2021-08-24, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lucylawless
Enligt boende i Husum låg Malin i en vecka i en ”plåt- bod” (??) på Motorgården innan hon flyttades till fyndplatsen. Ev var OW’s bästa vän inblandad, han tog livet av sig ett år efteråt.

Ngn som kan bekräfta el hört ngt om detta?

Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Enligt boende i Husum som aldrig talat om det för Polisen isåfall, det borde de verkligen ha gjort, om någon sett hennes kropp där, allt annat är ju helt idiotiskt. Det är nog väldigt svårt att bekräfta den saken när ingen gjort detta. Jag har läst hela tråden, hela förundersökningen, och allt annat jag kan hitta i fallet. Polisen har ingen som helst information om att kroppen ska ha legat där, så pass mycket kan jag säga.

Eftersom förundersökningen är öppen så tycker jag du kan tala om för de som personligen vet att hennes kropp legat där, ska tala om det för Polisen omedelbums i så fall. Så tillvida att någon faktiskt sett den, och det inte bara är ryktesspridning på byn.

Vad gäller han som tog livet sig hade helt andra anledningar till att göra det vilket avhandlats i tråden. Finns ingen som helst bevisläge om att han ska ha varit inblandad i mordet.

Nu kommer eoku löpa amok, både rykten om den förbaskade Motorgården och andra inblandade. Great!

Det fanns ett liknande rykte, på sida 359 i fup avsnitt 2 i förhör med OW:s mamma 97-01-08 står det:

"AH (OW:s mamma) tror att det var onsdag, 96-11-27, som hon var på Ö-kiosken och träffade BG. Denna hade då berättat att hon hade hört att den försvunna Malin skulle ha blivit kastad i sopcontainern vid Motorgården. På andra sidan E4. BG hade tyckt det var så fruktansvärt eftersom hon hade varit dit med sopor efter festen på Motorgården 96-11-24. AH fick inte klart för sig varifrån BG hört ryktet.
AH vet att BG är engagerad i Motorgården och hade hjälpt till att ordna festen för 30-åringarna, SN och CE. CE är kusin med OW. AH upplever BG som en opålitlig person. BG är tillsammans med HG som bor i samma hus som SN, ordförande för motorklubben."
Citera
2021-08-24, 02:08
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag förklarar att anledningen till att Malin är död, kan vara delvis att hon var rädd för att kränka människor, i det här fallet sin förföljare. Och om Malin hade sprungit och skrikit efter hjälp, för att hon blev rädd för sin förföljare. Då kanske de som hon sökte hjälp hos hade blivit irriterade eller tom arga på henne och kallat henne paranoid mm, för att hon misstänkte honom och i princip anklagade honom för att vilja våldföra sig på henne, när han kanske bara råkade gå på samma väg som hon. För människors "heder" är viktigare än människors säkerhet, enligt många människor i Sverige och antagligen också i Husum på den tiden.
Och jag förklarar också att vissa i den här tråden tänker på liknande sätt, när de tycker att jag ska sluta kränka människor genom att skriva inlägg där jag misstänker dem för att ha varit inblandade i Malins död.

Dina spekulationer i vad ML gjorde och inte gjorde är, som vanligt, ogrundade och rena gissningar från din fantasi. Men låt oss gissa då. Jag tror nog inte att hon under större delen av den där promenaden på Bruksvägen hade en blekaste aning om att den andra personen som gick där på fullaste allvar tänkte sexualmörda henne.

Jag är på min vakt varje gång jag möter en man på vägen ensam ute, men jag kommer ju inte börja stoppa bilar, plinga på hos folk och skrika för att någon samexisterar på samma väg som jag, går bakom mig, tilltalar mig eller liknande. För jag är inte kliniskt galen liksom. Det är inte för att jag är "rädd att kränka någon" eller dylikt. Det är jag, likt alla andra, då rakt inte när det gäller min säkerhet. Skulle jag befinna mig under hot med vapen däremot skulle jag nog göra mitt yttersta för att inte riskera något i onödan just för att få behålla mitt liv. I vissa situationer kanske man bara kan hoppas på att "bara" bli våldtagen och få leva. Vi vet inte hur det skedde eller vilken typ av hot hon befann sig under eller när hon blev/kände sig hotad.

Det är nog inte som att hon låtit honom göra som han vill och hon varit supertrevlig för att inte "kränka" honom, när hon insåg att det förelåg en fara för hennes liv. Blir man väl hotad med kniv tex till att följa med i tystnad så kanske man gör det, och det är ju inte direkt för att man försöker vara väluppfostrad och inte kränka personen, utan självbevarelsedrift. Ibland undrar jag om du överhuvudtaget vistats utanför ditt eget hem när det gäller din verklighetsuppfattning. Sen kan hon visst ha skrikit när hon blev hotad eller attackerad. Kanske är därför han tejpat för munnen på henne. Men nu vet vi varken ut eller in om hur det här gick till. Du gissar att hon kanske levt idag om hon inte varit rädd för att kränka folk. Noterat.

Att du måste få vara respektlös och kränka folk för att det kan minsann vara livsfarligt att låta bli, får stå för dig det. Men inte tror jag det blir någon fara för ditt liv om du slutar sitta här och snacka ren skit om saker du inte har en aning om utan att ta någon hänsyn till andra människor, det tror jag verkligen inte. Det enda du överhuvudtaget åstadkommer i denna tråd är just att strö salt i såren på folk och göra folk förbannade eller förvirrade över vad fan du pratar om egentligen. Du slutar verkligen aldrig heller, det bekommer dig inte alls. Du bidrar absolut ingenting till den "sanning" du hävdar att du vill komma fram till. Det har vi däremot Kalla fall-gruppen i Skellefteå som gör och de är riktigt grymma faktiskt.

Noterar att du gissar att såhär kan det ha gått till, hur hon borde ha agerat i såväl buss som på vägen etc, att hon borde ha lärt sig i skolan att göra bort sig inte gör något, vilket ansvar busschaufförer bör ha enligt dig, osv.

Men nu sitter vi ju här och det värsta har skett och det enda vi har kvar nu är att se till att den ansvarige ska få sitt straff. Men det är det andra som har ansvar över, tack gode gud.

Sanningen är att hon hade levt idag om inte gärningsmannen varit en sjuk jävla idiot. Sen kan man sitta och tänka om hon inte gjort si, om hon inte gjort så, om busschaufförern hade haft bättre koll, osv. Tillfälligheter som placerar henne där vid den tidpunkten är såhär i efterhand mycket olyckligt, men det finns bara 1 person som bär skuld och ansvar för att ML inte lever idag.

Skulle välkomna dig tillbaka till tråden om det inte vore så att jag blev så jävla besviken av att se dig här igen.
Citera
2021-08-24, 02:57
Medlem
KnasTramss avatar
@eoku

Nu får du fan ge dig. Kom med något väsentligt istället för att tjata om att man inte får kränka folk. Den här offerkoftan klär dig inte.

Efter att ha roat dina ogrundade påståenden samt de vansinniga konspirationsteorier som du torgfört under en månads tid bad jag dig att inte misstänkliggöra Malins vän baserat på grundlösa spekulationer. En vän som tänker på Malin varje dag och som fortfarande klandrar sig själv för vad som hände, trots att hon är fullständigt oskyldig i det här sammanhanget.

Att tolka det som att jag inte tycker att man ska få söka sanningen då det riskerar att kränka folk är en helt vansinnig tolkning av det jag skrev. Din tolkning antyder en bristande begåvning, en undermålig läsförståelse eller att du av någon anledning argumenterar mot bättre vetande.

Har du inte någon ny teori som du kan börja jobba på istället för att klaga på att somliga inte gillar att du kränker folk? Kanske några invandrare i Idbyn som du kan kartlägga eller en ny konspiration som involverar samtliga av våra rättsvårdande myndigheter?
Citera
2021-08-24, 03:14
Bannlyst
Citat:
Dina spekulationer i vad ML gjorde och inte gjorde är, som vanligt, ogrundade och rena gissningar från din fantasi. Men låt oss gissa då. Jag tror nog inte att hon under större delen av den där promenaden på Bruksvägen hade en blekaste aning om att den andra personen som gick där på fullaste allvar tänkte sexualmörda henne.

Jag är på min vakt varje gång jag möter en man på vägen ensam ute, men jag kommer ju inte börja stoppa bilar, plinga på hos folk och skrika för att någon samexisterar på samma väg som jag, går bakom mig, tilltalar mig eller liknande. För jag är inte kliniskt galen liksom. Det är inte för att jag är "rädd att kränka någon" eller dylikt. Det är jag, likt alla andra, då rakt inte när det gäller min säkerhet. Skulle jag befinna mig under hot med vapen däremot skulle jag nog göra mitt yttersta för att inte riskera något i onödan just för att få behålla mitt liv. I vissa situationer kanske man bara kan hoppas på att "bara" bli våldtagen och få leva. Vi vet inte hur det skedde eller vilken typ av hot hon befann sig under eller när hon blev/kände sig hotad.

Det är nog inte som att hon låtit honom göra som han vill och hon varit supertrevlig för att inte "kränka" honom, när hon insåg att det förelåg en fara för hennes liv. Blir man väl hotad med kniv tex till att följa med i tystnad så kanske man gör det, och det är ju inte direkt för att man försöker vara väluppfostrad och inte kränka personen, utan självbevarelsedrift. Ibland undrar jag om du överhuvudtaget vistats utanför ditt eget hem när det gäller din verklighetsuppfattning. Sen kan hon visst ha skrikit när hon blev hotad eller attackerad. Kanske är därför han tejpat för munnen på henne. Men nu vet vi varken ut eller in om hur det här gick till. Du gissar att hon kanske levt idag om hon inte varit rädd för att kränka folk. Noterat.

Att du måste få vara respektlös och kränka folk för att det kan minsann vara livsfarligt att låta bli, får stå för dig det. Men inte tror jag det blir någon fara för ditt liv om du slutar sitta här och snacka ren skit om saker du inte har en aning om utan att ta någon hänsyn till andra människor, det tror jag verkligen inte. Det enda du överhuvudtaget åstadkommer i denna tråd är just att strö salt i såren på folk och göra folk förbannade eller förvirrade över vad fan du pratar om egentligen. Du slutar verkligen aldrig heller, det bekommer dig inte alls. Du bidrar absolut ingenting till den "sanning" du hävdar att du vill komma fram till. Det har vi däremot Kalla fall-gruppen i Skellefteå som gör och de är riktigt grymma faktiskt.

Noterar att du gissar att såhär kan det ha gått till, hur hon borde ha agerat i såväl buss som på vägen etc, att hon borde ha lärt sig i skolan att göra bort sig inte gör något, vilket ansvar busschaufförer bör ha enligt dig, osv.

Men nu sitter vi ju här och det värsta har skett och det enda vi har kvar nu är att se till att den ansvarige ska få sitt straff. Men det är det andra som har ansvar över, tack gode gud.

Sanningen är att hon hade levt idag om inte gärningsmannen varit en sjuk jävla idiot. Sen kan man sitta och tänka om hon inte gjort si, om hon inte gjort så, om busschaufförern hade haft bättre koll, osv. Tillfälligheter som placerar henne där vid den tidpunkten är såhär i efterhand mycket olyckligt, men det finns bara 1 person som bär skuld och ansvar för att ML inte lever idag.

Skulle välkomna dig tillbaka till tråden om det inte vore så att jag blev så jävla besviken av att se dig här igen.

Om Malin istället för att bli mördad hade gått vilse i skogen vid E4, och frusit ihjäl eller ramlat i älven och drunknat. Då hade människor velat ha någon syndabock att lägga skulden på, och den syndabocken hade antagligen blivit bussbolaget och busschauffören, trots att de inte direkt fick henne att gå vilse och frysa ihjäl eller ramla i älven. Och därför tycker jag att de ska ha en del av skulden även nu när det var en annan människa som direkt orsakade hennes död. De borde ha tagit ansvar för att hon kom fram till rätt hållplats, anser jag.

Och du har i och med ditt inlägg hjälpt förövare ytterligare, genom att påpeka att man kan bli betraktad som "kliniskt galen" om man blir rädd för någon och därför skriker eller springer efter hjälp. Och jag antar att du tycker att man gör bäst i att vänta med att skrika eller springa efter hjälp, tills man är helt säker på att den som "samexisterar" med en på en väg, är ute efter att våldföra sig på en. Problemet med det är att det då kan vara för sent.
Så det är bättre tycker jag att människor visar förståelse för att andra människor värnar om sin egen säkerhet, och inte kallar dem paranoida eller galna eller hemska människor som misstänker och mer eller mindre anklagar andra människor för att vara ute efter att skada dem.

Och du kanske utgår ifrån statistik, som säger hur liten sannolikheten är att man blir mördad, när du pratar om vilket hot Malin befann sig under.
Men sannolikheten att man blir mördad ökar betydligt när man är på en plats som den som Malin var på när hon försvann, alltså ute på en ganska folktom plats, och på en lördagseftermiddag när många är lediga och därför har tid och lust att leta efter lämpliga offer. Och om man är på en sådan plats vid en sådan tid, då är man i riskgruppen för att bli mördad. Och hon var redan i riskgruppen pga att hon var kvinna, kort, fysiskt svag och hade glasögon. Allt sådant är tecken på svagheter, som gärningsmän letar efter hos sina offer, för att få mindre motstånd. Och gärningsmän kör antagligen runt ganska ofta och letar efter lämpliga offer, men de hittar sällan några, bla eftersom många människor tänker på sin säkerhet och eftersom annat kommer mellan, tex att någon bil kör förbi och de blir nervösa och lusten avtar.
Så att tänka att sannolikheten är liten att man blir mördad, det är fel och farligt om man är som Malin var och i en sådan situation som hon var i då när hon försvann.
Senast redigerad av eoku 2021-08-24 kl. 03:22.
Citera
2021-08-24, 08:34
Medlem
Citat:

Det var mig Eoku började ”citera” för jag skrev om hur jag själv som yngre stod ut med obehagliga killar för att typ vara snäll. Men verkar som att Eoku missförstod mig å det grövsta.

När det kommer till Olof så var det nog bara en tidsfråga innan han skulle ha försökt leva ut sina sjuka fantasier, hade han inte stött på Malin så hade med största säkerhet en annan kvinna blivit offer. Som du skriver ligger all skuld på honom. Det är dock så jäkla svårt att inte fundera i banorna ”om hon bara inte…”, trots att det egentligen gör allt så mycket värre. För sanningen är ju som sagt att om Olof inte varit en sjuk jävel så hade Malin varit i livet idag.
Citera
2021-08-24, 08:43
Avslutad
Citat:
Om Malin istället för att bli mördad hade gått vilse i skogen vid E4, och frusit ihjäl eller ramlat i älven och drunknat. Då hade människor velat ha någon syndabock att lägga skulden på, och den syndabocken hade antagligen blivit bussbolaget och busschauffören, trots att de inte direkt fick henne att gå vilse och frysa ihjäl eller ramla i älven. Och därför tycker jag att de ska ha en del av skulden även nu när det var en annan människa som direkt orsakade hennes död. De borde ha tagit ansvar för att hon kom fram till rätt hållplats, anser jag.

Och du har i och med ditt inlägg hjälpt förövare ytterligare, genom att påpeka att man kan bli betraktad som "kliniskt galen" om man blir rädd för någon och därför skriker eller springer efter hjälp. Och jag antar att du tycker att man gör bäst i att vänta med att skrika eller springa efter hjälp, tills man är helt säker på att den som "samexisterar" med en på en väg, är ute efter att våldföra sig på en. Problemet med det är att det då kan vara för sent.
Så det är bättre tycker jag att människor visar förståelse för att andra människor värnar om sin egen säkerhet, och inte kallar dem paranoida eller galna eller hemska människor som misstänker och mer eller mindre anklagar andra människor för att vara ute efter att skada dem.

Och du kanske utgår ifrån statistik, som säger hur liten sannolikheten är att man blir mördad, när du pratar om vilket hot Malin befann sig under.
Men sannolikheten att man blir mördad ökar betydligt när man är på en plats som den som Malin var på när hon försvann, alltså ute på en ganska folktom plats, och på en lördagseftermiddag när många är lediga och därför har tid och lust att leta efter lämpliga offer. Och om man är på en sådan plats vid en sådan tid, då är man i riskgruppen för att bli mördad. Och hon var redan i riskgruppen pga att hon var kvinna, kort, fysiskt svag och hade glasögon. Allt sådant är tecken på svagheter, som gärningsmän letar efter hos sina offer, för att få mindre motstånd. Och gärningsmän kör antagligen runt ganska ofta och letar efter lämpliga offer, men de hittar sällan några, bla eftersom många människor tänker på sin säkerhet och eftersom annat kommer mellan, tex att någon bil kör förbi och de blir nervösa och lusten avtar.
Så att tänka att sannolikheten är liten att man blir mördad, det är fel och farligt om man är som Malin var och i en sådan situation som hon var i då när hon försvann.
Vad fan menar du? Att Malin valde att bli mördad?
Citera
2021-08-24, 09:58
Medlem
Citat:
Vissa i tråden tycker att jag kränker människor och är hänsynslös med mina inlägg, där jag misstänker olika personer för inblandning i Malins död.

Jag skulle nog våga påstå att de flesta känner så....

Citat:

Och du har i och med ditt inlägg hjälpt förövare ytterligare, genom att påpeka att man kan bli betraktad som "kliniskt galen" om man blir rädd för någon och därför skriker eller springer efter hjälp.
...

Men sannolikheten att man blir mördad ökar betydligt när man är på en plats som den som Malin var på när hon försvann, alltså ute på en ganska folktom plats, och på en lördagseftermiddag när många är lediga och därför har tid och lust att leta efter lämpliga offer. Och om man är på en sådan plats vid en sådan tid, då är man i riskgruppen för att bli mördad. Och hon var redan i riskgruppen pga att hon var kvinna, kort, fysiskt svag och hade glasögon. Allt sådant är tecken på svagheter, som gärningsmän letar efter hos sina offer, för att få mindre motstånd.

För det första skulle inte heller jag börja skrika om någon följer efter mig på en väg. Inte för att jag inte skulle känna obehag eller vara rädd, utan av den enkla anledningen att jag inte vill framstå som en inbillningssjuk idiot. Idag när åren gått och jag räknas som medelålders skulle jag ha mindre problem att ställa till en scen när jag märker att något är fel men när jag var runt 16 skulle jag verkligen inte gjort det.

För det andra så säger du alltså att jag som kort kvinna med glasögon (som då kan uppfattas svag?) ska passa mig speciellt på lördagseftermiddagar eftersom jag är i riskgrupp för att bli mördad? Det kanske ökar ytterligare eftersom jag inte bor så många mil från just Husum? Jag tänker att det är bra om jag är förberedd om jag skulle få för mig att ta en långpromenad en lördagseftermiddag....
Citera
2021-08-24, 14:00
Medlem
Citat:
Vissa i tråden tycker att jag kränker människor och är hänsynslös med mina inlägg, där jag misstänker olika personer för inblandning i Malins död. Men om Malin inte hade brytt sig om att hon "sårade" eller kränkte den som följde efter henne, och om hon istället hade sprungit till närmaste hus eller stoppat en bil som kom på vägen där hon gick, och om hon skrikit på hjälp, då hade hon kanske levt idag. Men hon hade kanske lärt sig att inte kränka eller vanhedra människor, alltså sin förföljare, på det sättet.

Jag skulle tippa på att alla i tråden tycker det! Du har kränkt detta brottsoffer gång på gång och visat 0 respekt för henne! Anledningen till att hon är död är endast pga av en mkt störd individ vid namn OW som tvingade in henne i skogen där han förgrep sig på henne för att slutligen döda henne. Dina ursäkter är som vanligt vedervärdiga.

Och att hon inte frågade någon på bussen ordentligt, speciellt var Konsum låg, det kan ha berott på att hon var rädd för att göra bort sig. Hennes mamma sa ju på sida 18 (eller 30) i fup avsnitt 1 att hon var mycket rädd för att göra bort sig. Och var hade hon i så fall fått det ifrån att man riskerar att göra bort sig om man frågar efter vilken hållplats man ska av på?
Kanske från alla de idioter som blir jätteglada och skrattar av att få veta om andra människors fel och brister, för de känner sig som så mycket bättre människor själva då.
Men hon borde ha lärt sig, tex i skolan, att man inte ska bry sig om sådana idioter, eftersom det är inget fel i att fråga efter vägen eller vilken hållplats man ska gå av på.

Så den hänsyn som ni tycker att jag ska ta, den kan vara väldigt farlig för människors säkerhet. Och det är därför bättre att människor vänjer sig vid att bli kränkta, och visar förståelse för att man ibland måste kränka eller "såra" människor. Och att misstänka någon för ett brott, det är ju inte heller samma sak som att slå fast att någon har begått ett brott.

Du har uppenbarligen inte lärt dig att man INTE ska kränka andra människor, i detta fallet ML.

Och jag tycker också att busschauffören och bussbolaget har en stor skuld i att hon gick av på fel hållplats. Hon betalade för resan och hon var dessutom under 18 år, så varför kunde inte busschauffören försäkra sig om att hon gick av på rätt hållplats, innan hon blev avsläppt?
Det finns ju även andra faror än sexualmördare, tex rovdjur, risk att gå vilse i skogen och frysa ihjäl mm. Och när man kör människor i en buss så tycker jag man har ansvar att de kommer till rätt hållplats, speciellt när det gäller barn.

Och om bara framdörrarna i bussen hade varit öppna, så att hon var tvungen att gå av där fram och säga till chauffören var hon skulle nånstans, innan hon blev avsläppt. Då hade hon antagligen sagt "jag ska till Konsum i Husum", och chauffören hade då sagt åt henne att gå och sätta sig igen, och sen sagt till henne när bussen var framme vid rätt hållplats. Och då hade chauffören också kunnat märka om hon var desorienterad eller förvirrad, och han hade då kunnat tillkalla ambulans vid behov.

Busschauffören hade inte ansvaret över att ML blev sexualmördad av OW, det hade endast OW själv.

Citat:
Ursprungligen postat av mi6htymik3
Jag tycker det känns lite konstigt att ingen såg dom vid E4. Han måste ju definitivt ha hållt en kniv mot henne där för att få med henne in på skogsvägen. Det är ju alltid ordentligt trafikerat där speciellt vid den tiden och ser man någon gå vid vägen så lär man ju verkligen haja till. Känslan jag får är ju att hon har förts dit med bil vid ett senare tillfälle.

Känns också väldigt långt tycker jag. Mycket kring det här känns knepigt och oddsen att OW klämmer ur sig sanningen känns tyvärr långsökt. Är rädd att man kommer att känna ett stort tomrum även om han blir fälld. Många frågor som aldrig kommer att besvaras. Man får väl hoppas att han vill lätta på samvetet (om han har något) efter så många år. Han gillar ju uppmärksamhet om inte annat.

Det kan ju vara så att han hotade henne med ord eller att han snabbt visade kniven och hon då följde med av rädsla.

Citat:

Om hon hade ramlat och frusit ihjäl i en å hade det fortfarande inte varit busschaufförens fel.

Så att tänka att sannolikheten är liten att man blir mördad, det är fel och farligt om man är som Malin var och i en sådan situation som hon var i då när hon försvann
.

Sannolikheten för att man ska bli mördad just där i Husum skulle jag vilja påstå är extremt låg, speciellt en lördageftermiddag då fler är ute. Och vad menar du med ” att man har tid och lust att åka runt och leta offer”? Påstår du att det är vanligt? Och framför allt varför skulle glasögonen bidra till att hon skulle bli mer utsatt?

Nu är det ju klarlagt att OW setts gå på motsatt sida vägen efter henne, dvs han har gått och INTE kört bil. Hans sperma har också hittats på hennes byxor så det är ju också bevisat att han har attackerat henne.
Vi vet att du vill skydda OW, vi vet bara inte varför…
Senast redigerad av Mali09 2021-08-24 kl. 14:08.
Citera
2021-08-24, 15:03
Medlem
Vad har hänt i fallet sedan blodprovet matchade dna på offret?
Senast redigerad av Gageego 2021-08-24 kl. 15:36. Anledning: Ingen ny info
Citera
2021-08-24, 17:38
Medlem
Mims80s avatar
Citat:

En väldig tur är att alla busschaufförer i detta land fortfarande utövar sitt jobb då väldigt många skulle vara skyldiga till medhjälp för våldtäkter, misshandel och mord enligt ditt resonemang.

Dags att lägga ner nu en gång för alla, har läst ditt svammel i tråden länge nu!
Du måste ju uppriktigt sagt tro att Ankeborg finns på riktigt med.
Citera
2021-08-24, 19:02
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:

Ja, jo, har som sagt noterat din åsikt om busschaufförers ansvar.

Jag säger att jag inte börjar skrika, stanna bilar eller plinga på hos folk för att det GÅR en person på samma väg som mig. Självklart agerar man inte som om att man är hotad förrän man upplever ett hot. Herregud. Förtjänar jag att dö då? Har jag mig själv att skylla då?

Jag kan vika av och ta omvägar, jag kan korsa gatan, ringa upp någon, bara för att känna mig mer säker, men inte fan för jag fullständigt liv för att någon går på samma väg som jag, nej. Detta är hur den stora massan beter sig. Du kan tycka vad du vill om det. Känner man att man upplever ett hot från någon får man agera utifrån det hur mycket man vill.

"Hjälper förövare", försök inte ens lägga sådan jävla skit på mig. Patetiskt.

För inte allt för längesedan vek jag av och tog en genväg när jag mötte en man, som då i sin tur själv vek av mot mig trots att han då skulle ha nått ett stängsel och inget annat. Det vet jag inte om det var farligt, men jag satte av, jag tog upp telefonen, ringde min sambo, och sprang allt jag kunde hem. Som liten tjej, eller tjej överhuvudtaget, behövde jag tyvärr utgå från att det var livsfarligt. Jag agerar däremot inte på det viset för att någon går på samma gata som jag, även om jag känner mig fysiskt underlägsen personen som råkar gå där.

Som du kanske ser så gör inte andra det heller när du möter dem, du ser nog att tjejer inte springer runt och skriker, stoppar bilar eller beter sig som att någon håller på att mörda eller våldta dem för att de går på samma gata. Jag vet att jag är kort, liten och åtminstone ser svag ut, jag är kvinna, jag är på min vakt, likt de flesta andra kvinnor. Det är däremot inte våra egna fel när vi våldtas och mördas. Det är förövarnas fel. Det är inte våra fel för att vi inte behandlar alla män som våra potentiella mördare så fort de är i närheten av oss när vi är ute, även fast vi ofta har just den tanken i bakhuvudet vare sig vi vill eller inte. Det är inte MLs fel att hon är död heller för att hon som 16 år inte förstod eller betedde sig på det viset du tänker hade varit absolut bäst i den situationen. Det hade uppenbarligen varit bättre för henne att bete sig så fort som möjligt som att personen som gick där var rent livsfarlig och söka hjälp från förbipasserande, ja. Det är mördarens fel att hon är död. Inte hennes, inte busschaufförens.

Sedan är jag oerhört kapabel att fråga efter vägar, orädd, oblyg, och bryr mig inte det minsta om jag skulle "kränka" någon om jag är utsatt, det har jag facit på. Men du kan tro att jag kan hotas till tystnad och lydnad med en kniv. När jag var 16 däremot hade jag inte samma inställning till livet som nu, inte lika utåt, väldigt osäker, ingen livserfarenhet, och betydligt mindre konsekvenstänk så som tonåringar har. Hade någon tagit livet av mig, då eller nu, så är det förövarens ansvar likt förbannat.

Jag utgår inte från någon som helst statistik när jag talar om detta, ej heller talar jag om någon sannolikhet, överhuvudtaget.

Det är många omständigheter som i efterhand visat sig varit jävligt olyckliga vid många mord, så även detta. Det hon gjort är att hon klivit av på en busshållplats och gått på en väg. Det ska man kunna göra utan att bli utsatt för ett sexualsadistiskt mord. Att man vid enstaka tillfällen faktiskt inte kan det är förövares fel. Ingen annans.

Mysigt att du har återvänt till tråden för att gnälla på hur ML betedde sig, hennes personlighet och hur hon borde ha tänkt. Men absolut inte om hur fan förövaren har betett sig. Victim blaming när den är som värst.
Citera
2021-08-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ja, jo, har som sagt noterat din åsikt om busschaufförers ansvar.

Jag säger att jag inte börjar skrika, stanna bilar eller plinga på hos folk för att det GÅR en person på samma väg som mig. Självklart agerar man inte som om att man är hotad förrän man upplever ett hot. Herregud. Förtjänar jag att dö då? Har jag mig själv att skylla då?

Jag kan vika av och ta omvägar, jag kan korsa gatan, ringa upp någon, bara för att känna mig mer säker, men inte fan för jag fullständigt liv för att någon går på samma väg som jag, nej. Detta är hur den stora massan beter sig. Du kan tycka vad du vill om det. Känner man att man upplever ett hot från någon får man agera utifrån det hur mycket man vill.

"Hjälper förövare", försök inte ens lägga sådan jävla skit på mig. Patetiskt.

För inte allt för längesedan vek jag av och tog en genväg när jag mötte en man, som då i sin tur själv vek av mot mig trots att han då skulle ha nått ett stängsel och inget annat. Det vet jag inte om det var farligt, men jag satte av, jag tog upp telefonen, ringde min sambo, och sprang allt jag kunde hem. Som liten tjej, eller tjej överhuvudtaget, behövde jag tyvärr utgå från att det var livsfarligt. Jag agerar däremot inte på det viset för att någon går på samma gata som jag, även om jag känner mig fysiskt underlägsen personen som råkar gå där.

Som du kanske ser så gör inte andra det heller när du möter dem, du ser nog att tjejer inte springer runt och skriker, stoppar bilar eller beter sig som att någon håller på att mörda eller våldta dem för att de går på samma gata. Jag vet att jag är kort, liten och åtminstone ser svag ut, jag är kvinna, jag är på min vakt, likt de flesta andra kvinnor. Det är däremot inte våra egna fel när vi våldtas och mördas. Det är förövarnas fel. Det är inte våra fel för att vi inte behandlar alla män som våra potentiella mördare så fort de är i närheten av oss när vi är ute, även fast vi ofta har just den tanken i bakhuvudet vare sig vi vill eller inte. Det är inte MLs fel att hon är död heller för att hon som 16 år inte förstod eller betedde sig på det viset du tänker hade varit absolut bäst i den situationen. Det hade uppenbarligen varit bättre för henne att bete sig så fort som möjligt som att personen som gick där var rent livsfarlig och söka hjälp från förbipasserande, ja. Det är mördarens fel att hon är död. Inte hennes, inte busschaufförens.

Sedan är jag oerhört kapabel att fråga efter vägar, orädd, oblyg, och bryr mig inte det minsta om jag skulle "kränka" någon om jag är utsatt, det har jag facit på. Men du kan tro att jag kan hotas till tystnad och lydnad med en kniv. När jag var 16 däremot hade jag inte samma inställning till livet som nu, inte lika utåt, väldigt osäker, ingen livserfarenhet, och betydligt mindre konsekvenstänk så som tonåringar har. Hade någon tagit livet av mig, då eller nu, så är det förövarens ansvar likt förbannat.

Jag utgår inte från någon som helst statistik när jag talar om detta, ej heller talar jag om någon sannolikhet, överhuvudtaget.

Det är många omständigheter som i efterhand visat sig varit jävligt olyckliga vid många mord, så även detta. Det hon gjort är att hon klivit av på en busshållplats och gått på en väg. Det ska man kunna göra utan att bli utsatt för ett sexualsadistiskt mord. Att man vid enstaka tillfällen faktiskt inte kan det är förövares fel. Ingen annans.

Mysigt att du har återvänt till tråden för att gnälla på hur ML betedde sig, hennes personlighet och hur hon borde ha tänkt. Men absolut inte om hur fan förövaren har betett sig. Victim blaming när den är som värst.

Väl talat! Undra om OW tänkte samma om ML som Eoku? Här kommer en ung, tafatt och kort tjej med glasögon, hon blir lätt att anfalla… Någon som har koll på vad som blev av med hennes glasögon? Fanns de kvar och var de oskadda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in