Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-25, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Hmm vi har väl rätt hög konsensus i att feminism är ett odefinierad ord. Det ligger lite i tiden i västerländsk kultur att försöka bredda innebörden av ord.

Att vara feminist idag är lite som att se sig som god, alls rättvisefrågor är i stäv me feminism. Feminism borde vara mer isolerat och ha tydliga ståndpunkter. Men så är de givetvis inte och inom "feminism" finns flera spår som inte är kompatibla. Helt enkelt, det är lite flum och fult av folk som använder och utnyttjar tillhörigheten.
Feminism är en politisk ideologi med en målsättning som är oerhört väl definierad.
Citera
2021-08-25, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Vilka vetenskapliga belägg har du för att män knullar runt mer än kvinnor? Stämmer inte med min snart 50-åriga bild av verkligheten.
Kvinnor är otrogna minst lika mycket och knullar runt precis lika jävla mycket. Tinder har ju definitivt ökat kvinnors knulla runt och troligen kraftigt minskat detsamma för männen.

Ska man leta andra förklaringar så är det att män har miljoner spermier och kvinnor endast två äggstockar. Hade inte män varit beredda att knulla så fort chansen gavs hade troligen inte människosläktet överlevt. Skulle det skett endast på kvinnors premisser så hade det nog varit godnatt.
Överlag anser jag att kvinnor är ett rätt odugligt psykiskt instabilt kön som inte duger till särskilt mycket.

För övrigt kan du se denna video. Tror du skulle gilla den
https://www.youtube.com/watch?v=cKU2W9Wj_dM

Och VAR påstod jag att män knullar runt MER än kvinnor? Det går väl iofs att misstänka med tanke på existensen av prostitution, som i sig innebär att ett mindre antal kvinnor har sex med väldigt många män. Men i övrigt så länge man pratar om heterosexuell samlag mellan 2 parter så måste ju båda könen "ligga runt" ungefär lika mycket.
Skillnaderna är att det gnällas extremt mycket när kvinnor gör det, men inte alls när män gör det.
Märkligt tycker du inte?

Och lilla du, hade inte KVINNOR varit beredda att knulla och föda så hade mänskligheten dött ut, är ju betydligt mer relevant notering än att låtsas att reproduktion enkom handlar om män.

Med tanke på hur kasst du resonerar, så tycker jag nog odugligheten helt faller på dig.
Senast redigerad av Merapi 2021-08-25 kl. 08:27.
Citera
2021-08-25, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaHannen
Ni feminister är livrädda för att förlora regeringsmakten i Sverige. Ni har fått makten inom Socialdemokratin gratis, och därför kämpar ni med näbbar och klor för att bevara den.
Inte speciellt hörrudu, feminism finns i så gott som i alla politiska partiers program, möjligen då undantaget SD, men chansen att SD skulle få en majoritet och kunna bilda en majrotietsregering där de kan införa sina planer på att föra tillbaka Sverige till sina misogyna och nationalkonservativa ideal ser jag som en tämligen liten risk.
Senast redigerad av Merapi 2021-08-25 kl. 09:14.
Citera
2021-08-25, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Hur var det nu med kvinnor och simultankapacitet?

jag diskuterar med dig frågan om varför lönen är lägre inom offentlig sektor (där kvinnor är överrepresenterade) och försökte ge dig en förklaring som alternativ till att det är för att det är kvinnor som jobbar där.

Eller är det här bara den alltför vanliga metoden bland feminister att fuska sig ur diskussionen när man inser att man haft fel?

v.v. läs

Ett tips: om du vill diskutera på Flashback utan att någon "lägger sig i" eller drar in dig i en sidodoskussion så håll dig till PM.
Och vill du bena ut orsakerna till varför lönen är lägre i offentlig sektor kanske du kan göra det på egen hand istället för att avkräva mig svar på idiotiska frågor om vad som händer när snickaren vill ha en miljon i timmen eller om jag köper tröjor som är för dyra?

Det är fortfarande så att bara för att man arbetar i offentlig sektor ska man inte arbeta för mindre än vad man tycker jobbet är värt.
Senast redigerad av Ipsi 2021-08-25 kl. 08:45.
Citera
2021-08-25, 09:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Inte speciellt hörrudu, feminism finns i så gott som i alla politiska partiers program, möjligen då undantaget SD, men chansen att SD skulle få en majoritet och kunna bilda en majrotietsregering där de kan införa sina planer på att föra tillbaka Sverige till sina misogyna och nationalkonservativa ideal ser jag som en tämligen liten risk.
Feminism är dött och användes cyniskt i Sverige av extremister förmodligen just för att återuppväcka nationalkonservativa ideal i Sverige. Ni var nyttiga idioter och det verkar ha lyckats.
Citera
2021-08-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Feminism är dött och användes cyniskt i Sverige av extremister förmodligen just för att återuppväcka nationalkonservativa ideal i Sverige. Ni var nyttiga idioter och det verkar ha lyckats.
Feminismens roll var att skapa en stor grupp nyttiga idioter (etniskt svenska kvinnor) så man kunde genomföra en massinvandring till Sverige. Medan Reinfeldt öste in med blattar/negrer tjatade etniskt svenska kvinnor om hur synd det var om kvinnor, lite våta i benen blev de också av att få hit miljontals exotiska mörka män som kan fylla deras torra klimakteriefittor med kuk. Först nu på senare år har feminismen ebbat ut. Lite pga etniskt svenska kvinnor faktiskt kom på att det är dem själva som främst drabbas av tredjevärldeninvandring. Den etniskt svenska kvinnan har varit en extremt nyttig idiot. Ett praktexemplar på hur lätt det är att lura en kvinna. Få henne att tycka synd om sig själv och bli lite fuktig mellan benen så kan man få igenom vad som helst. Så simpla är kvinnor.
Citera
2021-08-25, 11:24
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Som vanligt förstod du inte vad som åsyftades. Tröttsamt.
Jag pratar givetvis om att män är utseendefixerade vad gäller kvinnor
Jag fyllde på med att alla är utseendefixerade. på: (nu behöver vi nog lägga till en liten detalj här, och det är att svenska män är rätt så utseendefixerade)
På kvinnor, män, barn, gamla osv.
Inte bara människor heller. Vi har fått en syn och alla som har den använder den.

Men, visst. Du kan köra narrativet att kvinnan är offer för "the male gaze" och strunta i att det är likadant åt precis alla håll.

Det blir förvisso inte mycket till diskussion, men du kanske kan etablera dig som offer för någon stackars sate med två inlägg som inte hängt med?

Nu till det du säger vidare: Du vet ingen?
Jag är flickfotograf. Jag får hundratals flickor som skickar bilder till mig varje vecka och bara ett mycket litet antal ställer jag upp och fotar TFP. Resten får betala för sig. Ja, de är nästan alla under 30, men det finns en del äldre också, som behöver nytt honungsfällematerial.

Självklart kan de inte lägga ut detta så att såna som du ser.
Här är det Stasiregler som gäller.
Kvinnor som skammar varann för att de klär upp sig och gör sig snygga för män är HARAM i Sverige.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-08-25 kl. 12:02.
Citera
2021-08-25, 13:35
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Feminism är en politisk ideologi med en målsättning som är oerhört väl definierad.
Ja, fast det har väl förändrats? Kvinnor åtnjuter exakt samma rättigheter som män i hela västvärlden så därmed är den ursprungliga målsättningen redan uppnådd men feminismen har ju blivit starkare senaste 30-40 åren (dvs sedan västvärldens institutioner etc blev jämställda). Nu bör nog feminismen mer betraktas som en bransch. Det hela går ut på att upprätthålla en löst sammanhållen industri som anställer och utgör en maktplattform åt många människor. Finns det inget kvinnoförtryck så får man helt enkelt hitta på lite och det är där vi är i dagsläget. Den senaste tidens feminism i sverige har ju gått ut på att göra konstverk som är 15x5 meter stora fittbilder, verkligen en slug taktik. Man gör gigantiska provocerande konstverk för hutlösa belopp i ett högskattesamhälle (där i princip bara män betalar in skatt, jag räknar fan inte med pappersvändarexercisen som inkomstskatt på en sjuksyrra är) och när någon, helt enligt konstnärens avsikter, blir förbannad och säger att den är ful och barnslig så tar man det som ett bevis för att det feministindustriella komplexet fortfarande behövs. Finns hundratals liknande varianter, man kan byta ut fittbilder i offentliga miljöer mot artiklar, nyinspelningar med bara kvinnor och blattar, workshops, läroplaner med mera.

Men ska man hata någon så ska man inte hata feministerna, det här är liksom opportunister som fattat att det går att tjäna bra pengar på att bete sig som en sociopatisk maffiamedlem så länge man följer reglerna. Sådana finns det alltid. Den man ska hata är generationen svenska och västerländska män som var för jävla veka och kuklösa för att säga ifrån.
Citera
2021-08-25, 13:35
Medlem
Tycker att första avsnittet, i allt väsentligt ger intrycket av att programserien egentligen är ett slags personligt plakat över hur programledaren (Belinda Olsson) själv försöker förstå varför likhetsfeminismen och genusvetenskapen hela tiden fallerar så kapitalt.
Hon verkar ju faktiskt numera medge att det finns vissa biologiska skillnader, och det är en insikt.

Agnes Wold är oftast bra då hon är korrekt, men det är hon inte i detta avsnitt.

En annan underliggande orsak till programmet är också att på ett lite försiktigt och trevande sätt försöka framhålla och omskola (avprogrammera) svenska kvinnor från radikal likhetsfeminism till en insikt att det faktiskt finns biologiska skillnader.
Utan denna insikt kommer ett radikalt likhetsfeministiskt samhälle att förstöra västvärlden i dess fundament, och vi är på god väg.

Paradoxalt nog kommer de feminiserade staterna att bli måltavla för andra totalitära nationer och dess ideologier, de som begränsar, med eller utan våld, kvinnors rättigheter.

Sverige är överfyllt med kvinnor vars personliga och enskilda outredda konflikter med sina fäder driver samhällen in i misär och lidande.
Det är inte bara tragiskt det är en dyrköpt lärdom, gränsandes i förlängningen till en humanitär katastrof.
Senast redigerad av GeneralArmfeldt 2021-08-25 kl. 13:42.
Citera
2021-08-25, 13:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Okej?
Är det en ideologi, och inte många alltså?
Påminn mig igen om målen. Jag saknar fortfarande svar på vad det är för rättigheter män har som kvinnor saknar.
Citera
2021-08-25, 13:54
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Ja, fast det har väl förändrats? Kvinnor åtnjuter exakt samma rättigheter som män i hela västvärlden så därmed är den ursprungliga målsättningen redan uppnådd men feminismen har ju blivit starkare senaste 30-40 åren (dvs sedan västvärldens institutioner etc blev jämställda). Nu bör nog feminismen mer betraktas som en bransch. Det hela går ut på att upprätthålla en löst sammanhållen industri som anställer och utgör en maktplattform åt många människor. Finns det inget kvinnoförtryck så får man helt enkelt hitta på lite och det är där vi är i dagsläget. Den senaste tidens feminism i sverige har ju gått ut på att göra konstverk som är 15x5 meter stora fittbilder, verkligen en slug taktik. Man gör gigantiska provocerande konstverk för hutlösa belopp i ett högskattesamhälle (där i princip bara män betalar in skatt, jag räknar fan inte med pappersvändarexercisen som inkomstskatt på en sjuksyrra är) och när någon, helt enligt konstnärens avsikter, blir förbannad och säger att den är ful och barnslig så tar man det som ett bevis för att det feministindustriella komplexet fortfarande behövs. Finns hundratals liknande varianter, man kan byta ut fittbilder i offentliga miljöer mot artiklar, nyinspelningar med bara kvinnor och blattar, workshops, läroplaner med mera.

Men ska man hata någon så ska man inte hata feministerna, det här är liksom opportunister som fattat att det går att tjäna bra pengar på att bete sig som en sociopatisk maffiamedlem så länge man följer reglerna. Sådana finns det alltid. Den man ska hata är generationen svenska och västerländska män som var för jävla veka och kuklösa för att säga ifrån.
Tyvärr (?) är svenska feminister fruktansvärt mycket mer korkade än sina systrar i grannländerna, då 37% av sosseväljarna föredrar kön framför kompetens som nästa partiledare.
Majoriteten anser alttså INTE att vi ska gå på kön som kriterie utan troligen bland annat kompetens.

Du är mao chanslös Merapi.
Citera
2021-08-25, 14:47
Medlem
...Och den bakomliggande processen (orsaken) med den politiska likhetsfeminismen och intersektionalitet hos kvinnor en direkt biologisk mekanism...

...different name, same shit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in