Citat:
Ursprungligen postat av
JoeGaggs
Har läst nånstans att man säkrade bilspår nånstans omkring där hon ska ha hörts/setts för sista gången. Det finns kanske en smal möjlighet att man kunnat matcha mönster mot något visst däck. Det fordras väl i så fall att man genom något foto kunnat påvisa att CL hade just det däcket på sin (ljusa) bil. Det här är dessutom långt innan alla kina-däck vällde in på marknaden. Sånt skulle säkert kunna synas på ett gammalt foto om det är taget från rätt håll. Vet inte hur folk gör, men alla jag känt har då förr i tiden fotat sina bilar och satt in i ett fotoalbum. Annars känns bilen som ett svagt indicium, om nu inte någon lyckats speca närmare vad det var för märke och modell.
Ja, så kan det kanske vara, men fortfarande tror jag det ändå kommer räknas som ett ganska svagt indicie, men som sätter GM i trångmål givetvis.
Vad jag förstått finns det inte några säkra vittnesuppgifter om bilen. Mer än att den var ljus med "avkapat bakparti." Har ehller inte läst någonstans om däckspår som ska vara en del av bevismaterial, men så kan det ju vara ändå givetvis.
Ser verkligen fram till en lösning och en förklaring på hela händelsen. Om vi kommer så långt som till FUP och ännu längre, fram till en dom (helst med erkännande) så ska allt material bli otroligt intressant att ta del av.