2021-08-20, 20:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Just nu så känns det som en propagandakanal för SD å AFS.
Men vi får hoppas att de kan sträcka på sig lite mera å få lite mera Rapport vibbar.
Med tiden kanske vem vet

Det är en SD-kanal.
Citera
2021-08-21, 08:03
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om du skriver inlägg efter inlägg så bryr du dig ( eller din uppdragsgivare).
I den gruppen är det allt från socionomer, ekonomer till vårdanställda och några med utländska ( europeisk bakgrund).
Lite oväntat, men visar på att budskapet verkar spridas i andra grupper än de vanliga.

Bryr mig om vad, exakt? Att jag är här på flashback och skriver att kanalen suger dase betyder inte alls att jag skulle bry mig det minsta om kanalen gick under. Om något så är det väl mer rimligt att jag inte skulle bry mig om en kanal som jag uttryckligen inte ser något värde i skulle gå under. Förstår inte den omvända logik du hakat upp dig på eller vad tråden har med mig att göra, lol.

Fast låt säga att jag "bryr" mig jättemycket, enbart för argumentationens skull. Det förändrar fortfarande inte det faktum att kanalen suger dase.

Kolla in det här klippet exempelvis. En politiskt och juridiskt diversifierad expertpanel med en "opinionsbildare", en "debattör" och en "frilandsjournalist" (eller nä, inte så diversifierad alls förutom negern då). Det är så jävla cringe. Nedtill har de något som liknar "breaking news"-rollen som utländska nyhetskanaler brukade köra för många år sedan... fast med 1 stycken nyhet då. Fin gimmick. https://www.youtube.com/watch?v=Wmgi8dWEdn4

Som jag skrev tidigare.. om man känner sig klokare efter deras content så är det fan synd om en, oavsett om man är certifierad nazist, centerpartist eller hippie.

Kan du inte berätta exakt var du, citat, "faktiskt", hört att, citat, "flera tämligen politiskt ointresserade kvinnor sett riks och har koll på kanalen.". Var har du hört detta? Du svarade aldrig på det.
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2021-08-21 kl. 08:16.
Citera
2021-08-21, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Nej, knappast.

Men de som agerar med judisk oförsonlighet och intolerans är de som förmår ta och behålla makten. De som har lurats att vara good guys går för evigt maktlösa. Därför äger Socialdemokraterna och progressivt sinnade människor makten i Sverige, medan borgare och sverigedemokrater avundsjukt står vid sidan om och tittar på.

Om inte borgare och sverigedemokrater lär sig att bli oförsonliga så kommer maktlösheten att bestå.
På vilket sätt menar du att S har makt? De har avsatts flera gånger. De får igenom sina punkter på håret. De lär förlora budgetomröstningen i höst.
Citera
2021-08-21, 08:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Bryr mig om vad, exakt? Att jag är här på flashback och skriver att kanalen suger dase betyder inte alls att jag skulle bry mig det minsta om kanalen gick under. Förstår inte den omvända logik du hakat upp dig på eller vad tråden har med mig att göra, lol.

Fast låt säga att jag "bryr" mig jättemycket, enbart för argumentationens skull. Det förändrar fortfarande inte det faktum att kanalen suger dase.

Kolla in det här klippet exempelvis. En politiskt och juridiskt diversifierad expertpanel med en "opinionsbildare", en "debattör" och en "frilandsjournalist" (eller nä, inte så diversifierad alls förutom negern då). Det är så jävla cringe. Nedtill har de något som liknar "breaking news"-rollen som utländska nyhetskanaler brukade köra för många år sedan... fast med 1 stycken nyhet då. Fin gimmick. https://www.youtube.com/watch?v=Wmgi8dWEdn4

Guldspade.
Om man inte bryr sig så rycker man på axlarna ger programmet tummen ned på YT så går man vidare.
Sitter man på FB och skriver långa inlägg hur snabb och välformulerad man än tycker sig vara så ”bryr” man sig.

Varken jag eller någon annan påstår att kanalen är världens bästa journalistik eller bäst producerad. Däremot är den effektiv i sitt format att föra ut kritik mot och information om 7-klöverns politik och ställningstaganden.
Då det i huvudsak är kvinnor som medverkar så har den större chans att ses av yngre tjejer och kvinnor som främst ser YT.
Citera
2021-08-21, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Från dagens program, 16 juli, vilken jäkla hylla Rebecka har fått!

https://www.youtube.com/watch?v=T9Z8u9Ypp3Y
Pushups...
Citera
2021-08-21, 08:26
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om man inte bryr sig så rycker man på axlarna ger programmet tummen ned på YT så går man vidare.
Sitter man på FB och skriver långa inlägg hur snabb och välformulerad man än tycker sig vara så ”bryr” man sig.
Fast bryr sig om vad, exakt? Du är alldeles för vag nu. Det kan betyda vad fasen som helst.

Citat:
Varken jag eller någon annan påstår att kanalen är världens bästa journalistik eller bäst producerad.
Det är inte detta jag utmanat i sig, förutom NÄR/OM någon påstått detta eller när jag med all rätt recenserat kanalen då det hör tråden till (alltså inga konstigheter). Men jag har använt det som argument när jag särskilt utmanat de inlägg jag kritiserat från första början, nämligen din typ av påstående nedan:

Citat:
Däremot är den effektiv i sitt format att föra ut kritik mot och information om 7-klöverns politik och ställningstaganden.
Då det i huvudsak är kvinnor som medverkar så har den större chans att ses av yngre tjejer och kvinnor som främst ser YT.

Just detta har jag utmanat. Se tidigare inlägg om varför jag inte tror på detta.

Vad menar du förresten med "yngre tjejer och kvinnor som främst ser YT"? Jag tänker inte dra några slutsatser om den saken, men jag tror inte att en politisk cringe-worthy youtube-kanal som denna i någon särskild mening lockar till sig kvinnor och unga tjejer. Hur tänker du då?

Kommentarerna här (och ibland på youtube men rensas nog bort flitigt) är borderline sexuellt innehåll skrivna av antagligen män. Stor majoritet av kommentarerna på YT är skrivna av konton med manliga namn. Så jag vet inte riktigt varför du tror att det här har "större chans" att nå kvinnor? Verkar det så?

Jag tar och frågar en tredje gång:
Kan du inte berätta exakt var du, citat, "faktiskt", hört att, citat, "flera tämligen politiskt ointresserade kvinnor sett riks och har koll på kanalen.". Var har du hört detta? Du svarade aldrig på det.

EDIT: ljuger du och hittar på saker eller är du bara jävligt naiv och dum?
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2021-08-21 kl. 08:45.
Citera
2021-08-21, 09:12
Medlem
Citat:
Fast bryr sig om vad, exakt? Du är alldeles för vag nu. Det kan betyda vad fasen som helst.

Det är inte detta jag utmanat i sig, förutom NÄR/OM någon påstått detta eller när jag med all rätt recenserat kanalen då det hör tråden till (alltså inga konstigheter). Men jag har använt det som argument när jag särskilt utmanat de inlägg jag kritiserat från första början, nämligen din typ av påstående nedan:

Just detta har jag utmanat. Se tidigare inlägg om varför jag inte tror på detta.

Vad menar du förresten med "yngre tjejer och kvinnor som främst ser YT"? Jag tänker inte dra några slutsatser om den saken, men jag tror inte att en politisk cringe-worthy youtube-kanal som denna i någon särskild mening lockar till sig kvinnor och unga tjejer. Hur tänker du då?

Kommentarerna här (och ibland på youtube men rensas nog bort flitigt) är borderline sexuellt innehåll skrivna av antagligen män. Stor majoritet av kommentarerna på YT är skrivna av konton med manliga namn. Så jag vet inte riktigt varför du tror att det här har "större chans" att nå kvinnor? Verkar det så?

Märks att Riks fungerar och att tittarna är den målgrupp som skrämmer partierna och MSM. Nu tror jag inte att någon låter sig skrämmas av att man satsar pengar på att skriva ner kanalen.
Citera
2021-08-21, 09:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Har du problem att läsa innantill, jag återgav att jag i min bekantskapskrets konstaterat att en grupp kollegor, vänner, bekantas bekanta av honkön faktiskt sett kanalen. Den gruppen är inte särskilt politiskt fokuserad och inte några som pratat om alternativmedia media tidigare.
Det för mig indikerar att kanalen faktiskt har spridning utanför den vanliga målgruppen ( yngre och medelålders män som tröttnat på 7-klövern).
Citera
2021-08-21, 09:54
Medlem
Nordanvindarnas avatar
50 000 prenumeranter nu. Kanalen växer.

https://www.youtube.com/watch?v=Bxi8Dgb4Mhc

Prenumererar inte själv och tittar endast sporadiskt någon enstaka gång men kanalen dyker ändå upp i flödet ganska ofta.

Så länge de inte klantar sig så borde de kunna ligga kvar på Youtube lika gärna som t ex Fox news gör det (inga jämförelser i övrigt). De har ju fortfarande reklam på sina videos så än så länge verkar de inte ha några problem. Börjar de bli avmonetiserade är det ett dåligt tecken.

Tror dock att gammelmedia kommer att börja kampanja mot kanalen snart, de väntar nog bara på ett förfluget ord eller klantigt behandlat ämne för att börja dreva. Frågan är dock om det kommer att hjälpa?

Själv tycker jag, de få gånger jag tittat, att tjejerna ger ett gott intryck trots att de kanske behöver mogna ytterligare lite i sina roller. Men det går framåt. De känns unga, hälsosamma och ger säkert ett betydligt mer vettigt och välvårdat intryck hos unga människor än de psykotiska "hens" som vi ser i gammelmedia. Kanske att de skulle tona ner dramatiken ett snäpp, men det är bara en personlig åsikt. Det är deras kanal, inte min, och jag tillhör inte målgruppen. För gammal och inte helt och hållet SD.

Önskar dem ärligt lycka till. Det är alltid trevligt att se unga människor som inte är helt förlorade i det dårhus som vi idag kallar Sverige.
Citera
2021-08-21, 10:40
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
50 000 prenumeranter nu. Kanalen växer.

https://www.youtube.com/watch?v=Bxi8Dgb4Mhc

Prenumererar inte själv och tittar endast sporadiskt någon enstaka gång men kanalen dyker ändå upp i flödet ganska ofta.

Så länge de inte klantar sig så borde de kunna ligga kvar på Youtube lika gärna som t ex Fox news gör det (inga jämförelser i övrigt). De har ju fortfarande reklam på sina videos så än så länge verkar de inte ha några problem. Börjar de bli avmonetiserade är det ett dåligt tecken.

Tror dock att gammelmedia kommer att börja kampanja mot kanalen snart, de väntar nog bara på ett förfluget ord eller klantigt behandlat ämne för att börja dreva. Frågan är dock om det kommer att hjälpa?

Själv tycker jag, de få gånger jag tittat, att tjejerna ger ett gott intryck trots att de kanske behöver mogna ytterligare lite i sina roller. Men det går framåt. De känns unga, hälsosamma och ger säkert ett betydligt mer vettigt och välvårdat intryck hos unga människor än de psykotiska "hens" som vi ser i gammelmedia. Kanske att de skulle tona ner dramatiken ett snäpp, men det är bara en personlig åsikt. Det är deras kanal, inte min, och jag tillhör inte målgruppen. För gammal och inte helt och hållet SD.

Önskar dem ärligt lycka till. Det är alltid trevligt att se unga människor som inte är helt förlorade i det dårhus som vi idag kallar Sverige.
Japp det kommer dom definitivt att göra... Inte för vad tjejerna gör och hur deras nyheter är men effekten av vad de förmedlar.

Om du ser kommentarsfälten i de senaste videos så ser man att kommentarerna har blivit mer och mer "hatiska" och detta kommer spåra ur snart sanna mina ord! Deras kanal kommer så småningom att stängas av speciellt innan valet när kanalen har fått över 100k prenumeranter.

Mer och mer kommentarer blir "Åk hem" "Ni förstör Sverige!" "Statsministern har blod på sina händer" snart kommer det blir slagord som "Blattejävlar" osv osv.. Detta kommer inte kunna fortsätta och det förstår till och med en funtad Sverigedemokrat. Nyheterna får inget andrum! Det bara fylls av Våldtäktsmän och mord bland invandrare. Det kommer skapa så mycket hat att kanalen kommer gå under.

Jag gillar kanalen och speciellt Isabelle som är väldigt neutral och duktig på att behålla sitt lugn och inte bli "skärrad" av vad det är för nyheter som hon förmedlar.
Citera
2021-08-21, 11:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Japp det kommer dom definitivt att göra... Inte för vad tjejerna gör och hur deras nyheter är men effekten av vad de förmedlar.

Om du ser kommentarsfälten i de senaste videos så ser man att kommentarerna har blivit mer och mer "hatiska" och detta kommer spåra ur snart sanna mina ord! Deras kanal kommer så småningom att stängas av speciellt innan valet när kanalen har fått över 100k prenumeranter.

Mer och mer kommentarer blir "Åk hem" "Ni förstör Sverige!" "Statsministern har blod på sina händer" snart kommer det blir slagord som "Blattejävlar" osv osv.. Detta kommer inte kunna fortsätta och det förstår till och med en funtad Sverigedemokrat. Nyheterna får inget andrum! Det bara fylls av Våldtäktsmän och mord bland invandrare. Det kommer skapa så mycket hat att kanalen kommer gå under.

Jag gillar kanalen och speciellt Isabelle som är väldigt neutral och duktig på att behålla sitt lugn och inte bli "skärrad" av vad det är för nyheter som hon förmedlar.

Sant, kommentarsfältet kan vara en svag punkt. Särskilt som henvänstern kan posta falska "hatiska" kommentarer lika gärna som de postar hatiska trollinlägg här på Flashback.

Inte för jag tror att kommentarerna kan fälla kanalen i sig men det kan definitivt ge ammunition till en alltmer desperat gammelmedia när det börjar bli dags att dreva.
Citera
2021-08-21, 12:29
Bannlyst
De är lite drygt med deras feministtjafs tycker jag. Sänker nivån extremt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in