Jag vill ha en tråd för att diskutera FLG. Jag ska berätta vad jag vet om dom och varför jag vill diskutera det hära.. FLG eller filterlösa grabbarna är en grupp unga killar från Tensta men även Rinkeby och vissa södra förorter, dom flesta av dom är under 25år. Flera av dom var tidigare spring pojkar åt Tensta nätverket och sålde droger som dom handlade från dom. Sen blev det beef mellan Tensta nätverket och FLG. En från FLG som vi kan kalla för M blev hårt misshandlad av en person från Tensta nätverket på ett hemskt sett inför flera personer. M och hans kompisar i FLG) gav sig på och sköt mot Tensta nätverket i hämnd, sen kom flera skottlossningar mellan grupperna. Tensta nätverkets ledare sköts ihjäl i Barkaby 2018 men man vet inte om det är FLG som gjort det många tror att det var 24k. Tensta nätverket sköt sedan fyra personer i en skjutning i Tensta 2018 där FLG var dom man ville komma åt, FLG sköt tillbaka senare. M gifte sig med en av dom ledande personer från Shottaz syster 2019.. Relationerna mellan Shottaz och FLG blev riktigt bra efter det hära. Sommaren 2019 skjuts M och den ledaren från Shottaz ihjäl av personer från Dödspatrullen och springpojkar i Köpenhamn. Dödspatrullen har haft allians med Tensta nätverket också.. Efter M's död har FLG velat bevisa att dom är den hårdaste och våldsammaste gruppen i Järva trakten. FLG relation med Shottaz är fortfarande starka och det är svårt att veta vilka som är Shottaz och vilka som är FLG faktiskt. Dom är nära varandra och umgås tillsammans och syns tillsammans hela tiden. Dom är även misstänkta för flera mord som mordet på han från Husby hyenor som misshandlades och dog förra veckan. Det var faktiskt FLG som var mål tavlan för mord försöket i Tensta förra veckan men polisen lyckades rädda dom. Dom har även misshandlat en person från Tensta nätverket och spridit en film om det.. Den hära gruppen är ett stort problem i Järva trakten och jag förstår inte varför dom inte sitter inne faktiskt. Jag vill diskutera gruppen för att dom är farliga men tidningen skriver aldrig om dom vilket jag tycker är konstigt så då kan vi diskutera dom här.
Senast redigerad av jibuti99 2020-07-18 kl. 11:49.
Anledning: Skrev fel
En FLG-tråd är naturligtvis bra!
Håller med föregående om att det kan vara bra med styckeindelning (även om jag själv en gång på FB kritiserats specifikt för styckeindelningar och att detta gör posten onödigt lång) samt tydlighet. Och lite löjeväckande aspergeraktigt förutsätter jag att en och annan anser det det vara med (t ex mina) bold, italic, understrykningar, versaler, rubriker osv...
Har funnits ett par förslag på vad FLG kan stå för, men inget har låtit särskilt trovärdigt. Som jag förstår finns det ingen bekräftelse på anakronymen och inte ens de i forumen som är riktigt insatta/nära grupperingarna har kunna lämna något svar. Ska jag vara picky kanske tåden (tillsvidare) skulle döpas om till "FLG-grupperingen" eller nått. Det går alltid att ändra när/om vi skulle får facit :-)
Personligen lite osäker på en del påståenden. T ex att Gucci skulle ha varit ledare för FLG. Skulle gärna se mer förklaringar/info/källor. Eller åtminstone att du skriver att du har fått infon från "säker källa" (om så skulle vara fallet). Vem i HSL var det som misshandlades? Länk till filmen kanske till och med?
Det är viktigt att det i tråden snarast lämnas hänvisning/ar (länk/ar) till och citat från "officiella" källor. Någon form av bekräftelse på att det inte är ett FB-hjärnspöke - att FLG/trådämnet existerar utanför FB. (En jag kommer på på rak arm klistar jag in längst ned, vet inte om det räcker). Annars stänger moderatorerna tråden, det vet jag av egen erfarenhet.
Hoppas att jag inte låter för tråkig. En tråd om FLG är relevant! Har själv funderat på att starta en. Även om jag just nu inte har möjlighet hoppas jag att på dikt kunna bidra i tråden.
Ledare i Shottaz yngre gruppering, 21 år
Berättar själv om en stabil uppväxt. Har pluggat naturvetenskap på gymnasiet och gick ut med betyg i alla ämnen utom två. Arbetade därefter på olika skolor.
Överlevde i somras skjutningen i Danmark där två av hans kamrater i samma bil mördades.
Han anses vara ledare för grupperingen som ”har en negativ inverkan på lokalsamhället” med sin brottslighet men själv har han tidigare bara dömts till ett kortare fängelsestraff efter en vansinnesfärd där han var påverkad av tramadol. I Kriminalvårdens personutredning har han sagt att han röker cannabis ”för nöjes skull”.
Efter att Operation Rimfrost startade har han nu häktats för grovt narkotikabrott.
(...) En från FLG som vi kan kalla för M blev hårt misshandlad av en person från Tensta nätverket på ett hemskt sett inför flera personer (...)
Här syftar du ju på Gucci som jag förstår det. Har du länk till ovanstående händelse och/eller kan du berätta lite mer? Vet du vem/vilka som stod för misshandeln?
Citat:
Ursprungligen postat av jibuti99
(...) M och hans kompisar i FLG gav sig på och sköt mot Tensta nätverket i hämnd, sen kom flera skottlossningar mellan grupperna (...)
Vilken händelse var detta? Länk? Ytterligare info?
Citat:
(...) Tensta nätverket sköt sedan fyra personer i en skjutning i Tensta 2018 där FLG var dom man ville komma åt, FLG sköt tillbaka senare (...)
Länkar på FB/externt? Specificera gärna händelserna i tid och rum...
Citat:
(...) Dom har även misshandlat en person från Tensta nätverket och spridit en film om det (...)
Vilken misshandel menar du? Vem misshandlades och vilka stod för misshandeln? Länkar och/eller beskrivning? Kan du länka/lägga upp klippet?
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2020-07-25 kl. 17:24.
Här syftar du ju på Gucci som jag förstår det. Har du länk till ovanstående händelse och/eller kan du berätta lite mer? Vet du vem/vilka som stod för misshandeln?
Vilken händelse var detta? Länk? Ytterligare info?
Länkar på FB/externt? Specificera gärna händelserna i tid och rum...
Vilken misshandel menar du? Vem misshandlades och vilka stod för misshandeln? Länkar och/eller beskrivning? Kan du länka/lägga upp klippet?
Hej för det första är jag inte så bra på det hära med dator och länkar men jag ska försöka så bra jag kan, jag ska använda mellan rum mellan raderna också förlåt förut.
Dom som misshandlade M var lille bror till ledaren för tensta nätverket och då pratar jag inte om Shad som är död utan den dära eritrianen från tensta som blev skjuten av schifat i gutten. Det var tensta nätverket som mördade schifat genom att skjuta honom i huvudet de därför dom kallas för head shot ligan faktiskt, misshandeln av M hände 2018 på våren faktiskt.
Skjutningen i tensta där fyra skadades hände 2018 också på sommaren, jag vet inte hur man länkar men om du går in på google och skriver fyra skjutna tensta så komMer du hitta händelse det var juni 2018. Dom har skjutit mot tensta nätverket flera gång och jag kan inte exakt alla dagar och sådant dära för jag läser inte allt i tidning utan jag får höra det av folk o så som känner folk om du förstår vad jag menar.
Jag såg faktiskt filmen på här på flash back men jag tror det var i forumet om shottaz faktiskt, de en kille från tensta som blir spark och slagen och dom säger h s l haa och filmar och han är blodig i ansiktet. Jag vet inte var den e filmad och jag vill inte gå ut med namn på alla personer men den fanns på snap och här på flash back.
Hela skiten låter tveksam, ett gäng smutsiga människor i en Stockholmsförort som kallar sig ” grabbarna”
Finns det några unga ickesvenskar som skulle kalla sig det?
Det är väl inte helt otroligt. "Grabbarna från förorten" och "Mina grabbar" var väl gamla Ken Ring låtar, tror knappast att han syftade på huligankompisar.
Det är väl inte helt otroligt. "Grabbarna från förorten" och "Mina grabbar" var väl gamla Ken Ring låtar, tror knappast att han syftade på huligankompisar.
Kan självklart vara så, tror dock inte att ett gäng somalier eller araber kallar sig ”filterlösa grabbarna” de kan högst sannolikt inte ens stava till det...
(...) jag ska försöka så bra jag kan, jag ska använda mellan rum mellan raderna också förlåt förut (...)
Du behöver absolut inte be om ursäkt, alla har sin stajl och oavsett om det ibland är lite (onödigt) uppskruvat läge här på FB så är vi alla tacksamma för de som faktiskt kommer med någon form av info och försöker bidra! Det finns ingen mall för FB. En del praktiskt lär man sig med tiden
Citat:
(...) Dom som misshandlade M (...)
Och vi är överens om att den person du benämner M är identisk med Gucci?
Finns dessvärre inte längre någon anledning att skydda Guccis identitet. Gucci är ju dessutom i sig själv ett alias. (När riktiga namn ibland skrivs ut är det standard att byta ut någon bokstav i för- resp efternamn, t ex A=4, E=3, I=1, O=0 osv... Detta för att personerna inte ska behöva dras med sitt förflutna i all oändlighet. Det händer ju att folk mot förmodan bättrar sig...)
Har du någon länk ang misshandeln? När och var? Du skriver att det var en "hemsk" misshandel "inför flera personer"... så jag tänker att du kanske vet något mer?
Citat:
(...) Dom som misshandlade M var lille bror till ledaren för tensta nätverket (...) den dära eritrianen från tensta som blev skjuten av schifat i gutten. Det var tensta nätverket som mördade schifat genom att skjuta honom i huvudet de därför dom kallas för head shot ligan faktiskt (...)
Ok. Gucci misshandlades av 4la B3khits bror R4mi B3khit?
(R4mi B3khit är sannolikt identisk med Mur4d B3khit, någon som kan dementera eller bekräfta?) Bild på Sif4t tillsammans med sin mördare R4mi
2016-06-27
Plats: Tensta Allé i Tensta, Stockholm
GM: Okänd
BO 1: D3gen M3ngstab (Eritrea), född 1983-03-08, skjuten i huvudet samt ryggen – Avliden
BO 2: D4niel Ghirm4y (Eritrea), förlamad efter att ha blivit skjuten i nacken och ryggen (DENNA HÄNDELSE HAR MED STÖRSTA SANNOLKHET INGET MED DE TVÅ NEDANSTÅENDE ATT GÖRA MEN SAMMANBLANDAS OFTA MED DEM...)
2016-07-02
Plats: Tisslingeplan, Tensta, Stockholm
BO: 4la B3khit (Etiopien), född 1992-07-01, skjuten i benen och rumpan (enl uppgift könsstympad/impotent)
GM: Sif4t 4hmmad (Pakistan/Bengalien/Bangladesh), född 1992
2016-07-18
Plats: Igelbäcksskolan, Kista, Stockholm
BO: Sif4t 4hmmad (Pakistan/Bengalien/Bangladesh), född 1992 skjuten i huvudet - Avliden
MGM: R4mi B3khit
(R4mi B3khit är sannolikt identisk med Mur4d B3khit (Etiopien), född 19900623... någon som kan dementera eller bekräfta?)
Citat:
(...) misshandeln av M hände 2018 på våren (...)
Har du någon länk eller mer info kring misshandeln av Gucci?
Citat:
Skjutningen i tensta där fyra skadades hände 2018 också på sommaren (...) det var juni 2018. Dom har skjutit mot tensta nätverket flera gång och jag kan inte exakt alla dagar och sådant dära för jag läser inte allt i tidning utan jag får höra det av folk o så som känner folk om du förstår vad jag menar.
Jag såg faktiskt filmen på här på flash back men jag tror det var i forumet om shottaz faktiskt, de en kille från tensta som blir spark och slagen och dom säger h s l haa och filmar och han är blodig i ansiktet (...)
Du behöver absolut inte be om ursäkt, alla har sin stajl och oavsett om det ibland är lite (onödigt) uppskruvat läge här på FB så är vi alla tacksamma för de som faktiskt kommer med någon form av info och försöker bidra! Det finns ingen mall för FB. En del praktiskt lär man sig med tiden
Och vi är överens om att den person du benämner M är identisk med Gucci?
Finns dessvärre inte längre någon anledning att skydda Guccis identitet. Gucci är ju dessutom i sig själv ett alias. (När riktiga namn ibland skrivs ut är det standard att byta ut någon bokstav i för- resp efternamn, t ex A=4, E=3, I=1, O=0 osv... Detta för att personerna inte ska behöva dras med sitt förflutna i all oändlighet. Det händer ju att folk mot förmodan bättrar sig...)
Har du någon länk ang misshandeln? När och var? Du skriver att det var en "hemsk" misshandel "inför flera personer"... så jag tänker att du kanske vet något mer?
Ok. Gucci misshandlades av 4la B3khits bror R4mi B3khit?
(R4mi B3khit är sannolikt identisk med Mur4d B3khit, någon som kan dementera eller bekräfta?) Bild på Sif4t tillsammans med sin mördare R4mi
2016-06-27
Plats: Tensta Allé i Tensta, Stockholm
GM: Okänd
BO 1: D3gen M3ngstab (Eritrea), född 1983-03-08, skjuten i huvudet samt ryggen – Avliden
BO 2: D4niel Ghirm4y (Eritrea), förlamad efter att ha blivit skjuten i nacken och ryggen (DENNA HÄNDELSE HAR MED STÖRSTA SANNOLKHET INGET MED DE TVÅ NEDANSTÅENDE ATT GÖRA MEN SAMMANBLANDAS OFTA MED DEM...)
2016-07-02
Plats: Tisslingeplan, Tensta, Stockholm
BO: 4la B3khit (Etiopien), född 1992-07-01, skjuten i benen och rumpan (enl uppgift könsstympad/impotent)
GM: Sif4t 4hmmad (Pakistan/Bengalien/Bangladesh), född 1992
2016-07-18
Plats: Igelbäcksskolan, Kista, Stockholm
BO: Sif4t 4hmmad (Pakistan/Bengalien/Bangladesh), född 1992 skjuten i huvudet - Avliden
MGM: R4mi B3khit
(R4mi B3khit är sannolikt identisk med Mur4d B3khit (Etiopien), född 19900623... någon som kan dementera eller bekräfta?)
Har du någon länk eller mer info kring misshandeln av Gucci?
När och var hände detta? Har för mig att inlägget ovanför dök upp på FB i april 2020... Antar att händelsen är tidigare än så?
På första frågan så har du rätt om den personen och ja gucci var hans smek namn som han kallas på gatan, varför han spark och slogs exakt vet jag inte men det hände i tensta och det har med narkotika handel att göra.
Om eritrianens namn vill jag inte säga mer än att du har rätt namn som stämmer med det jag har hört men jag vet inte om det är sant för jag var inte där och många snackar mycket faktiskt det är mycket skit snack i orten men det är det hära jag har hört.
jag har ingen länk om misshandeln av Gucci för jag vet inte om det har stått om det i tidning eller på svt men det har hänt och det vet jag, han blev så hårt spark och slagen att han åkte in till sjuk hus och fick operera.
Ja jag mena den skjutningen men det finns många fler det var som ex en i bromsten och om den står det i tidning men där var det ingen som dog faktiskt
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!