2021-08-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Har du den? Lägg gärna upp. Har ens åtal väckts? Det sköts väl upp pga Luleå-åtalet? Och nu är ju en av de misstänkta avliden.

Lyssna på P3 Krim

https://sverigesradio.se/avsnitt/1656000
Citera
2021-08-20, 20:35
Medlem
Citat:
Oklart, men som jag förstår det splittrades FLG efter Kaptens död och ur det skapades SSA, med Hoodz, Navy/Ghost, Piraten, Hanad, Alpo m.fl - är jag rätt ute här? Niinow, Yahye, Bahnan och några till lämnar. Av de tre vet jag egentligen bara säkert att Niinow var en del av FLG. FUP:en för bedrägerierna som Niinow och Mikhail ägnade sig åt vore bra för att få mer på fötterna vilka som rörde sig i det umgänget.

SSA och Shottaz kan nog sägas vara ”samma” gäng, i bemärkelsen att de äldre som tillhört/tillhör Shottaz-klicken är på god fot med SSA-grabbarna, men frågan är i vilken utsträckning Shottaz existerar?

FLG är sämre rankade nu. Shottaz existerar men SSA styr på gatan. Vi får se när DP-ledare börjar släppas nästa år.
Citera
2021-08-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Lyssna på P3 Krim

https://sverigesradio.se/avsnitt/1656000
Lyssnade när det släpptes. Gör dock gärna de som inte hört, och mig som inte minns i detalj, en tjänst och berätta svaret på mina frågor om du menar att de finns i poddavsnittet? Som jag minns det berättar de just att åtal skulle väckas men sköts upp pga Luleå-äventyret.
Citera
2021-08-21, 00:15
Medlem
Citat:
Oklart, men som jag förstår det splittrades FLG efter Kaptens död och ur det skapades SSA, med Hoodz, Navy/Ghost, Piraten, Hanad, Alpo m.fl - är jag rätt ute här? Niinow, Yahye, Bahnan och några till lämnar. Av de tre vet jag egentligen bara säkert att Niinow var en del av FLG. FUP:en för bedrägerierna som Niinow och Mikhail ägnade sig åt vore bra för att få mer på fötterna vilka som rörde sig i det umgänget.

SSA och Shottaz kan nog sägas vara ”samma” gäng, i bemärkelsen att de äldre som tillhört/tillhör Shottaz-klicken är på god fot med SSA-grabbarna, men frågan är i vilken utsträckning Shottaz existerar?

Låter ju mer eller mindre som FLG knappt har några gubbar kvar. Blir ju bara mer å mer förvirrande dehär.
Citera
2021-08-25, 15:16
Medlem
Tog mig friheten att flytta från
(FB) Shottaz från Rinkeby Stockholm
och svarar här ist...
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Y sitter 3 år för rån sedan 3 maj.
Tack, såg i Luleåtråden :-) På något vis lite lättad att intenog trollade/hade fel på den punkten.
Citat:
Vilka, utöver Yahye och Bahnan, gick med Ninow vid splittringen?
..."den fjärde" kvarvarande Beat... Niinow-FLG-medlemmen. Har också minne av att jag sett det dito. Så attans svårt att hitta något i FB röran bara. Men tänker inte på Svensken/Mikael, från telefon-/bankIDbedrägerierna, utan det var någon annan också!

Vet för den delen inte heller hur det såg ut med Svensken... om han var kvar med den delen av FLG innan han syddes in. Någon som vet hur hans lojaliteter såg ut? Som jag fattade jobbade han och Niinow ivf rätt tight med bedrägerierna.
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2021-08-25 kl. 16:09.
Citera
2021-08-25, 15:23
Medlem
Fö anser jag att den här tråen borde byta namna till (typ)...
FLG (Filterlösa grabbarna) sedemera SSA (Same side always...

...eftersom det hädanefter sannolikt kommer handla om de senare iom att FLG mer eller mindre är utplånat och huvuddelen gått vidare till att kalla sig SSA... och det innebär ju inte att man inte även fortsättningsvis kan diskutera även ev spillror av FLG här... tycker alternativet är bättre än att starta en ny SSA eftersom mycket av tråden handlar om SSA/historik...

Kan moderator eller ev trådstartare (vet inte hur det fungferar...) kanske fixa?
Citera
2021-08-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Tog mig friheten att flytta från
(FB) Shottaz från Rinkeby Stockholm
och svarar här ist...

Tack. På något vis lite lättad att InteNog trollade/hade fel på den punkten.
Sett dina frågor om "den fjärde" kvarvarande Beat... Niinow-FLG-medlemmen. Har också minne av att jag sett det dito. Så attans svårt att hitta något i FB röran bara. Men tänker inte på Svensken/Mikael, från telefon-/bankIDbedrägerierna, utan det var någon annan.

Vet för den delen inte heller hur det såg ut med Svensken... om han var kvar med den delen av FLG innan han syddes in. Någon som vet hur hans lojaliteter såg ut? Som jag fattade jobbade han och Niinow ivf rätt tight med bedrägerierna.

Svensken vara bara kanske med enbart för bedrägerierna? Att Ninow drog in honom?

Rättegången i det målet är under hösten om jag inte hörde fel på P3 Krim. Rättegången drog ut på tiden för att Ninow utreddes för grovt rån i Luleå men det lades ner pga hans död.

Ninow är förresten inte den första i den här konflikten som under en pågående brottsutredning.
Senast redigerad av TopDogg08 2021-08-25 kl. 15:29.
Citera
2021-08-25, 15:33
Medlem
Citat:
Fö anser jag att den här tråen borde byta namna till (typ)...
FLG (Filterlösa grabbarna) sedemera SSA (Same side always...

...eftersom det hädanefter sannolikt kommer handla om de senare iom att FLG mer eller mindre är utplånat och huvuddelen gått vidare till att kalla sig SSA... och det innebär ju inte att man inte även fortsättningsvis kan diskutera även ev spillror av FLG här... tycker alternativet är bättre än att starta en ny SSA eftersom mycket av tråden handlar om SSA/historik...

Kan moderator eller ev trådstartare (vet inte hur det fungferar...) kanske fixa?

Har även funnits olika grupperingar inom FLG. Har sett både FLG Rinkeby och FLG Tensta.
Citera
2021-08-25, 15:59
Medlem
Citat:
Svensken vara bara kanske med enbart för bedrägerierna? Att Niinow drog in honom? (...)
Jo, kanske. Primärt i relation till bedrägerierna han omnämnts. Men han figurerade iofs tidigt i "listor" över FLG-nätverket...
Citat:
(...) Rättegången i det målet är under hösten om jag inte hörde fel på P3 Krim. Rättegången drog ut på tiden för att Niinow utreddes för grovt rån i Luleå men det lades ner pga hans död (...)
Japp. Den FUPen ser många här på ABoK fram mot. Där kan det finnas en del information kring själva nätverket, eftersom så många verkar ha varit inblandade. Finns förhoppningsvis mycket kringinformation och inte bara massa utdrag av telefonkonversationer och banktransaktioner hit och dit... Tyvärr kommer den (maa just de två sistnämnda ingredienserna samt det stora antalet målsägare) säkerligen vara mycket omfångsrik. Vilket dels är jobbigt rent praktiskt men kan vidare innebära att den blir svårare att få ut utan att det ska till crowd funding :-)
Citat:
Har även funnits olika grupperingar inom FLG. Har sett både FLG Rinkeby och FLG Tensta.
Japp, och dessa fraktioner är ju isf bra att kunna fortsätta diskutera FLG-versioner här. Om de inte/tills de blir mer utpräglade nätverk/skulle börja överskugga existerande grupperingar... Dock tänker jag att tråden redan handlat mycket om SSA, och känns då bättre att bredda lite till att rymma 2.0-versionen, och på så vis bibehålla "historiken"...

Men bara en tanke. Gärna fler reflexioner...
Är det relevant med namnbyte?
Citera
2021-08-25, 17:44
Medlem
Citat:
Vilka, utöver Yahye och Bahnan, gick med Ninow vid splittringen?
Jaha, ser att det precis föreslagits att det ev var Alpo... just i
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Men har för mig att Alpo också stod Hoodz rätt nära?

Så, är det rätt då?
Ninow (FB) En man ihjälskjuten, Hällbybacken, Rinkeby Stockholm 2021-07-05
Yahye (sitter för rån) BILD
Bahnan (gömmer sig enl någon i typ... Borlänge?) BILD
Alpo (ev nymuckad)

Yahye tv, Niinow mitten, Bahnan th BILD
enl Stefan S

Var det alltså ovanstående (inkl Alpo) som "blev kvar som FLG" när det blev internt bråk?
Vad föranledde splittringen?
Blev det även andra grupperingar/fraktioner än SSA?
Den som vet vet som det brukar sägas på FB... Någon som kan brodera ut?
Citera
2021-08-25, 18:10
Medlem
Citat:
Svensken vara bara kanske med enbart för bedrägerierna? Att Ninow drog in honom? (...)
(FB) Kriminell grupp från Stockholm kopplas till brutalt rån 2020-11-20 på Hertsön Luleå
Citera
2021-08-25, 18:11
Medlem
Citat:
Jaha, ser att det precis föreslagits att det ev var Alpo... just i
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Men har för mig att Alpo också stod Hoodz rätt nära?

Så, är det rätt då?
Ninow (FB) En man ihjälskjuten, Hällbybacken, Rinkeby Stockholm 2021-07-05
Yahye (sitter för rån) BILD
Bahnan (gömmer sig enl någon i typ... Borlänge?) BILD
Alpo (ev nymuckad)

Yahye tv, Niinow mitten, Bahnan th BILD
enl Stefan S

Var det alltså ovanstående (inkl Alpo) som "blev kvar som FLG" när det blev internt bråk?
Vad föranledde splittringen?
Blev det även andra grupperingar/fraktioner än SSA?
Den som vet vet som det brukar sägas på FB... Någon som kan brodera ut?

Typiskt nog finns det en Alpo och en Almo, och det är den senare som är nära Niinows klick. Alpo är SSA, som jag förstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in