skulle kompenseras för att han anklagat henne.

Konstigt att han inte ville leva med henne.

Det behövdes ingen "manipulation". Hon visade sitt intresse för att träffa gästerna och hon var berättigad att vara med, insåg HÅ. Det var HD som borde ha agerat mer moget.
Citera
2021-08-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var vänlig, och att i första hand, svara på mitt tidigare skrivna och postade inlägg till dig i L*na Wesstr*m-tråden #146.151 (06:37) samt på sidan 12.180 utan att chargera med persiflage, så skall jag därefter svara dig på din, tidigare ställda fråga till mig gällande inlägget #146.153 (07:46) samt sidan 12.180.

Tillägg: Jag vet, att Yodinnan [ HD ] var sin Yodánske Riddare SD behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Mvh/JM.

Jo vi hör men hur var hon det? Som anstiftare, genom att gömma något åt honom eller vad? Att hon ljög eller dolde sanningen efteråt vet vi.
Citera
2021-08-26, 09:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det behövdes ingen "manipulation". Hon visade sitt intresse för att träffa gästerna och hon var berättigad att vara med, insåg HÅ. Det var HD som borde ha agerat mer moget.

Tycker du att LW agerade moget när hon stalkade älskaren och hans fru?

Så HD skulle ha bitit ihop och gömt känslorna inom sig? Spelat med? Det är ett säkert sätt för att må psykiskt dåligt. Och vadå borde? Hon har väl rätt att göra som hon vill?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-08-26 kl. 09:47.
Citera
2021-08-26, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jobbar hon nu eller är hon sjukskriven som vanligt?
Ingen som helst aning,
Citera
2021-08-26, 10:16
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om allt hade kommit ut - där och då, som man säger 😏 - under våren -17 så tror jag att alla tre hade kunnat rädda ansiktet, mer eller mindre. Och gå vidare.

Mtp HD:s sjukdom hade SD kunnat erhålla viss sympati och kanske rentav förståelse för sitt beteende.

Mtp sin sjukdom hade HD fått sympati, samt att hon hade kunnat resa sej upp efteråt och tagit tillbaka SD, vilket ju varit ”förstående och fint gjort” av henne.

Mtp omständigheterna hade LW kunnat gå tämligen rakryggad ur det hela. Hon hade för all del agerat ”alltför god granne” men sen backat när HD tillfrisknade.

Nu blev det i stället den allra värsta ”lösningen”.

Storskurken är SD som givetvis samma dag allt avslöjats skulle ha tagit avstånd från LW. Om han ville uppnå nån form av trovärdighet.

Det HD säger i TR om saken kanske var sant då. Men inte våren -17?
Eller så var det önsketänkande.
Eller ljug, vad vet jag?

Ja visst är det så, att de hade kunnat rädda sina ansikten om valen såg annorlunda ut tidigare.
Otrohet med mera är ju inget direkt ovanligt.
Eller brottsligt, trots allt.

Vad gäller H och allt hon sagt så är det oerhört svårt att bedöma sanningshalten eftersom hon ljugit i så många förhör mm.

Annars är det ju inte det minsta konstigt om hon 2020 har fått fått både distans och en klarare översyn gällande det som inträffat under de föregående åren av turbulens, stress och sorg/ilska.

Det kan nog många som suttit i skiten hålla med om.
Jag menar att medans du befinner dig i kaoset så ser du inte alltid klart.
När du däremot kommer ur det och när tiden har gått,
då kommer också insikter som du tidigare var blind för.
Eller inte hade kunskap om, för den delen.

Talar generellt eftersom vi inte vet med H.
Men det kan förklara uttalandet.
Citera
2021-08-26, 10:20
Medlem
Citat:
Varför skulle en gärningskvinna lämna ett hårstrå i LWs underliv?
Nu trorjag inte direkt att en gärningskvinna rycker ett hårstrå och medvetet placerar det i offrets underliv.
Märkligt är det hur HD blir nojjig över att ha lämna spår på platsen, hon vet mycket väl att gitarrburken är trashad, ändå lurar hon dit burkvänner, för att "lämna naturliga spår" på platsen.

Varför blir du så upprörd när HDs eventuella medverkan, anstiftan, skuld i mordet på Lena ifrågasätts?
Det känns mycket personligt.
Jag känner ingen i fallet, men jag känner som medmänniska att det är någonting som är riktigt sjukt som till varje pris ska döljas, tom Stefan fick betala med sittliv, HD verkar nu lyckligare än någonsin.
Trots att det måste kännas mycket tomt hemma, då Stefans hus står tomt? Äldsta dottern är i Usa i minst ett år, bara lilla bubblis hemma.
Det är naturligt att känna sorg när ett barn tar steget och flytta hemifrån, men jag har inte sett någonting uttryckas om det. Ej heller att hennes livskamrat ( ) barnens pappa är död.
Citera
2021-08-26, 10:23
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Hon manipulerade HÅ för att bli inbjuden.

Sedan skapade hon stort drama och ljög för SD när han anklagade henne för att hon hade förstört kvällen. Då spelade hon offer och blev kränkt för att han anklagade henne. Hon krävde att han bad om ursäkt och hon skulle kompenseras för att han anklagat henne.

Konstigt att han inte ville leva med henne.

Jag förstår hur du tänker.

Men faktiskt så tror jag att L i detta fall INTE gjorde det primärt för att S var där med H.

Jag är säker på att L, med tanke på hennes person/driv inom Geo,
ville ha bekräftelse på det hon varit med att "bygga upp" eller jobbat med.

Hon kände sig helt enkelt orättvist behandlad som inte fick vara med.
Och när hon kände så, då var hon tvungen att agera.
Hon hade mycket svårt att acceptera att bli bortglömd.
Särskilt när det var en uppenbar orättvisa.

Jag tror faktiskt att hon hade reagerat på samma vis även om det varit Börje och Agda som var på middagen och inte S och H.

Hon ville bli erkänd för sitt arbete.
Citera
2021-08-26, 10:24
Medlem
Citat:

Så HD skulle ha bitit ihop och gömt känslorna inom sig? Spelat med? Det är ett säkert sätt för att må psykiskt dåligt. Och vadå borde? Hon har väl rätt att göra som hon vill?
Ge dig, det var Stefan som stalkade och vägrade släppa greppet om Lena.
HD tog det till en ny nivå iom att flytta till samma område, med insyn till Lenas hem.
Var det inte HD som inte ville behöva se Lena mer!? Mycket märkligt att bosätta sig mittemot.
Citera
2021-08-26, 10:39
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Backat? Det var ju det hon vägrade göra.
Hon var dessutom livrädd för att det skulle komma ut. Det var därför hon tog tillbaka den första anmälan. "Jag är pastor och det skulle vara förödande för mitt liv..." Fritt ur minnet.

Men du...
Ta ett djupt andetag och läs igen vad han/hon skrev i sitt inlägg.
Du måste väl veta vad du svarar på?
Om inte annat så för din egen skull.
Kan inte vara hälsosamt.

Han/hon beskrev ett önskvärt scenario......
Citera
2021-08-26, 11:14
Medlem
develis avatar
Citat:

Lägg ner nu med ditt idiotiska drama du skapar.
Ljuger om HÅ och eldar upp dig.

LW var välkommen
HÅ hade inget emot att LW kom.
HD drog.

Vem fan bryr sig om vad HD gjorde? Det är upp till henne att vända om det inte passar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in