2021-08-20, 17:38
Medlem
Rekas avatar
Jämfört mot Dragon's Den så kändes det väldigt tafatt. Inga jobbiga frågor från drakarna, och de var alldeles för snälla. Undantaget Shervan då, fast han fick ju på nöten av de andra när han blev lite barsk.

Nä, jag kommer inte att se nästa avsnitt utan håller mig till Dragon's Den.
Citera
2021-08-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Har Sara Wimmercranz någon förmögenhet? För det verkar inte så.
Hon investerade inte i någonting, och verkade hoppa till varje gång dom andra drakarna kom med skitbud på ynka halvmiljoner.

Kommer bli genant att sitta igenom denna säsongen för henne, men kan tänka mig hon hittar nått billigt skit för ca 100k för syns skull.

Hon investerade (om det nu är rätt ord) i apparaten för mensskydd.
Citera
2021-08-20, 22:57
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Hon investerade (om det nu är rätt ord) i apparaten för mensskydd.
För en skitsumma ja, när alla drakarna var med. Känns tvunget då hon profilerat sig som en "fördomsfri invisterare". Jaja vi får se nästa vecka
Citera
2021-08-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
För en skitsumma ja, när alla drakarna var med. Känns tvunget då hon profilerat sig som en "fördomsfri invisterare". Jaja vi får se nästa vecka

Jo, men sen gick hon ju även i Last Mile Delivery, eller vad transportföretaget hette.
Av de tre investeringarna som skedde i programmet var hon med i två, och var därtill den enda som gick in själv.
Citera
2021-08-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Fotbollsdomaren verkar inte vara särskilt rik med tanke på att han hela tiden ville begränsa sin insats till 500 000 kr.

.

Tänkte också på det.
Kan han ha dragit in så mycket deg under karriären?

Och om han tjänat massor som domare så blir man ju lite misstänksam.
Citera
2021-08-21, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iea
Mensskyddsautomaten var ju en bra idé, eftersom det börjar bli populärt med gratis mensskydd, och automaten gör att den som behöver kan få det vid behov, men det går inte att få ut hur mycket som helst.

Det håller ju kostnaden nere.

Men det borde ju finnas en variant för bindor också, och inte bara för tamponger, eller en variant med bägge delarna.

Jag tänker mig att behovet är som störst på skolor, och att det kanske inte är helt ovanligt att nån tjej får sin allra första mens i skolan, och då är det nog enklare att använda en binda än en tampong.

Tänker mig att de flesta använder bindor i början, och vissa kanske aldrig vill använda tampong.

Så automaten borde innehålla bindor också, särskilt om den är placerad på skolor där lite yngre elever går.

Idén är helt okej men värderingen orimligt hög sett till vad de har och hur lätt det är för andra aktörer att göra exakt samma sak över en natt. Det är unikt och värdefullt tills någon annan inser att det finns pengar att hämta.

Också extremt primitivt att ha en enkel timer på 4 minuter. Man borde kunna hitta på något smartare där, en app, använda företag/skolors passerkort etc etc etc... Skicka notiser till städarna när det är dags för påfyllning.

Men nej, en knapp med time out. Om ni läser detta, varsågoda.
Senast redigerad av kalleboool 2021-08-21 kl. 01:30.
Citera
2021-08-21, 08:38
Medlem
Hor-Ullas avatar
Jag minns när Draknästet gick första säsongen och 2 tjejer hade tagit fram ett brädspel för att inspirera ungdomar att starta eget (Zzz)

Alla drakar vart eld och lågor, speciellt Sven Hagströmmer. Att det var 2 unga tjejer som ville bli entreprenörer var nått han verkligen ville stötta, deras affärside verkade vara sekundär.

Här nånstans dog mitt intresse för Draknästet eftersom jag förstod att det inte var dom med dom bästa idéerna som fick vara med, utan det som var mest politiskt korrekt.

Tjejorna vart sedan intervjuad i ST:

https://www.st.nu/artikel/draktjejerna-lyckades-salja-in-sin-nya-spelide

https://www.st.nu/artikel/draktjejerna-grillas-i-tv-s-draknastet

I den sista artikeln kan man läsa följande:

"Kanske gick det ändå rätt bra. För i år har Renander/Hamrin anställt personal.

– Totalt med de timanställda har vi nu 18 personer på lönelistan, bland annat två säljare för Stadsparaden.

I fjol omsatte deras företag Xcited (stadsparaden) 1,5 miljoner kronor"

Kollar man årsredovisningen så omsätter man idag ungefär 500 000.

https://www.allabolag.se/5568370794/stadsparaden-ab

Drakarna gick in med 300 000 för 12 år sedan, och idag omsätter man marginellt mer än vad man investerade.
Citera
2021-08-21, 08:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Tänkte också på det.
Kan han ha dragit in så mycket deg under karriären?

Och om han tjänat massor som domare så blir man ju lite misstänksam.

Han har inte tjänat sina pengar som domare utan han hade en del i ett bolag som handlade med tv-rättigheter till sport tydligen och när detta såldes cashade han in på det.
Citera
2021-08-21, 09:29
Medlem
Jag har aldrig tidigare i Dragons Den och Shark tank sett investerare gå in med olika stora andelar i ett bolag. Jag förstår inte riktigt hur det kan gå till så i svenska upplagan. Men är väl mest ett spel känns det som. Knappt några förhandlingar om värdering heller, vilket det alltid är i UK och US.
Citera
2021-08-21, 10:30
Medlem
magis avatar
....
Finns det någon statistik på hur det gått för bolagen?
Finns det någon som bloggat eller liknande om Draknästet och alla företagen?

Vi fick iaf inga pengar trots alla fem drakar.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fvideo .php%3Fv%3D10152673505490404%26amp%3Bl%3D417460730 7552397257

MagI
Global mästare på 3DTetris
.....
Citera
2021-08-21, 12:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag har aldrig tidigare i Dragons Den och Shark tank sett investerare gå in med olika stora andelar i ett bolag. Jag förstår inte riktigt hur det kan gå till så i svenska upplagan. Men är väl mest ett spel känns det som. Knappt några förhandlingar om värdering heller, vilket det alltid är i UK och US.

Den svenka versionen behöver ju inte ha exakt samma upplägg som de utländska varianterna.
Citera
2021-08-21, 12:48
Medlem
Vad ska man säga, man möts direkt av pk-influenser. Första visningen handlade om en meningslös kvinnogrej. Andra visningen var en husblatte som förmedlade en elektronisk moped, och korkat nog valde han enbart en 'drake' istället för två för samma pris. Resten av demonstrationerna var av kvinnor. Stelt, pk-aktigt och svennigt. Nej tack aldrig mer.

Och som om det inte vore nog så kan man inte ens välja eller påverka vad som visas på statstelevisionen då allt bekostas av skattsedeln. Man är illa tvungen att betala för propaganda som svensk medborgare idag.
Senast redigerad av Sweden-is-Racist 2021-08-21 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in