2021-08-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad jag minns så hade det inte den typ av dna som går att använda för att säga vem det hör till.
Det gick bara att utesluta de personer som hårstrået inte kunde komma från.
Även om det skulle vara HD:s så är det inte mycket till bevis eftersom SD träffade henne så mycket att han kan ha råkat få med sig det.
Tyvärr är det nog så.
Jag kastar mig in här, det var ett hårstrå med rot, om jag inte minns fel.
Men det testades endast mot Stefan och Lena, inte mot HD eller eventuella andra. HD var avskriven, då.
Citera
2021-08-24, 18:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
14000 sidors material och åkl har inte kunnat presentera ett enda belägg som binder SD direkt till varken brottsplatsen eller mordet !
Jo mer jag lyssnar på den här rättegången desto mer förvånad blir jag.
Lyssnade efter lunch på vittne Göran. Han beskriver mordplatsen och BO.
Fleecetröjan har två fickor och kjolen en liten ficka.
Rimligen mobilen får plats i fleecetröja fickan än kjolen. Om BO inte har den i handen när attacken sker förstås.
Om SD är den verkliga GM då finns det knappast nån anledning för honom att vända/omplacera kroppen.
Det en ekvation som inte ger rätt svar.
Skakar på huvet.
Det här måste vara en av de sämsta bevisningen i ett mordfall i modern tid.

ÅK har heller inget trovärdigt motiv. Hon bygger det på statistik om att kvinnor mördas när de försöker lämna män i destruktiva relationer. Men det finns inget som tyder på att hon tänkte lämna honom. Hon skulle till Norge några dagar med en annan man men det var bara för att göra SD svartsjuk så han skulle ställa in sin resa med HD till USA. Det hjälpte inte. Hon påstod att det skulle vara odramatiskt om de avslutade sin relation. För att få honom att reagera och välja henne. Det hjälpte inte heller. Hon fortsatte att ha sex med honom, hans DNA i hennes trosor, och hon skickade duschbilder till honom dagen innan hon blev mördad. Det finns inget som tyder på att hon tänkte släppa sitt grepp om honom.
Citera
2021-08-24, 19:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag kastar mig in här, det var ett hårstrå med rot, om jag inte minns fel.
Men det testades endast mot Stefan och Lena, inte mot HD eller eventuella andra. HD var avskriven, då.

Och varför tror du att HDs hårstrå skulle finnas i LWs underliv?
Det vore väl mer troligt att det tillhörde någon av de män hon hade sex med.
Citera
2021-08-24, 19:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jag har absolut ingen anledning att bedyra HDs oskuld. Men man måste vara så pass vaken att man ser vad som är fakta i detta fall. Fakta är att det finns inte ett enda bevis på att HD skulle vara inblandad i detta mord. Men däremot kan man önska och hoppas att om HD är inblandad så kommer hon att få sitt straff tillslut. Men att önska och hoppas kommer man inte särskilt långt med hos varken polis, åklagare eller domstol. Att HD,JG,SOA har fått sej ett gott skratt är enbart en gissning från min sida, men å andra sidan vad skulle dom annars göra?. Den enda människan som skulle ha kunnat gräva en grop för dessa tre är död och hans aska är spridd för vinden ute på någon sjö. Så jag tror nog att HD,JG,SOA sitter säker i båten. Men jag kan ha fel.
Fetat:
Det är just vad du gör - om du upprepar "Den enda människan", vilket inte säger ett skit.
HD har nämligen motiv likaväl som SD.

Avskriven i brist på bevis eller friad via konkreta bevis om oskuld?

Hon har givetvis inte dumpat fysiska spår som tex ev anstiftare - förutom det dna hon ältar själv 23 maj då hon rände på brottsplatsen och är bekymrad över.

Hur mycket är halvdant i den här utredningen?
Hur slug kan en person vara och inte lämna digitala spår alt spela falskspel?

Det är väl känt att anstiftare är mycket svåra att sätta dit, det krävs inte sällan längre spaning och avlyssning.

För övrigt är det inte nåt "önskar" eller "hoppas" kring HD.

Det är ett debattforum där hennes ytterst märkliga och suspekta beteende diskuteras.

Den intressanta delen bakom allt hat och ältande, provokation och påståenden om hot från HD själv är även cacher.
Att just HD börjar bråka med LW i tiden upp till mordet och det sista LW gör är att skicka en loggremsa.
Det tonade bort som en fjärt i horisonten i väckt åtal.
Det kan man i högsta grad fundera över med HD i centrum.
Exakt allt kretsar kring HD från SDs radiotystnad, att vilja ha henne tillbaka till sviter och statistik inom GC.
Citera
2021-08-24, 19:52
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
ÅK har heller inget trovärdigt motiv. Hon bygger det på statistik om att kvinnor mördas när de försöker lämna män i destruktiva relationer. Men det finns inget som tyder på att hon tänkte lämna honom. Hon skulle till Norge några dagar med en annan man men det var bara för att göra SD svartsjuk så han skulle ställa in sin resa med HD till USA. Det hjälpte inte. Hon påstod att det skulle vara odramatiskt om de avslutade sin relation. För att få honom att reagera och välja henne. Det hjälpte inte heller. Hon fortsatte att ha sex med honom, hans DNA i hennes trosor, och hon skickade duschbilder till honom dagen innan hon blev mördad. Det finns inget som tyder på att hon tänkte släppa sitt grepp om honom.

Vaddå "inget trovärdigt motiv" ??

Du angav ju själv ett tydligt motiv nyss... kl 17.45 i tråden.
Menar du att det inte togs upp i motivbilden under HR?
Att han kände sig mycket pressad/hotad av L och rädd att förlora H?

Nä, du går till överdrifter, eller underdrifter, synd.
Tycker du ibland har ett schysst minne för vissa detaljer annars.
Men du känns inte objektiv. Tyvärr.
Spelar ju ingen roll åt vilket håll det blir överdrivet...
Lika trist oavsett.
Och dessutom dåraktigt.

Äh.
Citera
2021-08-24, 20:04
Medlem
Reviewss avatar
Nedan en bild från BP, juli månad i år. Skyddar min källa.

https://www.bildtagg.se/bild/x652vzj28z6rkec17str9dw1

En vit fårskinnsfäll är utlagd framför stängslet. Till vänster den avsågade trädstammen?
Citera
2021-08-24, 20:13
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
14000 sidors material och åkl har inte kunnat presentera ett enda belägg som binder SD direkt till varken brottsplatsen eller mordet !
Jo mer jag lyssnar på den här rättegången desto mer förvånad blir jag.
Lyssnade efter lunch på vittne Göran. Han beskriver mordplatsen och BO.
Fleecetröjan har två fickor och kjolen en liten ficka.
Rimligen mobilen får plats i fleecetröja fickan än kjolen. Om BO inte har den i handen när attacken sker förstås.
Om SD är den verkliga GM då finns det knappast nån anledning för honom att vända/omplacera kroppen.
Det en ekvation som inte ger rätt svar.
Skakar på huvet.
Det här måste vara en av de sämsta bevisningen i ett mordfall i modern tid.

"Om SD är den verkliga GM då finns det knappast nån anledning för honom att vända/omplacera kroppen."

Hur i hela friden vet du det ????
Citera
2021-08-24, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nedan en bild från BP, juli månad i år. Skyddar min källa.

https://www.bildtagg.se/bild/x652vzj28z6rkec17str9dw1

En vit fårskinnsfäll är utlagd framför stängslet. Till vänster den avsågade trädstammen?
Vad är detta? På mordplatsen?
HD som velat sexa på platsen, (kopiera allt LW gjort) eller något av LWs barn som suttit och tänkt på sin mamma?
Citera
2021-08-24, 21:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad är detta? På mordplatsen?
HD som velat sexa på platsen, (kopiera allt LW gjort) eller något av LWs barn som suttit och tänkt på sin mamma?
Någon som vet om att L tyckte om fårskinn och att de gärna fick följa med på geocacheturer? Hur som så lär den ha legat där ett bra tag - övervintrat?

A 157: grå fäll på en av köksstolarna, under rycksäck. - Skulle fällen med till Norge?
I vardagsrummet ligger två fällar på soffan; en grå, en vit.
Citera
2021-08-24, 21:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
L var mobilberoende och på övervakningskamera samma dag, ses ögonen fokusera på mobilen. På en bild håller hon mobilen i vänster hand (naturligt i sådana fall att stoppa ner densamma i vänster ficka). På den andra bilden verkar hon skriva något.

Och med bristen på ljus bakom planket borde hon ha använt mobilljuset att lysa upp omgivningen med. Oavsett S var utrustad med pannlampa eller dylikt.
Ytterligare en hypotes, en snarlik, är att S går fram och kastar hennes mobil bakom planket. Cykeln kan ha ställts i närheten av en av gatlyktorna på framsidan.

Vad som är något anmärkningsvärt är att promenaden ner till planket går så snabbt; inom dryga två min är mobilen bakom planket. Om avståndet fram till BP är 25 m, gör det 135 m från bostaden till utsida plank. Härtill hinner eventuellt ett vittne höra en högljudd, uppjagad röst som försvinner bort efter en kort stund. Man kan alltså, utifrån vittnesmålet, anta att diskussionen fortsatte längre bort.

Var det S:s röst så får man förmoda att det var loggremsan, tillika H:s efterloggade FTF, som väckte ont blod hos honom.

Den stillastående aktiviteten visade flukturerande noggrannhetsvärden, å andra sidan befann sig mobilen bakom planket där uppkopplingen är sämre.

Var mobilen redan upplåst lär det ha underlättat både det ena och det andra. För GM hade det inte större betydelse då han redan innan hade god koll på hennes lösenord.

Vet inte om det har någon större betydelse, men kan Lena varit bra på att använda båda händerna?
Själv är jag högerhänt, men väljer att använda vänster till vissa sysslor och gör det bättre med den handen då av någon anledning.

Vad gäller att hålla mobilen i vänster hand när man ska skriva känns logiskt. Även om man kanske använder bägge händerna vid skrivandet, kan det ibland vara enklare att ta fler tecken med höger.

Den bild du nämner är väl på polishuset, där hon på en grynig bildförsoring ses hålla moblen i vänster och skriver med höger eller bägge händerna?
Det är ju ändå svårt att veta exakt i vilken ficka hon hade mobilen. Bägge fickorna var öppna, och den sida som hon låg på var för blöt av diverse vätskor för att kunna dra några slutsatser.

Här är ett foto där Lena verkar hålla mobilen med vänster hand, men skriver med höger, vilket skulle kuna vara en anledning till att hon håller mobilen med vänster alltså:

https://www.bildtagg.se/bild/p6ebeewflez49149vcihjxil

Här är Lena på Stadium, med hörlurarna fästa mot höger sida av kroppen/ryggsäcken som det verkar:
https://www.bildtagg.se/bild/k9wf1hh0u7xyfzz9wvbcrf5

Fotar sig själv hållandes mobilen i höger hand:
https://www.bildtagg.se/bild/u7ebx8cbyit7zrm4vrrbzueh
https://www.bildtagg.se/bild/sxntg61hnsexsqrrmwcibbnc

Jag minns även att hon skrev till en vän att hon var glad att han lärt henne någon speciell teknik att skriva på. Undrar vad den gick ut på? Den hade gjort henne osedvanligt snabb på tangentena så att hon skrev nästan lika snabbt som hon pratade. och även det var snabbt...

Vad gäller ljus, så är det ju förstås bra med en ljuskälla från mobilen.

Jag tänker här att om nu SD hade med sig ett tillhygge, då var nog platsen redan förvald och granskad. Han visste att den skulle vara mörk. Inte alls otänkbart att han hade med sig en pannlampa, ficklampa eller annat, vilket fick Lena att stoppa in sin mobil i fickan.

SD kanske sa till henne att göra det och såg vilken ficka.
Kallt är det hursom helst.

Och som sagt ringen, den kan ha varit en anledning till att han vänt kroppen också.

Ja, vad gjorde de där de där 11 minuterna bakom planket?
Citera
2021-08-24, 21:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Avskriven i brist på bevis eller friad via konkreta bevis om oskuld?
Det verkar vara flera här i tråden som inte ser skillnaden i det du pekar på.
Bara för att det inte finns bevis så tror de att HD är bevisat oskyldig.
Det är hon inte ens i närheten av att vara.
Citera
2021-08-24, 21:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar vara flera här i tråden som inte ser skillnaden i det du pekar på.
Bara för att det inte finns bevis så tror de att HD är bevisat oskyldig.
Det är hon inte ens i närheten av att vara.

Den som är misstänkt för ett brott ska betraktas som oskyldig till dess att motsatsen har bevisats.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-08-24 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in