2021-07-06, 18:54
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jibuti99
Hej för det första är jag inte så bra på det hära med dator och länkar men jag ska försöka så bra jag kan, jag ska använda mellan rum mellan raderna också förlåt förut.

Dom som misshandlade M var lille bror till ledaren för tensta nätverket och då pratar jag inte om Shad som är död utan den dära eritrianen från tensta som blev skjuten av schifat i gutten. Det var tensta nätverket som mördade schifat genom att skjuta honom i huvudet de därför dom kallas för head shot ligan faktiskt, misshandeln av M hände 2018 på våren faktiskt.

Skjutningen i tensta där fyra skadades hände 2018 också på sommaren, jag vet inte hur man länkar men om du går in på google och skriver fyra skjutna tensta så komMer du hitta händelse det var juni 2018. Dom har skjutit mot tensta nätverket flera gång och jag kan inte exakt alla dagar och sådant dära för jag läser inte allt i tidning utan jag får höra det av folk o så som känner folk om du förstår vad jag menar.

Jag såg faktiskt filmen på här på flash back men jag tror det var i forumet om shottaz faktiskt, de en kille från tensta som blir spark och slagen och dom säger h s l haa och filmar och han är blodig i ansiktet. Jag vet inte var den e filmad och jag vill inte gå ut med namn på alla personer men den fanns på snap och här på flash back.

Jamen Tornberg har väl knäckt gängen Shottaz och Dödspatrullen?
Citera
2021-07-08, 15:44
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jamen Tornberg har väl knäckt gängen Shottaz och Dödspatrullen?
Mer än halva ledningen av Shottaz och FLG har mördats, det var minst fyra allierade gäng innan senaste mordet.
Sen har du DP och minst fyra andra gäng i Tensta.
Vissa påstår att FLG är top dogs, det är dom som syns mest (och syns man så är man ju exponerad).
Enligt en annan tråd så är det FLG som kontrollerar vem som får vara i både Rinkeby och Tensta.
Senast redigerad av becko 2021-07-08 kl. 15:47.
Citera
2021-07-14, 22:45
Medlem
postaposcouts avatar
Från: (FB) Misstänkt skottlossning i Tensta (2021-07-10)
Vet inte vika som örfilar vilka men så här har min bild av T:na sett ut hittills... rätta om fel...
24K vet jag inte om de räknas som "Tensta". Sedan får väl tilläggas att, i synnerhet, Rinkeby-Tensta är ett gemensamt "upptagningsområde"... DP och Shottaz har så vitt jag vet inte kallats för "T", även om de under årens lopp säkert haft olika projektnamn hos t ex polisen eller nyhetsredaktionerna innan det landade... Bl a tror jag Shottaz ett tag gick under något typ "Rinkeby XX" eller "Rinkebyynätverket XX"...

T1 - HSL (HeadShot Ligan), tidigare kallat Tenstanätverket
T2 - FLG (FilterLösa Grabbarna) / SSA (Same Side Always). FLG ska enligt många ha splittras i ett par-tre mindre konstellationer där de flesta och mest tongivande bi SSA. Någon(ra) hänger i andra gäng. Niinow och kanske ett par till var vad som var kvar av FLG innan han mördades... FLG hade mycket bra relationer till Shottaz, åtminstone fram till någonstans kring Poy- och Ayye-grejerna. Gäller även för SSA, även om Shottaz kanske inte ens längre finns kvar. På vissa foton har SSA gjort samma S-tecken som Shottaz
T3 - nyare rätt okänt och mer löst sammansatt faktion utan något egentligt "namn" (åtminstone inte på FB). Kan bero på att de i än mindre utsträckning är ett egentligt "nätverk". Ev med lite kompis kopplingar till några i f d FLG
Citera
2021-07-17, 23:27
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Från: (FB) Misstänkt skottlossning i Tensta (2021-07-10)
Vet inte vika som örfilar vilka men så här har min bild av T:na sett ut hittills... rätta om fel...
24K vet jag inte om de räknas som "Tensta". Sedan får väl tilläggas att, i synnerhet, Rinkeby-Tensta är ett gemensamt "upptagningsområde"... DP och Shottaz har så vitt jag vet inte kallats för "T", även om de under årens lopp säkert haft olika projektnamn hos t ex polisen eller nyhetsredaktionerna innan det landade... Bl a tror jag Shottaz ett tag gick under något typ "Rinkeby XX" eller "Rinkebyynätverket XX"...
T1 - HSL (HeadShot Ligan), tidigare kallat Tenstanätverket
T2 - FLG (FilterLösa Grabbarna) / SSA (Same Side Always). FLG ska enligt många ha splittras i ett par-tre mindre konstellationer där de flesta och mest tongivande bi SSA. Någon(ra) hänger i andra gäng. Niinow och kanske ett par till var vad som var kvar av FLG innan han mördades... FLG hade mycket bra relationer till Shottaz, åtminstone fram till någonstans kring Poy- och Ayye-grejerna. Gäller även för SSA, även om Shottaz kanske inte ens längre finns kvar. På vissa foton har SSA gjort samma S-tecken som Shottaz
T3 - nyare rätt okänt och mer löst sammansatt faktion utan något egentligt "namn" (åtminstone inte på FB). Kan bero på att de i än mindre utsträckning är ett egentligt "nätverk". Ev med lite kompis kopplingar till några i f d FLG
Vet inte men verkar som
T1 - Tenstanätverket
T2 - HeadShot Ligan
T3 - nytt rätt okänt
Vissa skriver att FLG styr byn andra att FLG är splittrat
Citera
2021-08-17, 20:44
Medlem
Som jag tolkar nedan tycks delar av FLG ha varit i Örebro under 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Inte plöjt hela tråden, ledsen om detta redan diskuterats.

Expressen skriver i detta mycket röriga reportage https://www.expressen.se/premium/nyh...iget-i-orebro/ (premiumlåst) att:

”Under våren 2021 åtalas sju personer för att ha förberett mord på offret på Väster den 15 juli 2020, och två andra måltavlor inom No surrender.
En av de åtalade är 40-åringen, som enligt polisen har en ”dödlig ovänskap” med en av dem.
Under sommaren 2020 fotograferas 40-åringen och en medåtalad med personer från nätverket Shottaz från Rinkeby. Enligt åklagaren kallas de för ”piraterna”, och involveras i mordplanerna på No surrender-ledarna.”

Vet någon mer om detta? Finns FUP? Som jag tolkar det rör det snarare FLG än Shottaz, men Stockholmskopplingen är intressant oavsett.
Citera
2021-08-18, 09:04
Medlem
Citat:
Som jag tolkar nedan tycks delar av FLG ha varit i Örebro under 2020.

En i FLG kallas för Piraten och uppges vara från Örebro.
Citera
2021-08-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
En i FLG kallas för Piraten och uppges vara från Örebro.
Ja, Piraten har ju tillhört FLG, misstänker att han nu är en del av SSA? Har dock fått för mig att han är från Gävle. FUP finns länkad i tråden som mitt citerade inlägg ovan ligger i, men har inte orkat leta igenom den. Enligt spekulation i den tråden rör Stockholmskopplingen ett mord det inte väckts åtal för, så det är nog skralt med info i vilket fall.
Senast redigerad av ManetManet 2021-08-18 kl. 21:53.
Citera
2021-08-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ja, Piraten har ju tillhört FLG, misstänker att han nu är en del av SSA? Har dock fått för mig att han är från Gävle. FUP finns länkad i tråden som mitt citerade inlägg ovan ligger i, men har inte orkat leta igenom den. Enligt spekulation i den tråden rör Stockholmskopplingen ett mord det inte väckts åtal för, så det är nog skralt med info i vilket fall.

Det kan nog stämma. Men är inte Shottaz/FLG/SSA i slutändan samma gäng?
Citera
2021-08-19, 09:34
Medlem
Citat:

Är det han som snodde sin mammas bankkort för att köpa dyra kläder? haha
Citera
2021-08-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det kan nog stämma. Men är inte Shottaz/FLG/SSA i slutändan samma gäng?
Oklart, men som jag förstår det splittrades FLG efter Kaptens död och ur det skapades SSA, med Hoodz, Navy/Ghost, Piraten, Hanad, Alpo m.fl - är jag rätt ute här? Niinow, Yahye, Bahnan och några till lämnar. Av de tre vet jag egentligen bara säkert att Niinow var en del av FLG. FUP:en för bedrägerierna som Niinow och Mikhail ägnade sig åt vore bra för att få mer på fötterna vilka som rörde sig i det umgänget.

SSA och Shottaz kan nog sägas vara ”samma” gäng, i bemärkelsen att de äldre som tillhört/tillhör Shottaz-klicken är på god fot med SSA-grabbarna, men frågan är i vilken utsträckning Shottaz existerar?
Citera
2021-08-20, 17:45
Medlem
Citat:
Oklart, men som jag förstår det splittrades FLG efter Kaptens död och ur det skapades SSA, med Hoodz, Navy/Ghost, Piraten, Hanad, Alpo m.fl - är jag rätt ute här? Niinow, Yahye, Bahnan och några till lämnar. Av de tre vet jag egentligen bara säkert att Niinow var en del av FLG. FUP:en för bedrägerierna som Niinow och Mikhail ägnade sig åt vore bra för att få mer på fötterna vilka som rörde sig i det umgänget.

SSA och Shottaz kan nog sägas vara ”samma” gäng, i bemärkelsen att de äldre som tillhört/tillhör Shottaz-klicken är på god fot med SSA-grabbarna, men frågan är i vilken utsträckning Shottaz existerar?

Läs bredärgri fupen så får du svar på allt du söker
Citera
2021-08-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Läs bredärgri fupen så får du svar på allt du söker
Har du den? Lägg gärna upp. Har ens åtal väckts? Det sköts väl upp pga Luleå-åtalet? Och nu är ju en av de misstänkta avliden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in