2021-08-24, 16:20
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ska försöka hitta hotet som jag talade om.

Har för mig det var från sommaren 2017 (??) och liknande "tänker igen att det bästa vore om du dog inatt".....

Eller var det ett annat tillfälle?
Nåväl.

17/8 2017 S till L: -Tänker igen nu att det bästa vore om du dog i natt.
Citera
2021-08-24, 16:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det spelar ingen som helst roll vad sillen eller andra berättar för polisen, En advokat trasar sönder dessa anklagelser på en minut med ordet Hörsägen, Till och med HD kan idag erkänna både skyddande av brottsling och undanröjande av bevis, Det erkännandet är inte värt papperet det skrivs på utan teknisk bevisning som backar upp erkännandet. HD är fri från alla misstankar, finns ingen pågående utredning mot henne och kommer inte heller att startas någon, Är fritt för alla i tråden att skriva till Åsa Hiding om ni vill ha det svart på vitt.
Istället för att läsa in dig på det här fallet verkar du ha tittat för mycket på amerikanska filmer.
Där avvisar de vittnesmål som är hörsägen.
Detsamma gäller inte i Sverige.

Däremot håller jag med dig om att HD med största sannolikhet kommer att förbli fri.
Hon är troligen inte oskyldig, men finns det inga bevis så finns det inga bevis.
Då kan inte åklagaren göra något annat än att lägga ner förundersökningen, oavsett hur starka misstankar som kvarstår.
Sedan SD begick självmord är det naturligtvis helt kört med att få någon klarhet i vad som verkligen hände.

HD kan fortsätta med att känna sig nöjd och glad efter att de två som sårat henne mest är eliminerade och borta ur hennes liv (utan hennes hjälp eller troligen med hennes hjälp).
Hennes föräldrar ställer upp för barnen och själv kan hon fortsätta att geocacha med ett lyckligt leende på läpparna.
Citera
2021-08-24, 16:27
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Han hade nog klurat en hel del, tror jag.

Spelar ingen roll att S och L ibland återgick till "mys".
Myset förändrades.
Det låg ett ständigt mörker över dem under lång tid tillbaka.
Och hoten blev tätare.
Från båda håll då men varav den ena av brottslig karaktär.

Och han klarade inte av att lösa "situationen", utan att riskera H.

Så in i helvetes onödigt.
Citera
2021-08-24, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det finns en sak som säger stark emot att SD är gärningsmannen.
LW dog av hjärnblödning. Enligt uttalandet hon dog ungefär en timme efter attacken.
Hon kunde klarat sig om någon hittade henne strax efter attacken.
Om hon hade tur och fick snabb läkarvård då skulle hon varit vid liv.
Om vi antar att SD är den riktiga GM som HR har kommit fram till då skulle han säkerställt att LW är död innan han lämnar brottsplatsen.
Han skulle aldrig lämnat henne vid liv och riskerat att hon vaknar till och pekar ut honom.
Det vill säga SD skulle bara nöjt sig med en fullbordat mord.
Så har fallet inte varit vilket tyder strakt på att GM hade inte avsikt att mörda henne.
Avsikten kunde varit att slå henne medvetslös. Det låter rimligt med tanke på att LW var en vältränad och stark kvinna som kunde gjort stor motstånd och motattack.
GM hade med stor sannolikhet avsikt att eliminera hennes motstånd tillfälligt och ingen avsikt att mörda henne på en gång.
Det gick helt enkelt lite för långt.

Lena hade flera olika skador på skallen, vilka några var direkta skador på hjärnan och med åtföljande blödningar. Hjärnan svullnar av detta, så dösorsaken blir en kombination av de direkta skadorna och följdverkningar av dessa:

"sen dödsorsak .. undersökningsfynden talar starkt för att
dödsorsaken varit omfattande intrakraniella skadorna i kombination med skada på mellersta
hjärnhinneartär och åtföljande blödningar .. och dödssätt så har Alexandra skrivit att
undersökningsfynden visar att dödsfallet har varit till följd av annan persons handaverkan.
"

I förhör vittnar rättsläkaren på frågan:

"Kan man säga hur lång tid hon levde efter att hon hade tillfogats skadorna?"

Rättsläkaren:
"Det är svårt att säga med tanken på skadebilden eh hon hade, men inte mer än nån enstaka timme."

Så det är inte sagt att Lena levde en timme efter våldet, utan att hon levde inte mer än någon enstaka timme.

Rättsläkaren pratar också om att förruttnelseprocessen har gjort att det har varit svårt att avgöra hur länge Lena kan ha varit medveten, men menar att de skador Lena hade kan ha lett till betydanade medvetandepåverkan och att hon blivit medvetslös.

Jag får lyssna på förhöret på nytt för att kunna säga säkert, men som jag uppfattade henne(minns) har hon alltså inte sagt att Lena levde en timme efter dådet, utan att hon kan ha levt högst någon timme efter skadorna tillfogats. Det betyder om hjag förstår det rätt, att Lena kan ha dött precis då det hände.
Citera
2021-08-24, 17:03
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Jag har ingen susceptibilitet för dina infantila bålgetingsattacker i L*na Wesstr*m-tråden mot mig.

■ Jag riktar ingen tillvitelse mot Yodinnan
[ HD ], däremot sagt, så vet jag, vilket du inte gör, att hon var sin Yodánske Riddare SD behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet.

■ Vad du tror enligt ovan skrivet, intresserar mig överhuvudtaget inte.

■ Du har ju tidigare framfört i ett av dina tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden, att du inte diskuterar med en narcissist och mytoman som jag @JokerMannen är enligt dig, men trots detta svarar du på mina inlägg.

■ Iteration: Vad du tror, intresserar mig inte.

■ 1: ) Jag kände L*na Wesstr*m.

■ 2: ) Jag har träffat många av L*na Wesstr*m:s närmaste och bekanta, bland andra NW som jag tidigare har skrivit om i L*na Wesstr*m-tråden. NW var vid det aktuella tillfället på en resa mot Jönköping då jag samtalade med honom, en riktigt härlig människa enligt mig.

■ 3: ) Jag har fått läst L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna samt privata dagboksanteckningar vilka hon förvarade i en A4-pärm skrivna på pappersformatet A4 samt, där varje sida har flera olika textstycken.

■ Nej, jag tror överhuvudtaget inte att Motorvägsmannen var i maskopi med Yodinnan [ HD ], inte heller vad beträffade Huvamannen.

Mvh/JM.

Nej, du kände inte LW. Lika lite som du var "Officiell Utredare av Ķàlamarksfallet" i Kaj Linna-tråden, eller innehavare av den sekretessbelagda FUP:en i Kevin-tråden. Varför du håller på och tramsar sådär kan nog bara du svara på.

Nämnda trådar hade du iaf vett att lämna, om än med svansen mellan benen, när du avslöjats som lögnare och charlatan.
Man kunde skratta åt dig, om ditt beteende inte vore så respektlöst. Det här är trådar som handlar om verkliga mord, involverande riktiga människor. Ditt självupptagna svammel är en skymf.

Apropå din insyn och nya (vällustiga) beskrivning av hur SD tillsammans med HD mördade LW - tidigare i tråden målade du upp en annan (och enligt dig initierad) bild av händelseförloppet. Där riktades först slag mot knäskålarna på LW så att hon bragtes på knä, osv. I samband med detta inlägg citerade du (ånyo initierat) 3 SMS. Vill minnas att jag slog vad om en tjuga att dessa uppgifter, vid granskning av kommande FUP, skulle visa sig vara helt uppdiktade.
Var är tjugan?

Slutligen: du "riktar ingen tillvitelse mot HD", men du påstår dig samtidigt veta att hon hjälpte till att mörda LW? 👍

Ännu mer slutligen: jo, HD vet givetvis mer om LW:s död än hon medgett. Men: är hon aktivt delaktig som anstiftare eller medhjälpare? Tja. Inga bevis pekar på det. Vi kan bedöma hennes person, förmåga att ohämmat ljuga, och hennes i övrigt - vad det verkar - totala känslokyla och se att jo, hon framstår som en person kapabel att aktivt delta i en sådan här gärning. Och motiv samt hat har hon i överflöd.
Frågan är om man någonsin kan komma längre än så. SD är död och kan inte berätta, och trots stora ansträngningar från polis/åklagare verkar utredningen ha stannat i en återvändsgränd.
Låt oss hoppas att nya uppgifter framkommer. Om det blir så kan vi i alla fall vara säkra på en sak: det kommer inte att ske tack vare dig.
Citera
2021-08-24, 17:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag får lyssna på förhöret på nytt för att kunna säga säkert, men som jag uppfattade henne(minns) har hon alltså inte sagt att Lena levde en timme efter dådet, utan att hon kan ha levt högst någon timme efter skadorna tillfogats. Det betyder om hjag förstår det rätt, att Lena kan ha dött precis då det hände.
Det är precis så som jag minns det också.
Lars48 verkar inte ha läst mycket om fallet, varken i FUP:et eller i tråden.
Citera
2021-08-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Istället för att läsa in dig på det här fallet verkar du ha tittat för mycket på amerikanska filmer.
Där avvisar de vittnesmål som är hörsägen.
Detsamma gäller inte i Sverige.

Däremot håller jag med dig om att HD med största sannolikhet kommer att förbli fri.
Hon är troligen inte oskyldig, men finns det inga bevis så finns det inga bevis.
Då kan inte åklagaren göra något annat än att lägga ner förundersökningen, oavsett hur starka misstankar som kvarstår.
Sedan SD begick självmord är det naturligtvis helt kört med att få någon klarhet i vad som verkligen hände.

HD kan fortsätta med att känna sig nöjd och glad efter att de två som sårat henne mest är eliminerade och borta ur hennes liv (utan hennes hjälp eller troligen med hennes hjälp).
Hennes föräldrar ställer upp för barnen och själv kan hon fortsätta att geocacha med ett lyckligt leende på läpparna.

Jag tar tillbaka att jag skrev hörsägen och ändrar till att ett vittnesmål saknar trovärdighet om det inte kan bevisas i rätten att det faktiskt gick till så som vittnet säger.
Citera
2021-08-24, 17:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Det visar snarare hur trött han var på hennes draman. Och att han ville ha HD och inte LW. Om hon tagit det som en varning och låtit honom vara ifred så hade hon inte blivit mördad av honom. Hon fick många hot/varningar. Det kom inte som en blixt från klar himmel. Men hon kunde inte ta ett "nej". Hon ville ha honom och då struntade hon fullständigt i vad han ville. En varning till alla älskarinnor som försöker tvinga mannen till att välja dem framför frun.
Citera
2021-08-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Ni ger säkert HD,JG och SOA ett gott skratt i alla fall."

Likt du ger mig med din frenesi att bedyra HDs oskuld?

Jag har absolut ingen anledning att bedyra HDs oskuld. Men man måste vara så pass vaken att man ser vad som är fakta i detta fall. Fakta är att det finns inte ett enda bevis på att HD skulle vara inblandad i detta mord. Men däremot kan man önska och hoppas att om HD är inblandad så kommer hon att få sitt straff tillslut. Men att önska och hoppas kommer man inte särskilt långt med hos varken polis, åklagare eller domstol. Att HD,JG,SOA har fått sej ett gott skratt är enbart en gissning från min sida, men å andra sidan vad skulle dom annars göra?. Den enda människan som skulle ha kunnat gräva en grop för dessa tre är död och hans aska är spridd för vinden ute på någon sjö. Så jag tror nog att HD,JG,SOA sitter säker i båten. Men jag kan ha fel.
Citera
2021-08-24, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Om du har följt tråden så har du säkert läst att Notknapparen la ut en intervju med Åsa Hiding där hon klart och tydligt deklarerar att HD är helt avförd från utredningen. HD fick ett skadestånd för tiden hon satt häktad och ingen får ut ett skadestånd om dom inte blir avförd ur utredningen, Så nej HD är fri som fågeln vare sej du gillar det eller inte, Men dom kan alltid prova att häkta henne igen så hon får lyfta ett till skadestånd. Självklart har Hiding andra fall som ska upp i rätten, Så detta fall är arkiverat av både polisen och Hiding. Men för all del fortsätt gärna att skriva om HDs psykiska mående, om hennes burkletande, om hennes medicin intag, om hennes vägran att prata i förhör ( vilket är hennes rättighet som medborgare i Sverige). Ni ger säkert HD,JG och SOA ett gott skratt i alla fall.
Fel.
Se bara på fallet med Malin Lindström som mördades i Husum, där dömdes en man i tingsrätten till 8 år, men friades i hovrätten. Han fick ett fett skadestånd.
Just nu så ligger ett ärende hos högsta domstolen, gällande resning i fallet, då man med dagens metoder kunnat binda den tidigare dömda/friade mannen genom DNA.
Jag tänker på det långa blonda hårstrået som hittades vid obduktionen av Lena. Det matchade inte Stefan eller Lena.
Ingen annan har kontrollerats, eftersom det krävs lite pappersarbete och jobb bakom det, men jag undrar om inte HD skulle ge full pott..
Citera
2021-08-24, 18:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fel.
Se bara på fallet med Malin Lindström som mördades i Husum, där dömdes en man i tingsrätten till 8 år, men friades i hovrätten. Han fick ett fett skadestånd.
Just nu så ligger ett ärende hos högsta domstolen, gällande resning i fallet, då man med dagens metoder kunnat binda den tidigare dömda/friade mannen genom DNA.
Jag tänker på det långa blonda hårstrået som hittades vid obduktionen av Lena. Det matchade inte Stefan eller Lena.
Ingen annan har kontrollerats, eftersom det krävs lite pappersarbete och jobb bakom det, men jag undrar om inte HD skulle ge full pott..
Vad jag minns så hade det inte den typ av dna som går att använda för att säga vem det hör till.
Det gick bara att utesluta de personer som hårstrået inte kunde komma från.
Även om det skulle vara HD:s så är det inte mycket till bevis eftersom SD träffade henne så mycket att han kan ha råkat få med sig det.
Tyvärr är det nog så.
Citera
2021-08-24, 18:42
Medlem
14000 sidors material och åkl har inte kunnat presentera ett enda belägg som binder SD direkt till varken brottsplatsen eller mordet !
Jo mer jag lyssnar på den här rättegången desto mer förvånad blir jag.
Lyssnade efter lunch på vittne Göran. Han beskriver mordplatsen och BO.
Fleecetröjan har två fickor och kjolen en liten ficka.
Rimligen mobilen får plats i fleecetröja fickan än kjolen. Om BO inte har den i handen när attacken sker förstås.
Om SD är den verkliga GM då finns det knappast nån anledning för honom att vända/omplacera kroppen.
Det en ekvation som inte ger rätt svar.
Skakar på huvet.
Det här måste vara en av de sämsta bevisningen i ett mordfall i modern tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in