Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-04, 14:13
Medlem
freeriderXIIs avatar
Merapi vad tycker du om följande låttext?

Citat:
This is a man's world, this is a man's world
But it wouldn't be nothing, nothing without a woman or a girl
You see, man made the cars to take us over the road
Man made the train to carry the heavy load
Man made electric light to take us out of the dark
Man made the boat for the water, like Noah made the ark
This is a man's, man's, man's world
But it wouldn't be nothing, nothing without a woman or a girl
Man thinks about our little bitty baby girls and our baby boys
Man made them happy, 'cause man made them toys
And after man make everything, everything he can
You know that man makes money, to buy from other man
This is a man's world
But it wouldn't be nothing, nothing, not one little thing, without a woman or a girl
He's lost in the wilderness
He's lost in bitterness, he's lost lost
Citera
2021-09-04, 14:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Mänskligheten hade inte existerat utan kvinnor och allt deras arbete med att föda upp barn och män, deras slitande på jordbruken, fabrikerna, skogarna, inom politiken, skolväsendet, vården osv osv osv osv.

Det är lika mycket kvinnornas värld som det är männens. Men nu lider ju många män av svårartad fåfänga och osunt stora egon så jag förstår att män behöver hävda att det är deras värld - precis som småpojkar behöver hävda att det är deras leksaksbil eller liknande.
Citera
2021-09-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Har inga problem med den.
Citera
2021-09-04, 15:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Har bekanta som gjort det i just Ukraina. För ca 12 år sedan. Modern fick ett barn naturligt men på grund av sjukdom behövde det förlösas redan vid ca 4 månaders ålder. Efter lång tid med kuvös och sjukhusvistelse gick det bra. För att få ett andra barn använde de just av en surrogatmamma i Ukraina. Befruktat ägg från moder och fader stoppades in i surrogatmamma. Bortsett från etiska aspekter som dyker upp så var det dyrt och mekigt. Surrogatmamman kollades på deras toppsjukhus flera gånger. Och hon skulle självklart ha betalt. Samt att det var nåt med att mamman behövde åka dit för att ta hem barnet och typ vara beredd att ljuga att förlossningen skett utomlands för att det ska räknas som svenskt.

Det funkar i verkligheten. Men det ni dillar om är gallimatias.
Det finns inga barn som överlevt efter 4 månaders graviditet utanför livmodern.
Citera
2021-09-04, 15:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove

nä "rekordet" är 21 +2

så 4månader och 3v ungefär.

men räddar dock ganska många av de som föds i v21 inuförtiden.

även om det är svårt.och varje dag ökar oddsen.
Citera
2021-09-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nä "rekordet" är 21 +2

så 4månader och 3v ungefär.

men räddar dock ganska många av de som föds i v21 inuförtiden.

även om det är svårt.och varje dag ökar oddsen.

Att rädda dem är inte samma sak som att man ger dem värdiga liv. Och nej, man räddar inte ganska många i vecka 21. Man räddar dem faktiskt inte alls, man sätter inte ens in behandling för att stoppa eventuellt förtidigt påbörjat värkarbete. Men efter vecka 22-23 ökar överlevnadschansen något, men blygsamt. Från vecka 24 ökar den mer och efter vecka 25-26 är vi uppe på rätt hög överlevnadschans.

Abort görs dock i regel innan vecka 9. Och vid vecka 9 finns det inget foster som klarar sig utanför livmodern.
Citera
2021-09-04, 17:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De ville väl bara knulla och männen ville ju som sagt inte ha barn utan också bara knulla så varför då ens meddela att man blivit på tjocken?

Typisk feministretorik. Säg inget till mannen men klaga ändå på honom för att han inte tar ansvar, jävla idiot.
Citera
2021-09-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Typisk feministretorik. Säg inget till mannen men klaga ändå på honom för att han inte tar ansvar, jävla idiot.

Kvinnor som inte planerar att göra abort meddelar nog mannen i sinom tid när det är dags för det.
Citera
2021-09-04, 17:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att rädda dem är inte samma sak som att man ger dem värdiga liv.
Det är ju din subjektiva åsikt, är den mer värdefull en talibanerns subjektiva åsikt att du inte är värdigt liv, om ja, så varför?

Citat:
Och nej, man räddar inte ganska många i vecka 21.

Det är ju relativt, man rädder väldigt många i jämförlse med de man aborter i v21

Citat:
Man räddar dem faktiskt inte alls,

Inte om man inte försöker naturligtvis.

https://www.goodmorningamerica.com/family/story/miracle-baby-born-21-weeks-heads-home-hospital-74848084

Han firade 1 år i sommar. ( juni om jag minns rätt)

Citat:
man sätter inte ens in behandling för att stoppa eventuellt förtidigt påbörjat värkarbete.

Nä, policyn är sådan, en gång i tiden så var policyn (1944 - Kastreringslagen) att bögar fick välja på kastrering eller mentalsjukhus i de fallen deras sjukdom inte botades av Neohombreol naturligtvis. (ett hormonpreparat)

Citat:
[Men efter vecka 22-23 ökar överlevnadschansen något, men blygsamt. Från vecka 24 ökar den mer och efter vecka 25-26 är vi uppe på rätt hög överlevnadschans.

Beror givetvis på vad du jämför med, en sent aborterad bebis i v21+ (eller senare för den delen)
har 0% överlevnadschans (iochmed att någon vård inte ges, "vård" policys du vet), och 1% är ∞ större än 0%.

Citat:
Abort görs dock i regel innan vecka 9. Och vid vecka 9 finns det inget foster som klarar sig utanför livmodern.

nej det stämmer, de är lika dödsdömda som de andra bebisrna som aborteras i v21, tror det var ungefär 150st 2015 som beviljades abort i v 21...+...., det är ju ingen skillnad för mig, som du vet.
Citera
2021-09-04, 17:23
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du frågar mig vad Amnesty anser om abortfrågan. Jag länkar Amnesty som källa där Amnesty själva klart och tydligt visar sitt ställningstagande i abortfrågan och du vägrar öppna länken. Bättre källa för vad Amnesty står för i abortfrågan finns väl ändå inte att hitta? Och du kallar mig obildad och outbildad hm...
Du citerade inget och vägrade göra det eftersom det var ”smidigare” och att jag skulle läsa igenom länken och ev hitta nåt som stödde ditt påstående. Om jag skulle hänvisa till det skulle du kunna säga ”det var inte rätt, sök noggrannare”. Vilket gör det helt omöjligt att kunna hitta stöd för DITT påstående.

Du ville inte heller höra när jag förklarade vad som hela den bildade/utbildade världens kunskap bygger på. Dvs den som påstår något visar citat med källan. Inte peka på en bok, en länk eller ett bibliotek och på internet.

Du vägrade komma med nåt citat från din länk. För det var ju ”smidigare att jag letade upp bevis för ditt påstående”.

Du saknar uppenbarligen utbildning för detta är det viktigaste momentet när man skriver examensuppsatser för att visa att man kan vetenskaplig metod.

Men skit i formell utbildning för ett ögonblick. Du saknar uppenbart bildning och allmänt förstånd. Annars hade du snart snappat upp detta om du läst populärvetenskapliga böcker och tidningar.

Har du inte de grundläggande diskussionsreglerna klara för skulle jag behöva stånga mitt huvud blodigt för att du ens ska förstå spelplanen.

Det går liksom inte att spela chack med nån som inte kan reglerna.
Citera
2021-09-04, 17:31
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är 16 år sen detta barn föddes. Minns inte tidpunkten egentligen. Jag drog 4 månader ur röven. Minns bars att modern blev väldigt sjuk pga att hon inte fick äta sin blodtryckssänkande medicin. Modern riskerade sitt liv så man var tvungen att förlösa henne alldeles för tidigt. Samt att föräldrarna spenderade månader på sjukhus för att vara nära sitt barn som låg i kuvös lång tid.
Citera
2021-09-04, 17:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Som sagt, var glad att inte fler socialfall föds och att de som redan är det kan fokusera på att sluta vara det istället för att gnälla.

Om de kan tänka sig att göra det utan att mörda bebisar så ska jag givetvis sluta "gnälla".

Man kunde ju tycka att de iallafall kunde tänka sig att sluta röka om de nu "gör abort för att de inte har råd".....

Kvinnor altso.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in