Citat:
Ursprungligen postat av
AgriaForsakring
Ditt mål är att känslomässigt påverka unga osäkra människor att vaccinera sig. (Varför du går sådan längd måste bero på att du är sjuk på något vis)
Hur du gör detta?
Det är din skeva tolkning av vad jag skriver, det är din rätt att tolka saker skevt, så fortsätt med det om du vill!
Citat:
Ovaccinera blir ensammare och ensammare. Dom är även dumma i huvudet enligt dig, unga svenskar i 20årsåldern.
Nej, de vaccinerar sig i rasande takt, de har bara inte hunnit bli fler ännu. De är inte dumma i huvudet. Vänta, som sagt.
Citat:
"Du är en minrotitet, en liten utstött grupp i samhället."
Kul att du hittar på citat. Det är inget jag skrivit någonsin. Vem är det av oss som har riktigt svårt att hålla sig till sanningen nu då?
Citat:
Om man inte vaccinerar sig är man en ung utan fungerande tankeverksamhet enligt dig.
Du har uppenbara problem med din tankeverksamhet och förståelse av det skrivna ordet. Jag skrev precis tvärtom. De flesta unga har inga problem alls med sin tankeverksamhet, de har bara inte hunnit vaccinera sig ännu.
Citat:
Dom unga som vaccinerar sig vill skydda andra (Fast du endå smittar om du är vaccinerad).
Nej, så är det ju inte. Är man vaccinerad så smittar man i betydligt mindre grad
OM man trots allt blir sjuk (ett stort om, de flesta vaccinerade blir inte sjuka alls), man blir inte heller lika sjuk, vilket frigör resurser i sjukvården och därmed hjälper samhället att hantera pandemin.
Citat:
Sedan postar du i en tråd som medvetet ljugit om siffrorna att 95% av befolkningen är vaccinerad. Samt att du hetsar upp siffrorna och gillar inte när dom är låga.
Att jag skriver i denna tråd beror på att den har en frågeställning som är intressant. Vilka är antivaxxarna? Varför är de antivaxxare? Kan du visa vilka siffror jag "hetsat upp"? Som sagt, de är tagna direkt från källan och kan kontrolleras där.
Citat:
Tex, hade du någonsin postat i denna tråden att bland unga så är ungefär bara 50% vaccinerade om inte jag hade tagit upp det? Nej, du hade ALDRIG nämnt det.
Varför behöver det nämnas ens? Antalet unga ökar fort och kommer närma sig de andra grupperna så fort man hinner vaccinera dem.
Citat:
Ditt mål, och trådskaparens, är att skapa en känsla av social utstötthet bland ovaccinerade, du vill få unga att känna sig marginaliserade och ensamma i sitt beslut, för att påverka dom att vaccinera sig. Exakt varför du vill det är en annan fråga.
Men att du använder så fula och desperata knep får mig att förstå vilken typ av sjuk individ du är.
Jaså, du vet vad mitt syfte med att debattera är nu också? Okej, men bra att du vet då! Kan du återigen förklara vad de fula knepen bestod i?
Detta är ett känt fenomen bland politiker och kallas för band wagon effekten:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bandwagoneffekt
Dvs man märker på människor att om dom känner sig ensamma så väljer dom oftast att följa strömmen.
Hela din retorik och agenda går ut på att känslomässigt med skuldkänslor manipulera människor till att vaccinera sig.
Om du hade haft goda intentioner så hade du aldrig betett på detta sättet utan helt enkelt bara kommit med rå och bra fakta kring varför man borde vaccinera sig.
Inte få folk att må dåligt om dom inte vaccinerar sig och skapa skuldkänslor för att du vill hetsa folk till att vaccinera sig.[/quote]
Är det så? Mina intentioner är rakt igenom goda, men det tror du förstås inte på då du bestämt dig att, tvärt emot vetenskapliga rön, propagera för att man ska avstå att vaccinera sig.
Mår du dåligt av att du inte är vaccinerad menar du? Det går att avhjälpa enkelt. Annars förstår jag inte vad du skriver...
Citat:
Detta stör dig och gör dig illa till mods, en gamling som inte är ung och ovaccinerad som oss unga.
Det som stör mig är att du agerar emot alla vetenskapliga rön och saknar argument för din åsikt. Annat än rent känslomässiga då, förstås.