2009-06-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudmannen
Ratsit ger mer bolagsinformation och bättre presenterat.

Vad menar du Ratsit har som allabolag inte har? Jag kan inte se något men upplys mig gärna.
Citera
2009-06-14, 10:47
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peponi
Håller med ang. Gunilla, hon är så jävla äcklig på något sätt så att det är sjukt, inte nog med det så är hon född 1972 och ser ut redan som en gammal bitterkärring.

Gud vad sjukt, hon ser ju ut som 50+ minst. Urk.
Citera
2009-06-14, 11:08
Medlem
Falcãos avatar
Jag kan hålla med om att Gunilla von Platen känns lite malplacerad i programmet men det känns också väldigt typiskt FB att en massa bittra nissar ska sitta framför skärmen och ösa ut sitt hat och förakt mot just den enda kvinnan i panelen.
Citera
2009-06-14, 11:11
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:

Button Lock AB - Går med förlust. Mats G är ordförande, Ljubo ledamot: "Bolaget ska bedriva försäljning, tillverkning och marknadsföring av konfektion samt annan därmed förenlig verksamhet." - Grundades 1990?
Så hon har redan affärer med Mats och Ljubo, det var överraskande.
Citera
2009-06-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo

Button Lock har GIAB som moderbolag, dvs bolaget förefaller ingå i Mats Gabrielsson-koncernen. Kanske har han plockat in Korven och Bidragstagaren i styrelsen för att vara lite snäll?

Button Lock låter för övrigt lite grann som en häst. Kan det vara så att de äger en häst tillsammans (skulle ju förklara avsaknaden av omsättning)?
Citera
2009-06-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Button Lock låter för övrigt lite grann som en häst. Kan det vara så att de äger en häst tillsammans (skulle ju förklara avsaknaden av omsättning)?

Något om en häst ingår ivf inte i beskrivningen av verksamheten. Så troligen inte.
Citera
2009-06-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo

Du vet väl att avsnitten är inspelade i vintras? Så det är efter det de har affärer tillsammans. Vilket inte är så konstigt.
Att det är registrerat 1990 betyder ju inte att dem har haft affärer sedan 1990 utan bara att bolaget funnits sedan dess. Andra ha varit i styrelsen, kan ha hetat något annat och haft en annan verksamhet innan.
Citera
2009-06-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Något om en häst ingår ivf inte i beskrivningen av verksamheten. Så troligen inte.

Verksamheten klassas som övrigt jordbruk. Personer som Gabrielsson har hundratals bolag att bolla med. Verksamhetsbeskrivningen passar i sådana här fall ofta inte särskilt väl in på den verksamhet som bedrivs. Några slutsatser härav kan alltså inte dras med någon som helst säkerhet.
Senast redigerad av Petronius 2009-06-14 kl. 12:01.
Citera
2009-06-14, 11:56
Medlem
Huvudmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag kan hålla med om att Gunilla von Platen känns lite malplacerad i programmet men det känns också väldigt typiskt FB att en massa bittra nissar ska sitta framför skärmen och ösa ut sitt hat och förakt mot just den enda kvinnan i panelen.

Snarare tvärtom. Jag älskar att se och läsa om framgångsrika och driftiga människor av alla sorter: män, kvinnor, invandrare, svenskar, osv. Hade Antonia Ax:son Johnson, Christina Stenbeck eller Annika Falkengren varit med i Draknästet istället så kan jag lova dig att andra tongångar hade hörts här på FB. Alla tre är framgångsrika kvinnor, ess som man med stolthet kan framhäva som typexempel på begreppet affärskvinna.

Gunilla von Platen är i motsats en styggelse. Är man konspiratoriskt lagt kan man undra om hon inte, just av den orsaken, placerats i panelen; för att dra löjets skimmer över kvinnliga entreprenörer.

Såg för övrigt ett par avsnitt av engelska Dragon's Den igår. Fascinerande att kvinnan där verkar vara en lika stor luftsäck som Gunilla. Hon investerade ingenting och gav bara ytliga kommentarer. Läste för övrigt att hennes bolag Red Letter Days gått i konkurs medan hon var med i programmet.
Senast redigerad av Huvudmannen 2009-06-14 kl. 12:00.
Citera
2009-06-14, 12:03
Medlem
Citat:
Snarare tvärtom. Jag älskar att se och läsa om framgångsrika och driftiga människor av alla sorter: män, kvinnor, invandrare, svenskar, osv. Hade Antonia Ax:son Johnson, Christina Stenbeck eller Annika Falkengren varit med i Draknästet istället så kan jag lova dig att andra tongångar hade hörts här på FB. Alla tre är framgångsrika kvinnor, ess som man med stolthet kan framhäva som typexempel på begreppet affärskvinna.

Gunilla von Platen är i motsats en styggelse. Är man konspiratoriskt lagt kan man undra om hon inte, just av den orsaken, placerats i panelen; för att dra löjets skimmer över kvinnliga entreprenörer.

Såg för övrigt ett par avsnitt av engelska Dragon's Den igår. Fascinerande att kvinnan där verkar vara en lika stor luftsäck som Gunilla. Hon investerade ingenting och gav bara ytliga kommentarer. Läste för övrigt att hennes bolag Red Letter Days gått i konkurs medan hon var med i programmet.

Cristina Stenbeck är det alldeles för tidigt att betygsätta redan. Hon har inte byggt upp ett skit på egen hand utan ärvde ett färdigt imperium. Hon har än så länge inte visat upp den allra minsta entreprenörsanda. Möjligtvis kan man säga att hon är duktig på att hålla ihop samt styra gruppen, "Our Group", men mer än så kan man inte säga om henne.
Citera
2009-06-14, 12:10
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Du vet väl att avsnitten är inspelade i vintras? Så det är efter det de har affärer tillsammans. Vilket inte är så konstigt.
Att det är registrerat 1990 betyder ju inte att dem har haft affärer sedan 1990 utan bara att bolaget funnits sedan dess. Andra ha varit i styrelsen, kan ha hetat något annat och haft en annan verksamhet innan.
Ja du har rätt, så måste det vara. Tack för upplysningen.
Citera
2009-06-14, 12:17
Medlem
Erk Swedes avatar
Tja

Citat:
Ursprungligen postat av Falcão

Ids inte gå bakåt i tråden ,då jag tidigare skrivit vad jag tycker om von platen.
men en person vars företagside är att exploatera ungdomar och svenska skattebetalare är inte värd annat än förakt..
Hon har tjänat pengar på att anställa ungdomar på bidrag,när bidraget från oss skattebetalare gått ut,sparkar hon ut den anställde och tar in en ny på bidrag.
att arbetsförmedling och myndigheter spelar med i skiten är ju det mest makabra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in