2021-08-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashpoff
Kan någon förklara varför denna tråd är så aktiv? Jag har läst en massa sidor men hittar inte trovärdiga källor att endast 5% inte vaccinerat sig. Handlar hela diskussionen om ett eget påstående från TS?

Det finns en annan tråd som ifrågasätter vaccinationsgraden i Sverige och att ev statistik från alla regioner kanske snarare bygger på antal förbrukade vaccinationsflaskor än antal vaccinerade människor.
Patientskyddet och integriteten som medborgare i Sverige är trots allt ganska stor, och vaccinationsregistrets officiella siffror blir därmed kanske inte helt pålitliga?

Jag tycker mig se en större procent än fem bara genom att analysera Flashback.
Men Flashback kanske å andra sidan inte är den mest representativa bilden av befolkningen som helhet.
Citera
2021-08-15, 23:01
Medlem
Kommer inte vacinera mig.

1. Jag träffar sällan folk.
2. jag litar inte på vacinet.
3. Om 90% är vaincerade, då kommer jag endast riskera smitta 10%.

Allra lättast hade väl varit om riskgrupper stannat hemma.
Citera
2021-08-15, 23:22
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Jag är inte rädd för covid, och jag kommer inte kunna smitta redan vaccinerade. Annars betyder det att vaccinet inte fungerar?

Det är dock inte syftet med vaccinet så inte många rätt där.
Citera
2021-08-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Har dom kört ct på hjärnan?

Det vet jag inte. Inte vad hon berättade. Det gick åt rätt håll så det var fortsatt vila som ordinerades.
Citera
2021-08-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Folk som inte tar vaccinet är rädda. Sen om majoriteten av dessa är hög eller lågutbildade spelar mindre roll. Rädsla är inte alltid rationell. Man kan jämföra det med flygrädsla. Skillnaden är att flyg funnits längre än corona-vaccin.
Rädd? Inte ett dugg. Jag är dock av naturen misstänksam och skeptisk till det mesta. Framför allt så blir jag oerhört negativ då massor med människor och hela etablissemanget säger åt mig att göra något.
Jag går alltid mot strömmen.

Vad jag gör med min kropp ÄR MIN ensak. Vad jag väljer att spruta in i min kropp är MIN ensak och inget som någon regering eller annan idiot kan tvinga mig till.
Hade covid varit i nivå med spanska sjukan hade jag nog vaccinerat mig. Faktum kvarstår. För människor under 70 år är covid relativt ofarligt.
Citera
2021-08-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashpoff
Kan någon förklara varför denna tråd är så aktiv? Jag har läst en massa sidor men hittar inte trovärdiga källor att endast 5% inte vaccinerat sig. Handlar hela diskussionen om ett eget påstående från TS?
Han tippar på att det i slutänden kommer att bli 5%. Jag tror snarare 10%, men de riktigt fanatiska motståndarna är färre än 5%. Jag tror faktiskt att vi upplever merparten av dem på fb.

Och, som vanligt, när vi pratar % så handlar det om alla över 18 år, innan någon för 50:11e gången kommer och hävdar att siffrorna är fel. 81,1% har tagit en spruta, vilket lär innebära att minst 81% tar båda. Fler är det inte som ångrar sig efter första nålsticket. I slutänden tror jag det hamnar på 85-90% som blir fullvaccinerade. Lägre än jag trodde från början, så kampanjen har till viss del lyckats.
Citera
2021-08-15, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Han tippar på att det i slutänden kommer att bli 5%. Jag tror snarare 10%, men de riktigt fanatiska motståndarna är färre än 5%. Jag tror faktiskt att vi upplever merparten av dem på fb.

Och, som vanligt, när vi pratar % så handlar det om alla över 18 år, innan någon för 50:11e gången kommer och hävdar att siffrorna är fel. 81,1% har tagit en spruta, vilket lär innebära att minst 81% tar båda. Fler är det inte som ångrar sig efter första nålsticket. I slutänden tror jag det hamnar på 85-90% som blir fullvaccinerade. Lägre än jag trodde från början, så kampanjen har till viss del lyckats.

Vad bra då att 81% ställer upp på FAS 3 Testet av vaccinet. Jag inväntar till utvärderingen av vaccinet om 2-3 år innan jag bestämmer mig.
Citera
2021-08-16, 00:01
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur

Riktiga siffran är någonstans runt 30%.

Det finns ungefär 4 miljoner svartskallar och någonstans runt 10 % höger/vänsterextremister i Sverige där ”viljan” är någonstans 10-20 % i grupperna.

De officiella siffrorna är propaganda ifrån sanningsministeriet i ett försök att valla in de sista fåren i fållan.
Citera
2021-08-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Kommer inte vacinera mig.

1. Jag träffar sällan folk.
2. jag litar inte på vacinet.
3. Om 90% är vaincerade, då kommer jag endast riskera smitta 10%.

Allra lättast hade väl varit om riskgrupper stannat hemma.

1. Bra, hoppas du inte lägger in dig på IVA sen heller utan att du fortsätter självmedicinera hemma.
2. Häng mindre på Flashback och sluta googla efter konspirationsteorier. Du är tydligen inte duktig på källkritik.
3. Wow du är riktig raketforskare.

Riskgrupperna är redan till stor del hemma. Problemet med riskgrupper är att dom i många fall behöver kontinuerlig vård av personal.
Citera
2021-08-16, 00:11
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Folk som inte tar vaccinet är rädda. Sen om majoriteten av dessa är hög eller lågutbildade spelar mindre roll. Rädsla är inte alltid rationell. Man kan jämföra det med flygrädsla. Skillnaden är att flyg funnits längre än corona-vaccin.

Jag är inte rädd, ligger bara till så att jag har tappat mitt förtroende för staten
Citera
2021-08-16, 00:51
Medlem
Det är bara virrpannor som inte tar vaccinet, förutom dem som är allergiska då. De fåtal jag känner som inte vaccinerar sig är antingen vänsterextrema eller högerextrema (nazister.) De två sidorna har gullat ihop sig med varandra och förenats i en riktig kramhög. Såg en video från en demonstration mot vaccinet där både folk från NMR och niggers och kamelryttare deltog. Bästa vore om man uteslöt dessa från samhället. Inför vaccinpass för att komma in på krogar och allt annat. Väljer de att skita i sitt samhällsansvar som värsta somalierna så kan de gott stanna hemma.
Citera
2021-08-16, 01:18
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag menade snarare att folk i allmänhet borde ha slutat lita på att det är ett bra drag att låta injicera ett preparat i kroppen bara för att statsmakten och läkemedelsbolagen hävdar att det är en bra idé.

Om man sätter sig in lite i hur denna nya typ av vaccin fungerar, så får man snarare ytterligare skäl till att inte ta vaccinet den här gången. Biverkningarna förefaller ju redan vara fler och värre än för svininfluensavaccinet, och då har vi inte hunnit se de eventuella långtidseffekterna ännu.

Och att man nu återigen ger sig på barnen med vaccinet är oförsvarligt:

https://www.bitchute.com/video/v5P0ADy3T7YQ/

Det är inte särskilt många som råkar illa ut av vaccinerna. Finns data på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in