2021-08-20, 06:25
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag tycker att Wellibites-tjejen gjorde bort sig en aning i slutet. Varför ge upp 8% för 4 miljoner när hon kunde ha gett upp 4% för 2 miljoner och låtit dem gå in med 500K var?
Om expanderingen till typ hela västvärlden är på g så bra som hon fick det att framstå som känns det hursomhelst som en klockren investering. Hon verkade därtill ha bra koll på läget. Kul, hoppas att det går bra med expansionen! Jag blev helt klart sugen på att testa ett par av sorterna
Reality-TV är inte äkta. Det är scriptat.

När ska folk lära sig? Vi har haft Reality-TV i typ 30 år.

"Drakarna" har inte investerat i hennes företag. Det är TV. Det är gjort för show. Därför spelar det ingen roll vilken deal hon "tar". 8% för 4 miljoner eller 4% för 2 miljoner eller 12% för 3 miljoner.

Wellibites ägs av Humble Group. (Bayn Group)

Alltså det bolag som gör lågkalorigodiset Tweek. (Det godis hon har kopierat.)
Och Grahns konfektyr. Som är den faktiska tillverkaren av produkten. Det som i programmet beskrivs som "fabriken i Skövde". Det har inget med drakarna att göra, det är ett börsnoterat bolag.

https://humblegroup.se/vara-foretag/
https://mb.cision.com/Main/5651/3365236/1430668.pdf

Humble Group AB (publ) (“Humble”) har tecknat ett bindande avtal med ägaren av
Wellibites AB (“Wellibites” eller “Bolaget”) avseende förvärv av samtliga aktier i
Bolaget.

Man är inte med i Draknästet för att få investerare.

Man är med i Draknästet för att få exponering på en kanal som inte "officiellt" säljer reklamplats. Det är värt ganska mycket, eftersom det är en marknadsföring som skiljer sig mot att köra vanliga reklamspots. Trodde alla visste det...
Citera
2021-08-20, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Wellibites ägs av Humble Group. (Bayn Group)

[...]

Man är inte med i Draknästet för att få investerare.

Man är med i Draknästet för att få exponering

Ja, de tycks ha köpt företaget efter att Draknästet spelades in, eller om man så vill, för lite drygt två månader sedan.

Vissa är med i den här typen av program för att primärt få investerare, andra primärt för exponering.
Alla är ju med delvis p.g.a. det senare, men det torde vara få som är med enbart för det eftersom de i regel genomskådas rätt rejält av investerarna och framstår i mindre god dager.
Citera
2021-08-20, 07:19
Avslutad
Gillar draknästet och alla dessa uppfinnare och vad var vi utan alla dessa, man kan tycka vissa är helt bortlottade, men man ska aldrig idiotförklara, det kan vara så att dessa är för tidigt ute med just sin uppfinning eller som många gör, för dålig marknadsanalys och vara realistiska. Skrällarna kan vara livsfarliga att skratta ut och det har vi sett tidigare, men ibland kan man fundera hur de tänker. Men fråga drakarna hur många gånger dessa har misslyckats innan vinstlotten, oftast är det runt 10 bomskott eller många fler och 1 träff på lyckade affärer. Godiset har vi testat på ett event hon hade för ett tag sedan, supergoda, kan vara en guldgruva, återstår att se. Tampongautomaten verka lite klurig i inkomst, men kanske.
- Såg den där avbitartången eller vad det var, dessa finns det en uppsjö av i olika märken och i utföranden, är skeptisk att bli rik på den. Elmoppen med tre hjul finns redan men får han bara napp av Posten eller Citymail och de är nöjda, kan fungera. Denna trehjuling finns som motorcykel redan och är hur häftig som helst, minns inte vilket märke. Att stå i draknästet och bara försöka sälja in en idé verka inte vara en bra lösning som de två tjejerna med uthyrningsutrymmet, tror de chansade rätt bra där.
Senast redigerad av explorers 2021-08-20 kl. 07:26.
Citera
2021-08-20, 09:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det var verkligen högt och lågt i första avsnittet. Tjejerna med ”Airbnb för lagring” hade ju egentligen bara en idé och hade egentligen inte gjort något och verkade ha dålig koll på hur de skulle göra det också och blev med rätta totalsågade.

Godisbruden med Wellibites hade ju dock mycket bra koll och hade redan kommit långt. Man har ju redan sett de där godispåsarna i en mängd butiker så den investeringen kan nog visa sig vara den bästa drakarna kommer att göra denna säsong.

Ja, förvaringstjejerna skulle ju väntat iaf 1-2 år med att presentera sin idé för att det skulle vara vettigt. Extremt uselt gjort att inte ha funnit företagen som redan erbjöd samma sorts lösning med, det gäller ju att ha koll på sin marknad.

Godistjejen var ju tveklöst den som kommit längst ja, där kan säkerligen något riktigt stort inom den branschen vänta. Som du säger har ju detta godiset redan setts.

Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Bara efter en snabb googling hittade jag flera företag som förmedlade förvaringsutrymme mellan privatpersoner. Kanske dock inte fanns när programmet spelades in men känns osannolikt.

Det fanns när det spelades in, det nämndes ju av en av drakarna t.o.m.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo jag tänkte också på detta att Domar-Jonas hela tiden bara gick in med 500 papp tillsammans med flera andra drakar. Det är ju vanligt att 2 ibland delar men han ville inte ens ha så mycket utan nöjde sig med 1/4 av vad som erbjöds och liknande. Återstår att se om han kommer att visa framfötterna senare under säsongen och hosta upp några mille i en egen investering.

Han gick väl upp till 750 nån gång men visst han la inte fram miljonbuden ensam. Mycket av det kan möjligen tillskrivas att han inte har alla rätta kontakter heller vilket gör att han vill ha med någon annan drake på resan.
Det kändes dock som att han bjöd friskt och utan att veta hur han agerar normalt med sina investeringar kanske det är hans taktik? Att ha mer spritt än några färre stora investeringar?
Citera
2021-08-20, 10:23
Medlem
magis avatar
...

Nu sänds Draknästet igen.
https://www.svtplay.se/draknastet

Men får de några pengar egentligen?

Jag var med 2014 tror jag det var och vann 2 milj kr och alla drakarna ville vara med.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152673505490404&l=417460730755239725 7

Sedan hoppade alla av och vi fick aldrig några pengar.

Sedan sändes det i repris igen.

Det sägs att i USA / England får bara hälften pengarna om de vinner i TV.
I Sverige får bara ca 60-70% pengarna efter programmet om man vinner i TV.

Så vad säger ni?

Det jag ville bygga finns nu i Ukraina.
https://www.isotopium.com/

Trist att inte Sverige kunde varit först med ett telerobotik system spel.
Men det finns ännu inget med holonomiska robotar vilket gör det mer intressant för e-spelare.

Kan ni lista ut varför holonomiska robotar är att föredra för telerobotik spel system?

MagI
---
Citera
2021-08-20, 11:10
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Glöm inte att många är med endast för gratis publicitet, skakar hand framför kamerorna men säger sedan nej till drakarna då dom vet att deras hemsida kommer krascha så fort avsnittet sänds på TV.
Som sagt ovan: https://www.breakit.se/artikel/29867/upplosningen-som-svt-morkade-i-draknastet-sara-serray-och-wellibites-gav-drakarna-nobben-har-ar-fork laringen
Citera
2021-08-20, 14:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Svag drakbesättning med Shervin som enda drakämne. När han sade sanningen om förvaringsidén sket de andra i byxan på svenskt godhetsmanér. Programmet är en blek kopia om man jämför med brittiska versionen.

Mensapparaten kommer inte att bli någon storsäljare.
Citera
2021-08-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iea
Mensskyddsautomaten var ju en bra idé, eftersom det börjar bli populärt med gratis mensskydd, och automaten gör att den som behöver kan få det vid behov, men det går inte att få ut hur mycket som helst.

Det håller ju kostnaden nere.

Men det borde ju finnas en variant för bindor också, och inte bara för tamponger, eller en variant med bägge delarna.

Jag tänker mig att behovet är som störst på skolor, och att det kanske inte är helt ovanligt att nån tjej får sin allra första mens i skolan, och då är det nog enklare att använda en binda än en tampong.

Tänker mig att de flesta använder bindor i början, och vissa kanske aldrig vill använda tampong.

Så automaten borde innehålla bindor också, särskilt om den är placerad på skolor där lite yngre elever går.

Jo, som jag uppfattade det så gick det att få ut obegränsat (dock bara automatens innehåll) med

mensskydd med 4:e minuters mellanrum, som också var dess svaghet om 2 eller fler tjejer samtidigt

vill ha ett mensskydd.

Då måste var och en vänta 4 min ????
Senast redigerad av Iakttagaren-2019 2021-08-20 kl. 15:01.
Citera
2021-08-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magi
...

Nu sänds Draknästet igen.
https://www.svtplay.se/draknastet

Men får de några pengar egentligen?

Jag var med 2014 tror jag det var och vann 2 milj kr och alla drakarna ville vara med.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152673505490404&l=417460730755239725 7

Sedan hoppade alla av och vi fick aldrig några pengar.

Sedan sändes det i repris igen.

Det sägs att i USA / England får bara hälften pengarna om de vinner i TV.
I Sverige får bara ca 60-70% pengarna efter programmet om man vinner i TV.

Så vad säger ni?

Det jag ville bygga finns nu i Ukraina.
https://www.isotopium.com/

Trist att inte Sverige kunde varit först med ett telerobotik system spel.
Men det finns ännu inget med holonomiska robotar vilket gör det mer intressant för e-spelare.

Kan ni lista ut varför holonomiska robotar är att föredra för telerobotik spel system?

MagI
---

Fan va roligt älskar det här programmet men som du säger, det är inte alla som får investeringar efteråt. Den svenska versionen så fick ingen pengar efteråt så det känns väl fake.
Citera
2021-08-20, 16:40
Medlem
Facebacks avatar
Har Sara Wimmercranz någon förmögenhet? För det verkar inte så.
Hon investerade inte i någonting, och verkade hoppa till varje gång dom andra drakarna kom med skitbud på ynka halvmiljoner.

Kommer bli genant att sitta igenom denna säsongen för henne, men kan tänka mig hon hittar nått billigt skit för ca 100k för syns skull.
Citera
2021-08-20, 17:07
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Hon investerade inte i någonting, och verkade hoppa till varje gång dom andra drakarna kom med skitbud på ynka halvmiljoner.

Kommer bli genant att sitta igenom denna säsongen för henne, men kan tänka mig hon hittar nått billigt skit för ca 100k för syns skull.
Hon är med i boken ”Sveriges nya miljardärer” så minst en miljard sitter hon på. Det är ju pengar det med som man brukar säga.

https://www.expressen.se/dinapengar/tech/sanningen-om-de-nya-svenska-miljardarerna/
Citera
2021-08-20, 17:16
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback

Hon är snål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in