Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Det experimentet visade alltså även dig att trafiken är full med sådana som jag. Eftersom du formulerar dig som om jag är en idiot, det är jag inte, så får jag anta att du kör bil hela dagarna med tanken Där kommer en idiot till. Inte bästa förutsättningen för att köra säkert.
Notera att det är du som blinkar höger när du ska köra vänster via en rondell. Du har verkliogen svårt med verklighetsbeskrivningen.
Trots alla superpedagogiska förklaringar har du alltså fortfarande inte förstått att det är OMÖJLIGT att ”köra vänster” via en cirkulationsplats, och du fortsätter alltså att hävda att du svänger vänster när du i verkligheten svänger höger...
Du är faktiskt en toppkandidat till att vara den dummaste jävel jag någonsin har läst en text av, och dessutom på mycket god väg att vinna titeln.
Med största sannolikhet är det totalt lönlöst att fortsätta att förklara, men jag gör ändå ett sista försök:
Det existerar inga avfarter åt vänster i en cirkulationsplats, så det är ALDRIG motiverat att blinka vänster när man kör i en cirkulationsplats. Däremot är det ALLTID motiverat att blinka höger när man lämnar en cirkulationsplats, oavsett om man har för avsikt att svänga vid 1:a, 2:a, 3:e eller 4:e avfarten, för du gör nämligen ALLTID en högersväng när du lämnar en cirkulationsplats, oavsett vilken avfart du väljer.
Den enda gången ditt ”korsningstänk” blir rätt är när du ska svänga höger vid 1:a avfarten (efter 90° i cirkulationsplatsen) då det tekniskt sett blir samma sak som att svänga höger i en korsning.
Det du kallar för att köra ”rakt fram” i cirkulationsplatsen, är i teknisk mening en högersväng efter 180° i cirkulationsplatsen, och det du kallar för att ”köra vänster” är i teknisk mening en högersväng efter 270° i cirkulationsplatsen.
I teknisk mening gör du följaktligen aldrig någon vänstersväng, så att blinka vänster i en cirkulationsplats är lika korkat som att blinka vänster i varje vänsterkurva på en vanlig landsväg.
Detta kan omöjligen vara så förbannat svårt att begripa, ens för en trångsynt tjockskalle.