Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-08-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Fy sjutton vad ledsamt. Hon är 17år, han har haft lite kontakt genom åren men hon bor hos mamman.
Vet att han inte varit speciell snäll mot henne så deras relation är inte stark.

Ja otroheten på alla hans olika arbeten är det ju bara att fråga exen om, de vet ju om allt om det eftersom det varit ett problem på hans olika jobb.

Extremt sorgligt 😞. Det känns i mammahjärtat att höra något sådant. Här vill jag betona att otroheten exempelvis handlat om att söka upp sex på affärsresor.
Citera
2021-08-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Hon har ju levt ihop med en i många år , så nog måste hon ha läst om vad de som misshandlar psykiskt och fysiskt brukar ha .
Har inte sett P läsa någonsin eller böcker i hemmet.. Vill inte vara fördömande på något sätt men tror faktiskt inte P har så stor koll på detta, tyvärr. C är välutrustad och så långt är hon med typ. 🙈
Citera
2021-08-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninalina
Det kommer ta lång tid innan CB visar sitt rätta jag denna gång. Nu står ett nytt typ av liv på spel för honom, ett liv han eftersökt.

Nu skulle jag gissa att han agerar som den perfekta mannen som omhuldar PW, ser henne, strör komplimanger runt sig, ger massa kärlek, tar hand om hennes hus (fixar och donar med sådant hon inte mäktat med) mm.

Han är som sagt mycket manipulativ och beter sig som en patologiskt lögnare (iaf på jobbet).

Som någon skrivit tidigare kan intygas att han härjat vilt med olika kvinnor, gärna flera på gång samtidigt (vilket han inte ens kunnat stävja i jobbsammanhang).

Men nu vet han att han har allas ögon på sig och han vill inte mista flärden som ett liv vid PWs sida kan erbjuda.
Tror dock inte att en människa som är över 50 ändrar sig radikalt i längden så sakta men säkert kommer den rätte CB att sippra fram. Skulle dock ge det 1-2 år till - då kommer en uppmärksam sambo börja ana att allt som sagts och sägs kanske inte stämmer. Hur länge det tar därefter till totalt förfall får vi invänta och se.

Frågan är hur länge han kan hänga med Pernilla i hennes ekonomiska liv? Christian kan ha hög lön, har ingen aning om hans ekonomi men i närheten av hennes miljoner ligger han nog inte.

I början kan det gå bra med att betala resor, middagar och andra kul aktiviteter men frågan om det håller i längden.
Citera
2021-08-19, 14:59
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Extremt sorgligt 😞. Det känns i mammahjärtat att höra något sådant. Här vill jag betona att otroheten exempelvis handlat om att söka upp sex på affärsresor.
Ja jag vet. Otroheterna har skett på konferenser/affärsresor.
Citera
2021-08-19, 15:18
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Slängn bort råttan
Citera
2021-08-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Frågan är hur länge han kan hänga med Pernilla i hennes ekonomiska liv? Christian kan ha hög lön, har ingen aning om hans ekonomi men i närheten av hennes miljoner ligger han nog inte.

I början kan det gå bra med att betala resor, middagar och andra kul aktiviteter men frågan om det håller i längden.

Så är det! I början har man kanske cash från en försäljning av lght och man ju hänga med ett tag. Hög lön kan mörka mycket ett tag men i längden så vill ju de flesta bygga upp något mer hållbart och jämlikt. Då håller det ju inte.
Citera
2021-08-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Ja jag vet. Otroheterna har skett på konferenser/affärsresor.

Hmmm... Då tänker man att han nu är "känd" så hur skulle han komma undan med det??!! Tja, killen som var förlovad med prinsessan M lyckades få till det när han inte kunde motstå frestelsen.

Fatta - att få bräda PW genom en liten affär med CB.

Finns kvinnor som gör vad som helst för att peta in en kil mellan ett "kändispar". JL fick ju ligga, om man säger så.
Citera
2021-08-19, 15:26
Medlem
Med tanke på Bauers tidigare jobbkaos - skulle inte förvåna mig om han på sikt på något sätt lurar sig in i PWs företag inom marknadsföring eller affärsutveckling eller något...

PW har uttalat sig i den sista sända säsongen att "jag tycker inte det är viktigt hur människor bor tex", "kan finnas många anledningar som att man mått dåligt tex".

Det de flesta av oss inte visste när detta sändes var att hon träffat Bauer då. Uttalandena passar ju in på honom. De han tutat i henne är alltså att han mått dåligt, tagit time-out och flytt till Norge som skidinstruktör en säsong...Det han borde sagt var att han fått människor på sin arbetsplats (och sannolikt även i sitt hem) att må dåligt och att det var ohållbart att vara kvar på jobbet (ljög och skapade intriger samt stötte desperat på en kollega för mycket...) Han fick även flytta ifrån senaste sambon och stod utan boende. En snabb nödlösning blev därmed att åka till Norge och arbeta som skidinstruktör en säsong.
Sicken tragisk människa han är. Och hur naiv är inte PW?!
Citera
2021-08-19, 15:31
Medlem
Citat:

Tror inte att PW har något emot att betala för dem båda. Tror hon prioriterar att bli sedd och älskad. Vilket i sig inte är fel om det finns ömsesidig respekt, ärlighet och transparens i ett förhållande. Är ju många män som försörjer eller drar tyngsta lasset ekonomiskt så inget fel i sig om det är tvärtom. Men som sagt ärlighet, trohet och transparens är sannolikt inget Bauer har förmågan att erbjuda i längden.
Senast redigerad av Ninalina 2021-08-19 kl. 15:38.
Citera
2021-08-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninalina
Tror inte att PW har något emot att betala för dem båda. Tror hon prioriterar att bli sedd och älskad. Vilket i sig inte är fel om det finns ömsesidig respekt, ärlighet och transparens i ett förhållande. Är ju många män som försörjer eller drar tyngsta lasset ekonomiskt så inget fel i sig om det är tvärtom. Men som sagt ärlighet, trohet och transferns är sannolikt inget Bauer har förmågan att erbjuda i längden.

Nej det är inga problem om kvinnan tjänar mest och betalar mer i förhållandet. Men kan nog tära på sikt.

Nu utgår jag bara från egna erfarenheter, hade ett längre förhållande med en man som har god ekonomi medan jag ligger mer genomsnittligt i lön. Även om han oftast bjöd på resor, middagar m.m så tyckte jag det blev påfrestande i längden. Hade känslan att man ska vara tacksam, göra sig förtjänt av att bli bjuden osv.

Nu ska ingen skugga falla över honom, han sa aldrig något men min stolthet att vara självständig fick sig en knäck
Citera
2021-08-19, 16:05
Medlem
Citat:
Nej det är inga problem om kvinnan tjänar mest och betalar mer i förhållandet. Men kan nog tära på sikt.

Nu utgår jag bara från egna erfarenheter, hade ett längre förhållande med en man som har god ekonomi medan jag ligger mer genomsnittligt i lön. Även om han oftast bjöd på resor, middagar m.m så tyckte jag det blev påfrestande i längden. Hade känslan att man ska vara tacksam, göra sig förtjänt av att bli bjuden osv.

Nu ska ingen skugga falla över honom, han sa aldrig något men min stolthet att vara självständig fick sig en knäck

Förstår vad du menar helt och fullt.
Bauer kommer dock aldrig drabbas av äkta ångest över att bli bjuden Däremot kommer han spela att han får dåligt samvete över situationen.
Senast redigerad av Ninalina 2021-08-19 kl. 16:09.
Citera
2021-08-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Slängn bort råttan

Instämmer helt och hållet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto