Citat:
Ursprungligen postat av
Hans66
■ Men snälla du. Stefan var väl mer en noggrann och försiktig människa än en korkad och oförsiktig person.
OffTopic: Citat Hans66: "Varje gång som @JokerMannen skriver i tråden vill jag kasta ut datorn genom köksfönstret" ... slut citat/
Lik förbénat, fortsätter du med att svara på mina skrivna och postade inlägg.
OnTopic: Det handlade inte om skilsmässan mellan St*fan Davidss*n och HD samt St*fan Davidss*n:s otrohetsaffär med L*na Wesstr*m, däremot sagt, så handlade det om att St*fan Davidss*n, enligt dig, var en mycket försiktig och noggrann människa och sålunda inte dum.
Några tidigare utsagor gjorda av St*fan Davidss*n en kort tid efter mordet på L*na Wesstr*m 2018, samt tiden som sedan förflöt fram till det att St*fan Davidss*n slutligen dömdes till 18 års fängelse den 28 Maj 2021 i Göta Hovrätt.
■ Citat SD: "Dom har ingenting på mig" ...
slut citat/
■ Citat SD: "Dom kommer aldrig ! att klara upp det här mordet" ... slut citat/
■ Citat SD till JG: "Bara jag ! vet, om jag har dödat Soft, ni andra kan bara gissa" ...
slut citat/
■ Citat SD: (Beträffande då L*na Wesstr*m suttit på en cykelsadel och utfört oralsex med St*fan Davidss*n) "L*na Wesstr*m spottade ut sperma på dotterns ena cykeldäck" ... slut citat/
■ St*fan Davidss*n samlade ihop ett gäng, för att, den 25 Maj 2018 utföra en storstädning av hans hus vid Bet*svägen 14 Bertil, vid det aktuella tillfället ingick bland andra Golvbrunnsskurerskan HD så som hennes fader, Skorstenssotaren SOA ... med flera.
■ Både i Tingsrätten så som framför allt i Göta Hovrätt, nekade St*fan Davidss*n till att tidigare ha begått brottet, och, som bevis för sin oskuld, anförde St*fan Davidss*n att han skulle ha utfört mordet på ett mycket skickligare sätt, detta sagda av St*fan Davidss*n för att sålunda inga misstankar skulle riktas mot honom.
Till ovan skrivet: St*fan Davidss*n framhöll också vid det aktuella tillfället i Göta Hovrätt samt under rättegången, att han kände sig mycket förolämpad av att bli misstänkt för ett så illa genomfört mord.
■ I Göta Hovrätt, samt hur, och på vilket sätt som St*fan Davidss*n uttryckte sig vid det aktuella tillfället då han fick ordet.
■ Citat SD: "Om jag hade begått brottet, då hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget, då hade det sett ut som en olycka, jag blir nästan förnärmad när man säger att jag har gjort det, jag ! är smartare än så" ... slut citat/
Enligt ovan skrivet: Så uttryckte sig St*fan Davidss*n under förhandlingen i Göta Hovrätt.
■ St*fan Davidss*n deklarerade också vid det aktuella tillfället att han inte ville att man skulle riva upp Tingsrättens tidigare friande av Bjö*n L*ndén och hans närmaste.
St*fan Davidss*n uttryckte sig även vidare sagt till Göta Hovrätt enligt nedan skrivet.
■ Citat SD: "Jag hoppas verkligen att man inom polisen kommer att fortsätta med att utreda detta mordfallet, men, jag tror aldrig att man kommer att hitta den som mördade L*na Wesstr*m" ... slut citat/
Som avslutning på detta inlägget vill jag säga, att St*fan Davidss*n var ingen försiktig och noggrann människa och sålunda inte dum, St*fan Davidss*n var däremot sagt en mycket oförsiktig person som framför allt aldrig ! tänkte sig för innan han uttryckte sig.
Mvh/JM.