Filterlösa betyder att man är Rå och inte rädd att döda osv
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
(...) Tänk på ett gamalt klassiskt kaffefilter så förstår du att uttrycket filterlös inte anspelar på ny teknik eller så utan helt enkelt något som inte filtrerar bort saker.
Nu har vi nog fastnat i riktigt djupt navelludd men...
Jo, rätt säker på att ni är inne på rätt spår. Föreställer mig att FLG antyder att de - å ena sidan - SER PÅ VÄRLDEN utan filter... tänk t ex ett rosa lull-lull-filter... Inga skygglappar... Den "äkta" världen, "som den är" (typ brutal eller hur de nu ser på sin vardag)
Å andra sidan syftar deras namn naturligtvis också på att FLG SER PÅ SIG SJÄLVA som filterlösa. Inga filter som hämmar dem, de backar inte för någon/något och är i sina ögon hur coola och brutala som helst... The real deal... Original G...
Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på P3 Souls intervju med Yasin där jag faktiskt reagerade på att han ett antal ggr använder begreppet "filterlösa". Då visste jag inte ens om att FLG existerade. Men är det riktigt viktigt att komma till botten med detta skulle jag, som jag antytt tidigare, tro att facit till FLGs tankar kring frasens innebörd går att uttyda i hur Yasinanvänder ordet. Även om han inte "är" FLG så delar de med stor sannolihet i detta fall definiton av vad som förefaller vara ett modeord i kretsen.
Poängterar att det tog väldigt lång tid för mig att acceptera att anakronymen (för det fattade jag ändå att det var) stod för just FilterLösa Grabbar. Det var helt enkelt utanför min föreställningsvärld löjligt. Men de är ju nu alla dessa nätverks- resp personliga alias-namn... Det som var frustrerande (för mig) var att inte veta vad det stod för. När det väl var fastslaget (tack vare P3 Soul men med lång fördröjning) kändes den specifika innebörden faktiskt rätt ointressant
FG låter som ännu ett misslyckat politiskt parti kring 4%-spärren.
Det kanske i och för sig FilterLösa Grabbarna (FLG) också gör, men mer från förra årtusendet. Lite FolkPartiet Liberalerna-, Socialdemokratiska ArbetarPartiet-, VänserPartiet Kommunisterna- eller rent av KPML(r)aktigt kanske.
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Varför heter dom FLG när ”filterlösa” är ETT ord. Dom borde heta FL. så är det
Senast redigerad av postaposcout 2020-09-02 kl. 00:17.
Och vi är överens om att den person du benämner M är identisk med Gucci?
Finns dessvärre inte längre någon anledning att skydda Guccis identitet. Gucci är ju dessutom i sig själv ett alias. (När riktiga namn ibland skrivs ut är det standard att byta ut någon bokstav i för- resp efternamn, t ex A=4, E=3, I=1, O=0 osv... Detta för att personerna inte ska behöva dras med sitt förflutna i all oändlighet. Det händer ju att folk mot förmodan bättrar sig...)
Har du någon länk ang misshandeln? När och var? Du skriver att det var en "hemsk" misshandel "inför flera personer"... så jag tänker att du kanske vet något mer?
Ok. Gucci misshandlades av 4la B3khits bror R4mi B3khit?
(R4mi B3khit är sannolikt identisk med Mur4d B3khit, någon som kan dementera eller bekräfta?) Bild på Sif4t tillsammans med sin mördare R4mi
2016-06-27
Plats: Tensta Allé i Tensta, Stockholm
GM: Okänd
BO 1: D3gen M3ngstab (Eritrea), född 1983-03-08, skjuten i huvudet samt ryggen – Avliden
BO 2: D4niel Ghirm4y (Eritrea), förlamad efter att ha blivit skjuten i nacken och ryggen (DENNA HÄNDELSE HAR MED STÖRSTA SANNOLKHET INGET MED DE TVÅ NEDANSTÅENDE ATT GÖRA MEN SAMMANBLANDAS OFTA MED DEM...)
2016-07-02
Plats: Tisslingeplan, Tensta, Stockholm
BO: 4la B3khit (Etiopien), född 1992-07-01, skjuten i benen och rumpan (enl uppgift könsstympad/impotent)
GM: Sif4t 4hmmad (Pakistan/Bengalien/Bangladesh), född 1992
2016-07-18
Plats: Igelbäcksskolan, Kista, Stockholm
BO: Sif4t 4hmmad (Pakistan/Bengalien/Bangladesh), född 1992 skjuten i huvudet - Avliden
MGM: R4mi B3khit
(R4mi B3khit är sannolikt identisk med Mur4d B3khit (Etiopien), född 19900623... någon som kan dementera eller bekräfta?)
Har du någon länk eller mer info kring misshandeln av Gucci?
När och var hände detta? Har för mig att inlägget ovanför dök upp på FB i april 2020... Antar att händelsen är tidigare än så?
Intressant.
Vem i gamla HSL var det som blev misshandlad i videon ovan?
Tror du har fel, Rami och Murad är väl två olika personer? Så med han Ala blir det tre bröder? Eller på nåt vis släktingar? Någon av dem sitter väl/satt på Fenixbunkern? Är de andra fria? Det var någon tråde om att de gömt sig hos en väktare också. Någon skrev att de kan vara inblandade i något nytt gäng. Eller ett Tenstanätverket/HSL 2.0 med flera från de andra grupperingarna. Här var en länk https://www.instagram.com/headshot_liganhsl/
Alex Ceesay la igår upp ett inlägg som nu är borttaget med ett gäng somalier och skrev något i stil med "FILTERLÖSAGRABBAR 163". Sedan hade någon kommenterat något i stil med "HH knullar er" och en del mer. Idag la Alex ut på story att han inte är gängmedlem och inte är supporter pga att han är för gammal.
Alex Ceesay la igår upp ett inlägg som nu är borttaget med ett gäng somalier och skrev något i stil med "FILTERLÖSAGRABBAR 163". Sedan hade någon kommenterat något i stil med "HH knullar er" och en del mer. Idag la Alex ut på story att han inte är gängmedlem och inte är supporter pga att han är för gammal.
Är AC ute och lallar? Trode han var rökt och satt och skakade galler??? Har AC, även om han dementerar, valt sida? Vad har han för tidigare kopplingar till Shottaz-, FLG- 24K- eller "nya Tenasta"sidan? Eller andra i Spånga?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!