Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Jag har inte kollat på den. Inte för att jag principiellt ratar den. Jag kollar väldigt sällan på video-länkar som tex någon här på fb post eller ens någon youtube-kanal etc. Det är för gapigt och rörigt. Jag läser hellre. Då kan man skumma och ögna igenom texten snabbt om det är något jag känner att jag vill läsa.
Hursomhelst försöker du bara mucka gräl med "SVENSK", "OSVENSKT" och "inga svenska vill ha med er att göra". Men det var inget vidare försök, så jag lämnar det därhän.
Finns främmande element inom moderaterna också säkert fler partier. Men särskilt SD. De är de konservativa som utgör den största risken. Jag syftar naturligtvis på den ideologiska aspekten bland dessa som jag finner OSVENSKT. Som jag sa det är sånt man kan se i t ex Venezuela . Där alla meteorologer står i kortkott. OSVENSKT var ordet.
Vi lever i en allt mer globaliserad värld där de nationalistiska krafter som finns lätt kan falla i konservativa fallgropar och utnyttjas som en kontrollerad opposition av främmande makter. Det vore olyckligt om den som själv är patriotisk kommer på villovägar.. det är som att bryta ner moralen i landet. En attack i sig.
Främmande makter attackerar patrioter genom att lyfta fram idioter som Riks. Det är en attack mot patrioters moral , eftersom Sd blandar patriotism med främmande konservatism vilket uppfattas som förrädiskt av andra. Det är vad jag försöker säga: att det finns främmande element inom SD. Därmed uttrycket osvenskt.
Det är min uppfattning att överallt bland konservativa , myndigheter och flygvapnet så gömmer de sig folk som arbetar åt främmande makter. Ok vilka makter då? Ja.. gissa 1. De är också konservativa 2. De finns också i Europa. Det är dom jag syftar på med "främmande makter ", gubbfolk från sydlandet...