2021-08-19, 21:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du lägger väldigt mycket energi på riks för att inte bry dig
Har faktiskt hört att flera tämligen politiskt ointresserade kvinnor sett riks och har koll på kanalen.
Riks har alla möjligheter att nå ut till en bredare publik, men det är väl där skon klämmer

Precis, långa noveller om något man inte bryr sig om.
Citera
2021-08-19, 22:45
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Precis, långa noveller om något man inte bryr sig om.
Jag skrev att det varken gör mig från eller till om kanalen försvinner eller inte och att jag inte bryr mig om vad de har för politiska åsikter vad gäller min kritik. Det bör även vara övertydligt sedan länge att jag inte lägger ner tid på att titta på den kanalen. Tror jag lagt ner upp till en kvarts tittande på kanalen av ren fascination utav hur dålig den är, om ens det.

För den med ett uns logik och läskunnighet så finns det en stark distinktion mellan detta (att inte bry sig om kanalens öde eller vilken politisk vinge den tillhör) och att lägga ner tid på att recensera kanalen på flashback. Recensera den gjorde jag för att det är kul, men det betyder inte att bryr mig det minsta lilla om kanalens öde eller dess politiska flavör. Den kan få guldspaden och ramas in på väggarna på youtubes kontor, eller stängas av där "programledarna" svälter ihjäl i något gulag: jag bryr mig genuint faktiskt inte det minsta. Osv osv, ska inte behöva upprepa mig själv om hur lite jag bryr mig om de saker jag skrivit att jag inte bryr mig om.

Det här med att jag inte bryr mig har bara varit en ytterst liten del utav min recension, men den enda respons jag fått utav er två har varit dåliga offtopic-svar som handlar om mig. Jag är definitivt inte ens målgrupp för denna kanal och bör således inte vara huvudfokus i denna tråd.

Är ni nyfikna på mig som person så kan ni PM:a mig istället.

Citat:
Du lägger väldigt mycket energi på riks för att inte bry dig
Har faktiskt hört att flera tämligen politiskt ointresserade kvinnor sett riks och har koll på kanalen.
Riks har alla möjligheter att nå ut till en bredare publik, men det är väl där skon klämmer

"Mycket energi". Det där är subjektivt. Jag håller inte med. Det ligger inte mycket tid eller ansträngning bakom mina inlägg. Jag skriver snabbt och kikar in på flashback vid en eller två tillfällen på kvällarna. Men alla är vi olika.

Så du menar att Riks väckt ett politiskt intresse för ett flertal kvinnor alltså. Var har du hört detta? Nå?
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2021-08-19 kl. 22:55.
Citera
2021-08-19, 23:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Jag skrev att det varken gör mig från eller till om kanalen försvinner eller inte och att jag inte bryr mig om vad de har för politiska åsikter vad gäller min kritik. Det bör även vara övertydligt sedan länge att jag inte lägger ner tid på att titta på den kanalen. Tror jag lagt ner upp till en kvarts tittande på kanalen av ren fascination utav hur dålig den är, om ens det.
Det här med att jag inte bryr mig har bara varit en ytterst liten del utav min recension, men den enda respons jag fått utav er två har varit dåliga offtopic-svar som handlar om mig. Jag är definitivt inte ens målgrupp för denna kanal och bör således inte vara huvudfokus i denna tråd.

Så efter denna kvart av avsmak bestämde du dig för att skriva många och långa inlägg om denna kanal på FB?

Du kanske inte är målgrupp men du visar ju ett enormt intresse för Riks så det blir ju lite intressant med din inställning då det är lite motsägelsefullt. Jag brukar tänka som du om sport och då blir inte min reaktion att skriva om hur hemskt det är på FB. Tvärt om faktiskt.
Citera
2021-08-19, 23:23
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Så efter denna kvart av avsmak bestämde du dig för att skriva många och långa inlägg om denna kanal på FB?

Om du faktiskt läst mitt inlägg så finns det ingenting i den som kräver mer än en kvart att slutleda. Ja, jag behövde inte se allt för att konstatera hur genomdålig den är, och det talar inte för kanalens fördel.

Denna tråd handlar fortfarande inte om mig.

Citat:
Du kanske inte är målgrupp men du visar ju ett enormt intresse för Riks så det blir ju lite intressant med din inställning då det är lite motsägelsefullt.

Inte motsägelsefullt alls. Om jag skriver att kanalen suger så är det på inget sätt motsägande att jag fullständigt skiter i om kanalen försvinner. Tvärt om så är det ju faktiskt väldigt konsekvent. Förstår inte hur du tänker riktigt.

Tråden handlar fortfarande inte om mig.

Citat:
Jag brukar tänka som du om sport och då blir inte min reaktion att skriva om hur hemskt det är på FB. Tvärt om faktiskt.

Okej, kul för dig antar jag. Men nu handlar tråden varken om dig eller mig.
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2021-08-19 kl. 23:28.
Citera
2021-08-19, 23:59
Medlem
Rebali179s avatar
Tror ni att Riks kommer att expandera med tiden.
Eller kommer det bli en större Propaganda maskin för SD.

Det verkar dock vara filmat med väldigt bra kamera så de verkar ha gott om Pengar
Citera
2021-08-20, 00:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tror ni att Riks kommer att expandera med tiden.
Eller kommer det bli en större Propaganda maskin för SD.
Det verkar dock vara filmat med väldigt bra kamera så de verkar ha gott om Pengar

De har en egen studio nu i Solna. De använder partiets egna pengar så det finns nog en gräns för hur mycket de kan expandera, men samtidigt är de nog mycket mer kostnadseffektiva i sin produktion jämfört med traditionell TV. Skall de bli stora behöver de nog en extern finansiering (De får ju lite pengar från YT-reklamen). Kanske en egen sajt utanför YT där de kan ha reklam?
Citera
2021-08-20, 01:04
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
De har en egen studio nu i Solna. De använder partiets egna pengar så det finns nog en gräns för hur mycket de kan expandera, men samtidigt är de nog mycket mer kostnadseffektiva i sin produktion jämfört med traditionell TV. Skall de bli stora behöver de nog en extern finansiering (De får ju lite pengar från YT-reklamen). Kanske en egen sajt utanför YT där de kan ha reklam?

Då får vi se hur länge de kan hålla sig flytande eller även göra lite längre inslag.
Det påminner lite om Rapport en Aftonbladet TV när det kommer till inslagen
Citera
2021-08-20, 01:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Då får vi se hur länge de kan hålla sig flytande eller även göra lite längre inslag.
Det påminner lite om Rapport en Aftonbladet TV när det kommer till inslagen

Nuvarande nivå kan de hålla hur länge som helst, de har säkert avsatt en viss budget varje månad. SD har inkomster.
Citera
2021-08-20, 06:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna

För den med ett uns logik och läskunnighet så finns det en stark distinktion mellan detta (att inte bry sig om kanalens öde eller vilken politisk vinge den tillhör) och att lägga ner tid på att recensera kanalen på flashback. Recensera den gjorde jag för att det är kul, men det betyder inte att bryr mig det minsta lilla om kanalens öde eller dess politiska flavör. Den kan få guldspaden och ramas in på väggarna på youtubes kontor, eller stängas av där "programledarna" svälter ihjäl i något gulag: jag bryr mig genuint faktiskt inte det minsta. Osv osv, ska inte behöva upprepa mig själv om hur lite jag bryr mig om de saker jag skrivit att jag inte bryr mig om.

Är ni nyfikna på mig som person så kan ni PM:a mig istället.

"Mycket energi". Det där är subjektivt. Jag håller inte med. Det ligger inte mycket tid eller ansträngning bakom mina inlägg. Jag skriver snabbt och kikar in på flashback vid en eller två tillfällen på kvällarna. Men alla är vi olika.

Så du menar att Riks väckt ett politiskt intresse för ett flertal kvinnor alltså. Var har du hört detta? Nå?
Om du skriver inlägg efter inlägg så bryr du dig ( eller din uppdragsgivare).
I den gruppen är det allt från socionomer, ekonomer till vårdanställda och några med utländska ( europeisk bakgrund).
Lite oväntat, men visar på att budskapet verkar spridas i andra grupper än de vanliga.
Citera
2021-08-20, 06:32
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Nuvarande nivå kan de hålla hur länge som helst, de har säkert avsatt en viss budget varje månad. SD har inkomster.

Det skall bli intressant att se hur Riks kommer att utvecklas.
Citera
2021-08-20, 14:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Om du skriver inlägg efter inlägg så bryr du dig ( eller din uppdragsgivare).
I den gruppen är det allt från socionomer, ekonomer till vårdanställda och några med utländska ( europeisk bakgrund).
Lite oväntat, men visar på att budskapet verkar spridas i andra grupper än de vanliga.

Ja ganska genomskinlig typ den där.

Citat:
Det skall bli intressant att se hur Riks kommer att utvecklas.

De säger själva att de provar sig fram med olika format och program. Vore kul om de faktiskt gjorde ett litet dagligt nyhetsprogram som inte bara är om SD-frågor. Då kunde man se på det istället för rapport t.ex.
Citera
2021-08-20, 17:51
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
De säger själva att de provar sig fram med olika format och program. Vore kul om de faktiskt gjorde ett litet dagligt nyhetsprogram som inte bara är om SD-frågor. Då kunde man se på det istället för rapport t.ex.

Just nu så känns det som en propagandakanal för SD å AFS.
Men vi får hoppas att de kan sträcka på sig lite mera å få lite mera Rapport vibbar.
Med tiden kanske vem vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in