2021-08-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Jag är en av dem. Kommer i alla fall inte ta det förrän jag anser det helt säkert, i min mening är det inte tillräckligt testat. Många har fått hemska biverkningar (och nej, jag vet att de flesta klarar det helt utan problem men jag vill inte ta risken) och t.o.m. dött.
Jag studerar på universitet och anser mig vara källkritisk, så jag tror inte på skumma internetsidor som påstår en massa saker om vaccinet som de flesta faktiska konspirationsteoretiker gör. Däremot tror jag inte särskilt mycket på SVT eller Aftonbladet heller, då de har en agenda och inte rapporterar hela sanningen.
Vad mer i ditt liv vill du ska vara helt säkert till 100% ? Din bil? Eller bussen du åker i? Både hjälm och sånt där flerpunkts bälte? Drycken på festen till helgen, är den helt säker? Har du kontrollerat och kontrollmätt huset du bor i å sängen du sover i? Föråereningar i vattnet du dricker? Eller litar du helt ologiskt på andra ibland? Bara undrar ?
Citera
2021-08-23, 19:00
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgriaForsakring
Du hade inte den källan i ditt första inlägg och jag frågade efter den. Samt att jag redogör för samma källa i inlägget du citerade ditt jävla homo.

Bland 18åringar är 42% vaccinerade en gång. Och 5% 2 gånger.

18-25 är runt 50% vaccinerade en gång.

Låt det stanna på den siffran och sluta frisera och ljug med såna här trådar för att påverka unga osäkra människor att vaccinera sig.
Märkligt att du kommer fram till helt andra siffror då?

Min sexuella läggning vet du inget om så lämna den utanför diskussionen (vill du diskutera den, starta en tråd i rätt ämne så ska du få svar där).

Vänta en vecka så ska du se att siffrorna stigit ordentligt bland de yngre. Ovaccinerade blir ensammare och ensammare, men det är förstås helt okej om man känner sig byxis/osäker/har svårt med att tillägna sig fakta. Du måste inte vaccinera dig. Avstå. Tråden handlar om vilka de som avstår egentligen är. Kan du inte presentera dig och ge en bakgrund till att du vill vara en del av en minoritet som inte vaccinerar dig då? Det skulle vara intressant för tråden.
Citera
2021-08-23, 19:07
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Nej man vet inte då det är tystnadsplikt i vården. Alla siffror är en uppskattning på antal utdelade vaccin.

Bland 18åringar är 42% vaccinerade 1 gång, 5% 2 gånger.

Man har extremt låg dödlighet i den åldersgruppen. Det behövs inga delas ut vaccin till unga. Vi ser även ifrån Storbrittanninen nu att av 1189 döda så var endast 390 av dessa ovaccinerade. Medans över 700 hade tagit vaccinet.

Unga behöver inte vaccinera sig och unga verkar inte heller lika sugna på att ta vaccinet. Och så kommer det fortsätta.

Alla gamlingar som tagit vaccinet bryr jag mig inte om, dom ska endå dö snart. Sluta hetsa unga till att vaccinera sig med något dom inte behöver stoppa in i sin kropp och vi vet inte heller dom långvariga bieffekterna. Du har en sjuk begär att få unga människor att experimentera med sina kroppar.

Sjuka jävel
Hahaha, okej, jag tror nog unga med fungerande tankeverksamhet kan fatta egna beslut och det gör de helt uppenbarligen i rask takt.

Nej, det råder ingen som helst tystnadsplikt gällande att från de som vaccinerar inge informationen om vem, vad och hur mycket som givits av vaccinen. Det är tvärtom en skyldighet. Den statistiken använder man sedan från Folkhälsomyndigheten. Hur tror du förresten att vaccinationsregistret används annars? Hur tror du man får ett Covidbevis för att resa? Gissar man då? Eller hämtas det från vaccinationsregistret?
Citera
2021-08-23, 19:11
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Om du hade klickat på mina länkar så hade du ju sett att jag länkade till folkhälsomyndigheten också men en provaxxer som dig kanske inte har den förmågan, du var ju även tvungen att lägga till en källa i efterhand med.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/

Som du ser 42% av 18åringar är vaccinerade, 5% har tagit två gånger.

Din sexuella läggning vet jag inget om, jag poängterade din feminina homosexuella natur där du beter dig som en bög eller en kärring.

Just detta "ovaccinerade blir ensammare och ensammare"

Hela din agenda går ut på att få ovaccinerade att känna sig marginaliserade så att dom känner sig som udda typer i samhället för att dom ska gå och vaccinera sig.

Det är därför man skapade en tråd där man ljög och sa att 95% av alla varit vaccinerade.

Att du har sådan hets att ljuga för folk rätt upp i deras ansikte för att påverka unga osäkra människor att vaccinera sig är sjukt. Frågan är vad som är fel på dig.

Borde va nackskott på såna som dig.

Du envisas med att tala enkom om 18-åringarna, där snart hälften vaccinerat sig med första dosen (och givetvis kommer ta dos två), är du möjligen i den ålderskategorin själv? Ingen tvingar dig som sagt. De flesta unga jag talar med väljer att vaccinera sig i första hand för att skydda andra och för att kunna resa och först i tredje hand för att skydda sig själva. Alla dessa anledningar är godtagbara anledningar till att vaccinera sig, men du får, som sagt, gärna avstå.

Vad har jag ljugit om menar du?

För övrigt så var inte detta någon tråd jag startade, men den har en annorlunda vinkling och försöker ju utröna vilka ni som inte vill vaccinera er är. Jag är nyfiken...
Citera
2021-08-23, 19:15
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jag tror nog unga kan själva välja om dom vill ta vaccin utan att du ska behöva ljuga, känslomässigt manipulera och frisera statistik för att påverka unga osäkra individer till att gå och vaccinera sig.
Vad har jag ljugit om? Vad har jag manipulerat och friserat med statistiken? Jag redovisade siffrorna precis som de ser ut från källan. Till skillnad från dig bröt jag inte ut en liten del och använde som argument emot vaccineringen.

Citat:
Du ska inte lägga dig i vad folk gör, och om du kommer med statistik eller siffror så ska den vara sanningsenlig. Inte förljugen eller trådar om att 95% har vaccinerat sig när så inte är fallet bland unga framförallt.
Jag lägger mig i exakt vad jag vill, men jag låter var och en fatta sitt eget beslut... Siffrorna du fick är så nära sanningen man kan komma. Jag har inte skapat tråden och ansvarar inte för rubriksättningen.

Citat:
Det råder tystnadsplikt i vården du kan inte hämta statistik ifrån vården om vem eller vilka som vaccinerat sig.
Nej, jag kan inte det. Inte du heller. Jag kan däremot läsa det som enligt lag redovisas till vaccinationsregistret och redovisas publikt av Folkhälsomyndigheten. Det kan du med, även om du väljer att bara läsa och tala om en bråkdel av statistiken.

Att du inte svarar på frågan varifrån informationen i Covidbevisen kommer visar klart och tydligt att du förstått att det jag säger stämmer.
Citera
2021-08-23, 19:21
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Som sagt ålderspannet 18-27 så är det bara 50% av befolkningen som vaccinerat sig.

Frågan är vilka är alla dessa gamlingar som sprungit och tagit vaccinet i panik och varför vill dom hetsa oss unga till att ta vaccinet genom att tex som du gör.

Skriva känslomässig propaganda där du vill få dom att känna sig som en ensam, utstött och marginaliserad grupp i samhället för att känslomässigt påverka dom att gå och vaccinera sig.

???

Du är en sjuk jävel.

Det vi kan se är att gamlingar och störda individer som dig själv vaccinerat sig.

Medans unga inte vaccinerat sig, där får vi också svar på tråden.

Vilka är det som inte vaccinerat sig? Unga.

Du verkar avundsjuk och vill inte känna dig som en ensam gamling bland massa lättlurade äldre med dåligt immunförsvar.

Som du ser 42% av 18åringar är vaccinerade, 5% har tagit två gånger.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/

Som sagt, vänta ett litet tag så ska du se att du är i minoritet även bland 18-åringarna. Ja, jag är äldre, men mina barn är alla vaccinerade (och befinner sig i aktuellt åldersspann) två gånger. helt av egen fri vilja och med egen tankekraft, utan påverkan från åtminstone mig.

Avstå om du inte vill, hur svårt kan det vara? Har du svårt att stå för ditt vaccinmotstånd? Kan det till och med vara så illa att du inser att du borde rent logiskt, men känslomässigt låst fast dig i ett antivaxxerbeteende som du har svårt att slita dig loss ifrån? ;-)
Citera
2021-08-23, 19:39
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ditt mål är att känslomässigt påverka unga osäkra människor att vaccinera sig. (Varför du går sådan längd måste bero på att du är sjuk på något vis)

Hur du gör detta?

Det är din skeva tolkning av vad jag skriver, det är din rätt att tolka saker skevt, så fortsätt med det om du vill!

Citat:
Ovaccinera blir ensammare och ensammare. Dom är även dumma i huvudet enligt dig, unga svenskar i 20årsåldern.
Nej, de vaccinerar sig i rasande takt, de har bara inte hunnit bli fler ännu. De är inte dumma i huvudet. Vänta, som sagt.

Citat:
"Du är en minrotitet, en liten utstött grupp i samhället."
Kul att du hittar på citat. Det är inget jag skrivit någonsin. Vem är det av oss som har riktigt svårt att hålla sig till sanningen nu då?

Citat:
Om man inte vaccinerar sig är man en ung utan fungerande tankeverksamhet enligt dig.
Du har uppenbara problem med din tankeverksamhet och förståelse av det skrivna ordet. Jag skrev precis tvärtom. De flesta unga har inga problem alls med sin tankeverksamhet, de har bara inte hunnit vaccinera sig ännu.

Citat:
Dom unga som vaccinerar sig vill skydda andra (Fast du endå smittar om du är vaccinerad).
Nej, så är det ju inte. Är man vaccinerad så smittar man i betydligt mindre grad OM man trots allt blir sjuk (ett stort om, de flesta vaccinerade blir inte sjuka alls), man blir inte heller lika sjuk, vilket frigör resurser i sjukvården och därmed hjälper samhället att hantera pandemin.

Citat:
Sedan postar du i en tråd som medvetet ljugit om siffrorna att 95% av befolkningen är vaccinerad. Samt att du hetsar upp siffrorna och gillar inte när dom är låga.
Att jag skriver i denna tråd beror på att den har en frågeställning som är intressant. Vilka är antivaxxarna? Varför är de antivaxxare? Kan du visa vilka siffror jag "hetsat upp"? Som sagt, de är tagna direkt från källan och kan kontrolleras där.

Citat:
Tex, hade du någonsin postat i denna tråden att bland unga så är ungefär bara 50% vaccinerade om inte jag hade tagit upp det? Nej, du hade ALDRIG nämnt det.
Varför behöver det nämnas ens? Antalet unga ökar fort och kommer närma sig de andra grupperna så fort man hinner vaccinera dem.

Citat:
Ditt mål, och trådskaparens, är att skapa en känsla av social utstötthet bland ovaccinerade, du vill få unga att känna sig marginaliserade och ensamma i sitt beslut, för att påverka dom att vaccinera sig. Exakt varför du vill det är en annan fråga.

Men att du använder så fula och desperata knep får mig att förstå vilken typ av sjuk individ du är.
Jaså, du vet vad mitt syfte med att debattera är nu också? Okej, men bra att du vet då! Kan du återigen förklara vad de fula knepen bestod i?

Detta är ett känt fenomen bland politiker och kallas för band wagon effekten: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bandwagoneffekt

Dvs man märker på människor att om dom känner sig ensamma så väljer dom oftast att följa strömmen.

Hela din retorik och agenda går ut på att känslomässigt med skuldkänslor manipulera människor till att vaccinera sig.

Om du hade haft goda intentioner så hade du aldrig betett på detta sättet utan helt enkelt bara kommit med rå och bra fakta kring varför man borde vaccinera sig.

Inte få folk att må dåligt om dom inte vaccinerar sig och skapa skuldkänslor för att du vill hetsa folk till att vaccinera sig.[/quote]
Är det så? Mina intentioner är rakt igenom goda, men det tror du förstås inte på då du bestämt dig att, tvärt emot vetenskapliga rön, propagera för att man ska avstå att vaccinera sig.

Mår du dåligt av att du inte är vaccinerad menar du? Det går att avhjälpa enkelt. Annars förstår jag inte vad du skriver...

Citat:
Detta stör dig och gör dig illa till mods, en gamling som inte är ung och ovaccinerad som oss unga.
Det som stör mig är att du agerar emot alla vetenskapliga rön och saknar argument för din åsikt. Annat än rent känslomässiga då, förstås.
Citera
2021-08-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Vad är det som pekar på att vi kommer uppnå 95%?
Detta är bara din egen gissning. Så många kommer det inte bli.
Min och många andras gissning är nog snarare 85%.

Detta är ett obeprövat preparat. Jag fylller på med D vitamin å zink istället.
Flera av dom svårt sjuka har just D vitamin brist.
Citera
2021-08-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är din skeva tolkning av vad jag skriver, det är din rätt att tolka saker skevt, så fortsätt med det om du vill!

Nej, de vaccinerar sig i rasande takt, de har bara inte hunnit bli fler ännu. De är inte dumma i huvudet. Vänta, som sagt.

Kul att du hittar på citat. Det är inget jag skrivit någonsin. Vem är det av oss som har riktigt svårt att hålla sig till sanningen nu då?

Du har uppenbara problem med din tankeverksamhet och förståelse av det skrivna ordet. Jag skrev precis tvärtom. De flesta unga har inga problem alls med sin tankeverksamhet, de har bara inte hunnit vaccinera sig ännu.

Nej, så är det ju inte. Är man vaccinerad så smittar man i betydligt mindre grad OM man trots allt blir sjuk (ett stort om, de flesta vaccinerade blir inte sjuka alls), man blir inte heller lika sjuk, vilket frigör resurser i sjukvården och därmed hjälper samhället att hantera pandemin.

Att jag skriver i denna tråd beror på att den har en frågeställning som är intressant. Vilka är antivaxxarna? Varför är de antivaxxare? Kan du visa vilka siffror jag "hetsat upp"? Som sagt, de är tagna direkt från källan och kan kontrolleras där.

Varför behöver det nämnas ens? Antalet unga ökar fort och kommer närma sig de andra grupperna så fort man hinner vaccinera dem.

Jaså, du vet vad mitt syfte med att debattera är nu också? Okej, men bra att du vet då! Kan du återigen förklara vad de fula knepen bestod i?

Detta är ett känt fenomen bland politiker och kallas för band wagon effekten: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bandwagoneffekt

Dvs man märker på människor att om dom känner sig ensamma så väljer dom oftast att följa strömmen.

Hela din retorik och agenda går ut på att känslomässigt med skuldkänslor manipulera människor till att vaccinera sig.

Om du hade haft goda intentioner så hade du aldrig betett på detta sättet utan helt enkelt bara kommit med rå och bra fakta kring varför man borde vaccinera sig.

Inte få folk att må dåligt om dom inte vaccinerar sig och skapa skuldkänslor för att du vill hetsa folk till att vaccinera sig.
Är det så? Mina intentioner är rakt igenom goda, men det tror du förstås inte på då du bestämt dig att, tvärt emot vetenskapliga rön, propagera för att man ska avstå att vaccinera sig.

Mår du dåligt av att du inte är vaccinerad menar du? Det går att avhjälpa enkelt. Annars förstår jag inte vad du skriver...

Det som stör mig är att du agerar emot alla vetenskapliga rön och saknar argument för din åsikt. Annat än rent känslomässiga då, förstås.[/quote]

Men den har en viss poäng, eller hur?
Citera
2021-08-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod

Det som stör mig är att du agerar emot alla vetenskapliga rön och saknar argument för din åsikt. Annat än rent känslomässiga då, förstås.

Men den har en viss poäng, eller hur?
Citera
2021-08-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Som sagt, vänta ett litet tag så ska du se att du är i minoritet även bland 18-åringarna. Ja, jag är äldre, men mina barn är alla vaccinerade (och befinner sig i aktuellt åldersspann) två gånger. helt av egen fri vilja och med egen tankekraft, utan påverkan från åtminstone mig.

Avstå om du inte vill, hur svårt kan det vara? Har du svårt att stå för ditt vaccinmotstånd? Kan det till och med vara så illa att du inser att du borde rent logiskt, men känslomässigt låst fast dig i ett antivaxxerbeteende som du har svårt att slita dig loss ifrån? ;-)
Jag beställde tid men du övertygade mig att avbeställa .Snacka om streber.Nu har jag inte tid längre skall ut och övertyga utlänningar att dom dör om dom vaccsinerar sig slicka på några meloner och tomater.Leve Corona som rensar alla strebrar i samhället.
Citera
2021-08-23, 19:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
H

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?
Kanske läger som i Kina där de får träna sig i att ta vaccin mot alla möjliga sjukdomer för att bli vana under mottot: det som inte dödar det härdar.

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Uppfattar det mer som att en del av dem i alla fall tror att detta med klimatfrågan är ett sätt för sionisterna att ta kontroll över massan. Till exempel. Alltså konspirations vurmare och personer fientliga till etablissemanget.
Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan? Ser ingen koppling
Gissar jag för jag känner inga. Umgås inte i sådana kretsar som är det eller vågar tala om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in