2021-08-25, 23:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
HD är en mycket sjuk människa som jag inte skulle vilja ha i min närhet på något sätt.
Jag väntar på att hon ska bli lite risig, inlagd, det borde väl ske, efter allt som hänt?
Jag är övertygad om att hon lurat försäkringskassan och vården, för att få sjukpengar och kunna leka istället.
Sättet hon la fram atthon och Stefan skulle till USa, satte käppar i hela planeringen för hennes chef, som hade överseende och lät henne få ledigt. Människan har ingen skam i kroppen. Vad ser hon när hon tittar sig i spegeln, förutom vårtan? Är hon nöjd? Vad har hon som mål?
Jobbar hon nu eller är hon sjukskriven som vanligt?
Citera
2021-08-25, 23:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det jag menar är:
I stunden, där och då, när HD förhörs i TR 2020 så kanske hon tänkte att det skulle ha varit bättre om allt kommit ut 2017. Det kunde ju, med facit i hand, näppeligen ha blivit värre. (Man får då bortse från att LW är borta för gott, vilket HD säkert tycker är skönt.)

Men det var inte sant att hon -17 tyckte att det skulle ha varit skönt att allt kom ut, trots att hon sa så 2020.

Eller så önskade hon 2020 att hon tyckt så 2017.

Eller så ljög hon helt sonika 2020.

Det var det jag menade.

Och allt är ju spekulationer i ett försök att förstå vad HD menar när hon säger något.
Jo, men då fattar jag kanske mer hur du tänkte.
Retroaktivt förståndig typ?

Fast det blir lite som "När fan blir gammal blir hon religiös" över det hela.

Efter att ha mörklagt SDs otrohet officiellt och även sin egen inför SD väldigt länge.
.. och med facit i hand är den hon avskyr (så till den grad att hon önskar henne död) borta ur bilden.
Citera
2021-08-25, 23:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Möjligen har jag fel här, men skickades inte hårstrået (plus något annat) till ett labb i Nederländerna?
Ja, mycket märkligt att man inte brydde sig om att mitokondriebestämma hårstråets dna. Eftersom det var blont och ganska långt så verkar det vara lite överarbetat att pröva det mot SD och Lena.
Överarbetat skulle jag inte kalla det - snarare intelligensbefriat.
Det skulle vara intressant att veta vem som kom på idén att testa ett långt blont hårstår mot SD (kort blont hår) och LW (långt svart hår).
Hur kan det behövas ett test för att inse att det inte är någon av deras hårstrå?
Citera
2021-08-25, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det skulle vara intressant att veta vem som kom på idén att testa ett långt blont hårstår mot SD (kort blont hår) och LW (långt svart hår).
Hur kan det behövas ett test för att inse att det inte är någon av deras hårstrå?
Citera
2021-08-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hans:
Ingen annan än SD skulle ha kunnat lura ut Lena såpass snabbt ur huset, dessutom mitt i natten, så att hon inte ens hann packa klart presenterna till sonen A, som fyllde år dagen efter.

SD hade för vana att picka på fönsterblecket eller rutan till köket för att uppmärksamma henne att han var där, så att han inte väckte A. Samma sak med ytterdörren, vars kodlås lät en hel del och A var lättväckt. Därför stod dörren på glänt.

Verkar som att Lena blev lurad att tro att vändan utomhus bara handlade om några få minuter, annars hade hon låtit dörren gå i lås ändå.

Och ovanpå detta så skulle inte vem som helst ha kunnat lura in Lena i mörkret bakom planket. Inte utan strid - och någon sådan finns inga tecken på att ha förekommit på vägen från bostaden till mordplatsen.

Samt att ingen boende i Nya Hjärsta har hört skrik och bråk på gatan där och det borde ha varit en självklarhet att hon hade skrikit för full hals om hon hade tvingats dit med våld.

Däremot skrek hon bakom bullerplanket när hon insåg att hon var i livsfara, men då kunde inte de i Nya Hjärsta höra henne. Det gjorde däremot paret på andra sidan motorvägen. Av självklar anledning.

Hur tänker du kring detta?
Det som jag läst är att barnet hör tydligt kodlåset stängs. Han säger i förhör att han var vaken när LW låste dörren och lämnade huset.
Om så är fallet då kan det likväl handla om en geocache grej.
Citera
2021-08-25, 23:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Snacka om att vara mållganist !
Vem är medhjälparen då ?
Det är ännu en sak som åkl inte kunnat styrka. En icke existerande medhjälpare som bara finns i fantasi eller på papper.
En medhjälpare som inte lämnat efter sig några spår alls !
Den kanske är påhittad bara för att åkl utsaga ska låta rimlig.

Citat:
Om de var två då.

Det var det översta av dina inlägg som jag reagerade på senare när du själv menar på att det är tämligen vanligt med fler än en GM.

Och på den punkten är vi överens, jag utesluter inte alls flera GM i detta fall.

Jag finner det ändå otroligt att bara för att det eventuellt är fler GM än en så skulle Den Andre, medan Den Ene slog ihjäl LW, vara fullt sysselsatt med LW:s mobil. Ta reda på lösenord till hennes konton etc görs väl inte i en handvändning. Och det förutsätter dessutom att hon har dem inskrivna där någonstans, vilket varken du eller jag vet något om.
Dessutom förefaller det inte ha varit någon märkbar aktivitet på mobilen sen den kom till BP.

Inte heller förklarar antalet GM tvåfaktorsautentisering som behövdes för att logga in på LW:s konto på morgonen.
Citera
2021-08-25, 23:35
Medlem
Citat:

Visst. Undrar varför man inte provade det mot HD, helt galet enligt mig... för OM man hade gjort det så kunde svaret kanske ha blivit ytterst intressant.
Citera
2021-08-25, 23:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nä så klart borde LW lagt sitt älskade geocachande på hyllan och låtit HD och SD fått leka själva. Så mycket enklare det blivit då, fritt fram för fusk också!

Men så blev det inte.

LW hade deltagit i arrangemanget av geotouren, och hon ville inte bli sopad under mattan.

Hade HD inte agerat som en ouppfostrad barnunge hade de kunnat träffa de amerikanska gästerna, som uppenbarligen hade väldigt hög status. De hade kunnat äta maten i godan ro, inte göra värdfolket förvirrade och stående där med en middag där hälften av gästerna gick hem. Vilket jäkla sätt!

Det var LW som var en drama queen. Som vägrade lämna HD ifred. Så oförskämt mot värdparet att dra in dem i hennes privata älskarinne-drama. Den enda hon skämde ut var sig själv

Hade hon haft vett att skämmas så hade hon legat lågt men hon tog inget ansvar för vad hon gjort utan skyllde allt på SD.

Hon försökte knäcka HD men lyckades inte, hur mycket hon än försökte.
Citera
2021-08-25, 23:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, men då fattar jag kanske mer hur du tänkte.
Retroaktivt förståndig typ?

Fast det blir lite som "När fan blir gammal blir hon religiös" över det hela.

Efter att ha mörklagt SDs otrohet officiellt och även sin egen inför SD väldigt länge.
.. och med facit i hand är den hon avskyr (så till den grad att hon önskar henne död) borta ur bilden.

Hur eller hur så ger det en bild av hur oerhört svårt det är (iaf för mej) att förstå mej på HD.
Hon säger en mening - och den kan tolkas på nästan hur många sätt som helst.
Och då finns det ändå utrymme för frågetecken!

Jag tror för min del att hon helt enkelt ljuger i TR. Hon ville inte alls bli chikanerad inför öppen ridå, och alldeles särskilt inte i GC-kretsar.

Jag har ändå funderat en del på just detta uttalande, som jag inte tycker att målsägandebiträdet följde upp tillräckligt kraftfullt. Jag tror faktiskt att hon blev paff.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-26 kl. 00:11.
Citera
2021-08-25, 23:38
Medlem
Citat:
Om de var två då.

Lars, jag hade lite funderingar och därtill frågor som svar på ett inlägg du skrev ett par sidor tillbaka.
Citera
2021-08-25, 23:41
Medlem
Citat:

Det var så jag menade
Citera
2021-08-25, 23:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var LW som var en drama queen. Som vägrade lämna HD ifred. Så oförskämt mot värdparet att dra in dem i hennes privata älskarinne-drama. Den enda hon skämde ut var sig själv

Hade hon haft vett att skämmas så hade hon legat lågt men hon tog inget ansvar för vad hon gjort utan skyllde allt på SD.

Hon försökte knäcka HD men lyckades inte, hur mycket hon än försökte.

Jag tror nog att HD:s beteende fick både värdparet och de amerikanska gästerna att lyfta på ögonbrynen.
Det var knappast LW som betedde sej underligt och skämde ut sej.

Men där tror vi olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in