Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag kan hålla med om att Gunilla von Platen känns lite malplacerad i programmet men det känns också väldigt typiskt FB att en massa bittra nissar ska sitta framför skärmen och ösa ut sitt hat och förakt mot just den enda kvinnan i panelen.
Snarare tvärtom. Jag älskar att se och läsa om framgångsrika och driftiga människor av alla sorter: män, kvinnor, invandrare, svenskar, osv. Hade Antonia Ax:son Johnson, Christina Stenbeck eller Annika Falkengren varit med i Draknästet istället så kan jag lova dig att andra tongångar hade hörts här på FB. Alla tre är framgångsrika kvinnor, ess som man med stolthet kan framhäva som typexempel på begreppet affärskvinna.
Gunilla von Platen är i motsats en styggelse. Är man konspiratoriskt lagt kan man undra om hon inte, just av den orsaken, placerats i panelen; för att dra löjets skimmer över kvinnliga entreprenörer.
Såg för övrigt ett par avsnitt av engelska Dragon's Den igår. Fascinerande att kvinnan där verkar vara en lika stor luftsäck som Gunilla. Hon investerade ingenting och gav bara ytliga kommentarer. Läste för övrigt att hennes bolag Red Letter Days gått i konkurs medan hon var med i programmet.